Modning- og fødselstegn

Igår kveld kom det en litt blodig klump ( unnskyld ekle detaljer). Lurer på om det var slimproppen. Har de siste to dagene gått med mye ubehag og kynnere og igår besvimte jeg også. Tydelig at noe skjer med kroppen i alle fall.
Burde jeg ringe sykehuset når slimproppen har gått eller ikke? Har ikke gjort det, for jeg vet jo godt hvordan rier kjennes ut når de kommer.
36+1 og andregangs.

Burde jeg ringe sykehuset når slimproppen har gått eller ikke? Har ikke gjort det, for jeg vet jo godt hvordan rier kjennes ut når de kommer.
36+1 og andregangs.[/QUOTE]
Det kan godt være at det du opplevde var slimproppen som gikk. Men jeg tror ikke det er nødvendig å ringe sykehuset av den grunn. Slimproppen kan jo gå i flere omganger. Dessuten er det jo svært varierende hvor lang tid etter den har gått at fødselen starter. Selv er jeg tredjegangsfødende og kan ikke si at jeg merket at slimproppen gikk i mine to forrige svangerskap. Kanskje den gikk I forbindelse med vannavgang?

På mandag hadde jeg masse kynnere og menssmerter. Til tider måtte jeg bare konsentrere meg om å puste fordi det var så vondt. Jeg ble faktisk usikker på om fødselen var i gang. Siden jeg er på pasienthotellet gikk jeg inn på fødeavdelingen og fikk de til å undersøke. Det ble gjort både CTG og jeg ble sjekket nedentil mtp modning. Undersøkelsene viste at jeg ikke var moden enda. Jordmoren konkluderte med at dette bare var sterke kynnere/masrier. Hun fortalte meg at tredjegangsfødende kunne ha dette flere ganger før fødselen startet. Men dette er jo forberedelser til fødselen så det betyr jo at det nærmer seg!

Siden mandag har jeg hatt flere episoder med sterke kynnere og menssmerter igjen. Men hver gang så går det over etter en stund. Mens jeg puster meg gjennom de vondeste takene så prøver jeg å tenke at jeg er ett skritt nærmere den faktiske fødselen! Jeg er 38+2 i dag.

Overhodet ingen tegn her utenom litt stikking, 37+3 idag :-) Jeg har litt menssmurringer, nedpress og kynnere men det har jeg jo hatt hele svangerskapet så kan ikke kalle det modningstegn hos meg ;-)

Mini har snudd seg:) det er jo stas!

Spørsmål til dere med nedpress? Hvorfan føles det?

Det presser og trykker nedover. Vil si det er ikke til å ta feil av når man kjenner det. Svært lite godt ;-)
Ah, da har jeg et lite snev av det innimellom når jeg går. Ganske nytt heldigvis, og roer seg hvis jeg tar det med ro:)

Er det bare jeg som aldri har hatt kynnere før!? :eek: Ikke sist gang og ikke denne gangen...

Jeg har heller aldri hatt kynnere, hverken i forrige svangerskap eller i dette.

Men den siste uken har jeg hatt voldsomt med nedpress og stikkinger i underlivet. I tillegg til en del mensmurring både i korsrygg og symfysen de siste dagene. Så håper noe er på gang nå. Er 37+0 idag og veldig klar for at lillemann skal komme!

Men den siste uken har jeg hatt voldsomt med nedpress og stikkinger i underlivet. I tillegg til en del mensmurring både i korsrygg og symfysen de siste dagene. Så håper noe er på gang nå. Er 37+0 idag og veldig klar for at lillemann skal komme!

Som jeg skulle skrevet det selv! Hadde ingenting forrige svangerskap, nå har jeg harde kynnere, murringer, voldsomme stikkinger i underlivet og løs mage hver dag :-p 38+2 og kjenner at kroppen jobber mot en normal fødsel denne gangen :-D

Har ikke mange tegn enda... E 36+5
Mye kynnere eneste.
Men hær om dagen fikk æ en sånn rar tanke å begynte å stresse me at ting måtte være på plass å huse måtte vaskes. Fikk heldigvis svigermor til å hjelpe mæ, så no e bagen pakka, huse vaska å klærn til lillegutt ligg pent i kommoda å ny strøket :) idag hadde æ masse energi, å klarte faktisk gå en lang tur i varmen uten å få kynnere å ondt generelt :) tidligere har æ nesten ikke klart å gå å måtte da ta mye pausa pga sting å vonde kynnera... Merkelig d dær syns æ.

Hatt mer menstussjons murring i dag... Rett og slett hvert slitsomt... I dag har jeg begynt å lure på om det er festing på gang, har bare en følelse. Ikke kjent så mye snuing i dag, men har kjent liv. Og kjenner at trusa sitter stramt på nedre del av magen nå... Akkurat som om at jeg har blitt litt bredere der nå..

Har hatt mye av det du nevner her den siste uken, men er bare 34+3 så håper ikke noe er på gang allerede.. :o

Har hatt mye av det du nevner her den siste uken, men er bare 34+3 så håper ikke noe er på gang allerede.. :eek:

Det er jo veldig individuelt. Jeg har så og si ingenting å sammenligne med heller da jeg ikke hadde noen modningstegn i forrige svangerskap før vannet gikk i uke 31.
Men siden jeg så og si er ferdig nå så leter jeg etter/kjenner jeg flere tegn. Og ikke minst opplever nye ting ved svangerskapet jeg ikke gjorde sist, på godt og vondt :)

I dag og i går har jeg ikke hatt noen tegn :s Forsåvidt litt deilig å slippe, men litt irriterende også;)

I dag hadde jeg fryktelig med nedpress når jeg skulle levere lillepia i barnehagen. Så vidt jeg klarte å gå fremover! Er 35+5 i dag

Veit ikke om det er "modning", men jeg har såvidt begynt å kjenne nedpress og få stikninger i underlivet. Det er vel heller tegn på at vesla begynner å bli tung, tenker jeg :)

Har en del stikkninger, mensmurtinger, kynnere og i går våkna jeg opp med et hyl (hadde så vondt nederst på v.side, ganske så sikker på at det var ligamentsmerte. Men det var så vondt at jeg måtte puste meg igjennom det).

Var hos legen på kontroll i dag. Hun pressa og styra masse med magen og tok ul for å være sikker. Hodet er festa:D kanskje derfor jeg hadde mensenmurringer i en periode? 36+3

Har en del stikkninger, mensmurtinger, kynnere og i går våkna jeg opp med et hyl (hadde så vondt nederst på v.side, ganske så sikker på at det var ligamentsmerte. Men det var så vondt at jeg måtte puste meg igjennom det).

Sånn våknet jeg her en natt og! Kjentes ut som en skikkelig lyskestrekk, og jeg våknet idet jeg skreik AU!! Det var et par sånne, så var det over.. Er det ligamentsmerter? Trodde kanskje bare vrei meg rart i søvne eller noe ;-)

Sånn våknet jeg her en natt og! Kjentes ut som en skikkelig lyskestrekk, og jeg våknet idet jeg skreik AU!! Det var et par sånne, så var det over.. Er det ligamentsmerter? Trodde kanskje bare vrei meg rart i søvne eller noe ;-)
Vet ikke, hadde liksom ikke noe annet å skylde på :p Jeg vrei meg i en utstrekk, og krøp meg fort sammen i en fosterstilling da jeg våkna til med det hylet av vondt..

Back
Topp