Når tenker dere å fortelle de nærmeste?

Det er blodprøve screening av mors blod for kromosom avvik hos fosteret sammen med ultralyd rundt uke 10-12. Tror det er tilbud til kvinner over 38 I Norge om jeg ikke tar feil? Bor i Belgia og her er det standard for alle visstnok.

Det skulle jeg ønske man fikk her også :)
 
Det skulle jeg ønske man fikk her også :)

Tror det er litt skummelt også. Et vennepar av oss fikk en sånn screening og de fikk beskjed om kromosomfeil, men var visst falsk alarm og alt stod visst bra til med babyen.
 
Måtte fortelle min svigermor om graviditeten i går (4+2), da hun skal være hos oss i tre uker og jeg allerede er morgenkvalm
 
Ca uke 12 :) selv om det er vanskelig å vente.
 
Vi skulle vente noen uker med å fortelle det rundt, men selv om det er under en uke siden vi fant det ut selv, har jeg fortalt det til de fleste venninnene allerede, og også fortalt det til sønnen på 13 år. Synes det var greit å fortelle han, for jeg har jo lasta ned så mye apper og er titt og ofte her inne, og kjipt om han finner ut av det via tlf min eller overhøre vi snakker om det hjemme. Han er stor nok til å forstå at ting kan skje.
Foreldrene våre får vite når tskjortene jeg har bestilt kommer. 1 til sønnen hvor det står "jeg skal bli storebror" og en til svigermor hvor det står "hello grandma". Tidlig, men klarer ikke å holde hemmeligheten vår skjult :love022:love017
 
8+1
Vi har fortalt det til foreldrene våre og de nærmeste vennene!
Ellers forteller vi det hvis det føles naturlig, men ikke «offentlig annonsert» enda....
 
Fortalt det til foreldrene våre:happy: ett vennepar også vet ikke når vi sier det til resten..
 
Vi skulle vente noen uker med å fortelle det rundt, men selv om det er under en uke siden vi fant det ut selv, har jeg fortalt det til de fleste venninnene allerede, og også fortalt det til sønnen på 13 år. Synes det var greit å fortelle han, for jeg har jo lasta ned så mye apper og er titt og ofte her inne, og kjipt om han finner ut av det via tlf min eller overhøre vi snakker om det hjemme. Han er stor nok til å forstå at ting kan skje.
Foreldrene våre får vite når tskjortene jeg har bestilt kommer. 1 til sønnen hvor det står "jeg skal bli storebror" og en til svigermor hvor det står "hello grandma". Tidlig, men klarer ikke å holde hemmeligheten vår skjult :love022:love017
Så koselig. Hvor langt på vei er du? Ble sønnen din glad ?:happy:
 
Har fortsatt ikke fortalt det til andre enn to venninner!! Syns det er vanskelig, mulig barna snart får vite det. Men litt deilig at ikke resten av verden vet det enda..
 
Så koselig. Hvor langt på vei er du? Ble sønnen din glad ?:happy:

Jeg er 6+2 :love7

Ja, han ble glad :D noe av det første han sa var at vi måtte lage regler, babyen får ikke lov til å røre tinga hans :knegg: også skulle baby få sitte på i russebilen når sønnen er russ. :notworthy ellers har han ikke snakka noe særlig om det :)
 
Jeg har bestemt meg for å fortelle det når vi skap i barnedåp i juni, men vil gjøre det på en litt morsom måte, så må pønske ut noe!
Ikke for å være slem, men ville kanskje tenkt meg om en gang til angående å fortelle en slik stor nyhet i andre sitt selskap. Var vitne til det i et bryllup i fjor, ble en del falske smil og sure miner fordi de følte de prøvde å stjele spotlighten. Så vil bare advare deg
 
Ikke for å være slem, men ville kanskje tenkt meg om en gang til angående å fortelle en slik stor nyhet i andre sitt selskap. Var vitne til det i et bryllup i fjor, ble en del falske smil og sure miner fordi de følte de prøvde å stjele spotlighten. Så vil bare advare deg

Vi skal selvfølgelig ikke fortelle det I barnedåpen, men den helga vi kommer nedover :) ville aldri delt nyheten på noen andres store dag :) ordla meg kanskje noe feil der :p
 
5+2 og fortalte mamma og søsteren min. Ellers tenker vi å holde på det en liten stund.
 
Vi skal selvfølgelig ikke fortelle det I barnedåpen, men den helga vi kommer nedover :) ville aldri delt nyheten på noen andres store dag :) ordla meg kanskje noe feil der :p
Hehe, det var bra ;) Er jo tydeligvis ikke alle som tenker like langt, og når man er overlykkelig selv er det kanskje vanskelig å tenke på alle andre og. Men det hørtes ut som en bra plan, og god anledning når mange er på samme sted :happy:
 
Hehe, det var bra ;) Er jo tydeligvis ikke alle som tenker like langt, og når man er overlykkelig selv er det kanskje vanskelig å tenke på alle andre og. Men det hørtes ut som en bra plan, og god anledning når mange er på samme sted :happy:

Sant nok! Men sånt er litt dårlig gjort:p men ja, vil prøve å få sagt det til flest mulig når vi er nedover. Vi bor 7 timer unna familiene våre, å det er ikke like gøy å si det på telefonen :p
 
Back
Topp