Nedtelling til tidlig ultralyd

Jeg tok i dag kontakt med fastlege for å få henvisning til tidlig ultralyd, da jeg allerede vil være 11+3 på første kontroll. Fastlegen skriver at første offentlige ultralyd er i uke 18. Men vi fikk beskjed på IVF-klinikken at fastlege skulle bestille ordinær tidlig ultralyd. Får dere offentlig tidlig ultralyd mellom uke 11-14?

Jeg tok i dag kontakt med fastlege for å få henvisning til tidlig ultralyd, da jeg allerede vil være 11+3 på første kontroll. Fastlegen skriver at første offentlige ultralyd er i uke 18. Men vi fikk beskjed på IVF-klinikken at fastlege skulle bestille ordinær tidlig ultralyd. Får dere offentlig tidlig ultralyd mellom uke 11-14?
Fastlegen din tar feil. Alle gravide har rett på to offentlig ultralydundersøkelser. En rundt uke 12 og en ordinær ultralyd rundt uke 18 :)

Høres ikke ut som legen din er oppdatert på dagens retningslinjer. Alle gravide har rett på tidlig ultralyd mellom uke 11-14. Henvis legen din til Helsedirektoratet ☺️ Og for å svare på spørsmålet ditt, hehe: Ja, jeg har fått henvisning til otul, det ble henvist på første kontroll i uke 6. Fått time 13+2.

Høres ikke ut som legen din er oppdatert på dagens retningslinjer. Alle gravide har rett på tidlig ultralyd mellom uke 11-14. Henvis legen din til Helsedirektoratet ☺️ Og for å svare på spørsmålet ditt, hehe: Ja, jeg har fått henvisning til otul, det ble henvist på første kontroll i uke 6. Fått time 13+2.
Takk for svar Sendte henne til og med link til Helsedirektoratet sin side. Godt å ha forumet å spørre når en plutselig blir litt usikker!

Du kan alltids ringe de å høre om de vet noe om når du får time. Jeg gjorde det og fikk time med en gang :) lite tips
Ja jeg ringte i dag. Fikk vite at jeg skulle bli innkalt mellom 2. og 11. nov. Så de operer tydeligvis med et litt mindre vindu for tudlug ultralyd. Fikk time 9. syns det er lenge til. Vil jo fortelle det nååå men vil bekrefte liv først :/

Ja jeg ringte i dag. Fikk vite at jeg skulle bli innkalt mellom 2. og 11. nov. Så de operer tydeligvis med et litt mindre vindu for tudlug ultralyd. Fikk time 9. syns det er lenge til. Vil jo fortelle det nååå men vil bekrefte liv først :/
Jeg har ikke otul før 13. så jeg skjønner deg godt! Var jo liv den 9. denne mnd, men mye kan ha skjedd siden da. Teller ned på dager og timer her, for å si det sånn :Heartblue

1 dag igjen til privat tidlig ultralyd. Rettere sagt 25 timer for å være helt nøyaktig. Blir direkte uvel av tanken akkurat nå:puke

Huff! Nå føler jeg at jeg ikke kan juble så høyt, siden @Mineto fikk en trist beskjed. Men alt sto bra til hos meg hvertfall. En liten sprettball som hoppa og spratt inni der :love017
Så fint å høre at alt sto bra til med ditt lille knøtt♥️ Man har lov å glede seg på egne vegne, betyr jo ikke at man ikke bryr seg om de som har fått vonde beskjeder♥️

Mange leger som ikke er helt oppdatert. Jeg spurte f.eks om NIPT iom jeg snart er 40. Det hadde han aldri hørt om, ikke noe de tok. Så snakket han videre. Så spør han igjen. Hva er egentlig det NIPT greiene? Så trengs tydeligvis en oppdatering på legekontorene :facepalm:

7 dager

Back
Topp