Når drakk du alkohol etter fødselen?

Med førstemann var jeg og mannen på fest da hun var 2 mndr. Jeg var langt nede og den årlige sommerfesten var et lyspunkt for meg. Har aldri fått inntrykk av at noen syntes det var helt galt.. Foruten her da :p

Var ikke meningen å QUOTE deg Kengu ;)

Jeg sa ikke noe om at det var rett eller galt altså, jeg bare forstår ikke prioriteringen. Jeg var også laaaangt nede pga fødselsdepresjon og brukket rygg, men for meg var ikke fest eller tid borte fra babyen løsningen.
Vi er forskjellige, sånn er det bare. :)

Det er ikke noe galt i det, men her inne så skal man være 100% mamma, ikke prioritere kjæresten, ha barnevakt, eller venner de første årene til barnet da har man prioriteringene feil sted :)
Dette representerer ikke verden utenfor bv opplever jeg, det er både forståelig og godtatt at også mor trenger å lufte hode etter å ha blitt mamma :)
Med førstemann var vi på julebord da han var 4 måneder :)

Hverken mannen min eller jeg prioriterer hverandre eller venner over barnet vårt, nei, men vi har da både et solid ekteskap, egne hobbyer og gode venner som vi ser ofte.
Det betyr ikke at vi trenger barnevakt støtt, ha sønnen vår på overnatting før han er klar for det, eller ikke kan være 100% foreldre av den grunn.
Vi klarer å ha flere roller. :)
Det er jo forskjellig hva man prioriterer, hvilken livsstil man har, hva slags personlighet man har, hva man har behov for, og når man har behov for det. :)

Drakk litt champagne noen dager etter og prøvde meg på rødvin, men gav avsmak og drakk vel ikke på flere måneder etter det ;) var mer for smakens skyld og et halvt glass champagne var for å feire!

Hvordan i all verden orker man fest og "fyll" så tidlig etter fødsel? Og hvorfor bruker man tiden på det? :P

Her var det fordi sambo fylte 30 år og vi hadde overraskelsesbursdag :) også synes jeg at til tross for at man har blitt mamma kan man ha det gøy å være sosial uten baby likevel, jeg har det gøy på fest - og nei, det er ikke pga alkoholen.. må visst presisere det her.

Tenker det samme:p Jeg var helt utslitt etter svangerskap, fødsel/ks og søvnmangel. Men ikke alle er det da. Men tror ikke jeg hadde hatt lyst til å dra på fest om jeg hadde hatt energi til det heller, var liksom ikke der fokuset var. Så ja jeg også tenker "hvordan orker de?" :p zzzzzz

Nei det trenger ikke være fyll. Men jeg ammet og da skal man ikke drikke noe før tidligst 6 uker etter termin. Og selv etter det så ammet jeg såpass ofte og "uforutsigbart" at jeg ikke kunne stolt på at det gikk 2-3 timer etter det ene glasset ned vin. Hadde sikkert vært koselig, men det lot seg ikke gjøre.

Jeg var på julebord med venninner når min var 4 uker. Drakk ikke og hadde med baby. Koselig det å være litt sosial:)

Jeg forandret ikke personlighet vil jeg si, men mye forandret seg. Jeg tror det er ganske normalt at man endrer seg når man blir mamma. Det er ikke det at jeg ikke likte å være med venner, men det var babyen som var hovedfokus. Ikke av valg egentlig, men av rent instinkt vil jeg si. Sånn jeg opplevde det hvertfall.

Selvfølgelig endrer mye seg, og selvfølgelig er baby hovedfokus, har ikke sagt noe annet. Men JEG får mer energi av en kveld med venner uten baby og kan da stille opp som bedre mamma. Å jeg har hatt EN kveld ute siden hun ble født for 4 mnd siden, så noe festløve er jeg ikke.

Har vært på fest (slektstreff) en gang etter at frøkna ble født. Da var hun nettopp fylt 1 år, og jeg var gravid igjen så ble ingen alkohol.
Tok meg en lettøl innimellom fra hun var 3 mnd ca og før jeg ble gravid igjen selv om jeg fullammet. Hun sov 10 timer om natten fra hun var et par uker, så følte det var trygt med en lett :)
Lillebror er bare 2 uker, og ammes støtt, så drøyer en god stund til

8,5 mnd. Ikke drukket noe alkohol enda. Har ikke hatt lyst til å være vekk fra mini enda:)

Har drukket tilsammen 2 cider sida eg blei gravid første gang for nøyaktig 4 år sida. Første boks var når eldste var 14 mnd.
Så var det vel en halv boks noen måneder seinere. Og 2 slurker når minste var 3 mnd.

Men så slutta eg meir eller mindre å drikke for 10 år sida, så mitt alkoholbehov er minimalt. :)

Selvsaht ikke men for meg var det ikke viktig å komme seg på fest første tiden :)
Min var 18 mnd da jeg var på første fest

Mini har fått flaske fra dag en og den andre omsorgspersonen var hjemme ( har ikke hatt barnevakt enda ) så jeg dro på julebord med god samvittighet :) jeg respekterer at alle er forskjellige med forskjellige behov, men det virker som om det er konkurranse om å være best mamma å minst borte fra barnet. Jeg personlig tror alle parter har godt av det.

Tok et glass vin i forbindelse med sambos bursdag (11 uker etter fødselen), et glass champagne på julaften da hun var drøyt fire måneder, og et par glass vin da vi var i bryllup da hun var seks måneder gammel, ellers var jeg totalavholds mens jeg ammet henne, dvs til hun hadde fylt 13 måneder.

Skal på bursdagfest om en mnds tid, blir spennende!! Første natt borte og lille er 6 mnd da... Men tenker vi som foreldre har litt godt av det, samt at besteforeldrene elsker å få den tilliten. De er veldig klar over hvor dyrebar denne lille skapningen er for oss (og dem) så føler meg trygg på at de gjør alt de kan for henne. Har begynt å "øve" litt til da med at hun har vært hos de et par timer to ganger nå.

Mini har fått flaske fra dag en og den andre omsorgspersonen var hjemme ( har ikke hatt barnevakt enda ) så jeg dro på julebord med god samvittighet :) jeg respekterer at alle er forskjellige med forskjellige behov, men det virker som om det er konkurranse om å være best mamma å minst borte fra barnet. Jeg personlig tror alle parter har godt av det.
Å si at alle parter har fodt av det blir rart for meg å det er vel der vi er uenige.
For min del er det ingen konkurranse men jeg liker best å være med barnet mitt å da svarer jeg utfra det .
Aldri hatt behov for å være uten han :)

Å si at alle parter har fodt av det blir rart for meg å det er vel der vi er uenige.
For min del er det ingen konkurranse men jeg liker best å være med barnet mitt å da svarer jeg utfra det .
Aldri hatt behov for å være uten han :)

Jeg personlig tror det sa jeg. Vil at hun skal bli trygg hos besteforeldre osv og. Men selvfølgelig bare omsorgspersoner i barnets liv.
Alle liker vel å være med barnet sitt ? Men alle barn er forskjellige og. Må man bysse og bære til utrøstelig gråt i 3 mnd så er det bare helt menneskelig å måtte ha en pause

Jeg personlig tror det sa jeg. Vil at hun skal bli trygg hos besteforeldre osv og. Men selvfølgelig bare omsorgspersoner i barnets liv.
Alle liker vel å være med barnet sitt ? Men alle barn er forskjellige og. Må man bysse og bære til utrøstelig gråt i 3 mnd så er det bare helt menneskelig å måtte ha en pause
Min har alsri hatt problem med å overnatte hos besteforeldre heldigvis selv om han var 5 år første gangen , trygg har han vært på de uansett :)

Tja sist jeg drakk var vel bryllupet til meg og mannen da vi giftet oss i april 2014. Ble gravid med storebror kort tid etter og har ikke drukket annet enn alkoholfri øl etter det da jeg ammet han lenge og ble gravid igjen med nr 2 som kom nå i sommer. Synes det kan være godt med ett glass vin av og til men er ikke ett savn ennå

4mnd tror jeg det var, jeg ammet ikke :)
Hadde nok blitt lengre om jeg hadde gjort det.

Begge mine unger tok flaske så tror det var et glass hvitvin og reker da nr 1 var 2 mnd gammel (om sommeren)
Fest som i mer enn en enhet var han 8 mnd.

Barn Nr 2 va det også ca 2 mnd. tok øl til tacoen elns. (men det gikk helst i pepsi max :-P )
Julebord når minsten var 6 mnd :)

Min har alsri hatt problem med å overnatte hos besteforeldre heldigvis selv om han var 5 år første gangen , trygg har han vært på de uansett :)

Nå har jeg heldigvis ikke sagt at jeg ikke trodde ditt barn var trygg på besteforeldrene heller da :) jeg vinkler det tydelig til hva JEG mener, men det virker som om du prøver å fortelle meg at jeg tar feil. Vi må respektere at alle er forskjellige å slutte å være så innmari dømmende. Dette angår alle

Nå har jeg heldigvis ikke sagt at jeg ikke trodde ditt barn var trygg på besteforeldrene heller da :) jeg vinkler det tydelig til hva JEG mener, men det virker som om du prøver å fortelle meg at jeg tar feil. Vi må respektere at alle er forskjellige å slutte å være så innmari dømmende. Dette angår alle
Nei det virker på meg som du dømmer oss som ikke ønsker å ha barnevakt.

Back
Topp