Nedtelling til tidlig ultralyd

Ble for lenge og vente på tidlig ultralyd, så gikk privat i dag ettersom vi ikke ville dele før vi vet det er liv. Veldig stas å få se en liten sprell levende krabat.
Men ble fremskyndet en uke. Jeg er innkalt til otul i uke 13+3. men nå med ny beregning som i følge privat er riktigere, er jeg ved otul 14+3 og utenfor vinduet for når denne bør tas der siste dag er 13+6.

Noen som vet om det er tatt med slingring på de beregningene nettopp for sånne som meg som da har beregnet feil fra start? Eller burde jeg be om ny time tidligere? Og hva er det man ikke får sjekket dersom man havner utenfor «vinduet»? Noen som vet?
Det beste er vel å ta en telefon å høre :)

Ble for lenge og vente på tidlig ultralyd, så gikk privat i dag ettersom vi ikke ville dele før vi vet det er liv. Veldig stas å få se en liten sprell levende krabat.
Men ble fremskyndet en uke. Jeg er innkalt til otul i uke 13+3. men nå med ny beregning som i følge privat er riktigere, er jeg ved otul 14+3 og utenfor vinduet for når denne bør tas der siste dag er 13+6.

Noen som vet om det er tatt med slingring på de beregningene nettopp for sånne som meg som da har beregnet feil fra start? Eller burde jeg be om ny time tidligere? Og hva er det man ikke får sjekket dersom man havner utenfor «vinduet»? Noen som vet?
Jeg hadde samme opplevelse når jeg var på tidlig privat ul. Da var jeg iht menstermin 7+4, men ul viste 8+2. når jeg fikk innkalling til otul ville jeg vært 13+2 iht menstermin, men 13+6 (altså helt på grensen) iht ul. Jeg sendte bare en henvendelse til poliklinikken via Helse-Norge og gjorde dem oppmerksom på dette. De takket for informasjonen og flyttet min oppsatte otul en uke frem for å sikre at de var godt innafor vinduet for otul :)

I brevet mitt til innkalling stod det at hvis vi visste pga ultralyd at vi var utenofor vinduet skulle vi ta kontakt for å endre timen.

5 dager. Fikk en liten sniktitt hos fastlegen idag da, og fikk sett en sprellende minibebis med et hjerte som banka for fullt. Fastlegen tar ikke mål og sånt, så litt spent på hva de måler meg til på OTUL til uka. Bør ikke være for langt unna menstermin, med korte stabile sykluser. :p

4 dager

Back
Topp