Nedtelling til tidlig ultralyd

Mange leger som ikke er helt oppdatert. Jeg spurte f.eks om NIPT iom jeg snart er 40. Det hadde han aldri hørt om, ikke noe de tok. Så snakket han videre. Så spør han igjen. Hva er egentlig det NIPT greiene? Så trengs tydeligvis en oppdatering på legekontorene :facepalm:
Det syns jeg er veldig dårlig :shifty: Jeg synes det er en forventning at helsepersonell skal holde seg oppdatert.

10 dager til otul. Synes det går sakte. Tenker at det blir offisielt etter det, da er jeg 13+1
Håper bare alt ser greit ut :Heartred

Woop woop! Henvisning til fødeplass og otul ble sendt 0815 i morges, og svaret kom 1241! Heia Helsenorge der, altså! Innvilget fødeplass på Riksen, og fikk OTUL hos fostermedisiner om to uker! Da er jeg 13+1 etter menstermin, og tvillingene er anslagsvis 12+2 og 12+4 hvis de vokser som de skal, så det passer egentlig helt perfekt. Selv om to uker virker leeenge å vente så klart. NIPT ble tatt i dag, så svaret der bør ha kommet til da.

Ble for lenge og vente på tidlig ultralyd, så gikk privat i dag ettersom vi ikke ville dele før vi vet det er liv. Veldig stas å få se en liten sprell levende krabat.
Men ble fremskyndet en uke. Jeg er innkalt til otul i uke 13+3. men nå med ny beregning som i følge privat er riktigere, er jeg ved otul 14+3 og utenfor vinduet for når denne bør tas der siste dag er 13+6.

Noen som vet om det er tatt med slingring på de beregningene nettopp for sånne som meg som da har beregnet feil fra start? Eller burde jeg be om ny time tidligere? Og hva er det man ikke får sjekket dersom man havner utenfor «vinduet»? Noen som vet?

Back
Topp