Min lille prinsesse <3

Er du sikker på at dette ikke kommer fra rumpa? Hvis du har hard mage så kan det jo oppstå små rift som gir blødninger "der bak"? (svært direkte det her, men det er det enkleste :p)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Er du sikker på at dette ikke kommer fra rumpa? Hvis du har hard mage så kan det jo oppstå små rift som gir blødninger "der bak"? (svært direkte det her, men det er det enkleste :p)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hahah ;) for et samtaleemne!

Men ja, er sikker på det! Første gangen var det slim (blankt med litt blod), og det hang ut av skjeden faktisk. Nå i dag så kom det også fra skjeden. Var lyyys rosa utflod når jeg tørka meg foran. Så ja, er faktusk MØKKLEI det her nå
 
Last edited:
Og det var IKKE hard mage i dag... *flau*
 
Last edited:
Husk at livmoren er svært blodfylt, morkaka di kan ligge foran, skjeden er hoven osv... og alt dette kan bidra til blødninger når du trykker på do. Godt du har funnet en sammenheng, er det ikke? Det gir jo mening? :) Ikke at jeg er en ekspert, men jeg hadde blitt roligere av dette iallefall!
 
Husk at livmoren er svært blodfylt, morkaka di kan ligge foran, skjeden er hoven osv... og alt dette kan bidra til blødninger når du trykker på do. Godt du har funnet en sammenheng, er det ikke? Det gir jo mening? :) Ikke at jeg er en ekspert, men jeg hadde blitt roligere av dette iallefall!

Du har helt rett! Det er en sammenheng med noen av gangene, ja.. Men første gang med rosa utflod kom det jo mens jeg var liggende i senga. Første gang med slim kom ikke i sammenheng med det, heller...
 
Last edited:
Skjønner at du blir stressa, men det er jo til ingen nytte! Sier det like mye til meg selv som til deg. Vi må bare forsøke å la være og glede oss heller enn å bekymre oss! Hittil alt vel - nå er det bare 2 uker til tryggheten og vi kan begynne å virkelig KOSE oss! :D
 
9+6

Nok et detaljert og pinlig innlegg fra meg..
Dagen i dag har vært fin! Et mye sliten, men det går jo bra siden det er ferie og kos uansett :)
Har vært litt plaget med magen siste dagene, og har erfart at etter avføring (flaut) får jeg litt farget utflod et par tørk etterpå. Tørr ikke lengre å presse når jeg er på do, jeg. Psykisk sliten av hele dette opplegget.

Synes du skal ringe legen din og be om en time for å snakke om alt dette. Det er ikke sunt å være stresset og bekymret i svangerskapet, så du kan jo i verste fall skape en uheldig situasjon i kroppen din av alle disse vonde tankene du har (sannsynligvis ikke, men stress er jo ikke bra det heller, jeg forsøker ikke å gi deg dårlig samvittighet). Be om ekstra oppfølging hos jordmor f.eks.? Det er veldig lurt å forsøke å tenke at du har sett hjertet slå, da er det under 2 % risiko for at noe skal skje, det aller meste kroppen gjør av rare ting er innenfor "normalt" og din bekymring hjelper uansett ingenting. Forsøk å slappe av og kaste dopapirer rett i do uten å se så mye på det. :) Jeg synes det høres ut som du er litt ekstra bekymret, og det tror jeg ingen tjener på. Sender deg en klem og en oppfordring nok en gang til å be om hjelp <3
 
Skjønner at du blir stressa, men det er jo til ingen nytte! Sier det like mye til meg selv som til deg. Vi må bare forsøke å la være og glede oss heller enn å bekymre oss! Hittil alt vel - nå er det bare 2 uker til tryggheten og vi kan begynne å virkelig KOSE oss! :D

Det hjelper ikke akkurat at jeg bekymrer meg, nei.. Ganske slitsomt er det også, og gjør nok mer skade enn godt tror!

Jeg skal kose meg så snart jeg får bekreftelse på at det er liv ;) har ei venninne som nettopp mista ganske sent i svgskapet. MEN, hun hadde ikke vært på ul eller sett/hørt hjertet slå. Det har jo jeg!!
 
Last edited:
Synes du skal ringe legen din og be om en time for å snakke om alt dette. Det er ikke sunt å være stresset og bekymret i svangerskapet, så du kan jo i verste fall skape en uheldig situasjon i kroppen din av alle disse vonde tankene du har (sannsynligvis ikke, men stress er jo ikke bra det heller, jeg forsøker ikke å gi deg dårlig samvittighet). Be om ekstra oppfølging hos jordmor f.eks.? Det er veldig lurt å forsøke å tenke at du har sett hjertet slå, da er det under 2 % risiko for at noe skal skje, det aller meste kroppen gjør av rare ting er innenfor "normalt" og din bekymring hjelper uansett ingenting. Forsøk å slappe av og kaste dopapirer rett i do uten å se så mye på det. :) Jeg synes det høres ut som du er litt ekstra bekymret, og det tror jeg ingen tjener på. Sender deg en klem og en oppfordring nok en gang til å be om hjelp <3

Men jeg gruer meg jo til det også.. :( han legen min er jo ikke akkurat verdens triveligste type. Men må jo bare gi han en sjanse. Får se om jeg får bestille time på netter i morgen... Jeg er nemlig skikkelig pyse, og med tanke på at dama i skranken er min nærmeste nabo, så har jeg ikke noe lyst til å ringe.. Kan jo skrive at jeg ønsker time til første kontroll, feks.. Håper det går bra..

Da kan jeg jo prøve å forklare han hvordan jeg har det, og kanskje han kan hjelpe meg på en eller annen måte.. Jeg vet ikke hva leger pleier å gjøre på slike undersøkelser, jeg..?

Prøver så godt jeg kan å fokusere på det fine jeg så for tre uker siden, men det er ikke lett alltid :( spesielt sårt er det at jeg er helt alene om det.. Jeg vil jo også ha en fantastisk kjæreste å dele dett med, men i stedet er jeg helt helt alene.. Syte syte :p
 
Last edited:
Men jeg gruer meg jo til det også.. :( han legen min er jo ikke akkurat verdens triveligste type. Men må jo bare gi han en sjanse. Får se om jeg får bestille time på netter i morgen... Jeg er nemlig skikkelig pyse, og med tanke på at dama i skranken er min nærmeste nabo, så har jeg ikke noe lyst til å ringe.. Kan jo skrive at jeg ønsker time til første kontroll, feks.. Håper det går bra..

Da kan jeg jo prøve å forklare han hvordan jeg har det, og kanskje han kan hjelpe meg på en eller annen måte.. Jeg vet ikke hva leger pleier å gjøre på slike undersøkelser, jeg..?

Prøver så godt jeg kan å fokusere på det fine jeg så for tre uker siden, men det er ikke lett alltid :( spesielt sårt er det at jeg er helt alene om det.. Jeg vil jo også ha en fantastisk kjæreste å dele dett med, men i stedet er jeg helt helt alene.. Syte syte :p

Jeg kan forstå at det blir mye tøffere når du er alene om dette, jeg mente ikke å være streng eller å hakke på deg, jeg bare blir litt bekymret for deg.

Hvis legen din ikke er god til å ta vare på den psykiske biten (roe deg ned, positive tanker, normale variasjoner) så ville jeg undersøkt om jordmor ved sykehuset du hører til kan ta deg inn til samtale. Jeg kjenner andre som har fått gå til jordmor pga litt sånn fødeslsangst, "svangerskapsdepersjon" osv. Altså, ikke nødvendigvis så alvorlig at de har fått en diagnose, men at lege og jordmor mener det er hensiktsmessig å bruke tid på samtaler for å berolige mor.

De andre undersøkelsene du skal ha på første kontroll vet jeg ingenting om, jeg har ikke vært på det enda selv. :) Tror egentlig ikke det er så mye undersøkelser første gang, mer beregning av termin og høre om du har det bra og "sees senere". Det varierer visst fra lege til lege.

Får du ikke sove i natt du heller? Jeg har vært så kvalm i dag at jeg har ligget rett ut, og da sovnet jeg istad, så nå er jeg jo ikke trøtt igjen. :p
 
Jeg kan forstå at det blir mye tøffere når du er alene om dette, jeg mente ikke å være streng eller å hakke på deg, jeg bare blir litt bekymret for deg.

Hvis legen din ikke er god til å ta vare på den psykiske biten (roe deg ned, positive tanker, normale variasjoner) så ville jeg undersøkt om jordmor ved sykehuset du hører til kan ta deg inn til samtale. Jeg kjenner andre som har fått gå til jordmor pga litt sånn fødeslsangst, "svangerskapsdepersjon" osv. Altså, ikke nødvendigvis så alvorlig at de har fått en diagnose, men at lege og jordmor mener det er hensiktsmessig å bruke tid på samtaler for å berolige mor.

De andre undersøkelsene du skal ha på første kontroll vet jeg ingenting om, jeg har ikke vært på det enda selv. :) Tror egentlig ikke det er så mye undersøkelser første gang, mer beregning av termin og høre om du har det bra og "sees senere". Det varierer visst fra lege til lege.

Får du ikke sove i natt du heller? Jeg har vært så kvalm i dag at jeg har ligget rett ut, og da sovnet jeg istad, så nå er jeg jo ikke trøtt igjen. :p

Nei, du, det går veldig fint altså! Tips og råd tar jeg imot med takk <3

Det er jo mulig, men det er et stykke til sykehuset. Annen kommune, ferge osv.. Så det blir vanskelig å kombinere med jobb x2 og studier. Samtidig er jeg jo også bortreist for å studere i ny og ned.. Er jo litt avhengig av at det er noe i nærheten av meg, men sånn er det vel. Må vel ofre litt om det ikke lar seg gjøre på den måten som er best for meg. Jordmoreb som er her i kommunen er her veldig sjelden, tror jeg.. Men dette får jeg finne ut av :)

Regner ikke med det er store greiene, bei. Skulle ønske vi fikk UL hos lege også ;) hihi

Nei, jeg har hatt så innmari til mageknip og løs mage i kveld/natt at jeg tørr ikke sovne.. Er så vondt, og magen min er helt øm av hele greia :( så jeg ligger å leser en bok, mens jeg overtaler meg selv til å IKKE begynner med den doppleren igjen! Fyfy
 
Last edited:
Du er iallefall ikke alene om å være redd! :) Her inne er vi vel alle mer eller mindre hysteriske og det er godt å være hysteriske sammen. Vet du; jeg vet at en ikke skal overbruke doppleren, men jeg synes ikke det virker noe å bedre å stresse seg til døde for ikke å bruke den :p Du er allerede såpass bekymret at du neppe blir mer bekymret av ikke å finne hjertelyden når du vet at det er veldig vanskelig enda. Skal ikke overtale deg til å bruke den eller noe, men tenker at det finnes tilfeller hvor det er bedre å prøve enn ikke å prøve :)

HURRA for oss som er 10+0 idag!! :D
 
Du er iallefall ikke alene om å være redd! :) Her inne er vi vel alle mer eller mindre hysteriske og det er godt å være hysteriske sammen. Vet du; jeg vet at en ikke skal overbruke doppleren, men jeg synes ikke det virker noe å bedre å stresse seg til døde for ikke å bruke den :p Du er allerede såpass bekymret at du neppe blir mer bekymret av ikke å finne hjertelyden når du vet at det er veldig vanskelig enda. Skal ikke overtale deg til å bruke den eller noe, men tenker at det finnes tilfeller hvor det er bedre å prøve enn ikke å prøve :)

HURRA for oss som er 10+0 idag!! :D

Jeg er nok mindre stressa når jeg ikke bruker den. Finner rett og slett ikke igjen hjertelyden, så det er bedre å ikke vite da, faktisk. Prøvde i dag tidlig, men nei. Så derfor er det nok best å la være å bruke den i der hele tatt på en goood stund.

Men 10 uker er knall, selv om skuldrene ikke er helt senka i dag heller. Heldigvis ingenting spesielt som skjer i dag, så kan ligge å late meg i dag også...
 
Last edited:
10 UKER!! :)

Endelig er vi kommet så langt som til 10 uker! Nå begynner jo lille spiren min å bli riktig så stor :D tenk, et foster allerede! Med armer og bein i full bevegelse. Blir varm inni meg av både glede og kjærlighet når jeg tenker på det. Så liten og hjelpesløs, men likevel så skal den vokse seg så stor og sterk. Det er rett imponerende!

Starten på den ellevte uka ble feiret samtidig som det nye året ble ønsket velkommen. Er rolig og koselig kveld med familien min, med mye latter og god mat. Jeg er så takknemlig for alt det jeg har i livet, virkelig. Dette nye året vil nok by på mange nye og spennende utfordringer. MEN - det har jeg bestemt meg for å ta med strak arm!

Formen er relativt fin nå. Har slitt med ganske mageknip de siste dagene, men tror jeg har gitt seg nå. Er visst noe som har gått :) kvalmen kommer og går, men de dagene den er her er den faktisk verre enn den har vært tidligere. Det er litt slitsomt, men det går stort sett over etter å ha fått brekke meg en liten stund. I går, 10+0, kom det første oppkastet. Håper også det blir det siste, bank i bordet ;) ikke særlig koselig, men det var jo uansett kort prosess. Puppene er ikke så ømme lengre, og mensmurringene har gitt seg en god del. Oppblåst på kveldene er jeg fortsatt, da :) doppleren har jeg forsåvidt pakket bort, og NEKTER å bruke den igjen før jeg er kommet til minst 11 uker. Det er sant som mange sier at man blir ganske unødvendig stressa når man ikke finner den. Her har jeg jo lett siden 9+4, selv om jeg mener bestemt jeg fant den da, og helt til i går. Uten så veldig stort hell :) velger å ikke tenke stort mer på det. Det går som det går :)

Skal få bestille meg legetime, men det er så sinnsykt stor pågang nå, og jeg har jo litt for mange baller i lufta. Så må nok i såfall vente til neste uke, slik at det passer inn med mine planer :))

GODT NYTTÅR TIL ALLE DERE! :) dere er herlige!

Min lille nyttårskul ;)
ImageUploadedByBV Forum1388541944.347530.jpg
ImageUploadedByBV Forum1388541988.354045.jpg
 
Last edited:
10+2

Må virkelig si at ting begynner å lette for meg nå! Har litt mer troen på meg selv enn det jeg hadde nå rett før jul :)
Det er deilig! Er spenna klar for å starte på et nytt og innholdsrikt år! Tenk.. dette er året jeg skal bli MAMMA :D året livet mitt skal forandres for alltid. Det er ganske skummelt å tenke på, men også utrolig spennende og fint :D
Formen er jo like laber som den alltid har vært, men jeg har begynt å venne meg sånn til det at jeg knapt tenker over det. I dag har jeg spydd ute i mammas rosebusk, haha ;) det kom så brått på akkurat når jeg skulle ut med søppla. Håper ingen så meg der jeg hang og slang. Når jeg kom meg inn hadde jeg både greier og blader i håret.. Jaja.. :)

OG ikke minst!! Jeg har fått jobbtilbud i dag :D:D på barne- og ungdomsskolen der jeg allerede jobber som vikar innimellom! Ble litt paff av det hele, men det er jammen et så godt tilbud at jeg ikke kan si nei. Det beste av alt var jo at jeg skulle få bestemme både prosent og fag selv! Spennende.. Skal tenke på det over natten, og bestemme jeg i morgen :D
Greit å vite at ikke ALT går skeis i livet mitt i alle fall! Det er fortsatt håp for stakkars meg ;) hehe
 
10+4 :D

Nå er jeg ganske, ganske, ganske.. Nei, jeg er faktisk helt bombesikker på at jeg fant hjertelyden til lille klumpen min i nå nettopp.. Har jo latt doppleren ligge ganske lenge (nei, egentlig bare et par dager), og det var visst det som skulle til! :D Var sånn passe pessimistisk, men synes det har "skjedd" så mye nede i magen min siste tiden, så tenke jeg bare skulle sjekke sånn i tilfelle. Hadde egentlig lovet meg selv til å vente til jeg var 12 uker, haha..

I alle fall.. La meg ned på badegolvet, og lette en god stund. Har jo leita på venstre side hele tiden, siden jeg var litt sikker på at jeg hørte der for ei uke siden. Kanskje det er derfor jeg ikke har funnet den før? Hvem vet.. Men i det jeg skulle til å gi opp hele dritten, da flytta jeg doppleren mot midten av magen, helt nede ved beine eller hårfestet eller hva jeg skal kalle det! Da banka det.. ganske svakt første gangen, så fikk ikke helt til å telle hvor mange slag. Men etter en ekstra dæsj gele, og litt vriing og styring så ble det såpass sterkt at jeg fikk til å telle. 28 slag på 10 sekunder, 168 slag i minuttet :D er helt svett av hele seansen!! Endelig :D ❤️

Har så lyst å få tatt det opp.. Men vet ikke hvordan :(
 
Å så herlig å høre hjertet slå :) Lurer litt på å kjøpe en doppler jeg også, men er bare 6+1 nå da, så uansett for tidlig for hjemmebruk :)
 
Å så herlig å høre hjertet slå :) Lurer litt på å kjøpe en doppler jeg også, men er bare 6+1 nå da, så uansett for tidlig for hjemmebruk :)

Det var helt fantastisk :D håper bare det VAR den nå da, men jeg er ganske sikker da :) hva ellers skulle dunka så fort, liksom?

Sikkert lurt å vente ja. Jeg fikk min 9+4, og har leita nesten hver dag fra den tid. Har vært bittelitt bekymra og lei meg for at jeg ikke har funnet den. Selv om jeg innerst inne visste at det sikkert bare var for tidlig.
 
Det var helt fantastisk :D håper bare det VAR den nå da, men jeg er ganske sikker da :) hva ellers skulle dunka så fort, liksom?

Sikkert lurt å vente ja. Jeg fikk min 9+4, og har leita nesten hver dag fra den tid. Har vært bittelitt bekymra og lei meg for at jeg ikke har funnet den. Selv om jeg innerst inne visste at det sikkert bare var for tidlig.

For å være sikker kan du jo telle antall slag i 30sek og gange med to ;)
 
For å være sikker kan du jo telle antall slag i 30sek og gange med to ;)

Jeg talte i 10 sekunder, og det var 28 slag. Ganger dette med 6 så får jeg tilsvarende 60 sekunder :)
Fikk samme "svaret" flere ganger, så regner med jeg har talt riktig. Men skal dobbelsjekke med 30 sekunder også ;)
Hønemor much...??
 
Back
Topp