Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke prøvd selv- men det skal ikke være noe problem. Jeg sleit veldig med valget og fikk beskjed om at da kunne jeg bare bytte.Er det noen som har erfaring med å bytte sykehus etter man har fått time til ultralyd og fødeplass?
Jeg fikk svar dagen etter, digitalt inne på Helse-Norge. Jeg tror det står noe om frist for behandlingstid når du ser på henvisningen? Mener å huske det sto noe om det hos meg. Synes du har ventet ganske lenge, og har inntrykk av at de fleste får timen relativt raskt etter henvisning er sendt. Ville kanskje tatt en telefon til sykehuset om du ikke hører noe på mandag. Håper timen din dukker opp veldig snart.Jeg er 10+6 i dag. Var hos jordmor 13.10 og fikk henvisning til otul. Ser på Helse-Norge at den ble mottatt 13.10 og er til vurdering per dags dago. Blir litt stressa på at jeg enda ikke er innkalt. Noen dom vet hvor innkallinga kommer? Postkassa? Digipost? Annet?
Noen som har liknende erfaring og vet hvor lenge henvisninger blir liggende til vurdering, og hvor kjapt man får time når innkallinga først kommer?
Tror man skal få svar innen ti virkedager.Jeg er 10+6 i dag. Var hos jordmor 13.10 og fikk henvisning til otul. Ser på Helse-Norge at den ble mottatt 13.10 og er til vurdering per dags dago. Blir litt stressa på at jeg enda ikke er innkalt. Noen dom vet hvor innkallinga kommer? Postkassa? Digipost? Annet?
Noen som har liknende erfaring og vet hvor lenge henvisninger blir liggende til vurdering, og hvor kjapt man får time når innkallinga først kommer?
Takk!Har ikke prøvd selv- men det skal ikke være noe problem. Jeg sleit veldig med valget og fikk beskjed om at da kunne jeg bare bytte.
Da gjør du det- jeg har fått første oppfølging på lokalt sykehus, men skal IKKE føde der. Så jeg flytter over til riksen når vi nå søker otul og fødeplass.Takk!
Jeg har fått time til UL, så vil gjerne gå på den først. Men vurdere å bytte. For jeg hadde ikke klart å bestemme meg, da legen søkte for meg. Men har en sterkere følelse for hva som passer for meg nå.
Hei!Jeg er 10+6 i dag. Var hos jordmor 13.10 og fikk henvisning til otul. Ser på Helse-Norge at den ble mottatt 13.10 og er til vurdering per dags dago. Blir litt stressa på at jeg enda ikke er innkalt. Noen dom vet hvor innkallinga kommer? Postkassa? Digipost? Annet?
Oki, takk! Betyr otul ultralyd i uke 18?Da gjør du det- jeg har fått første oppfølging på lokalt sykehus, men skal IKKE føde der. Så jeg flytter over til riksen når vi nå søker otul og fødeplass.
Otul betyr ordinær tidlig ultralyd, altså den du skal ha mellom uke 11-13Oki, takk! Betyr otul ultralyd i uke 18?
Aha, takk! Jeg skal på otul på sykehuset jeg har fått av legen. Men lurer på om jeg burde bytte fødeplass før eller etter otul? Er så spent, så vil helst ikke måtte vente enda lenger ved å få ny henvisning til ny otul på nytt sykehusOtul betyr ordinær tidlig ultralyd, altså den du skal ha mellom uke 11-13
Ta det etter- så kanskje du er heldig og får en ny noen steder er jo veldig på å ville ta egne bilder etc. men hvilken uke har du fått den i på sykehuset du har nå? Man skal jo uansett få den innen uke 13+6.Aha, takk! Jeg skal på otul på sykehuset jeg har fått av legen. Men lurer på om jeg burde bytte fødeplass før eller etter otul? Er så spent, så vil helst ikke måtte vente enda lenger ved å få ny henvisning til ny otul på nytt sykehus
Ja, lurt! Da venter jeg. Jeg har fått i uke 12+5. Også skal jeg til jordmor på helsestasjon imorgen, så tenkte også å spørre henne.Ta det etter- så kanskje du er heldig og får en ny noen steder er jo veldig på å ville ta egne bilder etc. men hvilken uke har du fått den i på sykehuset du har nå? Man skal jo uansett få den innen uke 13+6.
Jeg søker fødeplass så sent (11+1), så regner med å få min otul ganske sent.