Modningstegn

Her skjer det ikke stort, er 33+3 og har mensenmurringer, kynnere og ubehag i korsryggen og bekken/setemusklatur
Vet ikke helt om det er modningstegn eller om jeg har vondt i korsrygg og bekken fordi at jeg ikke har ro i kroppen og gjør de samme fysiske tingene som før jeg ble gravid tar meg selv i og ikke være så flink til å ta hensyn til at jeg er gravid opp til flere ganger pr dag

Utflod har jeg hatt hele svangerskapet så vil ikke si at det er noe modningstegn. Fått litt mer vann i kroppen ser jeg på anklene mine om kvelden, da det er avtrykk etter sokkestrikken der etter en dag med bevegelse samt begynt å fått runder med vondt i mage, altså ikke magesekk og tarm men magen.. Kan jo være at det tøyes mye i magemusklene å sånn...

Ja åsså lekker jeg, så friheten med å sove kunn i truse er over, nå er det t skjorte hver natt å ekstra madrass beskytter over overmadrassen men lekkasje har jeg hatt i 2 mnd

Last edited:
37+4, og ein del kynnere med litt meir tak i enn det har vært tidlegare. Men no kjem mora mi straks og bur hos oss fram til baby kjem, så nå kan mini berre komme :)

Så spennende!
Det er så uregelmessig ennå, så tror ikkje det er starten på noko. Men eg kjenner at det har tatt seg litt meir opp dei siste dagane, så kroppen har på ein måte begynt å gjere seg klar. Tar seg berre god tid denne gongen ;)

Vet ikke om det er modningstegn, men håper det er tegn på at det ikke er så lenge igjen:bag: i går ville magen tømme seg hele dagen, og på kvelden ble jeg kvalm. Kvalm når jeg våknet å. Kanskje omgangssyken (aldri hatt) :hilarious: men håper det er kroppen som tømmer seg til fødsel

Vet ikke om det er modningstegn, men håper det er tegn på at det ikke er så lenge igjen:bag: i går ville magen tømme seg hele dagen, og på kvelden ble jeg kvalm. Kvalm når jeg våknet å. Kanskje omgangssyken (aldri hatt) :hilarious: men håper det er kroppen som tømmer seg til fødsel
Eg har hatt tømming før begge mine, men det var etter at maseriene hadde starta for alvor. Krysser fingrene for at det nærmer seg for deg. Eg her heilt klar til at baby berre kan komme no merker eg.

De sier at det kan ver modning tegn ja :)
Jeg hadde det likt ca 2 uker før jeg fødte første, og nå er jeg på 3 uke med ganske løs mage :p Jordmor sa til meg at en kan bli løs i magen også dersom baby ligger langt nede i bekkenet, dårligere passasje for det så skal ut bak :hilarious:

Jeg er klar for at graviditeten skal være over samtidig syns jeg hun kan holde seg inne til begynnelsen av Juni verfall slik at vi kan få litt bedre tid til å bli ferdig med stuen (vi renoverer) :cat:

Blir spennende å se, håper det blir mer modningstegn snart. Føler det ikke skjer noen ting som tyder på det, så håper jo :hilarious: Kunne ønske man kunne kjenne oppi fiffi selv om man var moden eller ei :rolleyes:

Men.. hva er forskjell på ‘murringer’ og ‘smerter/ubehag’ i korsryggen? Når folk sier murringer så tenker jeg på små stikk/støt.

Men.. hva er forskjell på ‘murringer’ og ‘smerter/ubehag’ i korsryggen? Når folk sier murringer så tenker jeg på små stikk/støt.
Eg har smerter i korsryggen i dag, som i at eg er sliten i ryggen fordi magen er stor og tung. Med murringer tenker eg meir konstant eller støtvis smerte som ved menssmerter.

Her virker det som om mini har lagt seg godt til rette langt nede i bekkenet. Har mykje vondt i symfysen og må tisse absolutt heile tida.

34+0 idag, sliter med vondt i bekken, rygg, setemusklatur og har en del mens smerter.... Å har fått mer vann i kroppen, meget tydelig på føttene iallefall... Kynnere og lekkasje fra brystene har jeg hatt i over 2 måneder...
Litt tidlig og komme til nå men samtidig så hadde jeg ikke blitt lei meg om mini kom til nå heller begynner mildt sagt å bli lei av halsbrann....

Jeg er ikke av de største gravide og får stadig kommentarer om at magen min er så liten at de tror ikke noe på meg at jeg har 6 uker igjen til termin...

Åh, sist hadde jeg lite matlyst, var kvalm og gikk på do-do sikkert 15 ganger fra fredag til natt til mandag da riene begynte. Babyen kom mandag kveld. Mulig noe er på gang??:woot:

Eg har smerter i korsryggen i dag, som i at eg er sliten i ryggen fordi magen er stor og tung. Med murringer tenker eg meir konstant eller støtvis smerte som ved menssmerter.
Men det er det alle sier ‘mensensmerter’, men har ikke opplevd mensensmerter :hilarious: får bare øm livmor ved mens og EL. Har jo opplevd rier, men det er jo 11 år siden. Husker jeg kjente det i korsryggen helt mot slutten av fødselen bare, men ikke hvordan det kjennes ut.
Åh, sist hadde jeg lite matlyst, var kvalm og gikk på do-do sikkert 15 ganger fra fredag til natt til mandag da riene begynte. Babyen kom mandag kveld. Mulig noe er på gang??:woot:
Spennende! Ah, skulle så gjerne ønske at det var noe som skjedde. Men tror jeg må innstille meg på å gå over :shifty: Er uansett 13 dager til termin.

Tenker smerter er mer konstante og blir verre ved bevegelse. For meg er murringer mer pulserende.. altså at det er litt ubehagelig hele tiden, men at det tar seg litt opp inni mellom. Ikke vondt, bare at du kjenner et ubehag.

Nå har jeg kynnere som kommer ‘regelmessig’/ofte selvom jeg skifter stilling/går på do. Strammer seg godt og så stikker det fra navelen og ned :eek: kjenner det litt i fiffi å at det stikker. Kan være fordi jeg er sååå sliten i dag. Tenkte faktisk da jeg stod opp at jeg ikke ønsket noen start fødsel i dag :hilarious:

Nå har jeg kynnere som kommer ‘regelmessig’/ofte selvom jeg skifter stilling/går på do. Strammer seg godt og så stikker det fra navelen og ned :eek: kjenner det litt i fiffi å at det stikker. Kan være fordi jeg er sååå sliten i dag. Tenkte faktisk da jeg stod opp at jeg ikke ønsket noen start fødsel i dag :hilarious:
Så spennende ! Har du de ennå/ tatt seg opp?

Spennende!
Blir spennende å se, håper det blir mer modningstegn snart. Føler det ikke skjer noen ting som tyder på det, så håper jo :hilarious: Kunne ønske man kunne kjenne oppi fiffi selv om man var moden eller ei :rolleyes:
Sist jeg var gravid var det noen som snakka om det å kjenne modning selv. Måtte google litt nå for husker at det ble linket til en forumtråd med dette. Du kan jo prøve om du blir desperat nok. Det ble jeg på overtid sist:hilarious:o_O
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139695927-det-med-å-sjekke-åpningen-selv/#comments

Så spennende å lese om alles modningstegn :woot: Jeg har også ganske kraftig økt utflod, og en del mer slim (også små biter med slim). Sist hadde jeg også økt slim før slimproppen gikk 37+2, og vannet gikk 37+4. Er bare 35+4, så hun må vente litt! :nailbiting:

Så spennende ! Har du de ennå/ tatt seg opp?
Nei, har ikke det. Heldigvis, for jeg er så sliten!! Hadde ikke klart å føde nå :hilarious:
Spennende!

Sist jeg var gravid var det noen som snakka om det å kjenne modning selv. Måtte google litt nå for husker at det ble linket til en forumtråd med dette. Du kan jo prøve om du blir desperat nok. Det ble jeg på overtid sist:hilarious:o_O
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139695927-det-med-å-sjekke-åpningen-selv/#comments
Jeg har prøvd å kjenne etter, gjorde det da jeh prøvde å bli gravid. Men tappen har bare forsvunnet høyt opp :hilarious: *skal lese*

Back
Topp