Modningstegn

Våknet i dag og bare følte at noe var annerledes. Mer nedpress, litt gjennomsiktig slim på papiret, senere på dagen fikk jeg litt lyserosa på papiret og det har jeg ikke hatt hele svangerskapet. Mulig dette bare er tilfeldigheter og ikke tegn, men nå kan han jo komme når som helst så det er lov å håpe :happy:

Jeg prøver å fortelle meg at alt er modningstegn for tiden:hilarious: hvor langt på vei er du? :joyful:
 
Så spennende!! Det er vel ingen tvil om at kroppene våres jobber på nå, så får vi bare se hvor lenge den må jobbe før vi får møte de små. Håper du oppdaterer videre :joyful:
Det skal jeg gjøre! Regner med at lite skjer, selv om jeg håper jeg snart er klar for fødsel. I går trodde jeg at fødselen var i gang, men det var bare bekkenet som hadde tidenes dårligste dag, haha.
 
Disclaimer: ja, jeg tolker en del som modningstegn for tiden :hilarious:

Er 37+1 nå, og i går kveld fikk jeg et par vonde kynnere. Våknet i dag tidlig av en kynner med skikkelig tak, og nå har jeg ganske tilstedeværende mensensmerter. Ikke noe ulevelig vondt, men murringer som jeg ikke klarer å ignorere. Fortsatt veldig tidlig mtp termin, men har faktisk tre venninner som alle fødte før termin (førstegangs). Fjerde fødte over, så vi får se hvor jeg ender.
 
Jeg har de siste ukene hatt sporadisk veldig vondt i tissen (beste beskrivelsen jeg kommer på hehe, er ikke kynnere). Men nå de siste par dagene har jeg fått ganske så vondt hver gang jeg reiser meg fra sofaen. Noen andre som opplever det samme? Kan ikke huske at det var slik med førstemann. Er forresten 38+0 :rolleyes:
 
  • Liker
Reactions: K89
Jeg har de siste ukene hatt sporadisk veldig vondt i tissen (beste beskrivelsen jeg kommer på hehe, er ikke kynnere). Men nå de siste par dagene har jeg fått ganske så vondt hver gang jeg reiser meg fra sofaen. Noen andre som opplever det samme? Kan ikke huske at det var slik med førstemann. Er forresten 38+0 :rolleyes:

Kan det være smerter i symfysen? Det beinet helt nederst? Eller er det vondt lenger ned?
 
Jeg har de siste ukene hatt sporadisk veldig vondt i tissen (beste beskrivelsen jeg kommer på hehe, er ikke kynnere). Men nå de siste par dagene har jeg fått ganske så vondt hver gang jeg reiser meg fra sofaen. Noen andre som opplever det samme? Kan ikke huske at det var slik med førstemann. Er forresten 38+0 :rolleyes:
«Inni» eller «utenpå»? Første tanke var vondt i symfysen/bekkenet…
 
Jeg har de siste ukene hatt sporadisk veldig vondt i tissen (beste beskrivelsen jeg kommer på hehe, er ikke kynnere). Men nå de siste par dagene har jeg fått ganske så vondt hver gang jeg reiser meg fra sofaen. Noen andre som opplever det samme? Kan ikke huske at det var slik med førstemann. Er forresten 38+0 :rolleyes:
Jeg er 36+5, får kynnere hver gang jeg reiser meg eller må tisse. Får bare håpe at de kanskje hjelper litt til med å gjøre kroppen klar for fødsel.
 
Jeg har de siste ukene hatt sporadisk veldig vondt i tissen (beste beskrivelsen jeg kommer på hehe, er ikke kynnere). Men nå de siste par dagene har jeg fått ganske så vondt hver gang jeg reiser meg fra sofaen. Noen andre som opplever det samme? Kan ikke huske at det var slik med førstemann. Er forresten 38+0 :rolleyes:
Hadde dette jeg også etter noen dager med mye sittestilling, fikk forklart at det var symfysen av noen her inne. Passet veldig bra når jeg søkte opp det. Veldig rar følelse. Gikk heldigvis over etter få dager, gjorde det enda mer tungt å snu seg i sengen. Var også vondt å reise seg, som du beskriver.
 
Jeg har de siste ukene hatt sporadisk veldig vondt i tissen (beste beskrivelsen jeg kommer på hehe, er ikke kynnere). Men nå de siste par dagene har jeg fått ganske så vondt hver gang jeg reiser meg fra sofaen. Noen andre som opplever det samme? Kan ikke huske at det var slik med førstemann. Er forresten 38+0 :rolleyes:
Jeg har det akkurat likt! Har hatt det litt her og der i noen uker, men de siste par dagene er det hver gang jeg reiser meg fra sofaen feks. Ikke godt i det hele tatt! (37+4)
 
Natt til fredag hadde jeg en del ubehagelige kynnere. Lille var også veldig aktiv i magen. Lørdag våknet jeg av en vond kynner, og utover dagen har jeg hatt en del mer murringer.

Da jeg skulle legge meg inatt - ca 0230 - kjente jeg fortsatt litt murringer. Våknet derimot 0350 av disse murringene. Kjennes ut som ganske ekle mensensmerter. Varierer på å vare konstant og å komme i tak. Har hatt veldig mye kynnere i det siste, og det har absolutt ikke kjentes ut som nå. Men sikkert bare litt ordinær modning som foregår.
 
Jordmor fortalte meg i går at det er vanlig å kjenne på modningstegn lenge når man er gravid for første gang. Kroppen kan trenge lang tid på å gjøre seg klar til fødsel.

I dag tidlig kjente jeg mye murringer bak i korsryggen, som mensmurringer. Jeg har en teori om at murringene kan komme av sammentrykte tarmer, og at de ikke får tømt seg ordentlig.
Har vært skikkelig på do (nr. 2) to ganger i dag. I tillegg har det kommet mye slim. Både gulaktig og gjennomsiktig. Vi lå sammen i går kveld, så mulig det har satt i gang noe?! Så spørs det jo om det er fødsel som er i gang, eller bare generell modning. Merker at babyen har vært mer aktiv i dag, og også kjent en del stikking i skjeden. Jeg er 38+5 i dag :)
 
Jordmor fortalte meg i går at det er vanlig å kjenne på modningstegn lenge når man er gravid for første gang. Kroppen kan trenge lang tid på å gjøre seg klar til fødsel.

I dag tidlig kjente jeg mye murringer bak i korsryggen, som mensmurringer. Jeg har en teori om at murringene kan komme av sammentrykte tarmer, og at de ikke får tømt seg ordentlig.
Har vært skikkelig på do (nr. 2) to ganger i dag. I tillegg har det kommet mye slim. Både gulaktig og gjennomsiktig. Vi lå sammen i går kveld, så mulig det har satt i gang noe?! Så spørs det jo om det er fødsel som er i gang, eller bare generell modning. Merker at babyen har vært mer aktiv i dag, og også kjent en del stikking i skjeden. Jeg er 38+5 i dag :)

Ja, jeg er forberedt på å kunne gå langt over termin selv om jeg har og har hatt en del modningstegn. Enn så lenge holder jeg fortsatt motivasjonen oppe, og det er endelig godt siden det fortsatt er tre uker til termin. Har heldigvis ikke fått helt utålmodighetsknekken enda :hilarious:

Hadde aldri trodd jeg skulle skrive denne setningen, men: spennende med mer slim. Jeg har opplevd det etter samleie jeg også. Aner ikke hvorfor, og det har vært veldig tydelig at det ikke er mer utflod eller sæd som ligger igjen. Tenk at du nesten er i uke 39 da! Snart målstreken nå uansett om baby kommer før eller etter termin! :Heartred
 
Ikke akkurat modningstegn kanskje, men nå trykker frøkna veldig mye ned i bekkenet, så håper hun er med på å korte ned livmorhalsen! Det stikker og presser mye mer enn tidligere.

Fødsel denne uka ville vært perfekt, da minstemann reiser til pappaen sin i dag. Da slipper vi å bekymre oss for barnevakt :wacky:
 
Sto en post på Instagram igår om modningstegn. (Legger ved bilde). Jeg har veldig mange av disse, mye kynnere og murring i magen de siste dagene, mye bekkenvondt og nedpress. Dårlig søvn og hoven i ansiktet har jeg vært i flere uker. Modningstegn ja, men man vet jo ikke om det nærmer seg likevel! Kan gå 3 uker til liksom. Frustrerende denne siste ventetiden, :banghead::arghh:er sååååå klar for å ikke være å gravid! Å ikke minst å ENDELIG møte lillebror 38+2 idag. Screenshot_20220620-114703_Instagram.jpgScreenshot_20220620-114713_Instagram.jpg
 
Sto en post på Instagram igår om modningstegn. (Legger ved bilde). Jeg har veldig mange av disse, mye kynnere og murring i magen de siste dagene, mye bekkenvondt og nedpress. Dårlig søvn og hoven i ansiktet har jeg vært i flere uker. Modningstegn ja, men man vet jo ikke om det nærmer seg likevel! Kan gå 3 uker til liksom. Frustrerende denne siste ventetiden, :banghead::arghh:er sååååå klar for å ikke være å gravid! Å ikke minst å ENDELIG møte lillebror 38+2 idag. Vis vedlegget 383276Vis vedlegget 383277

Så spennende!!! Jeg har flere av disse modningstegnene og. Murringer og kynnere har tatt sef skikkelig opp siste uken. Samme med mer råmelk. Mannen spurte også så fint om jeg ikke var hoven i fjeset idag :dead:
 
Synes alt øker i styrke og hyppighet nesten fra dag til dag nå :wideyed: 35+5 idag. Har mye nedpress og kynnere som er veldig ubehagelige/litt vonde og som kan komme av bare minimalt med bevegelse. Har litt murringer både nedentil/langt nede i magen og idag også i korsryggen, samt stikkinger i lyskeområdet.
 
I går økte både murringer og kynnere. Fra 22-01 hadde jeg noen ganske vonde som gjorde at jeg ikke helt klarte å fokusere på serien jeg så på. Sovnet heldigvis til slutt, men våknet klokken 04 da mannen gikk på do. Kjente da smerter som kunne minne om mageknip, uten at det var det. Sovet helt til nå, og har ikke kjent noe siden jeg våknet.

Slike modningstegn kan jo pågå i en evighet, men blir så glad når jeg kjenner at kroppen jobber!!
 
Har hyppigere kynnere igjen i kveld, og noen kjennes ut som de tar i ryggen, men jeg klarer ikke heeeeelt se på det som modningsrier... bare håper hardt. Jeg tenker fortsatt det bare er nerver som trykkes på. Kjenner litt foran på magen under navelen også, men synes fortsatt ikke det er sterkt nok til at jeg tør kalle det modningsrier/maserier.
 
Back
Topp