Nedtelling til TUL

Det er så skummelt med MA, du tror at alt er i orden, men så viser det seg at det ikke er noe liv.. Håper det går bra med deg denne gangen, og at du har en liten baby i november:Heartred

Ja, skikkelig skummelt! Jeg har ei jente på 2år fra før. Med henne hadde jeg litt blødninger i uke 6-7. Men alt gikk fint. Mens nå sist begynte jeg å spotte litt i uke 13. Når jeg da ble sendt på ultralyd og fikk vite at det ikke hadde vært liv siden uke 8 kom det som et stort sjokk. Blødde jo mindre den gang enn den gangen det gikk fint. Så var ikke forberedt i det hele tatt på at det var noe galt.
Denne gang er det i grunn motsatt. Er liksom mer innstilt på at det går galt enn bra.
 
Last edited:
Fikk time til TUL på sykehuset 25.mars- 16 dager og vente i spenning!
 
Samme dag her også! Hadde MA selv i August, så er fryktelig spent!

Jeg var hos legen idag og hun sendte henvisning til tidlig ul for meg. Hadde en MA i november, så kjenner at jeg ikke klarer å slappe av før jeg får se et evnt bankende hjerte.. Håper sykehuset tar meg inn:shy: Ellers blir det privat ul!
 
Jeg var hos legen idag og hun sendte henvisning til tidlig ul for meg. Hadde en MA i november, så kjenner at jeg ikke klarer å slappe av før jeg får se et evnt bankende hjerte.. Håper sykehuset tar meg inn:shy: Ellers blir det privat ul!

Skjønner deg godt!

Har ‘bare’ én tidlig SA bak meg så spurte ikke om henvisning da eg tenker eg sikkert ikke hadde fått. Eg går altså privat:) De pengene eg bruker er så sykt verdt det! Tenker å ta én eller to til før OUL også:)
 
Fått booka meg inn til TUL 25. mars, kommer til å være 7+0 da. Klarer ikke vente!
 
Jeg var hos legen idag og hun sendte henvisning til tidlig ul for meg. Hadde en MA i november, så kjenner at jeg ikke klarer å slappe av før jeg får se et evnt bankende hjerte.. Håper sykehuset tar meg inn:shy: Ellers blir det privat ul!

Kjenner på det samme. Sist gikk jeg så lenge uten å vite at fosteret var dødt, så denne gang blir det nok en UL før påske og sikkert en gang mellom uke 10 og 12 også.
Jeg bestilte privat. Var tidlig ute da jeg vet det er stor pågang (eneste gynekolog i området). Men han sa at jeg kunne spørre lege/jordmor om henvisning, så kunne han knytte den til timen. Skal til jordmor i morgen og lege neste uke (egentlig på grunn av noe annet), skal høre om en av de vil henvise. Hvis ikke betaler jeg gladelig for det uansett.
 
Kjenner på det samme. Sist gikk jeg så lenge uten å vite at fosteret var dødt, så denne gang blir det nok en UL før påske og sikkert en gang mellom uke 10 og 12 også.
Jeg bestilte privat. Var tidlig ute da jeg vet det er stor pågang (eneste gynekolog i området). Men han sa at jeg kunne spørre lege/jordmor om henvisning, så kunne han knytte den til timen. Skal til jordmor i morgen og lege neste uke (egentlig på grunn av noe annet), skal høre om en av de vil henvise. Hvis ikke betaler jeg gladelig for det uansett.

Håper du får henvisning:Heartred men ja, enig at det er verdt hver krone uansett. Tror jeg også vil bestille meg en ekstra i uke 12.
 
Skjønner deg godt!

Har ‘bare’ én tidlig SA bak meg så spurte ikke om henvisning da eg tenker eg sikkert ikke hadde fått. Eg går altså privat:) De pengene eg bruker er så sykt verdt det! Tenker å ta én eller to til før OUL også:)

Verdt hver krone:Heartred Jeg må nok også bestille meg en ekstra ul i uke 12. Blir jo helt smårar av dette her:wacky: Med mine to første hadde jeg ikke en eneste ul utenom oul, men da hadde jeg ikke opplevd å miste før heller.
 
Er det flere enn meg som er veldig kald på hendene og føttene? Driver og sjekker kroppstemperaturen hver dag pga sånn jeg har forstått det så vil den være forhøyet så lenge man er gravid. Jeg ligger på mellom 37,1 og 37,3 målt med pannetermometer. Kjemperedd for MA igjen. Føler jeg ikke har så mange symptomer.. litt ømme bryst, tisser mer enn vanlig, mer trøtt enn vanlig og kjenner at det strekker i magen hvis jeg snur meg i sengen feks.
 
Hadde tul i dag 5+0 - så en riktig plassert fostersekk med plommesekk:love7 Neste blir 6+2, da håper vi å se et blinkende hjerte:Heartred
 
Dette er kanskje et teit spørsmål, men som ny i gamet tar jeg sjansen.

Når jeg skal på TUL førstkommende mandag er jeg 7+1(menstermin). Vil jeg da få beskjed om at jeg er kortere på vei ettersom embryoet kun er ca 5 uker mtp el og unnfangelse? Og er det sånn at det er embryoet som faktisk må være 6-7 uker før man kan se noe på ultralyd(altså å vente med TUL til jeg er 8-9 uker pr. menstermin?).

Er redd for å komme dit og ikke se noe hjerteslag.. kan det skje at jeg drar for tidlig?
 
Dette er kanskje et teit spørsmål, men som ny i gamet tar jeg sjansen.

Når jeg skal på TUL førstkommende mandag er jeg 7+1(menstermin). Vil jeg da få beskjed om at jeg er kortere på vei ettersom embryoet kun er ca 5 uker mtp el og unnfangelse? Og er det sånn at det er embryoet som faktisk må være 6-7 uker før man kan se noe på ultralyd(altså å vente med TUL til jeg er 8-9 uker pr. menstermin?).

Er redd for å komme dit og ikke se noe hjerteslag.. kan det skje at jeg drar for tidlig?

Hvis EL-termin er ulik menstermin (noe den også er for meg), ville jeg gått til ultralyd da du etter EL-termin er over 6+0.
Du kan se noe før 6+0, men mest sannsynlig ikke et hjerte som banker. Embryoet må være rundt 6 uker ja, slik du skriver.
 
Hvis EL-termin er ulik menstermin (noe den også er for meg), ville jeg gått til ultralyd da du etter EL-termin er over 6+0.
Du kan se noe før 6+0, men mest sannsynlig ikke et hjerte som banker. Embryoet må være rundt 6 uker ja, slik du skriver.

Ja, den vil være ulik. Første dag i siste mens var 23.1. Antatt EL 7.feb..
Fader, da går jeg for tidlig da?

Hvordan kan menstermin og eltermin noen gang være lik, forresten? El er jo alltid etter mens, eller er det noe jeg ikke skjønner?:bag::banghead:
 
Skjønner tankegangen og spørsmålet ditt men de teller fra menstermin når de feks sier at de måler embryoet til å være X antall uker på vei. Hvis du vet at el ikke har vært rundt 14 dager etter mensens første dag så kan du jo si det og feks si når du fikk første positive test. Forhåpentligvis er alt i skjønneste orden men hvis de måler det med mange dager avvik og svak/varierende hjertelyd, at du er mye kortere på vei så vil de sikkert ha deg inn på nytt om en uke for å se utviklingen. (Det ville de med meg, og sånn jeg oppdaget MA)


Her er en artikkel om tidlig ultralyd, skal være safe å gå 7+1, du er ikke for tidlig ute :)

https://www.jordmorklinikken.no/jeg-er-gravid-og-vil-komme-pa-ultralyd-sa-tidlig-som-mulig-nar-kan-jeg-komme/
 
Skjønner tankegangen og spørsmålet ditt men de teller fra menstermin når de feks sier at de måler embryoet til å være X antall uker på vei. Hvis du vet at el ikke har vært rundt 14 dager etter mensens første dag så kan du jo si det og feks si når du fikk første positive test. Forhåpentligvis er alt i skjønneste orden men hvis de måler det med mange dager avvik og svak/varierende hjertelyd, at du er mye kortere på vei så vil de sikkert ha deg inn på nytt om en uke for å se utviklingen. (Det ville de med meg, og sånn jeg oppdaget MA)


Her er en artikkel om tidlig ultralyd, skal være safe å gå 7+1, du er ikke for tidlig ute :)

https://www.jordmorklinikken.no/jeg...tralyd-sa-tidlig-som-mulig-nar-kan-jeg-komme/

Tusen takk! Skal lese artikkelen!
El var jo antakelig på syklusdag 15/16 så er isåfall bare noen dager det er snakk om hvis jeg skjønner det riktig!:) igjen, takk<3
 
Ja, den vil være ulik. Første dag i siste mens var 23.1. Antatt EL 7.feb..
Fader, da går jeg for tidlig da?

Hvordan kan menstermin og eltermin noen gang være lik, forresten? El er jo alltid etter mens, eller er det noe jeg ikke skjønner?:bag::banghead:
Når man sier EL-termin så starter likevel tellingen 14 dager før EL :happy: jeg hadde EL 21/2 og er da 4+4, men første blødningsdag i SAen min var 29/1 (har ikke hatt mens siden, så menstermin vil regnes utifra den) så ifølge menstermin er jeg 5+6.
 
Har fått time til TUL hos gyn fredag om to uker! Skummelt, men håper å se liv da, er 6+5 etter EL-beregning da ❤️
 
Har bestilt privat TUL til tirsdagen etter påske, 6.april. Da er jeg 7+4.
lenge å vente.... Kommer til å være nervøs! Hatt to spontanaborter siste månedene. Den første mistet vi 8+0 og da så vi et svakt bankende hjerte 7+0. Hååååper det går bra denne gangen!! :nailbiting::love017
 
Back
Topp