Modningstegn

Kan meddele det antageligvis var modningstegn! Kom inn på føden og skulle settes i gang tirsdag den 07.06, ved sjekk av livmorhalsen for å se hvordan de skulle sette meg i gang. Så hadde jeg 2 cm åpning, så slapp ballong og modningspiller og gikk rett på at de skulle ta vannet!
Fødsel gikk over alle forventninger, fikk to gutter der en var 2,3 og en var 2,5. Så blir en spennende tid framover!
 
Kan meddele det antageligvis var modningstegn! Kom inn på føden og skulle settes i gang tirsdag den 07.06, ved sjekk av livmorhalsen for å se hvordan de skulle sette meg i gang. Så hadde jeg 2 cm åpning, så slapp ballong og modningspiller og gikk rett på at de skulle ta vannet!
Fødsel gikk over alle forventninger, fikk to gutter der en var 2,3 og en var 2,5. Så blir en spennende tid framover!

Gratulerer så mye med fin fødsel og to gutter!❤️❤️❤️
 
Kan meddele det antageligvis var modningstegn! Kom inn på føden og skulle settes i gang tirsdag den 07.06, ved sjekk av livmorhalsen for å se hvordan de skulle sette meg i gang. Så hadde jeg 2 cm åpning, så slapp ballong og modningspiller og gikk rett på at de skulle ta vannet!
Fødsel gikk over alle forventninger, fikk to gutter der en var 2,3 og en var 2,5. Så blir en spennende tid framover!
Gratulerer! :Heartred:Heartred
 
Har innimellom kynnere som kjenner smått vonde ut, litt i rygg og litt i nedre del av magen. Skjer ikke hver gang, men jeg kjenner ekstra godt etter hver gang det skjer nå. Klarer ikke bestemme meg for om det er nerveklem eller de første hintene om at termin nærmer seg. Det startet for kanskje en uke siden, men da var jeg sikker på at det bare var nerveklem, så det har endret seg bittelitt i løpet av uka.
 
Mannen sier at det kjennes annerledes ut der nede (haha), kan det være starten på noe?
 
Kan meddele det antageligvis var modningstegn! Kom inn på føden og skulle settes i gang tirsdag den 07.06, ved sjekk av livmorhalsen for å se hvordan de skulle sette meg i gang. Så hadde jeg 2 cm åpning, så slapp ballong og modningspiller og gikk rett på at de skulle ta vannet!
Fødsel gikk over alle forventninger, fikk to gutter der en var 2,3 og en var 2,5. Så blir en spennende tid framover!
Fantastisk!! Gratulerer så mykje!!! ❤️❤️ Strålande levert!
 
Ingen peiling på om det er modningstegn, men velger å skrive! 36+4 nå. Mye mer kynnere siste tiden, de er ganske harde og føles ut som mensmurringer. Har hatt deler av slimproppen som har gått fordelt på to dager de siste tre ukene. I dag har jeg hatt mer slim, og nå i kveld er jeg ganske kvalm :hungover:
 
Heihei

Jeg hadde bestemt meg for å ikke begynne tidelig å kjenne etter tegn. Da blir ventetiden såå lang. Gikk over med forrige.

Men føler kroppen er såå ferdig med å være gravid. Føler smerte/ubehag når foster beveger seg, akkuratt som om h*n ligger langt nede i bekkenet og presser, stikker i mage og rygg v/fosterbevegelsene.
I tillegg kjennes det innimellom som om h*n trykker på no nerver eller no nederst i lysken, så det ståler nedover beina. vanskelig å forklare. "ropt" au flere ganger av det faktisk.


ellers har jeg voldsomme kynnere siste 2 dagene, men oppdaget også mengder med sopp-tegn som kom på papir v/ vært dobesøk idag. Så kynnerne kan være fra soppen. Hatt kynnere pga sopp tidligere.

Igår hadde jeg mensmurring og stikking i magen, mensen smerter forann og bak hvert 10.minutt i 7 timer. Tok seg aldri opp og var aldri sikkelig smertepåvirket, men merket det, også når jeg hvilte. Men var en stund siden sikkelig dobesøk, så tenkte at det kunne være pga at ting var trangt der nede.

I tillegg sliter jeg med sikkelig tungpust, tretthet og slapphet. Ekstra trøtt de siste dagene.

Har altså endel småplager. Som jeg klarer på et vis å bortforklare er andre ting. Men noe i meg føler og ønsker litt at det skal være tegn.

Er egentlig ikke klar for å få ungen ut enda , sånn praktisk iforhold til planene :p
Men føler samtidig at jeg ikke orker gå å hangle mer.

Hva tror dere? Modningstegn, eller bare en slitsom sluttspurt?
 
Hva tror dere? Modningstegn, eller bare en slitsom sluttspurt?
Veldig vanskelig å si. Jeg har hatt noen av plagene du har, i ukesvis, så noe er kanskje bare typiske svangerskapsplager mot slutten, men samtidig er det veldig individuelt, og du kjenner kroppen din best :) Har du hatt brå endringer mot slutten, så er det nok noe som er i endring ihvertfall, og sånn sett viser at det nærmer seg :biggrin
 
Jeg fikk diare i natt, og satt klar med bøtta foran meg også. Kom heldigvis bare en vei. Ser flere nevner det som oppstart på fødsel/modningstegn, så fører det opp her. Ikke skjedd noe mer.

Kynnerne mine dabbet også helt av Lørdag. Jeg hadde 3 kynnere Lørdag, kanskje 3-4 på Søndag og veldig få i går også. Baby lå nærmest helt stille i magen i går også, så jeg var ikke så fornøyd med det. Har kjent henne, men hun er superrolig. Er spent på dagen i dag.

Jeg har hatt masse og kraftige kynnere hele veien, så lurte på om det var stille før stormen. Jeg hadde noen få modningsrier før helgen, men så forsvant både de og kynnerne som sagt.

Har ikke trua, men noterer det i tilfelle det viser seg å være de første tegnene :)

37+6.
 
Jeg har hatt løs mage i noen dager, og vært på do to ganger om dagen. Så det er tydelig at noe er på gang. Har også mer utflod enn noen gang - i går trodde jeg faktisk at det var vannet som hadde gått, men så skjønte jeg at det måtte være utflod. 38+2 i dag. Disse tegnene kan vel fortsette langt over termin, så selv om jeg opplever modningen, trenger det vel ikke akkurat bety at jeg skal føde i morgen :) men spennende er det uansett, og jeg føler meg mer og mer klar for fødsel når disse tegnene har meldt seg. Det kjennes veldig fint!
 
Våknet i dag og bare følte at noe var annerledes. Mer nedpress, litt gjennomsiktig slim på papiret, senere på dagen fikk jeg litt lyserosa på papiret og det har jeg ikke hatt hele svangerskapet. Mulig dette bare er tilfeldigheter og ikke tegn, men nå kan han jo komme når som helst så det er lov å håpe :happy:
 
Jeg har hatt løs mage i noen dager, og vært på do to ganger om dagen. Så det er tydelig at noe er på gang. Har også mer utflod enn noen gang - i går trodde jeg faktisk at det var vannet som hadde gått, men så skjønte jeg at det måtte være utflod. 38+2 i dag. Disse tegnene kan vel fortsette langt over termin, så selv om jeg opplever modningen, trenger det vel ikke akkurat bety at jeg skal føde i morgen :) men spennende er det uansett, og jeg føler meg mer og mer klar for fødsel når disse tegnene har meldt seg. Det kjennes veldig fint!

Så spennende!! Det er vel ingen tvil om at kroppene våres jobber på nå, så får vi bare se hvor lenge den må jobbe før vi får møte de små. Håper du oppdaterer videre :joyful:
 
Back
Topp