Modningstegn

Hehe, ikke tid her heller. :angelic: Håååper jeg får de siste vurderingene på tirsdag, DA kan jeg føde :hilarious: men greit å få 17.mai overstått å. Men tror ikke jeg går i fødsel enda uansett, men godt å kjenne at kroppen gjør seg klar. I verste fall får jeg sitte med PC’en på sykehuset :bag:
Jeg har også tenkt at hvis bare 17.mai er overstått kan hun bare komme. Godt å få den unnagjort.. håper du slipper pc på sykehuset:eek:
 
Håper på å oppleve 17.mai her og, endelig en skikkelig 17.mai med tog og aktiviteter :smiley-bounce016:happy093
 
Hadde tunge/ harde kynnere fra rundt 19:00 til 01:00. Var for det meste uregelmessige. Kjente de godt ned mot underlivet og at det strammet rundt nedre mage og korsrygg. Så da tipper jeg de neste 4/ 5 ukene blir sånn hver kveld o_O
 
Hadde tunge/ harde kynnere fra rundt 19:00 til 01:00. Var for det meste uregelmessige. Kjente de godt ned mot underlivet og at det strammet rundt nedre mage og korsrygg. Så da tipper jeg de neste 4/ 5 ukene blir sånn hver kveld o_O
De første dagene er det spennende.. men slitsomt hvis det blir slik i mnd fremover. Krysser fingrene for at det slutter eller skjer noe:D
 
De første dagene er det spennende.. men slitsomt hvis det blir slik i mnd fremover. Krysser fingrene for at det slutter eller skjer noe:D
Lov å ha et lite håp, men kjenner jeg kroppen min rett blir det noen harde uker fremover :wtf:
Skal ta modningsakupunktur for første gang på torsdag , får se hvordan det går :rolleyes:
 
Mye utflod, en del kynnere og noen av de kan være veldig ubehagelige, spesielt på gårtur. Mens murringer, av og til smerter i korsrygg og litt ubehag inni skjeden. Vet hodet ikke er festet, men vet det er vel sjeldent før fødsel når man har født før. Veldig spent på når ting skjer. 25 dager igjen til termin og er veldig klar for å bli ferdig Fødte en uke før tiden ved sist svangerskap
 
Har de siste dagene hatt løs mage, og oppdaga i dag at aktivitet jeg kunne drive med for et par dager siden gir meg skikkelig murring/smerte i korsryggen nå. Tror jeg har litt sterkere kynnere nå, men ikke nødvendigvis hyppigere. Men kan det være fødsel som står for tur allerede nå? Hvor lenge er det vanlig å gå med disse type modningstegn egentlig? Er bare 35+3 så selv om at det hadde vært helt ok for meg å bli ferdig snart, vil jeg jo selvsagt helst at mini skal få noen uker til i magen.
 
Har de siste dagene hatt løs mage, og oppdaga i dag at aktivitet jeg kunne drive med for et par dager siden gir meg skikkelig murring/smerte i korsryggen nå. Tror jeg har litt sterkere kynnere nå, men ikke nødvendigvis hyppigere. Men kan det være fødsel som står for tur allerede nå? Hvor lenge er det vanlig å gå med disse type modningstegn egentlig? Er bare 35+3 så selv om at det hadde vært helt ok for meg å bli ferdig snart, vil jeg jo selvsagt helst at mini skal få noen uker til i magen.

modningstegnene kan vare i flere uker. Kroppen bruker tid på å forbrede seg til fødsel.
 
Eg har smerter i symfysen, har hatt det med dei andre også når det nærmer seg slutten. Det er nok heller eit teikn på at jenta ligger langt nede i bekkenet enn modning trur eg. Men eg kjenner det i alle fall igjen frå dei andre.

Har ingen andre teikn egentlig, har ikkje hatt nokre tydelig teikn med dei andre heller før det starta. Vannavgang med første og maserier som tok seg opp ganske fort med andre.
 
Våknet/ var våken og kjente to/ tre ganger med mensmurringer og ryggvondt.

Kan gå mange uker ja med tegn :)
 
Har de siste dagene hatt løs mage, og oppdaga i dag at aktivitet jeg kunne drive med for et par dager siden gir meg skikkelig murring/smerte i korsryggen nå. Tror jeg har litt sterkere kynnere nå, men ikke nødvendigvis hyppigere. Men kan det være fødsel som står for tur allerede nå? Hvor lenge er det vanlig å gå med disse type modningstegn egentlig? Er bare 35+3 så selv om at det hadde vært helt ok for meg å bli ferdig snart, vil jeg jo selvsagt helst at mini skal få noen uker til i magen.

Håper det er ok å spørre her. Er førstegangs og litt usikker på hva som skjer. Er 35+5 i dag, og har insulinregulert svangerskapsdiabetes.

I natt har jeg nesten ikke sovet fordi ryggen, som ikke har plaga meg gjennom svangerskapet, har vært «stram» og ekkel. Fikk sove litt likevel, og våkna nå til morgenen av sammentrekning nederst i magen. Har ikke hatt kynnere som kjennes slik ut tidligere. Sammentrekningene gjør vondt, men ikke veldig. De varer sånn ca 15 sekunder og kommer noe uregelmessig med 10-15 minutters mellomrom. Hele livmoren føles knallhard, men med ekstra (og vonde) sammentrekninger nedenfor navlen. Kan det være starten av fødsel?

(Ikke hatt vannavgang eller blødning eller andre ting og kjenner liv fra mini)
 
Håper det er ok å spørre her. Er førstegangs og litt usikker på hva som skjer. Er 35+5 i dag, og har insulinregulert svangerskapsdiabetes.

I natt har jeg nesten ikke sovet fordi ryggen, som ikke har plaga meg gjennom svangerskapet, har vært «stram» og ekkel. Fikk sove litt likevel, og våkna nå til morgenen av sammentrekning nederst i magen. Har ikke hatt kynnere som kjennes slik ut tidligere. Sammentrekningene gjør vondt, men ikke veldig. De varer sånn ca 15 sekunder og kommer noe uregelmessig med 10-15 minutters mellomrom. Hele livmoren føles knallhard, men med ekstra (og vonde) sammentrekninger nedenfor navlen. Kan det være starten av fødsel?

(Ikke hatt vannavgang eller blødning eller andre ting og kjenner liv fra mini)

Ville tatt en tlf til føden for å høre om de vil du skal komme inn til sjekk bare for å være sikker :)
 
Håper det er ok å spørre her. Er førstegangs og litt usikker på hva som skjer. Er 35+5 i dag, og har insulinregulert svangerskapsdiabetes.

I natt har jeg nesten ikke sovet fordi ryggen, som ikke har plaga meg gjennom svangerskapet, har vært «stram» og ekkel. Fikk sove litt likevel, og våkna nå til morgenen av sammentrekning nederst i magen. Har ikke hatt kynnere som kjennes slik ut tidligere. Sammentrekningene gjør vondt, men ikke veldig. De varer sånn ca 15 sekunder og kommer noe uregelmessig med 10-15 minutters mellomrom. Hele livmoren føles knallhard, men med ekstra (og vonde) sammentrekninger nedenfor navlen. Kan det være starten av fødsel?

(Ikke hatt vannavgang eller blødning eller andre ting og kjenner liv fra mini)
Det høyres ut som maserier. Dei går det an å ha i fleire veker litt av og på før fødsel starter.
Min fødsel nr 2 starta med maserier. For meg til dei seg opp til skikkelige rier etter nokre timar.

Det er i alle fall eit teikn på at kroppen har begynt å gjere seg klar. Kor lang tid det tar et det derimot vanskelig å vite.
 
Ville tatt en tlf til føden for å høre om de vil du skal komme inn til sjekk bare for å være sikker :)

Tenkte å ringe inn om det tar seg opp ja! Typisk at han som skal bli pappa er borte på jobb denne uka :confused:

Det høyres ut som maserier. Dei går det an å ha i fleire veker litt av og på før fødsel starter.
Min fødsel nr 2 starta med maserier. For meg til dei seg opp til skikkelige rier etter nokre timar.

Det er i alle fall eit teikn på at kroppen har begynt å gjere seg klar. Kor lang tid det tar et det derimot vanskelig å vite.

Takk! Det kan godt hende du har rett i at det er maserier. Spennende at kroppen begynner å gjøre seg skikkelig klar, spent på de neste dagene!
 
I dag er det litt meir tak i kynnerane mine. Eg er ikkje klar for at fødsel skal starte heilt ennå merker eg, sjølv om eg er 37+2 allerede...
 
Mye mer stikking oppe i fiffi og grafsing fra innsiden :hilarious: men om det siste er modningstegn eller bare apekatten som holder på aner jeg ikke.

har en del smerter under navelen, men det er nok bare luft :meh:

en del kynnere, men det har jeg hatt lenge det å..
 
Blir bare mer og mer nedpress her, går som ei krykke nå :hilarious: av og til må jeg "holde magen oppe" med hendene for å gjøre det litt lettere å gå.
Var også hos jordmor i går og hun sa baby lå utrolig langt ned i bekkene og har nesten festet seg. Var litt bevegelse enda, men ikke mye :joyful:
Har en liten mistanke om verfall deler av slimproppen gikk sist uke... :nailbiting: er uke 36 i dag.

Fødte i uke 37+1 med første og 4 dager før termin sist :)
 
Endelig skjer det noe her også. :joyful:
Har begynt å få litt nedpress, noen kynnere, litt løs mage og hodet er festet i bekkenet ifølge gynekologen. Er 37+0, førstegangsfødende. Han kan gjerne komme før tiden for min skyld, men helst etter 17. mai! :Heartred:Heartblue
 
Back
Topp