Min vei til et mirakel <3

I dag hadde jeg en samtale med sjefen etter hennes initiativ for å snakke om ivf forsøkene og veien videre i forhold til jobb. Det har virkelig lønt seg å være åpen om alt, for hu har vist seg å være veldig støttende og god. Hun spurte meg hva jeg tenker videre angående jobb og når jeg evt tenker sykemelding / tilrettelegging osv. Det er jo ikke så lett for meg å si nå på forhånd når det blir aktuelt, hvordan jeg vil reagere, hva utfallet vil bli osv osv. Men vi snakket i grove trekk og hun er forberedt på at jeg mest sannsynligvis blir litt borte rundt forsøket og de første ukene av en graviditet:) Dette med tanke på at jeg har hatt en tøff høst psykisk sett (på bedringens vei nå) og at jeg har mistet to ganger når jeg har jobbet 100%. Jeg sier ikke at det var det at jeg jobbet som gjorde det for det var det nok ikke. Men, sånn helhetsmessig så er det bedre for jobben og meg at jeg tar det piano til jeg føler meg trygg(ere) på at det kan gå bra.

Hun kan lite om ivf og jeg prøvde å informere så mye som jeg kan, og vi endte opp med å snakke om adopsjon, eggdonasjon, sæd-donasjon osv. Jeg håper jo at jeg ikke vil trenge noen av disse alternativene, men jeg sa rett ut at om det blir til det så ja, da skal jeg jaggu klare det og. Kanskje er jeg eplekjekk som buser ut med det og at det vil «gå bra» før jeg trenger å forholde meg til det. Det ville knust meg med enda flere nederlag. Men sannheten er jo at det ikke er et alternativ... eller jo. Det er jo det. Men jeg skal jo ha barn. Foreldre skal vi jo bli! Jeg håper og tror av hele mitt hjerte at det vil gå bra nå.
 
Godt nyttår. Endelig er året vårt her!
Ja endelig! Nå blir det babyer ❤️ Så heldig du er som har en så støttende sjef! Jeg tenker å ta samtalen selv, men ikke før vi vet mer, og vet heldigvis at hun kommer til å være støttende :)
 
Æsj, jeg hadde et lite håp om å få lagt inn aksjer disse dagene da jeg har el slim og kanskje el. Mannen ønsker IKKE å prøve på egenhånd før ivf da han er livende redd for klaff med dårlig egg og ny ma. Nå har jeg jo tette eggledere så er ikke sånn at jeg tror det ville blitt klaff altså, men vet jo aldri.
 
Ja endelig! Nå blir det babyer ❤️ Så heldig du er som har en så støttende sjef! Jeg tenker å ta samtalen selv, men ikke før vi vet mer, og vet heldigvis at hun kommer til å være støttende :)

Ja nå blir det babyer altså! Kan ikke tro noe annet :) glad for at det begynner å synke inn hos deg og:) blir jo litt sånn at når man står i den situasjonen at man sannsynligvis ikke har noe annet valg så krever det en omstilling. Heldigvis er vi flere her inne i samme situasjon og det blir fint å kunne følge hverandre på veien:) ja det er veldig fint altså. Hun er egentlig en veldig autoritær type som jeg ikke føler jeg har så god kjemi med, så jeg er litt overrasket men veldig glad for det. Hadde jeg holdt kortene tett til brystet hadde jeg garantert ikke fått den samme forståelsen. Men jeg skjønner jo så klart de som velger å ikke si noe. Det er jo privat og sårt. Jeg er veldig åpen faktisk...ikke til alle, men mange... det er vondt og sårt men jeg er ikke flau over at vi trenger hjelp heldigvis.
 
Dårlig gjort hvis det ikke skal bli kos i det hele tatt før IVF altså.....


Så flott med en sånn sjef og åpen dialog. Liker optimismen din. Dette MÅ GÅ BRA!
 
Herlige med slike sjefer! Har det jeg også, og de vet alt! Det er såå godt, og jeg angrer ikke på at jeg valgte å være åpen om det! Det har vært gull verdt, og jeg har kun møtt støtte og forståelse[emoji5] håper det hjelper deg til å slappe ekstra godt av rundt det hele, det gjør hvertfall jeg! Du er det snart DIN tur[emoji173]️[emoji173]️
 
Dårlig gjort hvis det ikke skal bli kos i det hele tatt før IVF altså.....


Så flott med en sånn sjef og åpen dialog. Liker optimismen din. Dette MÅ GÅ BRA!

Haha, ja enig:hilarious::hilarious: men klar tale der altså :joyful:
Jaja, kanskje like greit. Så slipper jeg å bli helt crazybananas med alle de innbilte symptomene jeg alltid kjenner i dpo-land:hilarious:

Ja det er virkelig gull verdt med forståelse og støtte. Det motsatte virker mot sin hensikt. For min del ihvertfall.
 
Haha, ja enig:hilarious::hilarious: men klar tale der altså :joyful:
Jaja, kanskje like greit. Så slipper jeg å bli helt crazybananas med alle de innbilte symptomene jeg alltid kjenner i dpo-land:hilarious:

Ja det er virkelig gull verdt med forståelse og støtte. Det motsatte virker mot sin hensikt. For min del ihvertfall.
Haha, høres sååååå kjent ut!
Fortsetter å følge deg i mål!
 
Herlige med slike sjefer! Har det jeg også, og de vet alt! Det er såå godt, og jeg angrer ikke på at jeg valgte å være åpen om det! Det har vært gull verdt, og jeg har kun møtt støtte og forståelse[emoji5] håper det hjelper deg til å slappe ekstra godt av rundt det hele, det gjør hvertfall jeg! Du er det snart DIN tur[emoji173]️[emoji173]️

Ja, vi er heldige der, og ja det vil nok hjelpe veldig på den fronten tror jeg :) ja,nå begynner det å nærme seg måneden vår!! Gleder meg veldig til det skjer noe:) regner med at du begynner å bli klar du og?? Når ca får du termin hvis det klaffer?
 
Haha, høres sååååå kjent ut!
Fortsetter å følge deg i mål!
Takk kjære deg! Jeg skal følge deg helt til mål <3 folk kan si hva de vil om babyverden, men her inne finnes det mange godhjerta mennesker som gir uvurderlig støtte :) som deg :)
 
Blir starten på slutten på oktober på meg[emoji5] men redd hele forsøket blir utsatt nå! virker som jeg har EL nå, eller at den har vært eller er rett rundt hjørnet! Det er en uke for tidlig ifht oppstart, og det er rimelig fullt på St.Olavs i januar! Så får bare høre med dem når jeg vet helt sikkert om jeg har hatt EL!
 
Blir starten på slutten på oktober på meg[emoji5] men redd hele forsøket blir utsatt nå! virker som jeg har EL nå, eller at den har vært eller er rett rundt hjørnet! Det er en uke for tidlig ifht oppstart, og det er rimelig fullt på St.Olavs i januar! Så får bare høre med dem når jeg vet helt sikkert om jeg har hatt EL!

Åja, så kjedelig! Håper du tar feil og at det går som planlagt!! Her har de satt opp uke 10 som et utgangspunkt...det er jo i mars.. så da blir vel termin i desember tror jeg! Men så er det jo en sjans for totalfrys og innsett syklusen etter...og da blir det januar. Håper jo ikke det, men skjønner ikke hvorfor de informerte så mye om det om de ikke har det i tankene. Får bare vente å se:)
 
Åja, så kjedelig! Håper du tar feil og at det går som planlagt!! Her har de satt opp uke 10 som et utgangspunkt...det er jo i mars.. så da blir vel termin i desember tror jeg! Men så er det jo en sjans for totalfrys og innsett syklusen etter...og da blir det januar. Håper jo ikke det, men skjønner ikke hvorfor de informerte så mye om det om de ikke har det i tankene. Får bare vente å se:)

De har det nok i tankene da ja! Prosessen her er kjip sånn sett, veldig vanskelig og planlegge!! Og man lever i uforutsigbarhet hele tiden! Og det er noe jeg egentlig takler dårlig, kontrollfreak som jeg er! Men vi får bare krysse fingrene for at vi kommer oss gjennom det, og sitter igjen med den største premien[emoji173]️
 
Takk kjære deg! Jeg skal følge deg helt til mål <3 folk kan si hva de vil om babyverden, men her inne finnes det mange godhjerta mennesker som gir uvurderlig støtte :) som deg :)
Tusen takk, kjære deg.

Folk får si hva de vil, det er utrolig med støttende og gode mennesker her og en blir engasjert i hverandre selv om man bare kjenner hverandre online.
Håper du kan få følge meg i mål og hopper uti termingruppe snart selv og!
 
Åja, så kjedelig! Håper du tar feil og at det går som planlagt!! Her har de satt opp uke 10 som et utgangspunkt...det er jo i mars.. så da blir vel termin i desember tror jeg! Men så er det jo en sjans for totalfrys og innsett syklusen etter...og da blir det januar. Håper jo ikke det, men skjønner ikke hvorfor de informerte så mye om det om de ikke har det i tankene. Får bare vente å se:)
Var det du som hadde hørt noe om at det vurderes å kjøre totalfrys som hovedplan for alle utover?
 
Var det du som hadde hørt noe om at det vurderes å kjøre totalfrys som hovedplan for alle utover?

Jeg husker ikke helt formuleringen de brukte, og vet ikke om de mente for alle, men de snakket ihvertfall om totalfrys som metode, og at de vurderte å ta i bruk dette i større grad fremover ja. Tenkte du på noe spesielt?
 
Back
Topp