Når en forfatterspire skriver dagbok

Herlig! Kvalmen er overkommelig ?
Ja, den spenningen altså. Klokka går jo nesten baklengs også når man venter på sånt. Gleder meg til å lese oppdatering:dummy:

Holder på å bli sprø av testing.. om det er noe denne gangen så bør testen ha blitt litt sterkere i morgen eller mandag:smiley-ashamed004
Veldig skummelt å si det, men har en god magefølelse.
Kvalmen har vært ganske tøff, men litt bedre igjen i dag.
Overkommelig.
Er bare så overlykkelig over å være gravid.
:love7

Åh, så spennende! :Heartbigred Masse lykke til! :smiley-angelic001

Jeg har vært til tidlig ultralyd i dag, og alt så bra ut med lilleskatten!
Da vil jeg få presentere lille bønne!
:rolleyes:
Hen er 1.4 cm og alt så bra ut.
Pulsen ble målt til 149.

275145421_713820112942560_5187974698666031709_n.jpg

Ser ut som en liten Iglo, den livmoren min.
275267835_482691756564336_7843257183794742314_n.jpg

:Heartbigred

Fantastisk:happy093 gratulerer!!

Åh se lille bønna da ❤️❤️❤️ så deilig med vellykket ultralyd ❤️❤️

Dere er så herlige... og jeg er så varm om hjertet, som har dere med meg på reisen!
Tusen takk!

Ja... lille bønne!
Jeg får ikke sett nok på hen, jeg.

Neste ultralyd blir i uke 13.
Da blir det på ahus eller lhl-sykehuset.
Tviler på at dem har 3D, men det gjør ikke så mye.
:Heartred

Hvordan går det med deg? ☺️
Veldig bra, sånn svangerskapsrelatert.

Setter så pris på at du spør, selv om jeg er dårlig på å huske å skrive her.
Det er en del bekymringer om dagen, for formen er ikke så bra... men så har jo jeg vært sykmeldt pga psyken i snart 1 år, da.
Og etter 1 år har man jo ikke krav på mer sykepenger.
Så det stresser meg at jeg må være tilbake i 100% jobb innen 6.mai.

Er ikke akkurat lett å finne noe annet, når man ikke kan gå ned i lønn, pga. div lån etc.
Så AAP er jo da heller ikke aktuelt.

Prøver å komme skikkelig igang med den lille businessen min, men må nok innse at det tar tid å komme igang.
I hvert fall for meg.

Dette ble langt, og utenfor svangerskap.
Men det svinger, hei og hå, pga. disse tingene.

Men jeg ELSKER å gå gravid, da.
Og ser så frem til neste ultralyd, som er 20.april.
Da er jeg nesten 14 uker på vei.
Klarer dem å se kjønnet da, skal dem få skrive det ned på en lapp i en lukket konvolutt... for vi skal ha gender reveal-party!!!
Hvor min beste venninne hjelper oss med å skaffe det som trengs i forkant.
Hun er da den som får konvolutten, som ordner konfettikanon eller det vi går for.

Så godt å høre at svangerskapet går bra! ❤️

Nå vet jeg ikke hva du jobber med, men kunne svangerskapspenger vært et alternativ for deg? Eller så er det jo noe som heter dagpenger under etablering, hvis du ikke har sjekket ut det? Det er vel fortsatt 80% beregning hvis de ikke har gått tilbake til normalsats igjen ☺️ Eventuelt om du kan søke om tilskudd eller stipend til bedriften din?

Så koselig da! Jeg fikk beskjed om hva gyn trodde 12+2, hadde skiftet kjønn når vi kom til uke 15, og venter en liten gutt til :p

Så godt å høre at svangerskapet går bra! ❤️

Nå vet jeg ikke hva du jobber med, men kunne svangerskapspenger vært et alternativ for deg? Eller så er det jo noe som heter dagpenger under etablering, hvis du ikke har sjekket ut det? Det er vel fortsatt 80% beregning hvis de ikke har gått tilbake til normalsats igjen ☺️ Eventuelt om du kan søke om tilskudd eller stipend til bedriften din?

Så koselig da! Jeg fikk beskjed om hva gyn trodde 12+2, hadde skiftet kjønn når vi kom til uke 15, og venter en liten gutt til :p

Vi kan ikke gå ned i lønn, det er det som er det vanskeligste.
Og denne bedriften er så veldig i oppstarten, så jeg kan ikke lene meg noe til den foreløpig.
Har forstått det sånn at det må være fare for foster for å få svangerskapspenger, og det er det jo ikke... jeg jobber på kontor.
Det som er stressende er miljøet, og avstanden/ rushen opp mot den mentale helsen min.

Men tusen takk for tips!

Skal med andre ord vente med gender reveal til etter den ordinære ul, virker det som.
:joyful:

Sniker innom for en liten oppdatering.
Trudde jeg skulle fortsette å være like aktiv her inne som gravid... men jeg har rett og slett så mye å fokusere på plutselig.
:woot:
Egen business, jobber i sosiale medier... og synes det er utrolig herlig.
Alt i håp om at det skal bli min nye hovedjobb, slik at jeg kan være mest mulig med bittelille i magen.

Formen begynner gradvis å komme seg. Heldigvis... lå rett ut i bilen hjem fra jobb i går, mannen og jeg kjørte sammen.
Fordi jeg var så kvalm. :wtf: Men jeg er ikke like kvalm og uopplagt som jeg var.

Nyter å være gravid og har fått en liten kul på magen allerede, som jeg elsker.
Og jeg er 12 uker i morgen!
:love7:Heartbigred

Dere... jeg synes det er så vanskelig å sjonglere mellom dagbøker og IKM-grupper.
Kan ikke dere bare slenge inn en liten kommentar her med oppdatering om dere selv.
Så jeg får vite hvordan det går med dere som jeg har fulgt en stund.

Sniker innom for en liten oppdatering.
Trudde jeg skulle fortsette å være like aktiv her inne som gravid... men jeg har rett og slett så mye å fokusere på plutselig.
:woot:
Egen business, jobber i sosiale medier... og synes det er utrolig herlig.
Alt i håp om at det skal bli min nye hovedjobb, slik at jeg kan være mest mulig med bittelille i magen.

Formen begynner gradvis å komme seg. Heldigvis... lå rett ut i bilen hjem fra jobb i går, mannen og jeg kjørte sammen.
Fordi jeg var så kvalm. :wtf: Men jeg er ikke like kvalm og uopplagt som jeg var.

Nyter å være gravid og har fått en liten kul på magen allerede, som jeg elsker.
Og jeg er 12 uker i morgen!
:love7:Heartbigred

Dere... jeg synes det er så vanskelig å sjonglere mellom dagbøker og IKM-grupper.
Kan ikke dere bare slenge inn en liten kommentar her med oppdatering om dere selv.
Så jeg får vite hvordan det går med dere som jeg har fulgt en stund.
Hvor langt har du kommet nå og når er neste ultralyd? Fint å høre at formen i hvert fall er på bedringens vei.

Jeg er i uke 17 nå, og syns egentlig formen er overraskende bra selv. Var på ultralyd hos Martin på Jessheim i uke 13 og fant ut at vi venter en lillesøster. Veldig stas med to søstre ❤️

Hvor langt har du kommet nå og når er neste ultralyd? Fint å høre at formen i hvert fall er på bedringens vei.

Jeg er i uke 17 nå, og syns egentlig formen er overraskende bra selv. Var på ultralyd hos Martin på Jessheim i uke 13 og fant ut at vi venter en lillesøster. Veldig stas med to søstre ❤️

Der var vi i uke 7, bare at vi var hos kona hans.
Skal på ahus om ca. 2 uker på TUL og NIPT.

Så koselig med ei lita jente til! :Heartred

Jeg er magiske 12 uker i morgen.

Gratulerer med 12 uker i dag:happy093.

Gratulerer med 12 uker i dag:happy093.
Ååååh... då koselig!
:sad015:Heartred:rolleyes:
Tusen takk!
Har gått og tenkt på det i hele dag.. at plutselig var vi her.
Det er så deilig!

Hvordan går det med deg? :Heartred

Gratulerer så masse med å ha kommet til den magiske grensa❤️❤️ som tiden flyr ❤️

selv er jeg halvveis på lørdag, helt sprøtt!
Ordinær ultralyd viste at siste og 4.baby blir en liten lillesøster :love7:love7 nå prøver jeg bare å nyte resten av svangerskapet så godt jeg kan, siden dette er siste gangen ❤️ Magen har kommet for fult ❤️

Vedlegg

• BC3C8E12-5FCC-47B2-8A34-52A8B4F9CBD6.jpeg
    BC3C8E12-5FCC-47B2-8A34-52A8B4F9CBD6.jpeg
    753,3 KB · Visninger: 98
Back
Topp