Mme-tråden

Hvor ofte skifter dere ut flaskene? Vasker og koker jo flaskene etter hver gang de har vært i bruk, men føler de nå etter hvert trengs å byttes ut. Selve tutene har vi allerede byttet en gang, da de slites og blir myke og lille gullet suger dem flate :P men føler at selve flaske også bør skiftes nå denne gang.

Hvilke flasker har du? Og hvor mange? Har ikke engang tenkt på om jeg må bytte ut flaskene jeg. :s Prøver med neste størrelse på flaskesmokkene nå, men har ikke kjøpt nye smokker i den minste størrelsen. De er like fine enda.

Har ikke tenkt å bytte ut flaskene, har Dr. Browns (de høye, smale). De er forsåvidt også kjøpt brukt også, men viser ikke tegn til det. Har kjøpt nye smokker da.

Tenker man bytter flaske viss de er oppskrapet på innsiden og bakteriene kan legge seg i sprekkene eller når de konstant ser skitne ut pga kalken. Men sånn i praksis tror jeg ikke man trenger å bytte flaskene :p Mine er like fine etter 2 mndr.

Flaskesmokkene er sikkert greit å bytte hver 3 mnd på lik linje med vanlige smokker, så lenge de ikke har mørnet eller blitt dårlige.. Men da blir det likevel naturlige bytter da man trenger større/flere hull i smokkene :)

Har ikke tenkt og bytte flasker. Men flaske smukkene byttes jo ut etterhvert som barnet vokser :)
Vanlige smokker skal man jo dra litt i for og sjekke at de er sikre. Når de blir slitene så hiver jeg de. Også foretrekker de kanskje ulike smukker etterhvert som de vokser.

Hvilke flasker har du? Og hvor mange? Har ikke engang tenkt på om jeg må bytte ut flaskene jeg. :s Prøver med neste størrelse på flaskesmokkene nå, men har ikke kjøpt nye smokker i den minste størrelsen. De er like fine enda.

Jeg har fire avent flasker og har hatt de i ca 2 mnd. Men de er oppskrapte og har liksom et hvit kalkbelegg som aldri forsvinner ordentlig. Får se det litt an om jeg skifter bare smokkene denne gangen også eller om jeg skifter hele flasken.

Jeg har fire avent flasker og har hatt de i ca 2 mnd. Men de er oppskrapte og har liksom et hvit kalkbelegg som aldri forsvinner ordentlig. Får se det litt an om jeg skifter bare smokkene denne gangen også eller om jeg skifter hele flasken.

Åja. Brukte avent første måneden her og. De ble veldig misfarga, så har jo forsåvidt bytta ut flaskene :)

Har nokon flasker fra avent, synes også dei blir noko missfarga etter ørten ganger vaska og kokt. Blir nok bytta ut snart tenker eg!

Noen som har byttet str på smokkene til flaskene? Min gutt ble 2 mnd I går og jeg prøvte å bytte opp til str 2 smokk på mam flasken. Men da var det elv ut begge munnvikene, pluss det virket som han styrte mer/slet å drikke fort nok. Så midt I måltidet byttet jeg ned til str 1 igjen. Og elvene forsvant :-) tenkte at str 2 ble feil for han.

MEN så har jeg tenkt nå etterpå at det var kanskje fordi det var uvant for han med større/flere hull. At han bare trenger øvelse for å bli vandt med raskere melkestrøm.

Hva tror/mener dere? Øvelse som må til, eller var det for tidlig for han å bytte opp?

Det hender jeg bruker str.2 tut på avent flaskene og da styrer hun fælt og svelger unna med store øyne og det renner nedover :p men har så mange av de tutene ettersom det er de som følger med de store flaskene.
Jeg tenkte at jeg skulle bytte når hun selv ga tegn til at det gikk for tregt. Men det virker også som hun venner seg til det uansett.

Vi byttet til nr 2 tutene når veslefar var tre uker. Da ble måltidene plutselig mye mer roligere gitt, så det var tydelig at det gikk for treigt for han.

Byttet til tutt nr 2 for 14 dager siden. Fikk ei litt meir sutrete jente som ikkje var heilt fornøyd og heller ikkje misfornøyd. Prøvde nå med tutt nr 1 igjen og nå er ho kjempe fornøyd igjen. Så nå går det bare i tutt nr 1. :)
Trur ho fikk litt meir luft muligens, og ho liker nok å bruke litt tid på maten sin. Så nå er me alle fornøyde igjen ;)

Ok. Da er det ikke bare meg som har byttet altså. Jeg får prøve innimellom og se. Han søler jo nok med nr 1 tutten, har ikke behov for enda mer kaving og søling under måltidene :-P vertfall ikke når han enda virker mer fornøyd med dei minste :-D

Vi har også prøvd nr. 2, men det funker ikke for mini enda. Jeg tror kanskje hun fikk i seg mer luft? Så nå er vi tilbake på 1 :)

Hvor mye spiser babyen deres til hvert måltid nå, og hvor gamle er de?

Min lille blir 8 uker på søndag, og vi har blandet pulver (NAN) i 150 ml vann til nå, blir ca 170 ml ferdig. Men i det siste har han begynt å spise opp hele flasken, så nå blandet jeg pulver i 180 ml vann (glemte å sjekke hva det ble ferdig blandet) og jaggu spiste ikke gutten opp nesten hele flasken, bare et par super som var igjen :-P

Min lille blir 8 uker på søndag, og vi har blandet pulver (NAN) i 150 ml vann til nå, blir ca 170 ml ferdig. Men i det siste har han begynt å spise opp hele flasken, så nå blandet jeg pulver i 180 ml vann (glemte å sjekke hva det ble ferdig blandet) og jaggu spiste ikke gutten opp nesten hele flasken, bare et par super som var igjen :-P

9 uker og har blandet i 150 ml vann en stund. 3 uker ca tror jeg. Noen måltider spiser han opp alt (særlig på natten), men ofte igjen mellom 20-50 ml. Noen ganger opp mot 80-90 ml igjen, så syns det er vanskelig å vite når jeg bør øke når det varierer så mye. Han har til nå virket fornøyd uten å få enda mer de gangene han har drukket opp.

Varierer veldig her også.. noen måltider blander jeg med 180 noen måltider 150 og noen bare 120 :)

9 uker og har blandet i 150 ml vann en stund. 3 uker ca tror jeg. Noen måltider spiser han opp alt (særlig på natten), men ofte igjen mellom 20-50 ml. Noen ganger opp mot 80-90 ml igjen, så syns det er vanskelig å vite når jeg bør øke når det varierer så mye. Han har til nå virket fornøyd uten å få enda mer de gangene han har drukket opp.

Skjønner at det kan være litt vanskelig da ja. Her har han også virket fornøyd de gangene han har drukket opp egentlig, men han er litt liten så det er ikke noe i veien for at han kan spise 180 ml til noen måltid fordi om han bare er 8 uker :-)

Skjønner at det kan være litt vanskelig da ja. Her har han også virket fornøyd de gangene han har drukket opp egentlig, men han er litt liten så det er ikke noe i veien for at han kan spise 180 ml til noen måltid fordi om han bare er 8 uker :-)

Ahh, min er ikke særlig liten. På 6 ukeskontrollen var han 5,5 kg :-)

Mini er 11 uker i dag. Spiser mellom 50 og 150 ml. Tror vi begynte med 150 da hun var rundt seks uker og da drakk hun nesten alltid opp (og gulpa masse). Nå er hun ikke like glupsk lenger, men lurer på om det er fordi vi har byttet merke på mme eller om det har stabilisert seg litt. Men varierer veldig med antall flasker i døgnet, da.

Noen som skal på ferie i sommer? Med fly? Bil? Tog? Jeg gruer meg litt for hvordan vi skal gjøre det med flaskematingen. Vi skal kjøre et godt stykke, og bo litt på hotell og litt hos venner og familie. Vi må vel ha kjølebag til vannet som erstatningen skal blandes i, og så må vi ha med varmt vann på termos, og mulighet for å vaske og sterilisere flasker om kveldene.. Mulig det bare er jeg som overproblematiserer her nå.. :-P Noen andre som ser problemer eller har innspill til praktiske løsninger?

Back
Topp