Når en forfatterspire skriver dagbok

Jeg syns det var gøyeste å tempe etter eggløsning, da kan man jo se tegn til festedipp og triphasic kurve ☺️

Det er unektelig spennende! :woot:

Kan du forklare litt om festedipp og triphasic kurve og når man kan se etter det?
Jeg er jo helt noob.
:wideyed:

Det er unektelig spennende! :woot:

Kan du forklare litt om festedipp og triphasic kurve og når man kan se etter det?
Jeg er jo helt noob.
Festedipp kommer ofte rundt syv dager etter eggløsning, men kan sikkert komme før og senere. Jeg hadde noe jeg vil kalle festedipp begge gangene jeg tempet og ble gravid for to år siden. Legger ved bilde. Litt usikker på når tempen stiger ytterligere, men vil tippe det også ofte kommer etter egget fester seg, så sikkert fra rundt 7 DPO og utover.

Litt morsomt, jeg hadde nøyaktig samme lave temperatur 7 DPO de gangene jeg ble gravid. Den ene endte i kjemisk og da fikk jeg positiv test først 10 DPO. Den andre gangen fikk jeg positiv test dagen etter og fikk en datter ni måneder etterpå ❤️

Vedlegg

• 18A8EE67-2B55-49EE-BD6D-34A96137FA5C.jpeg
    18A8EE67-2B55-49EE-BD6D-34A96137FA5C.jpeg
    493,7 KB · Visninger: 54
  • E2F8E1E4-0ECA-4E6B-8284-04358C0AE577.jpeg
    E2F8E1E4-0ECA-4E6B-8284-04358C0AE577.jpeg
    647,8 KB · Visninger: 56
Festedipp kommer ofte rundt syv dager etter eggløsning, men kan sikkert komme før og senere. Jeg hadde noe jeg vil kalle festedipp begge gangene jeg tempet og ble gravid for to år siden. Legger ved bilde. Litt usikker på når tempen stiger ytterligere, men vil tippe det også ofte kommer etter egget fester seg, så sikkert fra rundt 7 DPO og utover.

Litt morsomt, jeg hadde nøyaktig samme lave temperatur 7 DPO de gangene jeg ble gravid. Den ene endte i kjemisk og da fikk jeg positiv test først 10 DPO. Den andre gangen fikk jeg positiv test dagen etter og fikk en datter ni måneder etterpå ❤️

Tusen takk :Heartred
Er bare 4 DPO i dag.
Så ja, disse dagene er lange.

4 DPO
Note to myself.
Hvis det klaffer... og hvis det, tvi-tvi-tvi... vil ikke skrive det engang.
Så er det greit å ha for å se tilbake på.

- småømme pupper
- tisser mye oftere enn vanlig
- og nå... ikke mange minuttene siden begynte noe som minner om menssmerter

HÅPER det er gode tegn.
Men vet innerst inne at det ikke trenger å ha noe å si.
:smiley-angelic001

4 DPO
Note to myself.
Hvis det klaffer... og hvis det, tvi-tvi-tvi... vil ikke skrive det engang.
Så er det greit å ha for å se tilbake på.

- småømme pupper
- tisser mye oftere enn vanlig
- og nå... ikke mange minuttene siden begynte noe som minner om menssmerter

HÅPER det er gode tegn.
Men vet innerst inne at det ikke trenger å ha noe å si.

Murringer igjen i magen, men også stikninger ned i tissen.
Hormonrelatert i syklus, eller et godt tegn..?
Umulig å si foreløpig.
Men:

4 1/2 DPO
Shit... Jeg er varm.
Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trudd jeg hadde en kjempelang hetetokt.

Hadde det litt sånn forrige syklus og.
Testet jo positivt da, selv om det endte i kjemisk.

5 DPO
Våknet i goood tid før Tempeklokka ringte... Og nå får jeg ikke sove igjen.
Skikkelig menssmerter, varm og gassy.
Stakkars mannen, er ikke rart han sover tungt.
:arghh:
JEG VIL SOVE!

Men assa... Er dette festesmerter, skal jeg bare juble.
For da vil det si at Eggbert den 2. bosetter seg!
:woot:

Jo... Også drømte jeg at teknikkerne på jobben hadde opprettet egen hashtagg!
#mangerarestedermanmådrite

Så ute på arbeid, hente det de måtte drite på mange merkelige steder, og det tok de selfie av, som de la ut i Facebook-gruppen vår.
:wtf:
Med den hashtaggen selvsagt.
Og på det ene bildet stod det til og med:
"Viktig å få med resultatet på bildet".
:eek:
Trur jeg må kalle inn til møte...

screenshot_20211213_072410-jpg.373081

6 DPO
Kan noen vennligst betrygge meg med at det ikke er noe dårlig tegn at jeg ikke har hatt festedipp ennå, eller at jeg ikke er lenger over den linja enn jeg er?

Våknet med masse verking i magen igjen, sånn lignende menssmerter, men likevel ikke helt det samme.
Puppene begynner å bli ømme.
Var litt tett i nesen i går kveld, men ikke nå...

Orker ikke lete etter flere symptomer enn de jeg kjenner godt.
Samtidig som jeg vet at det ikke trenger å være symptomer på noe annet enn at jeg er der i syklusen hvor jeg er.

Sist syklus startet jeg å teste på 6 DPO.
Jeg er mye roligere ang. det denne gangen.
For jeg har nå skjønt at det ikke er noen vits i å teste så tidlig.

I motsetning til forrige syklus, hvor jeg bare: whoop whoop, jeg er gravid... tenker jeg nå at blir jeg ikke det denne gangen, skal jeg drikke VIN i jula.:smiley-ashamed004 Mager trøst, men NOE må jeg ha å klamre meg til.
Så får jeg heller bli positivt overrasket.

Det er rart, dette prøvegreiene.
Jeg har tross alt tre barn fra før.
Kroppen har vist meg gang på gang at den har gjort jobben sin.
Men jeg har aldri prøvd måned etter måned.
For meg har det der med å ha ubeskyttet sex vært ensbetydende med graviditet.
Så det har ikke vært lett å omstille seg.
Jeg jobber fremdeles med det, for at det ikke skal bli for tungt.
Jeg ser jo her inne hvor få det klaffer for, sånn med en gang.
Det tar gjerne noen forsøk.

Jeg er så takknemlig for de barna jeg har.
Men han jeg er gift med nå og jeg vil jo så gjerne ha en sammen.
Og det er jo tydeligvis VI som er rett for hverandre.
Så da er det en del av meg som stadig sier at da burde det jo gå lett.
Men jeg vet jo at det er mange som er rett for hverandre, som virkelig må jobbe for å få det til... om det i det hele tatt går.
Kroppen er merkelig.
Og enda merkelig er sinnet.
Tankene.
Følelsene.

Jeg er bare på PP3.
Men som sagt... har ikke trengt å prøve så hardt før.

Prøver å forberede meg på alle tenkelige utfall denne syklusen.
Har lært en del, bare av de 2 jeg har bak meg.
Likevel vet jeg at jeg kommer til å bli kjempelei meg, dersom det ikke klaffer nå.
Så jeg prøver å være så positiv jeg kan, til det motsatte er bevist, og alt det der.

Angående festedipp så har jeg hatt det tidligst 7 DPO, og vanligste er vel rundt 7-8 DPO. Men man kan ha festedipp uten å være gravid og være gravid uten å ha festedipp, så ingenting er noen fasit annet enn positiv graviditetstest. Med i Fertility Friend leste jeg at det er økt sjanse for å være gravid når man har en dipp rundt 7 DPO.

Edit: hvis man betaler for Fertility Friend, så tolker den symptomer for deg og grafen din og gir innsikt i hvor sannsynlig det er at man er gravid. Jeg syns det var gøy da jeg prøvde på første og den hadde rett. Den gir først en sannsynlighet rundt 6-7 DPO tror jeg det er. Ting man kjenner før det er trolig ikke knyttet til en graviditet.

Angående festedipp så har jeg hatt det tidligst 7 DPO, og vanligste er vel rundt 7-8 DPO. Men man kan ha festedipp uten å være gravid og være gravid uten å ha festedipp, så ingenting er noen fasit annet enn positiv graviditetstest. Med i Fertility Friend leste jeg at det er økt sjanse for å være gravid når man har en dipp rundt 7 DPO.

Edit: hvis man betaler for Fertility Friend, så tolker den symptomer for deg og grafen din og gir innsikt i hvor sannsynlig det er at man er gravid. Jeg syns det var gøy da jeg prøvde på første og den hadde rett. Den gir først en sannsynlighet rundt 6-7 DPO tror jeg det er. Ting man kjenner før det er trolig ikke knyttet til en graviditet.

Da må jeg jo prøve det!
:woot:
Ble kjempenysgjerrig jeg, nå.

Takk!
:Heartred

Hvis du blar tilbake til da jeg ble gravid i 2019 i dagboken min, ser du litt eksempelet. Tror det koster 200 kr for tre måneder, så er jo ikke dyrt. Tror jeg rundt side 11-16 ble gravid sist.
Da skal jeg gå inn og se.
Men du... etter jeg betalte for VIP, forsvant den Luteal Line-greia.
Er det en setting, eller noe?
Hvor går jeg for å lese sånne ting som du nevner, i Interpretation?

Da skal jeg gå inn og se.
Men du... etter jeg betalte for VIP, forsvant den Luteal Line-greia.
Er det en setting, eller noe?
Hvor går jeg for å lese sånne ting som du nevner, i Interpretation?
Det har nok ikke noe å si at den linjen forsvinner. Ja, under interpretation. Og så får du nok etter hvert opp ett tall som sier noe om hvor sannsynlig det er. Hvis man er oppe i 70 poeng er det veldig bra, men jeg hørte om folk som var gravide selv med lav score også, så tolk det litt for gøy. Den viser også hvor mange prosent av de gravide som også hadde ømme pupper den dagen man legger inn ømme pupper osv.

Det har nok ikke noe å si at den linjen forsvinner. Ja, under interpretation. Og så får du nok etter hvert opp ett tall som sier noe om hvor sannsynlig det er. Hvis man er oppe i 70 poeng er det veldig bra, men jeg hørte om folk som var gravide selv med lav score også, så tolk det litt for gøy. Den viser også hvor mange prosent av de gravide som også hadde ømme pupper den dagen man legger inn ømme pupper osv.

Blir spennende å se, da.
For det har ikke kommet noe sånt foreløpig.
:)

Åååååh... her kommer litt frustrasjon!
:banghead:
Jeg kjøpte meg verdens mest behagelige kosebukse for ca. en måned siden.
Vanligvis bare ELSKER jeg den buksa, for den er så løs og god.
Men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal bruke den!
Ikke kan jeg ha den som vaktmesteren... for det presser og klemmer og er vondt.Og nå har jeg rullet den så langt ned at den ligger rundt hoftene... for jeg takler ikke ha den rundt magen. DEN ER IKKE GOD LENGER, OG DA HAR JEG INGEN ANDRE SOM ER GODERE HELLER, FOR INGEN BUKSER ER GODE NÅ!
1f62d.png

JEG HATER BUKSER!
:smiley-angry016

Takk for seg.

Og hvis jeg kan få klage litt til!
Enten jeg er gravid eller ikke nå...

Om noen så mye som tilbyr meg en stakkars liten BABYGULROT etter disse DPO-dagene, kommer jeg til å stappe den så langt opp i nesa på vedkommende av øya blir gule!
:smiley-angry016

Og DER kom jeg til å tenke at jeg muligens er en liten smule hormonell.

Back
Topp