Mme-tråden

Nå får lillen her bare mme å:) Det ble altfor mye styr med pumping. Da kommer der første spørsmålet;) Hva gjorde dere for å bli kvitt melka??
 
Nå får lillen her bare mme å:) Det ble altfor mye styr med pumping. Da kommer der første spørsmålet;) Hva gjorde dere for å bli kvitt melka??
Bare lot det være. Var fryktelig vondt i ca.3 dager! :p
Hadde på meg ull døgnet rundt for og ikke få betennelse :)
 
Bare lot det være. Var fryktelig vondt i ca.3 dager! :p
Hadde på meg ull døgnet rundt for og ikke få betennelse :)
Har sluttet her å, men får så mye kuler i brystene!:( Maserer og maserer, men det er så vondt!! Det går vel over snart *krysser fingrene*
 
Har sluttet her å, men får så mye kuler i brystene!:( Maserer og maserer, men det er så vondt!! Det går vel over snart *krysser fingrene*
Du må pumpe ut bittelitt hver 3 time de første dagene! Bare for at det ikke skal tette seg! Bruk no stramt tøy! Ta deg en varm dusj og masser enda mer!!
 
Her får Liam bare mme nå, hadde ikke nok melk til han stakkar. Men han har det nok mye bedre nå, enn når vi brukte 1-1,5 time på hvert måltid, + at han får spist seg god og mett. Det er nok verre for mammaen. Synes det er hjerteskjærende når han ligger på brystet mitt og aker seg ned til puppen :-/
 
Bare mme her også nå. For å bli kvitt melka pumpet jeg meg ned i ca 3 dager. Mindre for hver dag også første dagen jeg ikke pumpet var det litt ubehag også dagen etter var alt bra, og det er det ennå :D Det var verdt de dagene med vondt/ubehag. For nå er matingen endelig en hyggestund :D
 
Nå får lillen her bare mme å:) Det ble altfor mye styr med pumping. Da kommer der første spørsmålet;) Hva gjorde dere for å bli kvitt melka??
Pumpet ned og bindte opp puppene med støttebandasje så stramt at jeg fikk puste, men ikke noe slakkere :p og hadde den på ett helt døgn, gikk deretter over til stramme sportsbher. pumpet bare for å lette den verste sprengen (type 20 ml fra hvert bryst) og handmelket ut eventuelle kuler i dusjen. Deretter handmelket jeg bare ved ubehag :)
 
Nå får lillen her bare mme å:) Det ble altfor mye styr med pumping. Da kommer der første spørsmålet;) Hva gjorde dere for å bli kvitt melka??

Samme her. Orket ikke pumpinga lenger. Det var for tidkrevende og vanskelig å få tid til pumpinga hele tiden. Og mistet jo mer og mer melk og. Er vel ca ei uke siden jeg startet å bare gi mme.

Jeg har bare pumpet ved behov for å få vekk klumpene og stoppet så fort dei var vekke for å ikke stimulere mer en nødvendig.
 
Jeg lot også bare være. Har ikke melk lenger men hender av og til at det plutselig kommer noe :)
 
Her får Liam bare mme nå, hadde ikke nok melk til han stakkar. Men han har det nok mye bedre nå, enn når vi brukte 1-1,5 time på hvert måltid, + at han får spist seg god og mett. Det er nok verre for mammaen. Synes det er hjerteskjærende når han ligger på brystet mitt og aker seg ned til puppen :-/

Huff, ja det forstår jeg kjempe godt!
Er nok verst for mammaen <3
 
Her får Liam bare mme nå, hadde ikke nok melk til han stakkar. Men han har det nok mye bedre nå, enn når vi brukte 1-1,5 time på hvert måltid, + at han får spist seg god og mett. Det er nok verre for mammaen. Synes det er hjerteskjærende når han ligger på brystet mitt og aker seg ned til puppen :-/

Har du prøvd å kombinere det? Jeg har heller ikke nok melk og begge barna mine har kunnet ligge til i timesvis uten å få nok, så her delammer jeg, dvs.så fremt det passer (stort sett når vi er hjemme og om natten) Ammer da litt først, typ i ti min, så får han mme etter det. Det fungerer helt utmerket; Baby får i seg viktige antistoffer, jeg blir ikke utslitt av å bare amme et barn som aldri blir mett og vi får den ekstra kosen ☺️
 
Har du prøvd å kombinere det? Jeg har heller ikke nok melk og begge barna mine har kunnet ligge til i timesvis uten å få nok, så her delammer jeg, dvs.så fremt det passer (stort sett når vi er hjemme og om natten) Ammer da litt først, typ i ti min, så får han mme etter det. Det fungerer helt utmerket; Baby får i seg viktige antistoffer, jeg blir ikke utslitt av å bare amme et barn som aldri blir mett og vi får den ekstra kosen ☺️

Ja, gjorde det i 2 uker mens vi var på sykehuset, men synes ikke det fungerte så godt :-/ Vi brukte så lang tid på hvert måltid, for når han først hadde blitt litt vandt med flaske så kravet han så mye med å få tak på puppen osv, ble utslitt av det både jeg og mini. Han er mye mer fornøyd når han får flaske nå :)
 
Etter jeg har varmet vann og tatt i pulver hvor lenge holder den flaska i romtemp da??
 
Back
Topp