Jeg syns det var gøyeste å tempe etter eggløsning, da kan man jo se tegn til festedipp og triphasic kurve
Det er unektelig spennende!
Kan du forklare litt om festedipp og triphasic kurve og når man kan se etter det?
Jeg er jo helt noob.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg syns det var gøyeste å tempe etter eggløsning, da kan man jo se tegn til festedipp og triphasic kurve
Festedipp kommer ofte rundt syv dager etter eggløsning, men kan sikkert komme før og senere. Jeg hadde noe jeg vil kalle festedipp begge gangene jeg tempet og ble gravid for to år siden. Legger ved bilde. Litt usikker på når tempen stiger ytterligere, men vil tippe det også ofte kommer etter egget fester seg, så sikkert fra rundt 7 DPO og utover.Det er unektelig spennende!
Kan du forklare litt om festedipp og triphasic kurve og når man kan se etter det?
Jeg er jo helt noob.
Festedipp kommer ofte rundt syv dager etter eggløsning, men kan sikkert komme før og senere. Jeg hadde noe jeg vil kalle festedipp begge gangene jeg tempet og ble gravid for to år siden. Legger ved bilde. Litt usikker på når tempen stiger ytterligere, men vil tippe det også ofte kommer etter egget fester seg, så sikkert fra rundt 7 DPO og utover.
Litt morsomt, jeg hadde nøyaktig samme lave temperatur 7 DPO de gangene jeg ble gravid. Den ene endte i kjemisk og da fikk jeg positiv test først 10 DPO. Den andre gangen fikk jeg positiv test dagen etter og fikk en datter ni måneder etterpå
4 DPO
Note to myself.
Hvis det klaffer... og hvis det, tvi-tvi-tvi... vil ikke skrive det engang.
Så er det greit å ha for å se tilbake på.
- småømme pupper
- tisser mye oftere enn vanlig
- og nå... ikke mange minuttene siden begynte noe som minner om menssmerter
HÅPER det er gode tegn.
Men vet innerst inne at det ikke trenger å ha noe å si.
Angående festedipp så har jeg hatt det tidligst 7 DPO, og vanligste er vel rundt 7-8 DPO. Men man kan ha festedipp uten å være gravid og være gravid uten å ha festedipp, så ingenting er noen fasit annet enn positiv graviditetstest. Med i Fertility Friend leste jeg at det er økt sjanse for å være gravid når man har en dipp rundt 7 DPO.
Edit: hvis man betaler for Fertility Friend, så tolker den symptomer for deg og grafen din og gir innsikt i hvor sannsynlig det er at man er gravid. Jeg syns det var gøy da jeg prøvde på første og den hadde rett. Den gir først en sannsynlighet rundt 6-7 DPO tror jeg det er. Ting man kjenner før det er trolig ikke knyttet til en graviditet.
Hvis du blar tilbake til da jeg ble gravid i 2019 i dagboken min, ser du litt eksempelet. Tror det koster 200 kr for tre måneder, så er jo ikke dyrt. Tror jeg rundt side 11-16 ble gravid sist.Da må jeg jo prøve det!
Ble kjempenysgjerrig jeg, nå.
Takk!
Da skal jeg gå inn og se.Hvis du blar tilbake til da jeg ble gravid i 2019 i dagboken min, ser du litt eksempelet. Tror det koster 200 kr for tre måneder, så er jo ikke dyrt. Tror jeg rundt side 11-16 ble gravid sist.
Det har nok ikke noe å si at den linjen forsvinner. Ja, under interpretation. Og så får du nok etter hvert opp ett tall som sier noe om hvor sannsynlig det er. Hvis man er oppe i 70 poeng er det veldig bra, men jeg hørte om folk som var gravide selv med lav score også, så tolk det litt for gøy. Den viser også hvor mange prosent av de gravide som også hadde ømme pupper den dagen man legger inn ømme pupper osv.Da skal jeg gå inn og se.
Men du... etter jeg betalte for VIP, forsvant den Luteal Line-greia.
Er det en setting, eller noe?
Hvor går jeg for å lese sånne ting som du nevner, i Interpretation?
Det har nok ikke noe å si at den linjen forsvinner. Ja, under interpretation. Og så får du nok etter hvert opp ett tall som sier noe om hvor sannsynlig det er. Hvis man er oppe i 70 poeng er det veldig bra, men jeg hørte om folk som var gravide selv med lav score også, så tolk det litt for gøy. Den viser også hvor mange prosent av de gravide som også hadde ømme pupper den dagen man legger inn ømme pupper osv.
Da kommer det nok i morgen, fra 7 DPO Som regel for tidlig å få gravidesymptomer rett etter eggløsning.Blir spennende å se, da.
For det har ikke kommet noe sånt foreløpig.