Modningstegn

Julemoms

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Junilykke 2022
Nå begynner det å nærme seg, jenter :D
Hvilke modningstegn har dere?
 
Er i uke 35 nå og har opplevd en del ‘stikk’ inni ‘grotta’ (kan man si det? :hilarious:), men ellers veldig lite. Kynnere har jeg hatt lenge, så tenker ikke på de som modningstegn.
 
Kjenner nedpress mye for tiden, merker veldig godt at mini har snudd seg i hodeleie.
Ellers merker jeg at søvnen blir dårligere og dårligere og, forberedelser til våkentid. .
Har hatt litt maserier, men en stund siden sist.
 
Har et par kvelder hatt litt stikkinger som Mymylen nevner. Kynnere har jeg hatt lenge. Mest ved bevegelse, men også i hvile.
Har også de siste dagene hatt økende utflod..
 
Noe nedpress når jeg går opp en trapp. Utrolig dårlig søvn. Ellers kan jeg ikke si at jeg har merket noen modningstegn! 34+0 i dag.
 
Ingen modningstegn her, men er bare 31+0. Håper det blir lenge til! Sist merket jeg egentlig bare at slimproppen gikk, tror ikke jeg hadde noe spesielt med andre tegn?
 
Har litt nedpress, ellers ingenting.
 
Nedpress.. med nr 2 hadde jeg det ‘mellom beina’, men nå, hvis det er nedpress, så får jeg det heller over skambeinet. Tviler på at det er nedpress?
 
Kommer vel mer og mer etterhvert som ukene går, spent på om jeg ser noe til slimproppen eller ikke. Bare opplevd at den gikk litt og litt med nr 2.
 
Kan ikkje seie at eg merka Noko særlig til modningsteikn med dei andre to. Fekk meir bekkensmerter spesielt i symfysen, som kanskje var vel så mykje nedpress. Men andre teikn kom ikkje før fødsel starta. Vannavgang med nr 1 og maserier som tok seg opp i løpet av få timer til skikkelige rier med nr 2.

Blir spennande om det kjem andre teikn denne gongen og korleis fødsel starter. Eg håper jo egentlig på planlagt igangsetting, men det kan jo alltids starte av seg sjølv før den tid.
 
Er 35+1, har ikke noen spesielle tegn på noen ting? Må google modningstegn nå. Hatt kynnere hele tiden da.
 
Jeg har begynt med pilates/yogaball der jeg sitter litt om kvelden og gynger og div. Har begynt å få noen tunge kynnere av det :rolleyes:
 
Hva er typiske modningstegn? Nedpress har jeg jo hatt hele svangerskapet...
 
Hva er typiske modningstegn? Nedpress har jeg jo hatt hele svangerskapet...
Her står litt om modningstegn :)
https://www.babyverden.no/fodsel/fodselsforberedelser/modningstegn/

Andre vil eks si at de merker ekstra energi på slutten eller omvendt, sover mye før fødsel starter osv. Generelt kroppen sin måte å gjøre seg klar for fødsel :) Noen får ingen/ merker ingenting og vipps er fødselen i gang, så er ingen fasit på hvilke tegn en har for å være moden/ fødselen starter.
 
Back
Topp