Modning- og fødselstegn

Åjaa, så alle disse vonde kynnerne jeg har for tiden er tidlige modningstegn?? :-D jøss, hva man lærer her inne :-) hehe. Har en del kynnere når jeg sitter og ligger nå, det hadde jeg ikke før, og de er blitt skikkelig ubehagelige! Og noen ganger strammer magen seg på en annen måte, vet ikke hva det kan være? Men når det skjer må jeg sette meg ned eller ta det heeelt med ro for at det ikke skal gjøre skikkelig vondt..

Er førstegangs, så alle rundt meg går å "forbereder meg" på at jeg kommer til å gå over tiden, men jeg er jammen meg ikke sikker jeg, selv om jeg ikke vet noe om modningstegn eller noe :-)

Jeg tror i utgangspunktet ikke det er et modningstegn, men naturlig at de blir kraftigere ettersom livmoren vokser osv. Isåfall må jeg være ekstremt moden, har så mye og sterke kynnere at jeg blir gal hver kveld. Ble tidlig plaget, og ser for meg lange uker sånn dessverre .. Så jeg skulle jo ønske! ;-) :-D Men det kan jo sikkert være for noen!

Kraftigere kynnere ( gjennom hele dagen )
Nedpress
Knivinger inni sjeden? :wideyed:
Noe sunken mage :)

34+5

Veit ikkje heilt om det er modningstegn eller ka, men magen min er skikkelig langt nede - sammenlikna med bilder av andre som er ca like langt (og lenger) komt enn meg. Lenger ned no så går den i bakken :eek:
Har også kynnera, det har eg hatt i alle fall dei siste 4 vekene. Ellers null - utenom stive ledd...
2 tanter har uavhengig av kvarandre sagt at eg føder innen 20.august - spennnande å sjå om dei får rett. For min del passer akkurat det litt dårlig :D

35 uker I dag :)

- kynnere blitt mer vondt, merkes veldig godt, tar godt tak både I mage og rygg
-mye nedpress
- magen har sunket, litt deilig føler jeg får puste bedre :p
-en del men smerter som kommer og går.

Jeg er 36+2 uker idag og her er det ingen tegn til at noe er på gang!! Kynnerne har avtatt og magen er fortsatt rett oppunder puppene! Håper det snart begynner å skje noe :)

Merker egentlig lite tror jeg :P

-Har hatt mye menssmerter i magen i dag (nytt i svangerskapet)
-litt lette kynnere når jeg går tur (tror jeg, men er ikke vonde så usikkert om det egentlig er det!)
-Har hatt litt stikking ned mot underlivet
32+4 så har ei stund igjen! Blir sikkert oktoberunge her :P

Merker ikke så mye, syntes magen er høy, selv om jordmor sa at han lå godt nede i bekkenet med hode (ikke festet) sist kontroll (uke 32). Er 34+1 i dag. Men noen ting har det blitt mer av: stikking i underlivet, sammen med en følelse av press. Sterkere kynnere, noen også med murring i mage og rygg.

Lekker mer av puppene på natta. Til nå har det kun vært blankt det som kommer ut men i natt var fargen mer gulaktig.

Da har tegnene begynt å komme hos meg også;
Mensenmurringer, kynnere øverst i magen, lekker fra puppene om natta og i dag: løs mage.. (som ikke trenger å bety at noe er på gang, men kan gjøre det).

Hodet er også godt festet nå sa jm i dag.

Har hatt en følelse av at hun kommer før tiden, jm sa at magefølelser skal man ikke kimse av. :) Spennende tider fremover. Skal heldigvis bare jobbe halv dag i morgen, så er det permisjon. Sliten.no

35+4

- Ekstremt nedpress (får ikke sove)
- Sterkt ubehag i underlivet
- Lekker fra puppene dag og natt

Håper magen synker snart for satser på at det vil lette presset på lungene litt.

I natt føles det som om mini holder på å bore seg fast i bekkenet. Utrolig lite behagelig rett og slett!

36+5 i dag

For et par dager siden trodde jeg nesten at jeg kom til å gå i fødsel pga veldig vonde kynnere, sikkelig mensmurring foran på magen og i korsryggen - dette kom fra intet og varte hele kvelden og natten. Meeen, fortsatt gravid :D
Har nesten ikke hatt kynnere siden, noe som også er unormalt da jeg har hatt masse kynnere helt fra 1. trimester. Spennende tider o_O :)

Dagen før i går trodde jeg kanskje fødselen var på vei. Da hadde jeg masse kynnere og menssmerter gjennom natten og dagen. Det var så vondt at jeg ble varm og svett og litt uvel. Jeg måtte puste meg gjennom de verste takene. Siden jeg er på sykehuset fikk jeg jordmor til å undersøke meg. CTG viste at det bare var masrier og jordmoren undersøkte meg nedentil og konstaterte at jeg ikke var spesielt moden. Jordmor forklarte at det ikke er uvanlig for tredjegangsfødende å ha et par runder med slike masrier og kraftige kynnere før fødselen faktisk starter. Men hun sa også at det er veldig individuelt hvor raskt man går fra å være umoden og til man er helt moden. Hos noen tar dette flere dagen, men hos andre kan det være stor forskjell fra den ene dagen til den andre.

Jeg var derfor mye roligere da det begynte på nytt igjen med kraftige kynnere og masrier i går kveld. Heldigvis ga det seg ikke så lenge etter at jeg la meg slik at jeg har fått sove litt i natt.

Men for hver gang dette skjer og for hver dag som går så er jeg nærmere at det faktisk starter en fødsel! I dag er jeg 37+6.

Dagen før i går trodde jeg kanskje fødselen var på vei. Da hadde jeg masse kynnere og menssmerter gjennom natten og dagen. Det var så vondt at jeg ble varm og svett og litt uvel. Jeg måtte puste meg gjennom de verste takene. Siden jeg er på sykehuset fikk jeg jordmor til å undersøke meg. CTG viste at det bare var masrier og jordmoren undersøkte meg nedentil og konstaterte at jeg ikke var spesielt moden. Jordmor forklarte at det ikke er uvanlig for tredjegangsfødende å ha et par runder med slike masrier og kraftige kynnere før fødselen faktisk starter. Men hun sa også at det er veldig individuelt hvor raskt man går fra å være umoden og til man er helt moden. Hos noen tar dette flere dagen, men hos andre kan det være stor forskjell fra den ene dagen til den andre.

Jeg var derfor mye roligere da det begynte på nytt igjen med kraftige kynnere og masrier i går kveld. Heldigvis ga det seg ikke så lenge etter at jeg la meg slik at jeg har fått sove litt i natt.

Men for hver gang dette skjer og for hver dag som går så er jeg nærmere at det faktisk starter en fødsel! I dag er jeg 37+6.

Med min nr 3 var jeg inne på føden uke 36+4 pga en hel natt med sterke kynnere som var regelmessige, ble også undersøkt og var helt umoden og alt var lukket og låst som jm sa :p hun sa også at jeg ble å gå til termin :p uke 37+1 gikk plutselig vannet med et splæsj :p og jenta ble født 4,5time senere :)

Med min nr 3 var jeg inne på føden uke 36+4 pga en hel natt med sterke kynnere som var regelmessige, ble også undersøkt og var helt umoden og alt var lukket og låst som jm sa :p hun sa også at jeg ble å gå til termin :p uke 37+1 gikk plutselig vannet med et splæsj :p og jenta ble født 4,5time senere :)
Ja, jordmora sa til meg at om man er moden eller ikke har ikke så mye å si dersom vannet går! De forrige fødslene mine har startet med vannavgang så det er egentlig bare det jeg kjenner til. De ble født da jeg var 37+3 og 38+5 så nå kjenner jeg at jeg er klar! ;)

35+3 i dag og begynner å bli lei allerede. En drøy måned igjen. Har starta jakta på modningstegn. Føler litt at jeg er i samme kategori som da jeg var på utkikk etter gravidtegn. Må nok smøre meg med tålmodighet og tror jo egentlig at mini ikke kommer før etter termin, men allikevel så håper jeg jo og kjenner litt ekstra etter.

På kontroll 20. Juli var han ikke snudd seg og egentlig litt usikker på hvordan det er nå. De tre siste dagene har jeg hatt mensen murringer som har kommet i tak og sluppet. Men bare et par tre stykker. Jeg har ikke merket no til kynnere før i tredje tri, men når de først kom så er det mange av dem ila dagen.

Redebyggingsmodus har jeg vært i siden dag 1, så ikke noe tegn å jakte på her.

Jaja, sykemeldt og tvserier. Får få i meg frokost og fokusere på noe annet :)

Da har tegnene begynt å komme hos meg også;
Mensenmurringer, kynnere øverst i magen, lekker fra puppene om natta og i dag: løs mage.. (som ikke trenger å bety at noe er på gang, men kan gjøre det).

Hodet er også godt festet nå sa jm i dag.

Har hatt en følelse av at hun kommer før tiden, jm sa at magefølelser skal man ikke kimse av. :) Spennende tider fremover. Skal heldigvis bare jobbe halv dag i morgen, så er det permisjon. Sliten.no

Kynnerne og mensenmurringene forsvant etter at jeg fikk ut i permisjon.. og nå er det kun nedpress til tider. Lekkingen fra puppene er heller ikke så ille.

I går da jeg tisset på morgene var det nesten så jeg hørte et "klunk" der nede, trodde nesten vannet gikk..men nei. Gjorde ganske vondt og, som om noe ga etter. Aner ikke hva det kan ha vært.

Får vel bare smøre meg med tålmodighet. 37+4 i dag.

37+3, og i dag har jeg sterkere murringer og mye mer nedpress. Kjenner at mye skjer i bekkenet. Føler meg ikke helt klok her jeg sitter og håper på vondere kynnere :P Merkelig det hele, så ubehagelig som det er så er det fantastisk å kjenne tegn på at ting går fremover! Prøver dog å ikke bli for optimistisk her, det er tross alt ennå tre uker igjen til termin så selv om ting kan skje, er det lite sannsynlig ennå!

Trodde ikke jeg hadde så mange kynnere, men jaggu kommer de på løpende bånd så fort jeg reiser meg opp. Bare ikke alltid like sterke/forvekslet det med bekkenplager :rolleyes:

I dag har jeg hatt press/vondt I nedre del av magen, der jeg kaller det "mensen magen". Er det nedpress? Har ikke hatt det akkurat sånn før...

Back
Topp