16 UKER!!
På tide med en liten oppdatering igjen!!
For nå er jeg hele 16 uker og 1 dag fullgått, og har startet på min 17ende uke i gravidverden
sier som jeg har sagt før, men nå går tiden utrolig fort her!! Nesten så jeg ikke har mulighet til å henge med. Hehe.
Formen er overraskende fin for tiden! Er jo mye trøtt og sånt, men det er vel sånn som hører med. Var jo ikke en energibunt sånn generelt fra før av heller da.. Men det er liksom hakket verre nå. Så har jeg jo ikke tid til å sove annet enn om nettene, så jeg gjesper meg gjennom store deler av dagen!
Om jeg skal klage litt mer, så kan jeg jo klage på at jeg er skikkelig tett i nesen for tiden. Har egentlig vært det helt siden jeg var forkjøla for noen uker siden
bruker Rhinox nesespray, men synes liksom ikke virkningen varer så lenge. Men bedre enn ingenting - uten tvil. Blør også nesteblod veldig lett, og ei natt våkna jeg faktisk av at jeg blødde neseblod. Hahahaha
se for dere reaksjonen min… var oppe i stående stilling på sånn ca 0,1 sekund. Bombesikker på at noen hadde prøvd å drepe meg eller noe. Hjertet banka som bare det, og det tok meg sikker 2 minutter før jeg oppfatta hva det var som egenlig hadde skjedd. Mest sannsynlig har jeg dunka meg selv i nesen i søvne.. Sånn går nå dagene her.. Jeg og min lille paniske verden.
Slenger med en liten statusoppdatering over graviditeten
♥
Termin: Har fått termin både 29.juli og 1.august, men holder en knapp på 1.august om man skal regne 40+3
♥
Uker på vei: 16+1
♥
Uker igjen: 24+2
♥
Kjønn: Aner ikke! Men er så spent at jeg holder på å sprekke!
♥
Navn: Jeg har faktisk både jente- og guttenavn klart
Men det er hemmelig.
♥
Utålmodig: Utålmodig frem til OUL i mars. Etter det synes jeg tiden kan slakke ned litt
♥
Vektøkning: ca 1-2 kg opp
♥
Hodet ned: Vet ikke
♥
Hodet festet: Nei
♥
Aktivitet innenfra: Er ikke helt sikker, men synes jeg kjenner noe blafring inni der av og til. Tenker det nærmer seg!
♥
Høygravid: Nei
♥
Søvn: Jeg er utrolig trøtt, og hadde nok sovet hele dagen om jeg hadde muligheten
♥
Form: Helt ok!
♥
Plager: Tett nese og trøtthet er det eneste
♥
Barnerom: Løva må nok dele rom med mammaen sin første tiden, gitt
♥
Utstyr: Har kjøpt én eneste liten hvit "pelsdress". Ellers ingenting. Har bestemt meg for hvilken vogn jeg vil ha da, men har ikke bestilt noe enda.
♥
Melk: Nei
♥
Matkikk: Har egentlig lyst på absolutt ALT av mat. Men sure appelsiner, french fries, sjokomelk og lakris er det som står høyest i kurs for tiden.
♥
Kynnere: Nei
♥
Tungt: Nei
♥
Strekkmerker: Nei
♥
Tanker om fødselen: Tenker en del på den, faktisk. Aner ikke hvordan det blir. Har et bittelite håp om at barnefar kanskje vil bli med på det. Ellers må det vel bli mamma som blir med. Selv om hun er pysete som få. Hun skal i allefall få være på sykehuset
om hun ikke er i samme rom så er hun vertfall i nærheten. Gruer meg til fødselen, jeg
♥
Neste kontroll: Skal til jordmor 6.mars, og ordinær ultralyd to dager etter. Så det blir to kjappe der