Mme-tråden

Noen som skal på ferie i sommer? Med fly? Bil? Tog? Jeg gruer meg litt for hvordan vi skal gjøre det med flaskematingen. Vi skal kjøre et godt stykke, og bo litt på hotell og litt hos venner og familie. Vi må vel ha kjølebag til vannet som erstatningen skal blandes i, og så må vi ha med varmt vann på termos, og mulighet for å vaske og sterilisere flasker om kveldene.. Mulig det bare er jeg som overproblematiserer her nå.. :p Noen andre som ser problemer eller har innspill til praktiske løsninger?
Ferdigblandet gjør det jo litt enklere :) Det kan være fint og venne babyen til og drikke romtemperert melk.
Men med vaskingen.. Har ikke peiling :p
 
Ferdigblandet gjør det jo litt enklere :) Det kan være fint og venne babyen til og drikke romtemperert melk.
Men med vaskingen.. Har ikke peiling :p
Å, går det an? Altså, de KAN drikke romtemperert melk hvis de blir vant til det? Det har jeg egentlig ikke tenkt på :p
 
Å, går det an? Altså, de KAN drikke romtemperert melk hvis de blir vant til det? Det har jeg egentlig ikke tenkt på :p
Ja det er vel det samme :p men det er ikke sikkert babyen liker det bare ;)
 
Hvor mye spiser deres barn til hvert måltid? Min spiser bare ca 80ml, uavhengig om hun får pupp først eller ikke. Er ikke det litt lite? Og vi sliter litt med magen hennes, hun får malt i hver flaske nå, men allikevel har hun kun bæsjet to ganger siden onsdag. Hun får både mm og mme. Kan det være type mme, hun får hipp.
 
Min spiser 130-180 ml ca, men han får bare mme da. Jeg tenker at barnet ditt sikkert er fornøyd med 80 ml da...? Man kan jo nesten ikke tvinge i de mat heller.

Hvis hun ikke virker plaget av magen ville jeg ventet å sett det an, lille her var også plaget slik med magen til å begynne med, nå er det motsatt :p

Hipp skal visstnok være mild mot magen, men noen barn reagerer på den også og foretrekker NAN/annen type.
 
Hvor mye spiser deres barn til hvert måltid? Min spiser bare ca 80ml, uavhengig om hun får pupp først eller ikke. Er ikke det litt lite? Og vi sliter litt med magen hennes, hun får malt i hver flaske nå, men allikevel har hun kun bæsjet to ganger siden onsdag. Hun får både mm og mme. Kan det være type mme, hun får hipp.
Legger hun på seg som hun skal da? Du kan jo ta en tur på HS og veie, det har i hvert fall jeg gjort mange ganger.. Og har hun alltid spist lite?
 
Noen som skal på ferie i sommer? Med fly? Bil? Tog? Jeg gruer meg litt for hvordan vi skal gjøre det med flaskematingen. Vi skal kjøre et godt stykke, og bo litt på hotell og litt hos venner og familie. Vi må vel ha kjølebag til vannet som erstatningen skal blandes i, og så må vi ha med varmt vann på termos, og mulighet for å vaske og sterilisere flasker om kveldene.. Mulig det bare er jeg som overproblematiserer her nå.. :p Noen andre som ser problemer eller har innspill til praktiske løsninger?
Skal på bilferie i Danmark og tyskland. kjøpt flaskesterilisator, steriliserer på kveldene :) termos, kjølebag og vannkoker blir også med.
 
Hvor mye spiser deres barn til hvert måltid? Min spiser bare ca 80ml, uavhengig om hun får pupp først eller ikke. Er ikke det litt lite? Og vi sliter litt med magen hennes, hun får malt i hver flaske nå, men allikevel har hun kun bæsjet to ganger siden onsdag. Hun får både mm og mme. Kan det være type mme, hun får hipp.
Varierer veldig alt fra 80 til 180.
Viser hun tegn til ubehag fra magen? Mini her bæsjer ca hver tredje dag, og det virker som det er ok for henne :)
Her liker hun ikke hipp! Så da spiser hun lite og gulper mye.
NAN er den hun liker best.. Selv om ikke jeg gjør det :p
 
Legger hun på seg som hun skal da? Du kan jo ta en tur på HS og veie, det har i hvert fall jeg gjort mange ganger.. Og har hun alltid spist lite?
Nå legger hun på seg, hun la ikke på seg nok når hun bare fikk mm, så derfor har vi startet med flaske. Hun begynte med å spise 60 ml, så sånn sett har hun jo økt litt, også virker hun fornøyd med det. Hun vil ikke ha mer rett og slett.
 
Varierer veldig alt fra 80 til 180.
Viser hun tegn til ubehag fra magen? Mini her bæsjer ca hver tredje dag, og det virker som det er ok for henne :)
Her liker hun ikke hipp! Så da spiser hun lite og gulper mye.
NAN er den hun liker best.. Selv om ikke jeg gjør det :p
Ja hun får mageknip og gråter. I tillegg promper hun mye. Ser at hun ligger og presser, men så kommer det ingenting allikevel.. Hun gulper veldig lite.
 
Ja hun får mageknip og gråter. I tillegg promper hun mye. Ser at hun ligger og presser, men så kommer det ingenting allikevel.. Hun gulper veldig lite.
Prøv og bytt mme tenker jeg :)
Kan anbefale "Holle" fra helsekosten. Jeg brukte den før og var fornøyd, men den er for dyr for oss ettersom det går bare i mme her ble det nesten 2 pakker i uka (115,- for 400g)
 
Ja hun får mageknip og gråter. I tillegg promper hun mye. Ser at hun ligger og presser, men så kommer det ingenting allikevel.. Hun gulper veldig lite.

Vi hadde det sånn. God erfaring med NAN h.a. her. Den er litt snillere mot fordøyelsen :) Kjøpes på apoteket.
 
Skal på bilferie i Danmark og tyskland. kjøpt flaskesterilisator, steriliserer på kveldene :) termos, kjølebag og vannkoker blir også med.
Takk for tips! :) Flaskesterilisatoren, er det sånn til å putte i mikrobølgeovn?
 
Nå legger hun på seg, hun la ikke på seg nok når hun bare fikk mm, så derfor har vi startet med flaske. Hun begynte med å spise 60 ml, så sånn sett har hun jo økt litt, også virker hun fornøyd med det. Hun vil ikke ha mer rett og slett.
OK, men da er det kanskje nok for henne når du ammer i tillegg? Min tar som regel 120 til hvert måltid, snart 8 uker gammel.
 
Har dere sånn boks til å oppbevare pulver i? Sånn med 3 rom. Hadde en fra Avent, men den har jeg kvitta meg med for mange år siden og nå finner jeg ikke ny :/
 
Finnes som elektrisk også, koster ca 1000kr ny på feks barnas hus. Jeg eeelsker min :) man har 100 ml vann i bunnen og trykker start, ferdig på 10 minutter (pluss litt avkjølingstid).
Åh, herlighet, det visste jeg ikke! Det MÅ jeg ha! Takk!
 
Noen av dere som vet hvor lenge man må koke flaske? Altså, når kan man droppe kokingen og bare vaske de i vaskemaskinen? Jeg får ikke jenta mi til å ta flaske.. Men har bestemt meg for å starte med tillvenning nå.
 
Back
Topp