Når en forfatterspire skriver dagbok

7 DPO
Og hormonene begynner...
La oss si det sånn at jeg husker hvor mye jeg gråt av disse sykehusseriene sist jeg var 7 DPO.
Og det har jeg ikke gjort hittil.
Jeg kjeftet på buksa mi og gulroten og de dustene på TV.
Men jeg gråt ikke.
FØR NÅ!
:wideyed:
Ei som hadde donert en nyre i Greys Anatomy fikk møte hun som fikk nyren og familien.
Og jeg ble rørt til tårer.
Ikke så mye som sist... men det bygget seg opp da og.
Så dette kan bli gøy å følge med på.
:hilarious:

8 DPO.
Og selv om jeg sa til meg selv at det var for tidlig å teste, røk jeg på opptil flere i løpet av dagen i dag.

Her er en av dem.
upload_2021-12-15_13-29-53-png.373302

Uansett hvor mye jeg har forberedt meg, og selv om jeg bare er 8 DPO, kom det en følelse av håpløshet kastet over meg.
Sliter med å finne troen på at det har gått bra.
Vet ikke hva jeg skal føle akkurat nå, bare håpet jeg fikk NOE i hvert fall, i dag.
Det var jo på 8 DPO jeg fikk sist... da var det med vanlig RFSU-test, da.
Aner ikke om det har noe å si.
Mistet uansett litt motet.
Men det kan hende det er tilbake igjen i morgen.
:sorry:
Får vel heller bli positivt overrasket om det likevel skulle vise seg at det har gått min vei.

Er nok vanskelig å ta inn over seg at vi må prøve, gang på gang.
Når det aldri har vært noe vanskelig for meg tidligere.
Alle 3 gangene jeg ble gravid, ble jeg det fort og lett.

Har det virkelig så mye å si at jeg har blitt 40?
Gynekologen jeg var hos for 3 år siden, da jeg satte inn spiralen... hun så på ultralyden og skrøt av eggene mine, eller hva det var hun så.
"Du har fortsatt gode muligheter for å få barn, hvis du ønsker det".

Det gir meg jo håp.
Men akkurat nå er det bare litt ekstra tungt igjen.

8 DPO.
Og selv om jeg sa til meg selv at det var for tidlig å teste, røk jeg på opptil flere i løpet av dagen i dag.

Her er en av dem.

Uansett hvor mye jeg har forberedt meg, og selv om jeg bare er 8 DPO, kom det en følelse av håpløshet kastet over meg.
Vet ikke hva jeg skal føle akkurat nå, bare håpet jeg fikk NOE i hvert fall, i dag.
Får vel heller bli positivt overrasket om det likevel skulle vise seg at det har gått min vei.

Gynekologen jeg var hos for 3 år siden, da jeg satte inn spiralen... hun så på ultralyden og skrøt av eggene mine, eller hva det var hun så.

Det gir meg jo håp.

Årh, føler sånn med deg:Heartred Det er ikke lett dette her, når vi ønsker så sterkt og håper på at det endelig har klaffet, og noen dager er ekstra kjipe! Sender deg en klem:Heartred

Vanskelig å si dette uten å virke dum å teit. Men 3 PP er jo ingenting kjære deg. Hold på god ordene fra gynekologen din, eggene dine er kjempefine og du har fint muligheten til å lage et flott barn! Som prøver virker dessverre alt veldig alt oppslukende og man lever nesten bare fra på statestikker og tabeller. Men tror ikke det hjelper å føle på håpløsheten når man ikke får det til. Det gjør det bare ennå vanskeligere. Liker ikke å si at 3 PP ikke er noen ting, for det er jo så klart det, men vil bare ikke at du skal banke deg selv opp for at det ikke skjedde på første. Bit tenna sammen og hold ut!

Årh, føler sånn med deg:Heartred Det er ikke lett dette her, når vi ønsker så sterkt og håper på at det endelig har klaffet, og noen dager er ekstra kjipe! Sender deg en klem:Heartred

Tusen takk :Heartred

Vanskelig å si dette uten å virke dum å teit. Men 3 PP er jo ingenting kjære deg. Hold på god ordene fra gynekologen din, eggene dine er kjempefine og du har fint muligheten til å lage et flott barn! Som prøver virker dessverre alt veldig alt oppslukende og man lever nesten bare fra på statestikker og tabeller. Men tror ikke det hjelper å føle på håpløsheten når man ikke får det til. Det gjør det bare ennå vanskeligere. Liker ikke å si at 3 PP ikke er noen ting, for det er jo så klart det, men vil bare ikke at du skal banke deg selv opp for at det ikke skjedde på første. Bit tenna sammen og hold ut!
Tusen takk :Heartred den trengte jeg.

Trudde bare det skulle bli like enkelt som de andre gangene... Vurderer å ikke gjøre noe mer ekstra fra neste. Bare følge med på EL-slim, evt teste for EL dagen med det. Har da lært litt til nå. Droppe alt styret.
Gi litt F... Og tenke at det ikke er viktig, er nesten umulig, men jeg må prøve.
"Skjer det så skjer det, jeg trenger ikke at det skjer for å ha et godt liv".

Fokusere på andre ting.
:smiley-ashamed005

8 DPO.

Her er en av dem.

Det gir meg jo håp.
Hmm.. burde kanskje ikke si dette for å eventuelt gi et falskt håp, men syns jeg ser skygge på denne jeg? ❤️

9 DPO.
Skjønner ingenting, jeg.
Var så sikker på at det hadde klaffe denne gangen... men nå gikk all troen, alt håpet og all luften ut av meg i går.
Og jeg føler meg ikke noe mer forhåpningsfull i dag.
Hvorfor skal dette være så vanskelig denne gangen?!
upload_2021-12-16_11-42-50.png

Denne er fra i dag.
Hadde resultatet blitt annerledes med en RFSU-test?
Tviler.
Men hodet mitt kjører allerede rundt å skaffe meg noen av dem... for det var jo en sånn jeg fikk positiv på sist.
Men jeg tror ikke det er noen vits.

upload_2021-12-16_11-44-1.png

Dette sier FF.
Men jeg driter litt i hva FF sier... for testen blir ikke noe mer positiv av den grunn.

upload_2021-12-16_11-45-36.png

Og sånn ser altså denne ut.
Sier meg ikke en dritt, annet enn at jeg er varmere av meg nå enn før EL.

Vel.
I don't care.

:sad010
BUT I DO!

9 DPO.
Skjønner ingenting, jeg.
Var så sikker på at det hadde klaffe denne gangen... men nå gikk all troen, alt håpet og all luften ut av meg i går.
Vis vedlegget 373388

Denne er fra i dag.
Tviler.
Men hodet mitt kjører allerede rundt å skaffe meg noen av dem... for det var jo en sånn jeg fikk positiv på sist.

Vis vedlegget 373389

Dette sier FF.
Men jeg driter litt i hva FF sier... for testen blir ikke noe mer positiv av den grunn.

Vis vedlegget 373391

Vel.
I don't care.

BUT I DO!
Det er fortsatt veldig tidlig og masse håp igjen :Heartred Syns jeg skimter noe veldig veldig svakt! Håper virkelig på positiv test for deg i dagene fremover :love7

Det er fortsatt veldig tidlig og masse håp igjen :Heartred Syns jeg skimter noe veldig veldig svakt! Håper virkelig på positiv test for deg i dagene fremover :love7
Tusen takk:Heartred

9 DPO.
Skjønner ingenting, jeg.
Vis vedlegget 373388

Denne er fra i dag.
Tviler.

Vis vedlegget 373389

Dette sier FF.

Vis vedlegget 373391

Vel.
I don't care.

BUT I DO!
Mulig jeg har streksyn, men jeg ser en skygge på begge testene dine!

Mulig jeg har streksyn, men jeg ser en skygge på begge testene dine!

Tusen takk.
:Heartred
Jeg er så glad jeg har dere her inne i forumet.
Skal prøve å holde motet oppe.

Bare jeg får beskjed fra legen om at DET ordner seg nå, så blir det kanskje litt lettere.
Blir så lett stresset av sånt.
Det er vel kanskje Borderlineren i meg som gjør det.

I'm a fighter. Den positive meg er nok snart tilbake.

Tusen takk.
Jeg er så glad jeg har dere her inne i forumet.
Skal prøve å holde motet oppe.

Bare jeg får beskjed fra legen om at DET ordner seg nå, så blir det kanskje litt lettere.
Blir så lett stresset av sånt.
Det er vel kanskje Borderlineren i meg som gjør det.

I'm a fighter. Den positive meg er nok snart tilbake.

krysser fingrene for deg, og hvis det ikke er denne pp det klaffer, så kommer du deg gjennom det også selv om det blir vondt og dritt i starten:Heartpink Heia heia:Heartred

krysser fingrene for deg, og hvis det ikke er denne pp det klaffer, så kommer du deg gjennom det også selv om det blir vondt og dritt i starten:Heartpink Heia heia:Heartred

Tusen takk!
:Heartbigred

Skikkelig murringer i magen igjen... og jeg frykter at det er første tegn på TR.
Men den er jo ikke ventet før om 5 dager.
Er jo ikke dermed sagt at ikke kroppen forbereder det allerede nå.
Er så dritt å ikke vite.

Skikkelig murringer i magen igjen... og jeg frykter at det er første tegn på TR.
Men den er jo ikke ventet før om 5 dager.
Er jo ikke dermed sagt at ikke kroppen forbereder det allerede nå.
Er så dritt å ikke vite.

Masse lykke til!:Heartred Jeg ser som sagt heftig skygge på testen din, så jeg er optimist:happy: når skal du teste igjen?

Masse lykke til!:Heartred Jeg ser som sagt heftig skygge på testen din, så jeg er optimist:happy: når skal du teste igjen?
Tusen takk:Heartred
Var og kjøpte RFSU tester i stad.
Ikke at det kan påvirke om jeg er gravid eller ikke...
Men jeg stoler mer på dem, siden det var en sånn jeg testet positivt forrige syklus.
Så hvis det ikke blir noe mer utslag på dem, tar jeg det kanskje raskere til meg at det ikke blir noe.
Tror jeg.
Vet ikke.

Er under en time siden jeg tisset sist, er på drikkestreik nå, så vurder å teste rundt kl.17:00.
Men er totalt forberedt på negativt... lei meg er jeg fra før.
Er bare en sånn dag.
Så det skader jo ikke.

Legen ringte meg.
Han er så god.
Alt ordner seg.
Skal til ham på mandag. Og spurte på telefonen om jeg kunne få blodprøver, fordi jeg lurer på hvorfor jeg ikke blir gravid.
Så da blir det hormonprøver.
Jeg vet at jeg sånn i teorien NETTOPP har begynt å prøve.
Men som nevnt før, har det aldri vært noe problem før.
Så jeg bare trenger å få det sjekket så fort som mulig.

Nå sitter jeg her og har tissestreik.
For jeg har lyst til å ta en RFSU, selv om jeg synes jeg selv er teit som håper på noe annet resultat i dag.
Det er jo en annen type test.
Så jeg må bare få det gjort, føler jeg.
Om en time eller to.

Legen ringte meg.
Han er så god.
Alt ordner seg.
Skal til ham på mandag. Og spurte på telefonen om jeg kunne få blodprøver, fordi jeg lurer på hvorfor jeg ikke blir gravid.
Så da blir det hormonprøver.
Jeg vet at jeg sånn i teorien NETTOPP har begynt å prøve.
Men som nevnt før, har det aldri vært noe problem før.
Så jeg bare trenger å få det sjekket så fort som mulig.

Nå sitter jeg her og har tissestreik.
For jeg har lyst til å ta en RFSU, selv om jeg synes jeg selv er teit som håper på noe annet resultat i dag.
Det er jo en annen type test.
Så jeg må bare få det gjort, føler jeg.
Om en time eller to.

Har fulgt dagboken din og heier veldig på deg :Heartred det er fort gjort å miste motet hvis det har vært lett før!
Jeg har selv aldri testet positivt før ikm :) som har tilsvart 13-14dpo. Så håpet er ikke ute før tanta kommer på døren.
Og hurra for legen din som vil ta hormonprøver selv om du nettop har startet å prøve :D !

Har fulgt dagboken din og heier veldig på deg :Heartred det er fort gjort å miste motet hvis det har vært lett før!
Jeg har selv aldri testet positivt før ikm :) som har tilsvart 13-14dpo. Så håpet er ikke ute før tanta kommer på døren.
Og hurra for legen din som vil ta hormonprøver selv om du nettop har startet å prøve :D !

Så hyggelig. :Heartred Tusen takk!

Ja, er veldig fornøyd med den legen jeg har.
:happy:

Back
Topp