Min lille prinsesse <3

Uff, så trist at han gjør seg så vanskelig.
Det blir nok annerledes når han får se barnet :)
Kanskje han vil være med på OUL i uke 18?

Så herlig å få se et bankende hjerte! :D
Jeg skal jammen bestille meg en tidlig UL til uke 10-11 :)

Jeg håper han vil være med! Han skal i alle fall få tilbudet :) så får resten være opp til han.

Ja, det er så aboslutt verdt det! Ble utrolig letta :D
 
Endelig er det helg, og den skal nytes. Jeg har nemlig helt, helt fri i helga :D det er lenge siden sist!
Er 7+4 i dag, og føler at kvalmen og brekningene har sluppet taket. I alle fall brekningene.. De var ganske ekstreme et par dager, men er har ikke merket noe til de i dag. Kan ha noe med at jeg vært flink å drikke vann eller spise tørr kjeks før jeg står opp.

Ellers har jeg dårlig samvittighet, for jeg har nemlig løyet på meg kyssesyken.. :oops:
Måtte bare.. hva ellers skulle jeg finne på liksom. Er invitert til en stor fest nå i dag, så det får bare være. Får kose meg hjemme med familien i stedet! Rykter sprer seg så ufattelig raskt her, og alle har allerede fått med seg at jeg har fått kyssesyka.. Jaja..

Puppene er ømme, jeg er sliten og magen jobber på spreng med menssmerter. Hihi.. Jeg ruger og ruger :)
 
Endelig er det helg, og den skal nytes. Jeg har nemlig helt, helt fri i helga :D det er lenge siden sist!
Er 7+4 i dag, og føler at kvalmen og brekningene har sluppet taket. I alle fall brekningene.. De var ganske ekstreme et par dager, men er har ikke merket noe til de i dag. Kan ha noe med at jeg vært flink å drikke vann eller spise tørr kjeks før jeg står opp.

Ellers har jeg dårlig samvittighet, for jeg har nemlig løyet på meg kyssesyken.. :oops:
Måtte bare.. hva ellers skulle jeg finne på liksom. Er invitert til en stor fest nå i dag, så det får bare være. Får kose meg hjemme med familien i stedet! Rykter sprer seg så ufattelig raskt her, og alle har allerede fått med seg at jeg har fått kyssesyka.. Jaja..

Puppene er ømme, jeg er sliten og magen jobber på spreng med menssmerter. Hihi.. Jeg ruger og ruger :)


Hihi, så lurt ;) Det er lov med en hvit løgn :)

Jeg har begynt å kaste opp og brekke meg mye nå, håper det går fort over her også!!
 
Hihi, så lurt ;) Det er lov med en hvit løgn :)

Jeg har begynt å kaste opp og brekke meg mye nå, håper det går fort over her også!!

Det må jo være lov i en slik situasjon :) tror ingen av de jeg bryr meg om kommer til å være sur på meg for det, uansett ;) tenkte som så at da er jeg vertfall sikra til nyttår. Så slipper jeg å lure rundt med alkoholfri vin osv.. Det er ikke tingen for meg :p

Uff, det er ikke noe særlig! Har enda ikke kasta opp jeg da. Bank i bordet for det :) Har skikkelig sperrre for å kaste opp da, så jeg går heller rundt å er kjempekvalm enn å spy ;) for kvalmen kjenner jeg på hele tiden. Noen ganger er den ekstrem, mens andre ganger plager den meg ikke. Så jeg skal ikke klage :D
Håper det går fort over med deg. Tenk på de som er kvalme hele svangerskapet da :eek:
 
Hei, så leit at faren er så sint, men gi han tid! Og du kommer til å klare deg fint alene, det er jeg sikker på :) Så stas med fine ultralydbilder :love7 Lurt å få kyssesyken så du er dekka hele festsesongen. Jeg har allerede meldt avbud til et julebord, men satser ellers på å gå under radaren på kommende tilstelninger. Aiai, det blir vanskelig, da. Vel, så lenge jeg ikke begynner med panisk roing og bortforklaringer burde det gå greit.
 
Hei, så leit at faren er så sint, men gi han tid! Og du kommer til å klare deg fint alene, det er jeg sikker på :) Så stas med fine ultralydbilder :love7 Lurt å få kyssesyken så du er dekka hele festsesongen. Jeg har allerede meldt avbud til et julebord, men satser ellers på å gå under radaren på kommende tilstelninger. Aiai, det blir vanskelig, da. Vel, så lenge jeg ikke begynner med panisk roing og bortforklaringer burde det gå greit.

Han skal få tid, og også tilgivelse om han endrer mening etterhvert :) forstår at han er redd og fortvilt..
Det var faktisk min mors ide, og den var jammen ikke så dum. Ingen orker å spørre å grave noe mer om det, liksom ;) det beste er nok å si minst mulig! Å stå å lyve folk opp i trynet synes jeg er ganske ekkelt :p men men, vil man ikke drikke alkohol så vil man ikke. Det må folk respektere ;)
 
Så synd at det er sånn. Jeg tenker at jeg ville skrevet et brev eller noe for å fortelle at du forstår han, samtidig som du ikke gjør det, fordi å få et barn er noe av det mest fantastiske i hele verden! At du ønsker at han kan respektere ditt valg, og at du er innstilt på å klare dette alene om han ikke ønsker å ta del. Men at du håper han vil gjøre det, for barnet sitt skyld, og hans egen. Og at du vil gi han den tiden han trenger.

Jeg tror det er viktig at du ikke presser på. Hvis du skriver et brev, og lar det være med det. Så kan du oppdatere underveis under store ting: Ultralyd, kjønn, vil han være med å velge navn, når babyen er født.. osv.

Forpliktelser vil han jo ha uansett. Så lenge man vet hvem far er må han jo betale farsbidrag, og når han først må det så er han jo faktisk forplikta til å ha samvær med barnet sitt, men det er jo veldig (ganske) langt frem i tid.
 
Så synd at det er sånn. Jeg tenker at jeg ville skrevet et brev eller noe for å fortelle at du forstår han, samtidig som du ikke gjør det, fordi å få et barn er noe av det mest fantastiske i hele verden! At du ønsker at han kan respektere ditt valg, og at du er innstilt på å klare dette alene om han ikke ønsker å ta del. Men at du håper han vil gjøre det, for barnet sitt skyld, og hans egen. Og at du vil gi han den tiden han trenger.

Jeg tror det er viktig at du ikke presser på. Hvis du skriver et brev, og lar det være med det. Så kan du oppdatere underveis under store ting: Ultralyd, kjønn, vil han være med å velge navn, når babyen er født.. osv.

Forpliktelser vil han jo ha uansett. Så lenge man vet hvem far er må han jo betale farsbidrag, og når han først må det så er han jo faktisk forplikta til å ha samvær med barnet sitt, men det er jo veldig (ganske) langt frem i tid.

Skrevet et brev han skal få nå, mener du? Tror helt ærlig at han ikke hadde brukt energi på å lese det engang.. :(

Jeg har spurt han tidligere om han er interessert i å ta del i det. Om han vil bli med på ordinær ultralyd, for eksempel. Eller om han vil se bilde, vite kjønn osv.. Men da svarte han at det kunne han ikke bestemme seg for nå. Så gutten må rett og slett bare få tid, og jeg får holde meg litt for meg selv inntill videre!
 
8 UKER I DAG ❤️

Endelig er vi kommet til 8 uker. Uten blødninger eller noe som helst. Bank i bordet! :) sist jeg var gravid hadde jeg blødd i mange uker alt, og om ikke mange dagene så mistet jeg. Så jeg håper og tror det er lysere for meg nå :D

Formen blir rett og slett bare verre og verre. Nå er kvalmen skikkelig tilstede hele, absolutt hele, døgnet. Men det er verst når jeg nettopp har stått opp. Så det er jo et lite dilemma der også, siden jeg er så trøtt og sliten, og gjerne vil ta meg en middagslur midt på dagen. Men da vet jeg at jeg våkner opp med brekninger og styr. Men men, sånn er det vel bare. Forhåpentligvis vil det gå over om 4 uker. Hihi :)
Utenom det, så fikk jeg telefon fra gynekologen som utførte tidlige UL på meg for nøyaktig en uke siden. Jeg var på jobb, så rakk ikke ta telefonen. Hun ahdde lagt igjen en beskjed på svareren om at vi måtte snakke om en prøve hun hadde tatt, og finne ut hva vi skulle gjøre. Jeg freaka jo aldeles ut, og tenke det verste med en gang. Ringte tilbake, men da var hun ikke der. Så hun ringte ikke tilbake igjen før etter 4 timer(!!!) Gjett om det var en stk skjelven meg som satt å venta da!! I alle fall, det viste seg at jeg hadde fått klamydia. Utrolig flaut å i det hele tatt skrive det her, men det er nå en gang sånn. Så nå må jeg behandles for det. Det er en tid for alt, og jeg har tross alt aldri hatt det før, i en alder av 21 ;) kanskje jeg overlever å få det én gang, da.. Huffameg. Det positive er at det ikke var noe alvorlig, som jeg først trodde, og at jeg kommer til å bli helt helt frisk igjen.
 
ImageUploadedByBV Forum1387319434.751243.jpg

Det oppblåste magehuset mitt 8 uker :) ikke rart buksene ikke passer! Gleder meg til magen blir større, da :D
 
Det oppblåste magehuset mitt 8 uker :) ikke rart buksene ikke passer! Gleder meg til magen blir større, da :D

Du har jo veldig fin mage da. :) Og gratulerer med å ha passert 8 fullgåtte uker. <3

Også syntes jeg litt synd på deg som er i en litt vanskelig situasjon med bf, men jeg syntes det hørtes lurt ut å gi han litt tid nå. Altså, han burde jo ikke trenge det, men mannen min forstår på en måte enda ikke at vi skal ha barn og vi har planlagt det lenge og prøvd i et halvt år, og vi bor sammen så han blir minnet på det hele tiden. Nå er ikke jeg 8 uker enda, men det kan godt hende det tar enda mange uker til det synker helt inn. :p Det kan hende at eksen din trenger noe mer tid før han forstår og før han kan klare å involvere seg. Jeg håper han stiller opp etter hvert.

Håper kvalmen avtar igjen etter hvert også. <3

*Taster på app på mobilen*
 
Last edited:
Du har jo veldig fin mage da. :) Og gratulerer med å ha passert 8 fullgåtte uker. <3

Også syntes jeg litt synd på deg som er i en litt vanskelig situasjon med bf, men jeg syntes det hørtes lurt ut å gi han litt tid nå. Altså, han burde jo ikke trenge det, men mannen min forstår på en måte enda ikke at vi skal ha barn og vi har planlagt det lenge og prøvd i et halvt år, og vi bor sammen så han blir minnet på det hele tiden. Nå er ikke jeg 8 uker enda, men det kan godt hende det tar enda mange uker til det synker helt inn. :p Det kan hende at eksen din trenger noe mer tid før han forstår og før han kan klare å involvere seg. Jeg håper han stiller opp etter hvert.

Håper kvalmen avtar igjen etter hvert også. <3

*Taster på app på mobilen*

Takk for det ❤️

Han er en fjott, og er egentlig aller mest opptatt sv seg selv. Kjenner han såpass :/ men jeg krysser fingre og håper han plutselig ombestemmer seg. I alle fall vil ta litt mer del i det her når sjokket får gitt seg osv. Da blir jeg glaaad :)

Kvalmen har vært mye bedre i dag. Fikk til og med i meg frokost :D så håper det fortsetter slik!
 
Last edited:
Etter at jeg og mitt (plutselige) skarpe syn har analysert dopapir i 4uker, kunne jeg i dag skimte noe brunt. Det her er meg i et nøtteskall. Negativ av natur, og finner noe galt med det meste. Må riste litt på hodet av meg selv, for jeg kan ikke holde på sånn... Så jeg slo det hele fra meg.

Nå har jeg lagt meg, men ligger å tenker på at jeg kommer til å miste. Skjerpe seg!!! Men kjenner litt rare smerter i magen, og har hatt menssmerter i hele dag. Hvem vet. Håper jo spiren holder seg i live, selvfølgelig! Og at den har doblet størrelsen siden sist jeg så den :D 8+1 i dag, så tiden går sakte men sikkert fremover. Hver dag og uke er en ny seier..

Så, håper jeg får sove i natt. Har vært en lang dag! Jeg har fått kjent litt på hormoner i alle fall. Vært sint og hissig hele dagen. Må slutte å tenke nå.. Ny dag i morgen!
 
Last edited:
Hei hei hei, pust! Jeg har blødd friskt flere dager på rad en periode, og brun utflod har jeg hatt jevnlig helt siden jeg fant ut at jeg var gravid. Du vet og jeg vet at vi begge har to hjerter som dunker og slår inni hula vår :)
 
Forresten misunnelig på magen! Mitt utgangspunkt er så dvaskt at det sikkert tar en evighet før jeg blir sånn fin gravid. Hmf.
 
Hei hei hei, pust! Jeg har blødd friskt flere dager på rad en periode, og brun utflod har jeg hatt jevnlig helt siden jeg fant ut at jeg var gravid. Du vet og jeg vet at vi begge har to hjerter som dunker og slår inni hula vår :)

Vet at det egentlig bare er tåpelig av meg, men man blir jo automatisk bekymret.. Ikke at det er noe særlig brun utflod heller :p vertfall ikke nå lengre. Men har jo litt sånn smerter og stikkinger i magen, og gråter mye av redsel for at jeg skal miste enda en gang. Det tror jeg nemlig ikke psyken min tåler :(

Hjertet banka jo så fint, så håper virkelig det gjør det enda!!!! Virkelig! Har så lyst å titte inn til den lille reka igjen, men det får i såfall vente. Er så vanskelig å ikke vite. Graviditet må være det skumleste på jord.. Uten tvil!! Forrige svangerskap var jeg ikke bekymret. Tenkte at alt helst ville gå veldig bra, men det gjorde det jo ikke..

Tror jeg må få bestilt meg legetime til over nyttår. Så blir det nok mer virkelig :) håper jeg.
 
Last edited:
Forresten misunnelig på magen! Mitt utgangspunkt er så dvaskt at det sikkert tar en evighet før jeg blir sånn fin gravid. Hmf.

Magen min er jo bare luft. Hard som en stein omtrent. Med klær på ser jeg bare tjukk ut ;) det er vertfall vanskelig å skjule det i hverdagen!
 
Last edited:
Litt nattlige tanker fra en trist og lei frøken. Egentlig burde jeg sove, siden jeg skal så tidlig opp i morgen.. Men i natt tar tårene overhånd (uff, hørtes skikkelig teit ut).

Det er så mange tanker om hva og hvordan alt skal hende, at i utgangspunktet er jeg vel litt trist hele tiden. Men av og til, sånn som nå, så renner det fullstendig over for meg.

Jeg gikk fra å ha en mor som skulle støtte meg, som hadde troen på meg og som var uendelig glad og stolt over meg til å ha en mor som er skuffet, sint og lei. Det er ingenting som sårer mer enn når min egen mor ser på meg med skuffelse og oppgitthet i blikket. Tydeligvis er jeg ikke voksen. For det er nemlig ikke hennes feil at jeg har gjort livet mitt jævlig. Hennes ord..

JA, jeg er kanskje litt lettere å irritere enn vanlig. JA, jeg er kanskje trøtt og sliten. JA, jeg er lei meg. Jeg er redd, ensom og føler meg hjelpesløs. Men NEI, jeg svarer deg ikke surt med vilje. Jeg unngår deg ikke fordi om jeg trenger å sove litt. Jeg prøver ikke bevisst å ødelegge jula for deg.

Jeg er sliten, og trenger faktisk av og til at min egen mor har troen på meg. At hun kan innrømme at hun da ting som kanskje ikke var så greit, og som kanskje såret meg veldig. Når alt ser helt mørkt ut, og kroppen rister av redsel og tårer, da trenger jeg kanskje bare en klem fra henne.
 
Last edited:
Huff. Dette hørtes fryktelig vondt ut. Sender deg en klem.

Og du, det er lov å ta kontakt med fastlegen og be om litt oppfølging fordi du er litt deprimert og har mange vonde og triste tanker nå. Jeg synes det høres ut som du kunne hatt godt av å få snakke med noen. <3

*Taster på app på mobilen*
 
Huff. Dette hørtes fryktelig vondt ut. Sender deg en klem.

Og du, det er lov å ta kontakt med fastlegen og be om litt oppfølging fordi du er litt deprimert og har mange vonde og triste tanker nå. Jeg synes det høres ut som du kunne hatt godt av å få snakke med noen. <3

*Taster på app på mobilen*

Takk for det! <3

Det kommer og går, og jeg vet det egentlig er veldig teit av meg. Men jeg har alltid vært så forbanna lykkelig, og aldri hatt noe å klage på. Plutselig er livet snudd på hodet, og det er ikke noe grei for meg kjenner jeg.
Jeg har ikke noe godt forhold til legen min, dessuten er det jo MIDT oppi jula. Vet ikke om de har åpent engang. Hadde tenkt meg en tur dit etter nyttår :)
 
Last edited:
Back
Topp