Mme-tråden

Sniker fra juli :)
Har en datter på 1uke i dag. Begynte med mme i for ett par dager siden da jeg har mistet melka og amming ikke funker for meg. Så ett lite spm : hvor mye spiste deres små når de var på den alderen? På pakkningen står det at baby 1-2 uke skal ha 70ml... Lillemor drikker opp flaska,og virker som hun vil ha mer. Noen som har gitt mer enn angitt?
Ikke tenk på hva som står på pakka. Bare gi henne det hun vil ha :)
 
Sniker fra juli :)
Har en datter på 1uke i dag. Begynte med mme i for ett par dager siden da jeg har mistet melka og amming ikke funker for meg. Så ett lite spm : hvor mye spiste deres små når de var på den alderen? På pakkningen står det at baby 1-2 uke skal ha 70ml... Lillemor drikker opp flaska,og virker som hun vil ha mer. Noen som har gitt mer enn angitt?

Bare gi det lille vil ha, hun er for liten til at dere skal tenke på mengde enda :)
 
Sniker fra juli :)
Har en datter på 1uke i dag. Begynte med mme i for ett par dager siden da jeg har mistet melka og amming ikke funker for meg. Så ett lite spm : hvor mye spiste deres små når de var på den alderen? På pakkningen står det at baby 1-2 uke skal ha 70ml... Lillemor drikker opp flaska,og virker som hun vil ha mer. Noen som har gitt mer enn angitt?

Sier som de andre, gi det hun vil ha :) Mini spiste mer enn det som stod på pakka leeenge. Var veldig tidlig oppe på 120 ml per måltid, men det har stabilisert seg og ligger fortsatt på 120-150 ml per måltid.
 
Tusen takk for svar alle sammen! Føler meg allerede mer trygg. Helsestasjon er stengt en uke nå,så har ikke kunnet rådføre meg der heller.
 
Jeg delammer gutten vår, dvs.ammer først og gir flaske etterpå da det ikke holder å bare amme han. I det siste har han begynt å krangle veldig ved flaska-vil rett og slett ikke ha og blir illsint. Har da forsøkt å gi han flaska etter ca.tre timer fra forrige mating. Spiser i utg.pkt.stort sett 170 ml hver gang. Etter nærmere fem timer er det mindre/ingen misnøye med flaska, så jeg begynner å lure på om han rett og slett ikke er sulten før..!? Har ei datter fra før og kan ikke huske at det gikk så lenge mellom hvert måltid..

Hvor ofte og mye spiser deres som gir mme?
Typisk dag for oss ser slik ut:

Står opp 8.30, mater kl.10
Mater igjen kl.15
Mat igjen kl.18 før natta
Kl.24 nattmåltid 1
Kl.5 nattmåltid 2
 
Jeg delammer gutten vår, dvs.ammer først og gir flaske etterpå da det ikke holder å bare amme han. I det siste har han begynt å krangle veldig ved flaska-vil rett og slett ikke ha og blir illsint. Har da forsøkt å gi han flaska etter ca.tre timer fra forrige mating. Spiser i utg.pkt.stort sett 170 ml hver gang. Etter nærmere fem timer er det mindre/ingen misnøye med flaska, så jeg begynner å lure på om han rett og slett ikke er sulten før..!? Har ei datter fra før og kan ikke huske at det gikk så lenge mellom hvert måltid..

Hvor ofte og mye spiser deres som gir mme?
Typisk dag for oss ser slik ut:

Står opp 8.30, mater kl.10
Mater igjen kl.15
Mat igjen kl.18 før natta
Kl.24 nattmåltid 1
Kl.5 nattmåltid 2
Her spises det i hytt og pine. Men ikke på natten.
Jenta mi vil ikke drikke melk hvis hun ligger I armkroken,da kaver hun og skriker.
Hun pleier og få flakse som i "ligge amme stilling" eller sittende på fanget.
 
Min på 3 mnd har alltid blitt irritabel når flasken har blitt tom, sjelden han virkelig har dyttet flasken ut og gitt klar beskjed om at det er nok....roer seg som regel etter han har fått opp litt luft. syns og han alltid har vært vanskelig å "lese" i forhold til tegn på sult da han sutter på hender og smatter både før og etter han har fått mat. Kan gå fra smilende, lage god lyder til pluselig å bare gråte panisk. Dermed blitt til at vi nesten gir etter klokken (3 timer), får selfølgelig før ved mistanke om behov.
I følge "fasiten" skal han nå ha 150 ml men for 2 ukers tid siden har vi begynt å lage 180(blir vel 200 ferdigblandet) , men kan fortsatt bli kjempeirritert 1-2 minutter etter det har blitt tomt...han har alltid fått mer enn det som står på pakken. han har imidlertid begynt å gulpe mye,mye mer enn vanlig den siste uken...kan det være at 180 er litt i overkant? Får 180 ml 5-6 ggr i døgnet. Syns også han har blitt desto verre etter vaksinering til 3 mnd kontroll (drikkevaksine/sprøyter) men det kan jo selfølgelig være tilfeldig. Veldig plagsomt på natt, før var det bare å banke så kom det mye luft men nå må jeg både banke, gni, snu hit og dit i alle slags stillinger for å få opp luften. Ligger å plages med gulp som kommer og luft med en gang jeg legger han ned som gjør at det tar tid før han sovner igjen...det at han aldri finner roen og søvnen selv gjør det ennda mer plagsomt da det tar desto lengre tid
 
Vil anbefale dere å enten ha noen med ferdigblandet mme. Eller 1-2 dunker med vann.

Her satt jeg plutselig med bare skitne flasker, hadde kokt kaldt vann i kjøleskapet. Men ikke varmt. Å hadde en sulten sint og trøtt gutt. Men når jeg skal vaske en flaske fort og sette på vann til kok. Så oppdager jeg at vannet i kranen er BRUNT :-O måtte sende ut mannen for å kjøpe noen sånne ferdig blanda mme. Pluss dunker med vann. Sånn jeg og kunne få vasket flaskene og til videre flasker i og med det er lørdagskveld og vi ikke visste hvor lenge det ville være brunt.

Så jeg vil nok ha litt klart sånn i tilfelle det skjer igjen.
 
Hallo damer! Håper noen kan svare meg snarest!!! Jeg har pumpa litt melk, men ikke nok til et måltid! Går det an å blande dette med for eksempel nan? Altså 50/50? Håper på raskt svar!!! ;)
 
Finner ikke retningslinjer på det, noen skriver ja og noen nei uten at det er begrunnet hvorfor/hvorfor ikke...det "blandes" jo i maven uansett...?
 
Slik jeg har forstått det bryter enzymene i mm ned mme'en. Kan hende jeg tar feil da. Men bedre å gi det du pumper først og deretter gi NAN/hipp/valgfri mme :) Og viss du blander 100 med mme og 100 med mm, og ungen bare drikker 120 ml da, så vil ungen gå glipp av en god del mm som han/hun kunne fått :)
 
Slik jeg har forstått det bryter enzymene i mm ned mme'en. Kan hende jeg tar feil da. Men bedre å gi det du pumper først og deretter gi NAN/hipp/valgfri mme :) Og viss du blander 100 med mme og 100 med mm, og ungen bare drikker 120 ml da, så vil ungen gå glipp av en god del mm som han/hun kunne fått :)
Takk for svar! Det høres jo logisk ut og vi gjorde det du skrev. Først mm også litt mme ;)
 
Back
Topp