Jeg kan forstå at det blir mye tøffere når du er alene om dette, jeg mente ikke å være streng eller å hakke på deg, jeg bare blir litt bekymret for deg.
Hvis legen din ikke er god til å ta vare på den psykiske biten (roe deg ned, positive tanker, normale variasjoner) så ville jeg undersøkt om jordmor ved sykehuset du hører til kan ta deg inn til samtale. Jeg kjenner andre som har fått gå til jordmor pga litt sånn fødeslsangst, "svangerskapsdepersjon" osv. Altså, ikke nødvendigvis så alvorlig at de har fått en diagnose, men at lege og jordmor mener det er hensiktsmessig å bruke tid på samtaler for å berolige mor.
De andre undersøkelsene du skal ha på første kontroll vet jeg ingenting om, jeg har ikke vært på det enda selv.
Tror egentlig ikke det er så mye undersøkelser første gang, mer beregning av termin og høre om du har det bra og "sees senere". Det varierer visst fra lege til lege.
Får du ikke sove i natt du heller? Jeg har vært så kvalm i dag at jeg har ligget rett ut, og da sovnet jeg istad, så nå er jeg jo ikke trøtt igjen.