Når tenker dere å fortelle de nærmeste?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Barna mine får ikke vite det før uke 12 ihvertfall! Tror eldste hadde blitt veldig lei seg om vi mistet.
Men jeg er usikker på når fortelle vordende besteforeldre..
Jeg sa ingenting forrige gang før vi mistet i uke 10.
På den ene siden har jeg lyst å si det i tilfelle noe skjer,
på den andre siden har jeg lyst å bare ikke si noe før det synes :hilarious:

Når skal dere fortelle den store nyheten? :)
 
Jeg fortalte min søster 4+1, og foreldre og svigerforeldre rett før fullgått 5 uker. Så ganske tidlig. Har også fortalt noen venninner og vennepar etter 5 uker :)
 
Skal på tul ved ca 7-8uker, forteller sikkert foreldre/svigers etter det...
Søstra mi + ei venninne vet det allerede!
Kommende storesøster får vite det etter 12uker!
 
Nå på mandag. Da har faren min bursdag. Er 7+5 da og har vært på tul i går og sett at alt ser bra ut.
 
:)Mor vet :) men alle andre må vente... helst til det begynner å synes og folk spør av seg selv. Svigermor har røpet meg i begge mine forrige svangerskap og det kjennes skikkelig bittert ut at det aldri var min nyhet. Derfor er hun den siste som får vite :angelic: vi har ellers et super forhold men akkurat det har jeg ikke tilgitt.. hehe
 
Nære kollegaer vet, fordi vi har en prosedyre som tilsier at gravide ikke skal gjøre. Og mannen min, kusinen min og søstera mi vet. Tidlig ultralyd i dag, men vil allikevel vente litt med å fortelle resten :happy:
 
Siden det er IVF og foreldrene våre vet at vi var gjennom det, får de vite det i disse dager. Nærmeste venninner får også vite når det høver sånn. Ellers har jeg ingen behov for å fortelle det til noen, da ingen har vært en del av prosessen for å bli gravid eller brydd seg om denne. Vår sønn får vite etter uke 12 en gang.
 
Jeg er jo bare 4+3, men merker at jeg sliter med å holde det for meg selv denne gangen. Har ikke sagt det til noen i familien, men har sladra til fire-fem venninner + to kolleger. Så får de heller også vite om det dersom det ikke går bra. Håper jeg klarer å holde meg liiitt til, så ikke det blir så mange å forklare for dersom det ikke går.
Den kommende storesøster håper jeg at jeg klarer å drøye så lenge som mulig med å fortelle til, for jeg tror ventetiden kan bli laaaang ;)
 
Vi forteller det til foreldre, søsken og nærmeste venner allerede nå. Eller når det passer seg sånn når vi møtes :happy: Syns det er godt at de vet, fint med støtten hvis det ikke går bra og!
 
Uff, aldri!! :laughing025 Trur ikke det blir så veldig godt mottatt, men vårt liv, våre valg! Men blir ikke før magen blir vanskelig å skjule. Med andre ord om noen uker :nailbiting::nailbiting:
 
Vi forteller det til foreldre, søsken og nærmeste venner allerede nå. Eller når det passer seg sånn når vi møtes :happy: Syns det er godt at de vet, fint med støtten hvis det ikke går bra og!
Enig med dette :) Foreldrene mine er i spania nå da. Vurderer å fortelle det etter legetime neste uke uansett :p
Jeg synes av en eller annen grunn det er litt ubehagelig å fortelle slikt! Tross for at jeg er kjempepersonlig her inne er jeg kjempeprivat i virkeligheten :hilarious:
 
Uff, aldri!! :laughing025 Trur ikke det blir så veldig godt mottatt, men vårt liv, våre valg! Men blir ikke før magen blir vanskelig å skjule. Med andre ord om noen uker :nailbiting::nailbiting:
Forrige gang jeg fortalte mamma at jeg var gravid svarte hun med "tror du jeg er blind eller?" :hilarious:
Dumt det ikke blir tatt godt imot. men helt sant! Deres liv og deres valg
 
Vi skal fortelle det i uke 12 tenker jeg:) skal ha tidlig ul rundt uke 10/11 så vi vet at alt er bra før vi sier noe. Sist fikk de fleste vite det tidlig begge gangene(mistet den ene gangen). Nå vil vi kose oss med hemmeligheten en stund alene:joyful: søstrene får vite det litt før de andre, Men 1åringen skjønner nok ikke noe av det:p
 
Vi har delt nyheten med noen venner, og min søster. Vi skal flytte i juni, og fra da av har jeg fått beskjed av legen om å leve som en pensjonist, så jeg får ikke bære, løfte eller noe. Så etter TUL om en mnd tid skal vi dele nyheten med familie slik at de forstår at vi kanskje må be om litt ekstra hjelp i flytteprosessen:)
 
Enig med dette :) Foreldrene mine er i spania nå da. Vurderer å fortelle det etter legetime neste uke uansett :p
Jeg synes av en eller annen grunn det er litt ubehagelig å fortelle slikt! Tross for at jeg er kjempepersonlig her inne er jeg kjempeprivat i virkeligheten :hilarious:
Syns egentlig også det er litt ubehagelig å si det høyt. Blir liksom litt flau :oops: Vet ikke helt hvorfor, men tror det er fordi jeg ikke vet hvordan de kommer til å reagere. Også blir de ofte veldig glade, mens jeg prøver å forholde meg litt rolig/nøytral i starten samtidig som jeg også er glad så klart. Hehe, litt kaotiske følelser, men det er vel lov :happy:
 
alle de nærmeste unntatt nevøen på 7 vet det. Han får vite det når det nærmer seg, siden å vente så mange måneder på desember er uutholdelig for han :p
 
Forteller ikke før etter uke 12 tenker vi. Kanskje vi sier det før om formen min blir like ille som sist. Pappa, og besteforeldre vet om det nå da de har hjulpet oss litt siden vi mistet i MA og ville starte kjapt opp igjen
 
Tror jeg kommer til å fortelle det til nærmeste familie (mine foreldre og hans) etter TUL. Foreløpig er det kun ei venninne som vet om det i tillegg til mannen. De andre nære venninnene får også sikkert vite det etter TUL. :happy: «Alle andre» får vite det i god tid etter uke 12 tenker jeg! :laughing002
 
Back
Topp