Modningstegn

Freia97

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Har fulgt en del med på juni-gruppa sin modningstegn-tråd den siste tiden. Nå har vi jo forsatt en liten stund til termin igjen, men tipper nok at noen her inne vil starte å kjenne på noe som kan være tegn om ikke så lenge.

Så - de av dere som vil - del gjerne ting dere opplever som kan være modningstegn :love7
 
Jeg hiver meg ut først. Er i uke 34 imorgen, og til så langt i svangerskapet har kynnerne mine vært som svake til normale mensensmerter. De har kommet litt i bølger, men gitt seg ganske fort.

I natt tok det seg derimot ganske kraftig opp. Det som vanligvis pleier å være helt ok mensensmerter, ble til ganske moderate smerter som gjorde meg helt svett. De tok i tillegg seg opp i styrke og ble ganske regelmessige, så jeg måtte puste meg gjennom de. På et tidspunkt kjente jeg meg ganske skjelven. Tok tiden på de med en rie-app tilfelle jeg følte for å ringe føden, og den ga meg flere ganger beskjed om at fødselen var i gang og at jeg burde gjøre meg klar til å dra til sykehuset :hilarious:

Det var nå litt i overkant dramatisk av appen. Sovnet etter rundt tre timer, men våknet igjen klokken 07. Da var mensenmurringene ganske konstante og fortsatt moderate i smerten uten "toppene" jeg hadde følt på i natt. Kontaktet både føden og jordmor - ingen av dem kunne fortelle meg hva som var normalt eller ei, men ba meg slappe av. Hadde ganske sterke murringer lavt i livmoren og korsryggen, men fikk til slutt noen par timer på øyet.

Våknet igjen 1230, og har kjent på murringer siden da og - men ikke fullt så intense. Aner ikke om jeg bare er "blessed" med forferdelig vonde kynnere når de siste ukene, eller om det er noe som skjer. I og med at jeg har noen gode uker igjen til termin, så regner jeg med at det dessverre bare er livmoren som øver og øver.
 
Er 34+4 i dag og begynte å kjenne igjen ryggsmertene jeg pleier å ha ved mensen, startet for alvor søndag. Lå med konstant smerte i korsryggen som tok noe tak rundt eggstokk-området her natt til mandag fra 02 tiden til det slapp i 08-09 tiden! Var ikke murring eller veldig menssmerter (pleier å ha ganske kraftige menssmerter, dette var relativt milde tak) , ringte helsestasjonen på mandag ettermiddag ettersom jeg har fått høre at kynnere ikke skal gjøre vondt Men hvordan skal man ellers kjenne at man har det tenkte jeg, men tok en telefon til jordmor for å være sikker.

Modningsmessig her er stort sett ganske heftige rygg/korsryggsmerter som kommer og går, stort sett på natterstid så sliter med å finne en posisjon. Lille i magen buler jo ut på ene eller andre siden avhengig av hvilken side jeg ligger på. Har de siste dagene våknet hver time av smerter i korsrygg og press på blæra.
 
Last edited:
Har fulgt mye med på den tråden jeg også:happy: Jeg synes det er så vanskelig å vite om det er modningstegn siden dette er min første, men jeg synes jeg merker endringer i kroppen. I går opplevde jeg et intenst stikk/stråling i underlivet, varte ikke lenge men det var ganske heftig:oops: Ellers har jeg hatt kynnere lenge, de blir nå litt verre på tur med hunden - føles mer ut som svake menssmerter. Er tissetrengt så og si hele tiden, sover dårlig, mye trøtt - men dette er vel mer tegn på at termin nærmer seg enn modningstegn.
 
Jeg merker endringer i kroppen(er 35 uker), men absolutt ikke noe jeg vil assosiere med modning. Det stikker og presser i underlivet, men alt virker ellers normalt og som om kroppen holder godt på babyen. Jeg har svie i ryggen som merkes ekstra under kynnere, men tror det bare er nerveklem hos meg, siden jeg også føler jeg må tisse når jeg får kynnere.

Men, endringer er kanskje noe man kan kalle modningstegn? Det er jo bare 5 uker igjen til termin, så kroppen er jo inne i et nytt stadie. Stikkingene i underlivet tror jeg startet i uke 30-31.

Frøkna ligger fortsatt med hodet ned, men høyt oppe. Ikke nede i bekkenet.
 
Har ikke hatt noe modnings tegn (første gangs så alt er jo nytt), men i går i det jeg skulle ut i bilen for å gå til planlagt time hos jordmor fikk jeg voldsomme smerter i venstre side. Slik at jeg rope au og mannen kom løpende, de kom og gikk meg jevne intervaller og var av en smerte som jeg kun kan sammenligne med galleblære anfallene jeg hadde før den ble fjernet for noen år siden.
Jordmor var en time forsinket så jeg var nok ganske hvit i ansiktet når jeg endelig fikk komme inn etter å ha gått frem og tilbake på venterommet med voldsomme smerter i siden som kom og gikk.
Forklarer hva som foregår til henne og hun sier, jeg tror det er mulig du er i tidlig stadige av fødsel og må rett inn på føden. Skulle sett ansiktet til mannen min, jeg var jo kun 31+3 :joyful:
Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at det kunne være tegn på fødsel, har jo hatt (bank i bordet) et veldig smertefritt svangerskap så dette kom helt ute av det blå.
Her var det bare å avlyse online rundtur på sykehuset vi skulle ha etter jordmor timen, nå skulle vi jo faktisk inn å sjekke ut føden i virkeligheten hele 9 uker før tiden.
Etter å ha blitt testet opp og ned i mente, både men monitorer utenpå magen og innvendig tester ble det ikke overraskende konkludert med at denne frøkna har ingen planer om å melde sin ankomst enda, heldigvis! Appen jordmor brukte for å putte alle resultatene inni kunne melde at det faktisk kun er 2.8% sannsynlighet for at jeg vil føde i løpet av de neste 4 ukene. :happy:
Det de tror det var er en nyrestein som passerte i det jeg skulle ut døra, ikke at jeg har hatt noen symptomer på nyrestein før.
Det positive i det hele er at mannen nå vet hvor føden er så neste gang det ikke er falsk alarm så er vi klare begge to og at det gav oss et skikkelig spark i baken til å handle de siste tingene som baby trenger som en seng :joyful:
 
Har fulgt en del med på juni-gruppa sin modningstegn-tråd den siste tiden. Nå har vi jo forsatt en liten stund til termin igjen, men tipper nok at noen her inne vil starte å kjenne på noe som kan være tegn om ikke så lenge.

Så - de av dere som vil - del gjerne ting dere opplever som kan være modningstegn :love7
Følger med på den tråden hele tiden jeg:joyful:bra at du starta en her:)
Er i uke 35+1, fikk intens menssmerter natt til i dag, mye nedpress og dårlig nattesoven selvfølgelig. Det har vært økt utflod i det siste. Håper den lille i magen holder seg inne i noen uker til:)
 
Er 35+4 og har ikke merket noen spesielle modningstegn. Men erindrer ikke noe slikt før de andre fødslene heller.. Kan hende jeg ikke tenker over at det er modningstegn jeg kjenner da. Husker bare at når jeg har trodd fødselen starter så går det ikke så mange timene før baby er ute :happy:
 
Merker kroppen har forandret seg. Siste 4 dagene har jeg hatt skikkelig mensmurringer, det holder på nesten konstant, mye stilling og nedpress
 
Går mer på do og gjør nr 2, men leste jo det kan være fordi de ligger langt nede. Håper uansett de holder seg inne en stund til, syns 34 uker er for tidlig :bag:
 
Merker kroppen har forandret seg. Siste 4 dagene har jeg hatt skikkelig mensmurringer, det holder på nesten konstant, mye stilling og nedpress
Voldsomme mensenmurringer her også! De bytter på å være konstante, komme i vonde tak eller forsvinne helt. Slitsomt
 
Hvordan går det med deg? Kjent noe mer til modningstegn? :)
Takk for at du spør ❤️ murringene har kommer og gått siden innlegget mitt på onsdag. Har hatt et par tak siden, og et par fryktelig vonde. Men det har ikke vært like mye som natt til onsdag. Føler alt i alt at det har roet seg, men det er samtidig tydelig at det er noe som skjer i kroppen.
 
Takk for at du spør ❤️ murringene har kommer og gått siden innlegget mitt på onsdag. Har hatt et par tak siden, og et par fryktelig vonde. Men det har ikke vært like mye som natt til onsdag. Føler alt i alt at det har roet seg, men det er samtidig tydelig at det er noe som skjer i kroppen.
Så spennende! Begynner å nærme seg nå!
 
Så spennende! Begynner å nærme seg nå!

Ja, jeg hadde ikke blitt overrasket om hun kommer før. Men vet at man kan gå med slike modningstegn i lang tid, så jeg er også forberedt på å gå over termin. Men uansett deilig at kroppen jobber ❤️

Eneste bekymringen min er at jeg ikke tror hun ligger rett. Hun ligger litt mer på tvers enn hva hun burde, så jeg skulle gjerne sett at hun lå seg helt slik som de bør. Men det kan jo skje, og kan selvfølgelig ha skjedd etter forrige kontroll jeg hadde for to uker siden.
 
Ja, jeg hadde ikke blitt overrasket om hun kommer før. Men vet at man kan gå med slike modningstegn i lang tid, så jeg er også forberedt på å gå over termin. Men uansett deilig at kroppen jobber ❤️

Eneste bekymringen min er at jeg ikke tror hun ligger rett. Hun ligger litt mer på tvers enn hva hun burde, så jeg skulle gjerne sett at hun lå seg helt slik som de bør. Men det kan jo skje, og kan selvfølgelig ha skjedd etter forrige kontroll jeg hadde for to uker siden.
Min ligger også på tvers nå, kjennes det ut som. Jeg tenker av og til også på det, men prøver å ikke stresse når jeg tenker på det. Det er vel så mange som 3-4% som blir født med rompa først. De fleste legger seg med hodet først når det er på tide :)
 
Har sovet gjennom natten, men med vage minner om ubehagelige mensenmurringer.

Nå på morningen har det vært ganske ubehagelig. Jeg er vant til ganske vonde menssmerter fra før svangerskapet, og vil sammenligne dette som en av de vondeste dagene Ila en menssyklus. Murringer og tidvise tak som er vonde nok til at man føler man må på do. Kan tidvis kjenne dem nedover i lysken.

Ringte føden på lørdag. Møtte en skikkelig uhyggelig dame i telefon som sa at dette var ingenting. Hun lo nærmest. Jeg kjenner derimot at kroppen min jobber veldig. Jm min har rådført meg til å ta kontakt med føden igjen for en kontroll, så håper jeg kunne fått det idag.
 
Har sovet gjennom natten, men med vage minner om ubehagelige mensenmurringer.

Nå på morningen har det vært ganske ubehagelig. Jeg er vant til ganske vonde menssmerter fra før svangerskapet, og vil sammenligne dette som en av de vondeste dagene Ila en menssyklus. Murringer og tidvise tak som er vonde nok til at man føler man må på do. Kan tidvis kjenne dem nedover i lysken.

Ringte føden på lørdag. Møtte en skikkelig uhyggelig dame i telefon som sa at dette var ingenting. Hun lo nærmest. Jeg kjenner derimot at kroppen min jobber veldig. Jm min har rådført meg til å ta kontakt med føden igjen for en kontroll, så håper jeg kunne fått det idag.
Så utrolig leit å høre at du ikke ble tatt på alvor når du ringer med bekymring :banghead: Håper du eventuelt kan få hjelp av helsestasjonen som kan ringe føden og si at du kommer, er jo dette mange vegrer seg for når det kommer til å søke hjelp og veiledning av føden :shifty: ringte en lørdag selv og fikk beskjed om at de ikke hadde kapasitet og at jeg fikk ringe tilbake! Regner med at du har rieteller som du bruker om takene kommer og går:happy: Masse lykke til, og håper du slipper å krangle for mye for å komme inn på sjekk hos føden!
 
Så utrolig leit å høre at du ikke ble tatt på alvor når du ringer med bekymring :banghead: Håper du eventuelt kan få hjelp av helsestasjonen som kan ringe føden og si at du kommer, er jo dette mange vegrer seg for når det kommer til å søke hjelp og veiledning av føden :shifty: ringte en lørdag selv og fikk beskjed om at de ikke hadde kapasitet og at jeg fikk ringe tilbake! Regner med at du har rieteller som du bruker om takene kommer og går:happy: Masse lykke til, og håper du slipper å krangle for mye for å komme inn på sjekk hos føden!
Ringte igjen nå og møtte en hyggeligere jordmor i telefonen. Skal få komme på sjekk i ettermiddag!❤️

Murringene holder fremdeles på. Har vært på do tre ganger idag, noe jeg ikke kan si har vært vanlig tidligere i svangerskapet.
 
Ringte igjen nå og møtte en hyggeligere jordmor i telefonen. Skal få komme på sjekk i ettermiddag!❤️

Murringene holder fremdeles på. Har vært på do tre ganger idag, noe jeg ikke kan si har vært vanlig tidligere i svangerskapet.
Lykke til! :)
 
Back
Topp