Min vei til et mirakel <3

Jeg husker ikke helt formuleringen de brukte, og vet ikke om de mente for alle, men de snakket ihvertfall om totalfrys som metode, og at de vurderte å ta i bruk dette i større grad fremover ja. Tenkte du på noe spesielt?
Nei, bare mente å huske og så snakket dere over her ift når evt termin ble.
 
Tusen takk, kjære deg.

Folk får si hva de vil, det er utrolig med støttende og gode mennesker her og en blir engasjert i hverandre selv om man bare kjenner hverandre online.
Håper du kan få følge meg i mål og hopper uti termingruppe snart selv og!

Ja, jeg har en skikkelig god følelse for 2018 må jeg si, og det ser jo bra ut for deg enn så lenge! Nå må spiren din bare klamre seg fast <3
Jeg mener, nå har vi fått vår dose med uflaks og motgang. Nå skal det snu!:)
 
Nei, bare mente å huske og så snakket dere over her ift når evt termin ble.

Ja stemmer:) jeg har høy amh så det er visst sjans for at jeg kan bli overstimulert + at både lege og sykepleier snakket om totalfrys til meg så er mulig det blir det. Men de sa ikke rett ut at det ville bli det så jeg antar at de tar et valg ut i fra hvordan jeg responderer på medisinene osv :) jeg er utålmodig og trenger ikke vente lenger enn nødvendig...:) men igjen, hvis det gir bedre eggkvalitet / større sjans for vellykket innsett så skal jeg ikke klage over noen uker ekstra venting. Håper jo på noen på frys og, spesielt nå..siden de ikke opererer med søskenforsøk på Østlandet lenger.
 
Ja, jeg har en skikkelig god følelse for 2018 må jeg si, og det ser jo bra ut for deg enn så lenge! Nå må spiren din bare klamre seg fast <3
Jeg mener, nå har vi fått vår dose med uflaks og motgang. Nå skal det snu!:)
Tusen takk
Ja, nå må da ting gå vår vei!
 
Ja stemmer:) jeg har høy amh så det er visst sjans for at jeg kan bli overstimulert + at både lege og sykepleier snakket om totalfrys til meg så er mulig det blir det. Men de sa ikke rett ut at det ville bli det så jeg antar at de tar et valg ut i fra hvordan jeg responderer på medisinene osv :) jeg er utålmodig og trenger ikke vente lenger enn nødvendig...:) men igjen, hvis det gir bedre eggkvalitet / større sjans for vellykket innsett så skal jeg ikke klage over noen uker ekstra venting. Håper jo på noen på frys og, spesielt nå..siden de ikke opererer med søskenforsøk på Østlandet lenger.
Tvitvi!
Satser på at det holder med ett egguttak til alle barn!
 
Ja nå blir det babyer altså! Kan ikke tro noe annet :) glad for at det begynner å synke inn hos deg og:) blir jo litt sånn at når man står i den situasjonen at man sannsynligvis ikke har noe annet valg så krever det en omstilling. Heldigvis er vi flere her inne i samme situasjon og det blir fint å kunne følge hverandre på veien:) ja det er veldig fint altså. Hun er egentlig en veldig autoritær type som jeg ikke føler jeg har så god kjemi med, så jeg er litt overrasket men veldig glad for det. Hadde jeg holdt kortene tett til brystet hadde jeg garantert ikke fått den samme forståelsen. Men jeg skjønner jo så klart de som velger å ikke si noe. Det er jo privat og sårt. Jeg er veldig åpen faktisk...ikke til alle, men mange... det er vondt og sårt men jeg er ikke flau over at vi trenger hjelp heldigvis.
Nei vi har jo gode sjanser for å lykkes begge to, siden det ikke er egga som er problemet :) Ja får summa meg litt og litt etterhver som tiden går, så nå er det bare å prøve å fokusere på målet :) Så bra! Ikke flau jeg heller, men ser på en måte på det som et nederlag likevel, ihvertfall siden vi har fått det til før.. Men hjelp skal vi få, og premien er uansett verdt det ❤️
 
CD 22 og jeg er rinelig sikker på at el er i dag da jeg i ettermiddag har kjent skikkelig stikking på venstre side...og inni der liksom. :hilarious: liker godt at kroppen har begynt å funke igjen :)
 
Det er bra ja.
Venter spent på oppstart, stadig en dag nærmere...
 
Det er bra ja.
Venter spent på oppstart, stadig en dag nærmere...

Ja, hver dag er en dag nærmere målet! :)
Hvordan er formen din? Må være nervepirrende for deg. Krysser fingrene for en stayer!
 
God helg :)
 
Last edited:
Ja, hver dag er en dag nærmere målet! :)
Hvordan er formen din? Må være nervepirrende for deg. Krysser fingrene for en stayer!
Tusen takk.
Trøtt, ellers ok form. Sensitiv nese som gir noen små utfordringer, men så langt ikke noe å klage på...
 
Tusen takk.
Trøtt, ellers ok form. Sensitiv nese som gir noen små utfordringer, men så langt ikke noe å klage på...

Positive tegn dette, håper så inderlig at dette er spiren som sitter helt frem
 
Nytt år, nye muligheter.
2018 - mulighetenes år!

Det er nå 22 mnd siden vi startet å prøve, men de siste 5 mnd har vi ikke prøvd i det hele tatt. Dels fordi vi fikk beskjed om tette eggledere, dels fordi jeg gikk på en smell i september og det føltes for tungt. Vi fikk beskjed fra både gyn og overlegen i Porsgrunn om at det bare var å prøve på egenhånd da, det var jo ikke helt sikkert at egglederene var tette, vi hadde jo klart det to ganger før! Det føltes likevel unødvendig ut, spesielt med tanke på at jeg gikk mange mnd uten å i det hele tatt finne el, og vi orket ikke å få opp håpet når sjansen likevel var/er så liten for å få det til på egenhånd.

Nå derimot, som jeg har sluttet på letrozol og alt... så har jeg hatt tydelig el to mnd på rad. (Ikke testet eller tempet, men kjent det tydelig på kroppen). Jeg føler meg mye bedre om dagen og vi bestemte oss for å legge inn aksjer denne mnd rundt el... Ble kun en gang og ja, jeg vet at sjansen er minimal for klaff, men fy så herlig det er å vite at el har vært og at vi har lagt inn aksjer! DET er lenge siden det. Hadde vært fint om vi hadde klart det selv, men uansett nå er det absolutt ikke lenge til vi setter i gang med ivf!!! Om 2 mnd har vi kanskje fått satt inn et egg?:) Jeg er så utrolig positiv nå...jeg føler det går supert på jobb og jobber nå siste uken gradert før jeg skal prøve meg i 100% fra neste uke. Jeg har såå trua på at dette er året vårt...håpet og optimismen er så stor at det er en enorm fallhøyde hvis det drøyer ut i det vide og brede. Allikevel, jeg nyter å kjenne på positiviteten og satser på at jeg med god grunn fortsetter å føle det sånn:)
 
Nytt år, nye muligheter.

2018 - mulighetenes år!
Det er nå 22 mnd siden vi startet å prøve, men de siste 5 mnd har vi ikke prøvd i det hele tatt. Dels fordi vi fikk beskjed om tette eggledere, dels fordi jeg gikk på en smell i september og det føltes for tungt. Vi fikk beskjed fra både gyn og overlegen i Porsgrunn om at det bare var å prøve på egenhånd da, det var jo ikke helt sikkert at egglederene var tette, vi hadde jo klart det to ganger før! Det føltes likevel unødvendig ut, spesielt med tanke på at jeg gikk mange mnd uten å i det hele tatt finne el, og vi orket ikke å få opp håpet når sjansen likevel var/er så liten for å få det til på egenhånd.

Nå derimot, som jeg har sluttet på letrozol og alt... så har jeg hatt tydelig el to mnd på rad. (Ikke testet eller tempet, men kjent det tydelig på kroppen). Jeg føler meg mye bedre om dagen og vi bestemte oss for å legge inn aksjer denne mnd rundt el... Ble kun en gang og ja, jeg vet at sjansen er minimal for klaff, men fy så herlig det er å vite at el har vært og at vi har lagt inn aksjer! DET er lenge siden det. Hadde vært fint om vi hadde klart det selv, men uansett nå er det absolutt ikke lenge til vi setter i gang med ivf!!! Om 2 mnd har vi kanskje fått satt inn et egg?:) Jeg er så utrolig positiv nå...jeg føler det går supert på jobb og jobber nå siste uken gradert før jeg skal prøve meg i 100% fra neste uke. Jeg har såå trua på at dette er året vårt...håpet og optimismen er så stor at det er en enorm fallhøyde hvis det drøyer ut i det vide og brede. Allikevel, jeg nyter å kjenne på positiviteten og satser på at jeg med god grunn fortsetter å føle det sånn:)
Åååå så glad jeg ble av å lese dette ❤️❤️❤️ Fantastisk! Rett og slett :D Krysser fingrene for et ventemirakel, og om ikke er det som du sier veldig snart oppstart! 2018, det blir det beste året hittil ❤️
 
Åååå så glad jeg ble av å lese dette ❤️❤️❤️ Fantastisk! Rett og slett :D Krysser fingrene for et ventemirakel, og om ikke er det som du sier veldig snart oppstart! 2018, det blir det beste året hittil ❤️

Ja det hadde vært fint altså! Håper du kommer kjapt i gang du og...har dere mottatt noe brev fra st Olavs enda eller?
 
Nytt år, nye muligheter.
2018 - mulighetenes år!

Det er nå 22 mnd siden vi startet å prøve, men de siste 5 mnd har vi ikke prøvd i det hele tatt. Dels fordi vi fikk beskjed om tette eggledere, dels fordi jeg gikk på en smell i september og det føltes for tungt. Vi fikk beskjed fra både gyn og overlegen i Porsgrunn om at det bare var å prøve på egenhånd da, det var jo ikke helt sikkert at egglederene var tette, vi hadde jo klart det to ganger før! Det føltes likevel unødvendig ut, spesielt med tanke på at jeg gikk mange mnd uten å i det hele tatt finne el, og vi orket ikke å få opp håpet når sjansen likevel var/er så liten for å få det til på egenhånd.

Nå derimot, som jeg har sluttet på letrozol og alt... så har jeg hatt tydelig el to mnd på rad. (Ikke testet eller tempet, men kjent det tydelig på kroppen). Jeg føler meg mye bedre om dagen og vi bestemte oss for å legge inn aksjer denne mnd rundt el... Ble kun en gang og ja, jeg vet at sjansen er minimal for klaff, men fy så herlig det er å vite at el har vært og at vi har lagt inn aksjer! DET er lenge siden det. Hadde vært fint om vi hadde klart det selv, men uansett nå er det absolutt ikke lenge til vi setter i gang med ivf!!! Om 2 mnd har vi kanskje fått satt inn et egg?:) Jeg er så utrolig positiv nå...jeg føler det går supert på jobb og jobber nå siste uken gradert før jeg skal prøve meg i 100% fra neste uke. Jeg har såå trua på at dette er året vårt...håpet og optimismen er så stor at det er en enorm fallhøyde hvis det drøyer ut i det vide og brede. Allikevel, jeg nyter å kjenne på positiviteten og satser på at jeg med god grunn fortsetter å føle det sånn:)

Så god lesing og så herlig at du har det bedre[emoji173]️ stor tro på at dette blir deres år[emoji173]️
 
Ja det hadde vært fint altså! Håper du kommer kjapt i gang du og...har dere mottatt noe brev fra st Olavs enda eller?
Det håper jeg og! Nei henvisningen er ikke sent enda. Jeg tok siste prøvene på fredag, så skulle sykehuset sende de videre til trondheim i løpet av denne uka, og de resterende skulle til gyn, så vi får smøre oss med tålmodighet og håpe hun ringer med resultater i slutten av denne uka eller begynnelsen av neste :) Ting tar tid, samtidig som dagene går fort!
 
Det håper jeg og! Nei henvisningen er ikke sent enda. Jeg tok siste prøvene på fredag, så skulle sykehuset sende de videre til trondheim i løpet av denne uka, og de resterende skulle til gyn, så vi får smøre oss med tålmodighet og håpe hun ringer med resultater i slutten av denne uka eller begynnelsen av neste :) Ting tar tid, samtidig som dagene går fort!

Åja, det stemmer det:) satser på at det går fort!! Tror ikke det er like lang ventetid på St Olavs som er det er i Porsgrunn fks da...så hvis det stemmer så er jo det ihvertfall positivt:) Ja jeg er helt enig..det er så rart..hver dag føles ut som en uke, men samtidig så går tiden fort og..leste litt i den gamle dagboken min i går...og det jeg skrev for et år siden føles ut som bare noen mnd siden! Veldig rart at det er sånn. Årene går bare fortere og fortere jo eldre jeg blir synes jeg :)
 
Så god lesing og så herlig at du har det bedre[emoji173]️ stor tro på at dette blir deres år[emoji173]️

Takk! Jeg håper det. Jeg håper veldig på klaff for deg og nå! Neste forsøk må jo bare gå:)
 
Back
Topp