Min vei til et mirakel <3

Det er veldig vondt og vanskelig når man står i det men samtidig så lærer man så mye om seg selv, man blir sterkere og ikke minst så setter man så utrolig mye større pris på ting etterpå. Og ikke minst så er følelsen når ting endelig løsner så ufattelig god, og det er sant som det sies at det vonde (nesten) er glemt. Det er på ingen måte sammenlignbart men veien for meg og samboeren min hit vi er i dag var veldig lang. Det tok litt tid for han å komme dit at vi var et par og vi bodde hver for oss i mange år. Når vi endelig bestemte oss for å flytte sammen ventet vi i 9 mnd. på at boligen skulle bli ferdig. At vi ikke bodde sammen kombinert med at han ikke følte seg klar bremset også ned barnedrømmen min kraftig. Jeg ønsket meg egentlig barn med eksen min, for type 6-7 år siden, så selv om vi ikke prøvde og ikke fikk det til så ventet jeg også leenge på å få drømmen oppfyllt. Det var vondt å bo alene når alt jeg ville var å bo sammen med han og få barn og vondt når han ikke var på samme plan som meg. Nå er alle de årene så godt som glemt og tiden jeg brukte på å vente på han var verdt hvert eneste sekund. Igjen, det er på ingen måte det samme men jeg tror følelsen jeg har nå er den samme du vil kjenne på når det endelig er deres tur og den er helt fantastisk ❤️ Det kommer til å ordne seg til slutt! :) Og som du sier, det har vært veldig mye på deg de siste årene. Det må være lyset i tunnelen du ser nå :)


Jeg synes det er veldig fint at du er positiv og tror og håper at det vil skje, jeg :) Det kan være vanskelig når det stormer som verst men man skal jo egentlig aldri gi opp håpet ❤️


Takk for en lang og veldig fin post! Du har jo på ingen måte hatt det lett du heller, så selvom det er en litt annen situasjon så har du måttet vente lenge du og, før ønsket endelig ble oppfylt... så du vet jo absolutt hva du snakker om. Jeg setter veldig pris på dine ord, og det er så viktig å huske på det du sier...at all denne ventingen vil være glemt og vel verdt det den dagen det faktisk går bra:) takk for at du er så god til å oppmuntre og være positiv på mine vegne <3 Gode ord som det gir meg litt ekstra motivasjon til å holde motet oppe og er en påminnelse om å faktisk ikke sette livet på vent...det vil ordne seg på en eller annen måte! :) håper er alltid der, det har bare gjemt seg litt i perioder:hilarious: men nå er det tilbake for fullt :)
 
Ja, hva er alternativet liksom? Håper på bedre tider nå<3
Nei det er jo ikke noe reelt alternativ.
Vi må håpe på bedre dager og et bare positivt 2018!
 
Titter bare innom en liten tur, håper ting er bedre med deg og at veien videre blir lettere å gå. 2018 blir virkelig det året hvor alt blir supert! :Heartred
 
Titter bare innom en liten tur, håper ting er bedre med deg og at veien videre blir lettere å gå. 2018 blir virkelig det året hvor alt blir supert! :Heartred

Takk for titten! 2018 blir bra :-) håper alt står bra til med deg!
 
Jeg lurer på om jeg kanskje har el i dag? Jeg har hatt masse el slim i en uke nå og i dag har jeg el lignende smerter. Har liksom ikke funnet el på letrozol så mange ganger så er jo et under om jeg plutselig får det uten hormoner da men :) Pga tette eggledere så har vi prøvepause frem til oppstart av ivf, men setter alikevel veldig pris på en relativt kort syklus...det betyr kanskje ar vi får starte opp på ivf tidligere OG jeg slipper tr i syden!! Haha! Nå var jeg optimistisk her :-) lov å håpe da:-)
 
Jeg lurer på om jeg kanskje har el i dag? Jeg har hatt masse el slim i en uke nå og i dag har jeg el lignende smerter. Har liksom ikke funnet el på letrozol så mange ganger så er jo et under om jeg plutselig får det uten hormoner da men :) Pga tette eggledere så har vi prøvepause frem til oppstart av ivf, men setter alikevel veldig pris på en relativt kort syklus...det betyr kanskje ar vi får starte opp på ivf tidligere OG jeg slipper tr i syden!! Haha! Nå var jeg optimistisk her :) lov å håpe da:)
Absolutt lov å håpe på de tingene altså. Krysser fingerne for det.
 
http://www.habituellabort.com/kommer-jeg-noensinne-til-a-faa-barn/

Kom over denne artikkelen og syns ikke det var så veldig oppløftende. Det står at om man har opplevd to ufrivillige aborter på rad er sjansen for at neste svangerskap går bra på 60%. Jeg trodde sjansen for å oppleve 3 på rad var relativt mye mindre enn det! I tillegg er det vel kun sånn 30%(?) sjans for at jeg blir gravid på første ivf...? Og 70% i løpet av tre forsøk? Hmmmm...
 
http://www.habituellabort.com/kommer-jeg-noensinne-til-a-faa-barn/

Kom over denne artikkelen og syns ikke det var så veldig oppløftende. Det står at om man har opplevd to ufrivillige aborter på rad er sjansen for at neste svangerskap går bra på 60%. Jeg trodde sjansen for å oppleve 3 på rad var relativt mye mindre enn det! I tillegg er det vel kun sånn 30%(?) sjans for at jeg blir gravid på første ivf...? Og 70% i løpet av tre forsøk? Hmmmm...

Får da håpe det ikke er så dårlig, har også hørt at å miste tre på rad er veldig uvanlig.
Tredje svangerskapet her har hvertfall så langt vært det mest vellykkede.
Håper inderlig du blir gravid på første forsøk og at den spiren sitter ❤️
 
Får da håpe det ikke er så dårlig, har også hørt at å miste tre på rad er veldig uvanlig.
Tredje svangerskapet her har hvertfall så langt vært det mest vellykkede.
Håper inderlig du blir gravid på første forsøk og at den spiren sitter ❤️

Ja får satse på at dette ikke er en helt pålitelig kilde :) ja det gikk bra for deg og mange andre og det er det jeg får rette fokuset mot:) håper alt står bra til!
 
Ja får satse på at dette ikke er en helt pålitelig kilde :) ja det gikk bra for deg og mange andre og det er det jeg får rette fokuset mot:) håper alt står bra til!

Kjenner faktisk flere hvor tredje spira satt, så vi satser på at du blir en del av den statistikken :) ❤️
Det går bra, siste innspurt nå. Det er tøft psykisk men lyset i enden av tunellen kjennes innen rekkevidde.
 
Kjenner faktisk flere hvor tredje spira satt, så vi satser på at du blir en del av den statistikken :) ❤️
Det går bra, siste innspurt nå. Det er tøft psykisk men lyset i enden av tunellen kjennes innen rekkevidde.

Ja er lov å håpe på litt flaks :-) skjønner godt at du føler det på den måten, men heldigvis ikke altfor lenge igjen nå:-) glad for at det ordner seg for deg nå:)
 
Ja er lov å håpe på litt flaks :) skjønner godt at du føler det på den måten, men heldigvis ikke altfor lenge igjen nå:) glad for at det ordner seg for deg nå:)

Litt flaks har du jammen fortjent nå. ❤️
Tusen takk, om dette går veien kommer jeg nok til å føle meg som verdens heldigste menneske, og nå er sjansene veldig gode for at det skal gå :)
 
Dagene snegler seg avgårde og jeg lengter etter ivf oppstart. Har ikke prøvd aktivt siden i sommer og jeg kjenner det kribler i hele meg etter å teste nå!! Folk klager over at de få dagene etter el går sakte frem mot testing, prøv 6-7 mnd med venting sier bare jeg. :) ikke bitter i det hele tatt:) haha..
Ellers er jeg på CD 25 i dag og håper tr kommer om ikke så lenge. Som sagt hadde jeg el lignende symptomer forrige uke og jeg har et lite håp om at el var lørdag/søndag. El slimet ga seg på søndag og det har gått over til mer «creamy-isj». Hvis slimet kommer tilbake og blir mer seigt eller vannete vet jeg at el ikke har vært, men enn så lenge lever jeg i håpet om en kort og normal syklus. Jeg vet det er en bagatell midt oppi dette prøve-sirkuset men jeg håper så sykt at jeg slipper nok en sydenferie med oppblåst mage og menskopp!!! :p Det ødelegger liksom litt av gleden! Holdt å ha det akkurat den ene uka vi var i syden i sommer liksom... da var det og liksom sånn «får gjøre det beste ut av det da...greit nok!! Men plis ikke igjen er du grei. Ellers føler jeg at jeg skriver om det samme om og om igjen her...blir litt sånn når det ikke skjer noe spesielt ! :p
 
Mannen har i dag vært hos en urolog og fått påvist prostatitt. (Betennelse i prostata) Han skal nå gå på en skikkelig hestekur med blant annet antibiotika i typ 40 dager.

Han fortalte meg at han har opplevd ubehag i prostata av og på i mange, mange år, men at det alltid har gått over. Blir jo litt småstressa av at han kan ha gått med ubehandlet betennelse i mange år, men igjen så avleverte han en perfekt sædprøve for senest to uker siden.
Urologen sa at denne type betennelse ikke ville bli oppdaget ved vanlig blodprøver. Så leser jeg om alle de som leverer prøver til serum i Hellas og tenker at det blir litt det samme?

Dette er kanskje greit å informere Porsgrunn om?
 
Mannen har i dag vært hos en urolog og fått påvist prostatitt. (Betennelse i prostata) Han skal nå gå på en skikkelig hestekur med blant annet antibiotika i typ 40 dager.

Han fortalte meg at han har opplevd ubehag i prostata av og på i mange, mange år, men at det alltid har gått over. Blir jo litt småstressa av at han kan ha gått med ubehandlet betennelse i mange år, men igjen så avleverte han en perfekt sædprøve for senest to uker siden.
Urologen sa at denne type betennelse ikke ville bli oppdaget ved vanlig blodprøver. Så leser jeg om alle de som leverer prøver til serum i Hellas og tenker at det blir litt det samme?

Dette er kanskje greit å informere Porsgrunn om?
Kan jo hende.,
*veldig greit å finne ut av og behandle da, Så får vi håpe det gjør en forskjell
 
Ja får satse på at dette ikke er en helt pålitelig kilde :) ja det gikk bra for deg og mange andre og det er det jeg får rette fokuset mot:) håper alt står bra til!
Satser på du får være på rette siden av den statistikken for jeg har da tatt mye mer enn tre.
 
http://www.habituellabort.com/kommer-jeg-noensinne-til-a-faa-barn/

Kom over denne artikkelen og syns ikke det var så veldig oppløftende. Det står at om man har opplevd to ufrivillige aborter på rad er sjansen for at neste svangerskap går bra på 60%. Jeg trodde sjansen for å oppleve 3 på rad var relativt mye mindre enn det! I tillegg er det vel kun sånn 30%(?) sjans for at jeg blir gravid på første ivf...? Og 70% i løpet av tre forsøk? Hmmmm...
Får da håpe det ikke er så dårlig, har også hørt at å miste tre på rad er veldig uvanlig.
Tredje svangerskapet her har hvertfall så langt vært det mest vellykkede.
Håper inderlig du blir gravid på første forsøk og at den spiren sitter ❤️

Jeg har jo mistet 3 på rad som dere vet, og ble utredet for HA. Konstatert med at vi bare har vært maks uheldig. Men på det fjerde skulle det altså skje her i gården! (Bank i bordet!)

Vet godt selv hvordan det er å saumfare etter svar/håp m.m, men det er jo ingen fasitsvar på noe som helst og det er nokså frustrerende.

Får satse på at forsking/tall/odds til tross, at du Bukett blir gravid på første IVF! :smiley-angelic001
 
Jeg skjønner at du er utålmodig nå, altså. Det er en lidelse å vente, spesielt når man allerede har ventet så lenge.

Håper du har en fin helg ❤️
 
Satser på du får være på rette siden av den statistikken for jeg har da tatt mye mer enn tre.

Ja det er sant... nei, statistikk får være statistikk.. så får vi bare ta det som det kommer og tenke positivt. Er liksom ikke så mye man kan gjøre fra eller til. Ser du mest sannsynligvis har hatt en kjemisk til? Vet ikke hva jeg skal si en gang.. tenker på deg ihvertfall. god klem til deg! <3
 
Jeg har jo mistet 3 på rad som dere vet, og ble utredet for HA. Konstatert med at vi bare har vært maks uheldig. Men på det fjerde skulle det altså skje her i gården! (Bank i bordet!)

Vet godt selv hvordan det er å saumfare etter svar/håp m.m, men det er jo ingen fasitsvar på noe som helst og det er nokså frustrerende.

Får satse på at forsking/tall/odds til tross, at du Bukett blir gravid på første IVF! :smiley-angelic001

Ja du har helt rett...får bare prøve å se fremover og tenke positivt. Ta det som det kommer uansett hva som skjer. Lettere sagt enn gjort men får jo ikke gjort så mye fra eller til! Takk det håper jeg og! Du har hatt din dose uflaks nå så denne gangen kommer du deg helt til mål. God klem til deg.
 
Back
Topp