MiniMe80 sin slankedagbok

Fredag og veiedag. Ned 0,6 kg siden forrige fredag. Hadde jo håpt at det skulle være mer siden jeg hadde gått ned rett over det til mandag men er veldig fornøyd likevel. Mensen startet mest sannsynlig i dag så skal være fornøyd at vekta ikke gikk opp :)
Har vært det en stund nå men kjenner at jeg ikke har noe særlig sulthetsfølelse, og ikke så stort søtbehov. Har jo lyst på sjokolade og sånt av og til men det går helt greit å holde seg unna.
Fikk de nye treningsklærne i posten i dag og de passet perfekt :thumleft


0,0 kg unna første delmål (92,3) 92,2 kg 14.03.2022
2,4 kg unna andre delmål (89,9)
2,5 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
5,6 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

12,3 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
15,3 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Du er god! :happy093.:happy093.Gratulerer med å ha nådd delmålet!
 
Vekta har gått litt opp de to siste ukene. Gikk ned når mensen kom, uka etter gikk jeg bittelitt opp og denne uka gikk jeg mer opp. Har hatt besøk og skeiet ut, i tillegg så er EL i disse dager. Etter at jeg begynte på sukkerkjøret forrige helg så har det kommet flere kviser på haka. Håper de forsvinner når jeg nå kutter ut snopet. Opp 1,4 kg i går. Heldigvis mindre enn jeg hadde trodd. Nå er det å stramme inn og fortsette med vektnedgangen.
 
Last edited:
Gått ned halvparten av det jeg gikk opp forrige uke. Blir nok ikke kvitt alt til fredag men er på vei :) Andre forsøk på å nå 92,3 kg :wacky:
I dag fikk jeg meg en fin tur ute i finværet. Det er snø men det var sol og nydelig vær. Håper våren kommer tilbake snart. Hadde noen fine vårdager for noen uker siden så savner det. Så mye enklere å gå på tur også med mindre klær, slippe vinterturklærne.
Kjøpt inn litt mer sunn mat denne uka, må bare returnere til gode vaner etter noen dager hvor jeg skeiet ut en del.
 
Klarte å bli kvitt alt jeg gikk opp forrige uke :D Nå håper jeg at jeg klarer å komme meg under det første delmålet for andre gang neste uke. Mensen er forventet rundt da så får se om jeg klarer det. Får prøve å gå ned mest mulig før det så håper jeg at det blir litt nedgang eller stillestående til neste fredag. Hadde vært fantastisk om jeg hadde klart å komme ned på 91 tallet neste uka.
 
Vel vektnedgang ble det ikke :wacky: Påska kom og så mensen så da gikk vekta opp igjen og så dro vi til familien. Ingenting av dette resulterte i vektnedgang :p Men det jeg veide når mensen kom og når jeg kom hjem er ca det samme så ikke så verst som det kunne vært. Men nå har jeg kommet hjem og starter på ny frisk og innstramming på hva jeg spiser.
13 uker på å gå ned 8-10 kg er fortsatt mulig.
 
Det hjelper på å komme hjem og komme inn i litt rutiner :) Ned 1,1 kg denne uka. Fortsatt 2 kg til å nå der jeg var lavest men håper å nå det innen utgangen av mai.
Fått gått tur hver dag denne uka. Det har vært litt tungt men med musikk på øret eller å gå tur med mannen så er det litt lettere.
 
Ned 1 kg på to uker. Veide meg ikke forrige fredag fordi jeg vet at jeg hadde gått mer opp og tenker at jeg har gått ned ca 2 kg siden forrige uke. Det har vært for mye usunne ting i det siste men nå er det skjerpings. Allerede begynt denne uka og fått et fint resultat. Nå blir det forhåpentlig bare en vei det går og det er nedover :) Har som mål å gå ned 5-6 kg til slutten av juli.
 
Ned 0,8 kg denne uka. Fornøyd med det og nå er det ikke mye igjen til å komme ned der jeg var i mars og første delmål :)
Har redusert inntak av mat og spesielt snop denne uka så det har hjulpet på.
Ser at jeg ikke når målet jeg satte meg for noen måneder siden på å nå 87 tallet innen slutten av denne måneden men håper å kvitte meg med 1,5-2kg.
 
Vekt deler av 2022

Fredag 31.12.2021 99,7 kg BMI 32.19

Fredag 07.01.22 97,4 kg -2,3 kg
Fredag 14.01.22 97,6 kg +0,2 kg
Fredag 21.01.22 96,3 kg -1,3 kg
Fredag 28.01.22 95,7 kg -0,6 kg
Fredag 04.02.22 95,5 kg -0,2 kg
Fredag 11.02.22 94,9 kg -0,6 kg
Fredag 18.02.22 94,1 kg -0,8 kg TR
Fredag 25.02.22 94,3 kg +0,2 kg (mål å nå 94 tallet)
Fredag 04.03.22 94,2 kg -0,1 kg
Fredag 11.03.22 92,9 kg -1,3 kg
Fredag 18.03.22 92,3 kg -0,6 kg TR
Fredag 25.03.22 92,5 kg +0,2 kg (mål å nå 92 tallet)
Fredag 01.04.22 93,9 kg +1,4 kg
Fredag 08.04.22 92,5 kg -1,4 kg
Fredag 15.04.22 94,5 kg +2,0 kg
Fredag 22.04.22
Fredag 29.04.22 95,5 kg +1,0 kg
Fredag 06.05.22 94,4 kg -1,1 kg
Fredag 13.05.22 94,7 kg +0,3 kg
Fredag 20.05.22
Fredag 27.05.22 93,7 kg -1,0 kg
Fredag 03.06.22 92,9 kg -0,8 kg
Fredag 10.06.22 94,1 kg +1,2 kg
Fredag 17.06.22 93,4 kg -0,7 kg
Fredag 24.06.22 93,3 kg -0,1 kg (mål å nå 87 tallet 28BMI)
Fredag 01.07.22 93,7 kg +0,4 kg
Fredag 08.07.22 94,8 kg +1,1 kg
Fredag 15.07.22 93,2 kg -1,6 kg
Fredag 22.07.22
Fredag 29.07.22 93,2 kg (mål å nå 86 tallet)
 
Lenge siden jeg har vært inne på denne dagboken nå. Fortsetter med min stadige kamp med vekta.
Gikk opp og ned utover høsten. Så langt har jeg gått ned 8,2kg siden nyttår :happy: I midten av februar begynte jeg på Wegovy. Hadde jo håpt at jeg skulle gå fortere ned med den medisinen siden den bl.a reduserer matlyst men jeg tror det var en periode jeg spiste alt for lite så da stoppet nok forbrenninga litt opp, har også lavt stoffskifte fra før. Vært mye sliten og blitt litt lite aktivitet og jeg kan generelt ikke trene så hardt men turer klarer jeg. Men det går nedover om enn sakte, og det er jeg kjempefornøyd med :) Har som mål å ha gått ned 10 kg til slutten av juni og det ser ut som jeg kanskje klarer å nå det målet :) Har ca 1,5kg igjen.
 
Hei!
Hvordan går det med deg etter oppstart av wegovy? :) Tenker selv å snakke om dette med min fastlege etter ammeslutt. Har du hjulpet? Hvordan taklet du bivirkningene? :Heartred
 
Hei!
Hvordan går det med deg etter oppstart av wegovy? :) Tenker selv å snakke om dette med min fastlege etter ammeslutt. Har du hjulpet? Hvordan taklet du bivirkningene? :Heartred
Hei :)
Gikk veldig greit med oppstart av Wegovy og kan ikke si at jeg hadde noen store bivirkninger, ikke som jeg kommer på nå hvert fall :wacky:
Jeg har nå sluttet med det. Jeg gikk ikke noe særlig ned på det. Spiste mindre og ble fortere mett som er kjempebra men spiste litt feil derfor lite vektnedgang, pluss lite bevegelse. Men vet om andre som har brukt det og de har gått ned mye.
 
Hei :)
Gikk veldig greit med oppstart av Wegovy og kan ikke si at jeg hadde noen store bivirkninger, ikke som jeg kommer på nå hvert fall :wacky:
Jeg har nå sluttet med det. Jeg gikk ikke noe særlig ned på det. Spiste mindre og ble fortere mett som er kjempebra men spiste litt feil derfor lite vektnedgang, pluss lite bevegelse. Men vet om andre som har brukt det og de har gått ned mye.
Hvordan ligger vekta an nå? Kjedelig du ikke merket særlig forskjell på wegovy, mange som «blir dårligere» av usunn mat, og derfor holder de seg unna. Får håpe du finner noe annet som funker!
 
Hei!
Hvordan går det med deg etter oppstart av wegovy? :) Tenker selv å snakke om dette med min fastlege etter ammeslutt. Har du hjulpet? Hvordan taklet du bivirkningene? :Heartred
Vil anbefale å sjekke ut Marit Kolby og boka hennes «hva og når skal du spise» om du ønsker tips til varig vektnedgang :Heartred :Heartred
 
Hvordan ligger vekta an nå? Kjedelig du ikke merket særlig forskjell på wegovy, mange som «blir dårligere» av usunn mat, og derfor holder de seg unna. Får håpe du finner noe annet som funker!
Nå har vekta gått litt opp. Jeg har ikke vært flink i det siste. Tiden etter at jeg sluttet med Wegovy så var vekten stabil med litt vektnedgang faktisk.
Jeg ble ikke dårlig av usunn mat, bare spiste mindre for ble fortere mett. Lurere på om jeg var litt uggen/kvalm i begynnelsen og når jeg økte dosen men kommer ikke på andre bivirkninger.
 
Hei :)
Gikk veldig greit med oppstart av Wegovy og kan ikke si at jeg hadde noen store bivirkninger, ikke som jeg kommer på nå hvert fall :wacky:
Jeg har nå sluttet med det. Jeg gikk ikke noe særlig ned på det. Spiste mindre og ble fortere mett som er kjempebra men spiste litt feil derfor lite vektnedgang, pluss lite bevegelse. Men vet om andre som har brukt det og de har gått ned mye.
Jeg har siden første barn i 2019 gått opp 20 kg :inpain: Og skal egentlig veie hvertfall 35 kg mindre enn jeg gjør nå. Men finner det svært vanskelig å gå ned nå. Sliter så veldig med matstøy hele tiden. Spiser ikke noe særlig usunt, men det hjelper lite å spise sunn mat når man kan få i seg både 2 og 3 porsjoner :bag: Skal nevnes at jeg har slitt med vekten hele livet. Og hadde kun typ 10 år livet mitt der jeg lå på idealvekten.
 
Back
Topp