Modning- og fødselstegn

Er 37+6 idag - hadde ganske tette kynnere igår, nesten ikke noe pause mellom de! :/ Lille i magen beveget seg de få sekundene magen løsnet opp.. Inatt var hun superaktiv frem til kl. 04.30 ca! Hatt mensmurringer og mye nedpress.. Ikke noe tegn til slimpropp ogsånt.

Har gått utrolig mye de to siste dagene - håper hun vil komme snart! :P

36+2 her, masse kynnere, nedpress, stikkingen nedentil og en HYPER baby i magen på kveld/natt! Bekkenet på høyre side har begynt å verke. Jeg har fått en sikkelig høygravid/fødeklar følelse (sikkert kun psykisk) så jeg pakket baggen i dag :P

Øker stadig på med stikkinger og murringer her, og han er veldig aktiv. Kjennes ut som knøttet prøver å presse seg ut :p Har også økt på med kynnere de siste dagene, og spesielt i dag. Vet dette kan pågå i ukesvis, men når kynnerne noen ganger kommer i tak utover kveldene/nettene, fantaserer jeg om at ting endelig er på gang :) 38+2 i dag. Kjennes også ilinger på innsiden av høyre lår noen ganger. Skikkelig ubehagelig, og om jeg er i aktivitet er det nesten så benet svikter.

Nå begynner kynnerne mine med lette mensmurringer - deilig å kjenne at ting går fremover, selv om jeg vet det godt kan være lenge igjen ennå :)

Hyppige kynnere, vært utrolig rastløs i kroppen i dag (kan selvfølgelig skyldes fredagsgodis også), tungt å puste og mensmurringer. Noe skjer... men når, det er uvisst.

Maserier/unehalige kynnere pluss i nesten hele natt. Mannen var bekymra for jeg har vist klagd over smerter i søvne. Men kan jo bare ha drømt videre. 37+0 og kan jo fort ha fem uker igjen. *smøre seg med tålmodighet*

Hvordan er nedpress hos dere? I kveld var det noen så vonde at hele kroppen spente seg og jeg ikke klarte å slappe av før mannen minte meg på å øve på å puste. Føler meg ganske så pysete når nedpress skal sette meg ut. Antar et ikke når halvveis opp på tåa på en fødsel...

I går kveld fikk jeg plutselig veldig vondt nedentil, kjentes ut som mini stakk meg ned kniv.

I dag har jeg hatt menssmerter som kommer og går hele tiden, har hatt mere slimete utflod siste dagene.

Håper det snart skjer noe, er kun 7 dager til termin, og jeg er veldig klar! Ihvertfall nå når det gjør så vondt..

Vi var på jordmortime idag, og baby har neeeeesten festet seg! Det har også kommet en del små, klare geléklumper på papiret på toalettet :D 36 uker imorgen, to uker til neste time. Jordmor sa vi ikke trengte ringe om vi ikke trenger neste timen, hun kom til å skjønne ståa ;) men jeg regner med å gå på overtid, og tenker på oktober som mest sannsynlig fødselsmåned for lillemor:Heartbigred

Er 38+3 idag. De siste 3-4 dagene har jeg hatt voldsomt med smerter i korsryggen på natten, akkurat som jeg hadde når jeg begynte å få rier med datteren min. Magen strammer seg og gjør også vondt. Men så stopper det hver gang etter 3-4 timer og jeg blir like skuffet hver gang.

Så har jeg konstant vondt øverst i skjeden, ved livmorshalsen. Det er noe helt annet enn stikkingene og nedpresset jeg har hatt tidlig.
Jordmor hadde heller ingen god forklaring på det. Jeg vil bare føde jeg nå, vil ikke gå sånn i flere uker til.

Er 38+3 idag. De siste 3-4 dagene har jeg hatt voldsomt med smerter i korsryggen på natten, akkurat som jeg hadde når jeg begynte å få rier med datteren min. Magen strammer seg og gjør også vondt. Men så stopper det hver gang etter 3-4 timer og jeg blir like skuffet hver gang.

Så har jeg konstant vondt øverst i skjeden, ved livmorshalsen. Det er noe helt annet enn stikkingene og nedpresset jeg har hatt tidlig.
Jordmor hadde heller ingen god forklaring på det. Jeg vil bare føde jeg nå, vil ikke gå sånn i flere uker til.
Krysser fingerne:)

Går på do heeeeele tiden - både for nr 1 og nr 2 (beklager detaljene)!! Har mensensmerter som bare rakkern.. Det går over når jeg legger meg og slapper av! Frøkna i magen er veeeldig aktiv og jeg kjenne hu presser godt ned..
Jeg snakket med jordmor igår og sa at jeg ikke har noe tegn til slimpropp osv.. Tydligvis ikke unormalt - hun sa kanskje jeg var en av de som bare startet med rier en dag. Who knows! Merker hvertfall at kroppen forbereder seg.. For kynnere har jeg omtrent heeeele dagen og ganske tette! :o Spent på hvordan dette starter..

Tak i ryggen og steinhard mage i natt. Kommer med 4-5 minutters mellomrom, og varer i 45-60 sek. Holdt på i ca 45 min nå. Håper virkelig dette tar seg opp! Er liksom ikke vondt nok til at jeg klarer å tro at det er rier. Får bare vente og se.

Edit: etter litt gåing i stua stoppet det visst opp. Holdt på litt over en time. Kjedelig!

Last edited:
Back
Topp