Min lille prinsesse <3

Så herlig! Og du kan nok ta det med ro, det er ikke noe anna i kroppen som dunker så fort :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Så herlig! Og du kan nok ta det med ro, det er ikke noe anna i kroppen som dunker så fort :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei, akkurat det tror ikke jeg heller :) må høre litt etter nå når jeg legger meg også. Men DA må jeg roe ned litt :)
Så gøy det var å finne :D:D
 
10 + 5

Ligger på sofaen å ser på Tour de Ski sammen med broren min. Koser oss litt ekstra nå siste timene av juleferien vår :) senere i dag/kveld må jeg kjøre avgårde til studiestedet mitt. Venter en lang og krevende uke på skolen, og det gruer jeg meg veldig til. Jeg er ikke særlig pigg på morgen og formiddag, så ser ikke helt for meg at det skal bli så lett å sitte i 7timers lang forelesning i et stappfullt auditorium i 4 dager... :( men jeg må jo rett og slett bare gjøre det beste ut av det. Kan ikke få mer fravær enn det jeg har, så får bare bite det i meg. Tips for å holde kvalmen unna mottas med takk! ;)

Omgangssyken har inntatt huset, og jeg håper og ber om at jeg slipper. Søstra mi spyr for ende her, og sutrer seg halvt ihjel. Unnskyld meg, sier nå jeg, for jeg har spydd og vært kvalm i uker og dager nå. Ingen sympati å få hos meg nei ;) satser på jeg slipper unna.. Fikk det jo ikke når det gikk blant elevene jeg haddde, så skal nok klare å unngå det nå også.

Ellers svever jeg forsatt på en liten rosa sky etter å endelig ha funnet hjertelyden i går ;) hihih!! Gleder meg til den blir sterkere..
 
Hei!

Jeg synes du er en tøff jente som tar det valget du føler og synes er riktig :)

Ikke alltid alle mennesker er enige om valget - når din gamle flammer ikke ønsker å ta kontakt,
er det trist men du taper ikke på det...:Du har sikkert mange gode venner, familie rundt deg som vil støtte og hjelpe deg:)

Du kommer til å treffe en riktig kar senere i livet tenker jeg :) Som vil ta hånd om deg og ditt barn og evnt. felles barn :)

Bare lytt på dine egne følelser og avgjørelser - det er du som vet best hva som er riktig for deg, ikke hør på hva din gamle flammer synes og mener. Hvis han nekter, ok han vet ikke hva han går glipp av og du høres ut som en smart jente som studerer, får god hjelp og vet hva du gjør :)

Spennende med svangerskapet - er selv 8 uker på vei og er spent :)
 
Hei!

Jeg synes du er en tøff jente som tar det valget du føler og synes er riktig :)

Ikke alltid alle mennesker er enige om valget - når din gamle flammer ikke ønsker å ta kontakt,
er det trist men du taper ikke på det...:Du har sikkert mange gode venner, familie rundt deg som vil støtte og hjelpe deg:)

Du kommer til å treffe en riktig kar senere i livet tenker jeg :) Som vil ta hånd om deg og ditt barn og evnt. felles barn :)

Bare lytt på dine egne følelser og avgjørelser - det er du som vet best hva som er riktig for deg, ikke hør på hva din gamle flammer synes og mener. Hvis han nekter, ok han vet ikke hva han går glipp av og du høres ut som en smart jente som studerer, får god hjelp og vet hva du gjør :)

Spennende med svangerskapet - er selv 8 uker på vei og er spent :)

Så hyggelig å høre!! :)

Jeg og barnefar er nok ikke enig i det hele tatt på dette punktet. Og jeg har enda ikke hørt noe som helst fra han etter at jeg var på ultralyd i uke 7, og fortalte han at alt var fint. Jaja.. jeg får ikke gjort så innmari mye med det. Vil ha ikke så vil han ikke :) jeg begynner å venne meg til tanken uansett, og vet at jeg har mange gode venner OG en fantastisk familie som helt sikkert stiller opp for meg!

Og jeg håper jo virkelig at jeg får treffe en flott mann en vakker dag! En mann som kan elske meg selv om jeg har et barn med en annen mann. Det må da finnes noen slike gullfugler der ute også ;) min største frykt er å leve som singel resten av livet.

Det er utrolig spennende å gå gravid :) mye nytt for meg, i alle fall.. og siden det er såpass hemmelig enda så er det liksom her jeg søker etter råd og hjelp om det er noe jeg lurer på. Gratulerer og lykke til med svangerskapet du også! :) og igjen - tusen takk for fine ord! Det hjelper utrolig mye å høre slikt fra dere. Det gir meg litt ekstra med guts til å klare dette her! Stor klem!
 
11 UKER! :happy093

Hipphurra :D er inne i min tolvte uke, og nå synes jeg virkelig at tiden flyr. Nesten sånn litt for fort, for jeg har jo så mye jeg må ordne med før ungen kommer. Må kanskje begynne å planlegge så smått. Vet bare ikke hvor jeg skal begynne, siden jeg må planlegge absolutt alt helt fra starten av. Alt fra hvor jeg skal bo til hvilken bleiebøtte jeg skal kjøpe, liksom. Jaja, det går seg vel til etterhvert :) får vi virkelig håpe i alle fall!

Siden sist har jeg begynt på skolen igjen. Og det var ikke noe særlig kult med tanke på formen min. Trodde ikke det var mulig å være så trøtt og sliten som det jeg er nå for tiden. Dessuten er denne første uka ekstra hard, så dagene og innholdet er utrolig lange. SItter i en stor forelesningssal sammen med sikker 150 andre studenter (nei, overdriver ikke), det er trangt om plassen, tung luft og bare helt fantastisk grusomt. Jeg har sånne kvalmebølger som kommer og går, og tror av og til at jeg rett og slett skal stryke med på stedet. Eller enda bedre - kaste opp i studenten som sitter foran meg sitt hår. Grøss og gru. MEN, jeg har vært kjempeflink :) har holdt ut hvert eneste minutt uten å skulke! Den gamle meg hadde nok heller blitt hjemme i senga om formen var sånn, men NÅ skal jeg bli flink pike, og da må slike viktige ting som studier taes alvorlig ;) blitt litt streng lærerinne av meg allerede, merker jeg. Bare to dager igjen nå, så er det helg igjen ❤️

Har også omsider fått bestilt med legetime! Klapp på skuldra til meg ;) har grua meg sånn til å ta den telefonen, for jeg har ikke noe lyst å si til skrankedama at "Hej, jeg er gravid og må på kontroll". Så jeg fant jo ut at jeg kunne sende en SMS, og det gjorde jeg. Fikk time nå førstkommende mandag, så det blir spennende. Lurer på hva som skal skje der.. Om han skal lete etter hjertelyd eller hva han skal. Det går nå uansett gå som det :) jeg har ikke noe lyst å gå alene, så jeg skal ta med meg ei venninne. Selv om det kanskje er litt teit. Men det bryr jeg meg ikke om, tenk :)

Ellers har jeg plutselig begynt å gå så innmari mye og ofte på do! Det er helt utrolig. Jeg, som sover som en stein natta gjennom til vanlig, får IKKE sove selv om jeg er så trøtt at øynene svir. Jeg er oppe på do 2-3-4 ganger i løpet av ei natt, og det er så ufattelig slitsomt. Er så trøtt at jeg er sikker på det kommer ZzzZz ut av hodet på meg.

Men i allefall!! 11 uker er ikke gærent det altså! Hurra for meg og hurra for lille spireliten ❤️
 
Så hyggelig å høre!! :)

Jeg og barnefar er nok ikke enig i det hele tatt på dette punktet. Og jeg har enda ikke hørt noe som helst fra han etter at jeg var på ultralyd i uke 7, og fortalte han at alt var fint. Jaja.. jeg får ikke gjort så innmari mye med det. Vil ha ikke så vil han ikke :) jeg begynner å venne meg til tanken uansett, og vet at jeg har mange gode venner OG en fantastisk familie som helt sikkert stiller opp for meg!

Og jeg håper jo virkelig at jeg får treffe en flott mann en vakker dag! En mann som kan elske meg selv om jeg har et barn med en annen mann. Det må da finnes noen slike gullfugler der ute også ;) min største frykt er å leve som singel resten av livet.

Det er utrolig spennende å gå gravid :) mye nytt for meg, i alle fall.. og siden det er såpass hemmelig enda så er det liksom her jeg søker etter råd og hjelp om det er noe jeg lurer på. Gratulerer og lykke til med svangerskapet du også! :) og igjen - tusen takk for fine ord! Det hjelper utrolig mye å høre slikt fra dere. Det gir meg litt ekstra med guts til å klare dette her! Stor klem!


Jeg vet at du ikke kommer til å leve som singel resten av livet :) Men du får kose deg med barnet ditt så lenge til du treffer en flott mann - det finnes mange gode gullfugler der ute! :)

Ja, det er jo godt at vi har forum for råd og hjelp! Har jo tusen spørsmål selv - hvis du lurer på noe så kan du bruke jordmor Siri - hun svarer på spørsmålene ...Tror det er 2 ganger i uken :) Hvis du ikke visste om det? :)

http://altformamma.no/ekspertsvar/8...s/null/spør-om-graviditet-fødsel-og-barseltid

Hvis du har spørsmål - ser at hun svarer kl 09 på torsdag :)

Ha en kjempefin dag! :) Klem :))
 
Jeg vet at du ikke kommer til å leve som singel resten av livet :) Men du får kose deg med barnet ditt så lenge til du treffer en flott mann - det finnes mange gode gullfugler der ute! :)

Ja, det er jo godt at vi har forum for råd og hjelp! Har jo tusen spørsmål selv - hvis du lurer på noe så kan du bruke jordmor Siri - hun svarer på spørsmålene ...Tror det er 2 ganger i uken :) Hvis du ikke visste om det? :)

http://altformamma.no/ekspertsvar/831/expert_chat_session/messages/null/spør-om-graviditet-fødsel-og-barseltid

Hvis du har spørsmål - ser at hun svarer kl 09 på torsdag :)

Ha en kjempefin dag! :) Klem :))

Ja, jeg får bare satse på det beste :) ikke bare negativt med å være alene da! Jeg blir jo den éneste tillitspersonen til barnet, og jeg blir den som får alt det positive for meg selv. Selv om det selvfølgelig blir det samme med det negative da.

Spørsmål er det ikke mangel på :) skal få summa meg litt og finne ut hva jeg egentlig trenger å vite, så tror jeg at jeg skal sende inn et spørsmål til henne! Tusen takk for tips :D

Ha en fantastisk helg :)
 
11+3

Nå er formen mye bedre enn den har vært. Er mye trøtt, men det kommer av at jeg sliter med nattesøvnen. :) har hatt en lang og tung uke på skole og jobb, men NÅ er det endelig helg. Den skal nytest til det fulle sammen med pappa og søsteren min :) gleder meg.

I går, torsdag, var jeg litt vågal av meg. Var nemlig inne å prøvekjørte barnevogn :rolleyes: dama som jobba der var helt fantastisk flink, og hjalp meg på alle mulige måter. Hadde jo eeegentlig sett for meg at grå var den fineste, av den typen her;

grå .jpg
Men etter å ha vært å kikka på den så synes jeg ikke gråfargen var noe fin likevel. Den var liksom så.. grov. Ikke like fin som på bildet dessverre :( det var slike brune skinn-flekker noen steder, så det syynes ikke jeg var så fint. Men jeg prøvekjørte fordi, og må bare si at det var helt fantastisk med slike svinghjul foran :D det er nesten så jeg vurderer det på understellet. Men må nok sjekke litt mer pris før den tid.

Nå for øyeblikket så er det samme vogna, bare i svart jeg har mest lyst på;
svart.jpg
Tror egentlig den passer bedre til meg også. Blir kanskje ikke så fort lei av den, på en måte :) så nå har jeg bestemt meg for modell i alle fall. Mangler bare å finne ut farge og understell nå ;) hipp hurra!

Neste uke skal jeg sette meg ned å lage ei liste over hva annet jeg trenger, og sjekke litt opp hvor jeg kan finne dette billigest mulig :) tipper IKEA har mye fint og billig, men det er jo et stykke å reise da..

Uansett, ha en god helg alle sammen! Det skal jeg <3
 
12 UKER! ❤️

På tide meg ny oppdatering. Er endelig kommet til de magiske 12, og det føles veldig greit. Har slitt litt (mye) med kvalme de siste dagene, men det er ikke verre enn at det går fint. Synes også magen er kommet litt i veien for meg. Jeg har jo ikke tenkt å offentliggjøre det på lenge, men ser at det fort kan bli litt vanskelig. INGEN av buksene mine passer, siden de bare er vonde og stramme å ha på. Luksusproblem, for da fikk jeg en unnskyldning til å bestille meg litt nye klær ;) så det blir spennende å se.. Har bestilt min første mammabukse på H&M. Ganske rart å tenke på.

I går, 11+6, var jeg på første svangerskapskontroll hos legen! Fikk meg en god prat med han, og fikk med meg en del brosjyrer, samt helsekort for gravide og alt det der. Målte blodtrykk, og det var 120/70, noe som visstnok var fint :p Reagerte litt på at han ikke "undersøkte" meg mer. Kjente ikke på magen, målte ikke vekt og høyde eller noe. Vet jo ikke helt hva som er vanlig, men regner meg han vet litt hva han holder på med :) fikk levert fra meg urinprøve da (det er det kleineste jeg vet om), men blodprøvene fikk jeg ikke tatt. Måtte visst være fastende, og det hjalp ikke at jeg argumenterte for at jeg garantert hadde spydd opp alt av mat og drikke rett før jeg kom ;) skulle egentlig inn å ta blodprøvene i dag, meeen fant ut rett før at labben holdt stengt i dag, så det går bli i morgen i stedet! :)

Ellers har det vært myyyye opp og ned med meg de siste dagene. Har vært skikkelig, skikkelig lei meg på grunn av barnefar og hans manglende interessert. Føler meg så utrolig aleine om dagene, og det er ikke noe kjekt. Men i dag har jeg hatt flere gode og fint samtaler med to venninner, samt litt med barnefar. Han er litt unnskyldt føler jeg, siden situasjonen er som den er. Har også fått prata litt med ei venninne av meg som har barn fra før, og det føles veldig godt å kunne prate slik med folk som har opplevd det jeg opplever nå før. Jeg har virkelig fantastiske venner og familie rundt meg. Det er bra sikkert!! ❤️ Når det er sagt har jeg utrolig dårlig samvittighet for at jeg lyver til folk som spør meg om jeg er gravid. Jeg bare.. klarer ikke å face det akkrurat nå. Klarer ikke å snakke om det. Det er så mye usikkert i livet mitt, og jeg er ikke psykisk rusta til å ta opp dette med folk enda. Det får bli når det blir, og forhåpentligvis vil folk forstå hvorfor jeg løy til dem om at jeg IKKE var gravid selv om jeg var det. Alt går nok fint til slutt :)

psssst... venter også på henvisning til ordinær ultralyd i posten :D DET DERE!!
 
ImageUploadedByBV Forum1389961752.105147.jpg

Liten oppdatering av magen min 12+2 :) det er tydelig noe inni der ;)
 
EImageUploadedByBV Forum1390125206.366641.jpg

Wuups.. 12+5, og magen er kommet for alvor! Dette er på morgenen, så er ikke oppblåst heller :)
 
13 UKER :smiley-bounce012

Så var vi kommet så langt som til 13 uker! I dag er jeg faktisk 13+2, og synes tiden raser avgårde :) har mye å gjøre, så det er nok det som er litt av grunnen til det da. Har vært syk denne uken, skikkelig heftig forkjølelse. Men det har letta litt nå, så i morgen er jeg klar for forelesning igjen ;) heldigvis rolig frihelg i vente, og det skal bli evig godt! :)

Har også snakka med jordmor i dag, og hun virka ekstremt hyggelig spør du meg. Har jo hørt diverse om henne, og har jo aldri selv hatt noe med henne å gjøre på denne måten. Men hun var veldig opptatt av at vi skulle prate om alt mulig, og at hun ville hjelpe og støtte meg i prosessen. Det var godt å høre :D
Uheldigvis har det seg sånn at jeg er ganske opptatt fremover, og siden jordmor er her bare et par dager i uken så måtte det utsettes helt til uke 19.. Det var litt lenge synes jeg, men bedre enn ingenting. Dessuten er det jo på grunn av utdanningen min, så det må jo være gyldig grunn ;) kanskje får jeg ultralyd før den tid også, så det går nok fint!

Har begynt å få skikkelig kul på magen også, forresten! Til og med tightsene mine er stramme, og det er litt krise. Hva i all verden skal jeg ha på meg liksom. Knis :p
 
hei! Så kjekt og lese om korleis du har hatt det :)

Om eg må berre sei at eg synst du er ei kjempesterk jente som går igjennom situasjonen din med en barnefar som er litt i mot det! Stå på :)

Og fine biler av babymagen din ^^
Lykke til vidare og håper barnefaren blir meir interresert med tida :)
 
hei! Så kjekt og lese om korleis du har hatt det :)

Om eg må berre sei at eg synst du er ei kjempesterk jente som går igjennom situasjonen din med en barnefar som er litt i mot det! Stå på :)

Og fine biler av babymagen din ^^
Lykke til vidare og håper barnefaren blir meir interresert med tida :)

Tusen takk for det :D ting blir mer og mer virkelig for tiden, så jeg begynner liksom å innstille meg på at dette faktisk er realiteten nå! Dessuten gleder jeg meg mer og mer :D

Håper også han snur, selvfølgelig. Men om ikke så kommer jeg nok til å klare meg likevel :)
 
14 UKER!! :gen053

Som vanlig så flyr tiden fra meg. I dag er jeg allerede 14 uker og 3 dager! Det er MYE :D
Er veldig opptatt for tiden, og fra mandag av så starter jeg i fast jobb. Rekker AKKURAT ikke å opparbeide meg foreldrepenger, så kjenner på at det er litt sårt. Men tenker som så at det alltid skal ordne seg økonomisk. Har allerede startet på sparingen, så det skal nok gå sin gang :) det er mye jeg er villig å ofre for min lille spire.

I helgen skal jeg jobbe, og det kjenner jeg at kroppen gruer seg bittelitt til. Men alt går ;) så det er bare å stålsette seg. Motiverer meg selv meg at tiden går mye raskere når jeg har noe å gjøre, så det er greit nok. I går var jeg allerede kommet til dag 100 av graviditeten, så det vil si at i dag er det bare 182 dager igjen. Hehe ;) Sakte men sikkert.


Ønsker alle en fantastisk fin helg :happy112
 
14+5 (søndag) var jeg sikker på at kvalme og spy var borte. Den gang ei!!! Starta den flotte søndagen med oppkast :( det kommer plutselig... Som lyn fra klar himmel..
 
Back
Topp