Gudskjelov er jeg ikke av typen som har behov for å forsvare meg selv med nebb og klør. Føler meg veldig trygg på mine valg ang mitt barn faktisk! Men det jeg kjenner er at jeg blir en smule provosert av den belærende innsatsen fra enkelte, som i mitt hode hører hjemme hos mammapolitiet.... Og ofte kommer denne innsatsen som spydige bemerkninger som på denne tråden, der det i utgangspunktet blir spurt et enkelt spørsmål, så tar det helt av... Et godt eksempel; det finnes knapt en forelder i dagens samfunn som ikke vet hva som er anbefalt ift barnesikring. Likevel velger noen å snu før pga ulike årsaker og får da hets... Da kommer dette mammapolitiet med pekefingeren da og tror de er særs informative i sine uttalelser, om noe alle vet. Revolusjonerende informasjon om forskning og rapporter som viser det ene eller andre og hvor ansvarsløst det er å ikke la barnet spy ned baksetet i stedet for å snu det. Og bare så det er sagt, jeg er ikke av de som snur sete tidlig, MEN har forståelse for at andre velger noe annet. Det hele handler om respekt, noen mener de er fornuften selv, og det må de gjerne tro for min del, men sannheten er at vi alle er enkelt individ med forskjellige barn, livserfaringer, forutsetninger, behov osv. Jeg vil være mest mulig hjemme med barnet mitt, drikker svært lite alkohol og skal lage barnemat selv. Likevel tenker jeg at de som ikke velger å gjøre det likt, er like gode mennesker og for alt vi vet kanskje bedre foreldre fordi de klarer å senke skuldrene, ta bedre vare på seg selv og dermed ha mer overskudd til barna!