Modningstegn

Fått vondt i symfysen, sover på dagen, mensmurring og tidvis nedpress der jeg kjenner stikk i livmorhalsen.
 
En del nedpress spesielt når jeg går, sover veldig lite og lett og begynner å få veldig trang til nesting. Ser andre skriver om nedpress ved symfysen og jeg har det samme. Har hatt symfysesmerter ifbm bekkenløsning i mange mnd, men denne smerten/ubehaget er helt annerledes så føler meg i grunn ganske trygg på at det er nedpress.
 
En del nedpress spesielt når jeg går, sover veldig lite og lett og begynner å få veldig trang til nesting. Ser andre skriver om nedpress ved symfysen og jeg har det samme. Har hatt symfysesmerter ifbm bekkenløsning i mange mnd, men denne smerten/ubehaget er helt annerledes så føler meg i grunn ganske trygg på at det er nedpress.
Ja eg er enig i at det kjennes annerledes. Symfysesmerter knytta til bekkenløsning er meir i beinet mens nedpress er i underlivet. Kjennes ut som noko presser seg nedover rett og slett. Eg kjenner det spesielt godt når eg sitter på huk eller kne på golvet. Og det blir nokre gonger i løpet av dagen for å hjelpe ungane med forskjellig.
 
Sover veldig dårlig, mye nedpress, ekstremt trøtt faktisk, litt kvise utbrudd og løs mage

Husker jeg fikk løs mage i slutten av mitt første svangerskap også, men husker ikke hvilke uke det begynte i... Hun ble født i uke 37+1 og nå er jeg i uke 34+2, så håper på at 3 mann ikke komme fult så tidlig

Er jo rimelig klar for å bli ferdig med alle disse svangerskapsplagene og fungere som et normalt menneske igjen, men syns fordeom hun kan holde seg i magen litt til
 
Ja eg er enig i at det kjennes annerledes. Symfysesmerter knytta til bekkenløsning er meir i beinet mens nedpress er i underlivet. Kjennes ut som noko presser seg nedover rett og slett. Eg kjenner det spesielt godt når eg sitter på huk eller kne på golvet. Og det blir nokre gonger i løpet av dagen for å hjelpe ungane med forskjellig.
Ja, helt enig! Og dette gjør ikke vondt på samme måte som symfysesmertene, bare ubehagelig og tungt. Jeg får det spesielt når jeg går, og av og til føles det og som at det er en arm eller en fot på vei ut! :hilarious:
 
Eg har hatt masse kynnere i ettermiddag, ein del av dei er vondare enn dei pleier å være. Spent på om det er eit teikn på modning, eller berre at eg er sliten
 
Ingen andre tegn enn mye kynnere.. Har igjen 57 dager til termin så håper det ikke blir flere modningstegn før starten av juni.. Har termin 29 junimini kan få komme 2 uker for tidlig for min del
 
Meir utflod her også, oftere og vondere kynnere og får til å klemme ut litt råmelk. 30 dager til termin i dag.
 
Så økt utflod er modningstegn altså? :shy:

da har jeg i så fall;
Økt utflod, nedpress, ubehagelige og hyppigere kynnere, melk :nailbiting:
 
Mensmurring i livmorhalsen/tissen!? Kjenner det verker litt inni der, men sitter ikke nede i magen som vanlig mensmurringer. Litt vondt i korsryggen. Økt utflod.
 
TMI? Men økt utflod her å, lukter youghurt :bag: noe rosa i går, men var kun det. Nedpress har kommet.
Kjenner noen ganger at det er ting som skjer ‘der nede’, men tror symfysesmertene er tar mer over smerten der, så er vanskelig å vite helt.
Spent på om det blir noe mer etter modningsakupunkturen i morgen :shy:
 
TMI? Men økt utflod her å, lukter youghurt :bag: noe rosa i går, men var kun det. Nedpress har kommet.
Kjenner noen ganger at det er ting som skjer ‘der nede’, men tror symfysesmertene er tar mer over smerten der, så er vanskelig å vite helt.
Spent på om det blir noe mer etter modningsakupunkturen i morgen :shy:
Nei, det må være såpass med info:hilarious:;)
 
Jeg har også økt utflod siste uken! Visste ikke at det var et modningstegn, men virker jo sånn når det er så mange som får det når det nærmer seg nå! :nailbiting: Har også mye nedpress, spesielt når jeg sitter på huk, står oppreist i ro eller går til barnehagen. Mye oftere kynnere og mer vondt i korsryggen. Tatt meg i å bli litt stresset et par ganger for om baby er på vei ut. Men det er vel bekkenet som prøver å komme ut sammen med mye nedpress og øm i korsryggen som gir den følelsen, ikke baby. Babyen tror derimot at navelen er veien ut av meg tror jeg :p
 
Motsatt vei her… nesten ikke utflod, mye mindre kynnere (merker de allefall ikke) og sover bedre om natta. Ganske så sikker på at hun ikke er i bekkenet enda, og ligger i sete. Eneste som er trappet opp er halsbrann. Starter uke 36 i morgen
 
Begynt å få noen tyngre kynnere som varer lengre og, uke 35+6.
 
Kan være veldig tilfeldig, men, var på modningsakupunktur i dag. Etter det har jeg fått mer nedpress, kjenner mer skjer ‘inni der’ med stikkinger, noe mer ubehagelige kynnere, de merkes mer under navelen(men det siste kan også være luft, for det er der jeg kjenner luftsmerter
 
Kan være veldig tilfeldig, men, var på modningsakupunktur i dag. Etter det har jeg fått mer nedpress, kjenner mer skjer ‘inni der’ med stikkinger, noe mer ubehagelige kynnere, de merkes mer under navelen(men det siste kan også være luft, for det er der jeg kjenner luftsmerter
Spennende!! Jeg gru gleder meg til time på mandag. Har jo igrunn ikke tid til noe fødsel helt enda:nailbiting:
 
Spennende!! Jeg gru gleder meg til time på mandag. Har jo igrunn ikke tid til noe fødsel helt enda:nailbiting:
Hehe, ikke tid her heller. :angelic: Håååper jeg får de siste vurderingene på tirsdag, DA kan jeg føde :hilarious: men greit å få 17.mai overstått å. Men tror ikke jeg går i fødsel enda uansett, men godt å kjenne at kroppen gjør seg klar. I verste fall får jeg sitte med PC’en på sykehuset :bag:
 
Back
Topp