Min lille prinsesse <3

Nettopp! Har ikke sjekket om det er ok for gravide da, men selv har jeg brukt det hele graviditeten, og ingentinghar skjedd. :P

Felleakatalogen sier det kan brukes! :) jippi!! Er det munnskyll eller gele?

Felleakatalogen sier det kan brukes! :) jippi!! Er det munnskyll eller gele?
Det finnes begge deler, men jeg anbefaler munnskyllet. :) hvis du har en betent tann kan du også f.eks. ta litt på en bomullsdott og bare ha den liggende på tanna litt. Lindrer og hemmer betennelse.

Det finnes begge deler, men jeg anbefaler munnskyllet. :) hvis du har en betent tann kan du også f.eks. ta litt på en bomullsdott og bare ha den liggende på tanna litt. Lindrer og hemmer betennelse.

Ja, det var det jeg så :-) munnskyll er lettest for min del. Siden det er hele munnen :( er så vondt..

Ja, det var det jeg så :) munnskyll er lettest for min del. Siden det er hele munnen :( er så vondt..

Ja, det er kjempevondt! Hadde det samme når jeg fikk visdomstann for noen uker siden og MÅTTE spise sitroner hele tiden i tillegg. Det var krise.

Ja, det er kjempevondt! Hadde det samme når jeg fikk visdomstann for noen uker siden og MÅTTE spise sitroner hele tiden i tillegg. Det var krise.

Hahah ;) appelsiner her.
Corsodyl er selvfølgelig utsolgt fra produsent!!! Typisk min flaks!!!!

Hahah ;) appelsiner her.
Corsodyl er selvfølgelig utsolgt fra produsent!!! Typisk min flaks!!!!

Nooooo! :( Det var jo superteit da. Skulle gjerne sendt deg i posten :P Har et par flasker for å si det sånn. Kanskje min feil at det er utsolgt. xD

Nooooo! :( Det var jo superteit da. Skulle gjerne sendt deg i posten :P Har et par flasker for å si det sånn. Kanskje min feil at det er utsolgt. xD

Shame on you! Men neida.. kjøpte den kremen, så tenkte jeg kunne prøve den. Vet ikke hvordan det funker men..

Shame on you! Men neida.. kjøpte den kremen, så tenkte jeg kunne prøve den. Vet ikke hvordan det funker men..

Klin det utover tannkjøttet bare og la det ligge og kose seg. Husk å pusse først. Har virkelig overbrukt av den før og det var sånn jeg gjorde det :P

Klin det utover tannkjøttet bare og la det ligge og kose seg. Husk å pusse først. Har virkelig overbrukt av den før og det var sånn jeg gjorde det :P

Skal det ikke brukes på tannbørste da? Problemet er vel egentlig at jeg har problemer med å pusse tennene, for det er så vondt.. Så skulle man jo unngå å svelge det :(

Du skal sikkert pusse tenner med det, men det fungerer med finger også. I værste fall kan du jo bruke børsten til å skumme det til på håndbaken og så påføre det i munnen de første gangene. Hold det der litt og spytt det ut etter et minutts tid.

Du skal sikkert pusse tenner med det, men det fungerer med finger også. I værste fall kan du jo bruke børsten til å skumme det til på håndbaken og så påføre det i munnen de første gangene. Hold det der litt og spytt det ut etter et minutts tid.

Finner nok en løsning :D håper det funkern

18 UKER!! :D

Helt utrolig at jeg har kommet så langt. Tenk, om to uker er jeg halvveis i svangerskapet. Det synes jeg er skikkelig kult å tenke på! Nå nærmer det seg :) er så mye som skjer fremover, og de store datoene som jeg har telt ned til er jo nærmere enn noen gang. 8 dager til første jordmorkontroll og 9 dager til ordinær ultralyd. Jeg gleder meg sånn at jeg holder sånn seriøst på å klikke av meg selv ;) men her må man bare smøre seg meg tålmodighet.

Jeg har hatt en liten negativ periode igjen. Det strakte seg kun over to dager, så det var ikke så veldig ille. Men var jo bekymra for det aller, aller meste. Blant annet at jeg lakk fostervann osv. Men har hjertet til mini slår som bare det inni der, så jeg tror ikke jeg skal bekymre meg så innmari mye jeg. Man blir jo litt tullete av dette her.

Har kjøpt min første store babyting også. En bilstol :D kjøpte den brukt for kun 900 kroner, så synes det var et ok kjøp. Men har testa setet inni den lille bilen min, og det er uaktuelt. Her må det kjøpes ny bil. Det er ikke superhast, men har engasjert noen av mine mannlige venner med peiling på bil til å være litt på utkikk for meg. Mest sannsynlig må jeg inn på møte i banken for å forhøyne lånet mitt, og slikt er det verste jeg veit. Har jo rett og slett ikke peiling. Ikke bittelitt engang :( men det ordner seg sikkert etterhvert... Må jo få solgt bilen min på et vis. Det er jo en god og fin bil det, men dessverre så alt for liten for meg og baby :(

Barnefar har også engasjert seg litt mer. Skrev et innlegg om det inne på skjult :) vil ikke dele så altfor mye detaljer her ute i det "fri", sånn i tilfelle noen kjenner meg igjen.

Termin: Har fått termin både 29.juli og 1.august, men holder en knapp på 1.august om man skal regne 40+3

Uker på vei: 18+1

Uker igjen: 22+2

Kjønn: Aner ikke! Men er så spent at jeg holder på å sprekke!

Navn: Jeg har faktisk både jente- og guttenavn klart :) Men det er hemmelig.

Utålmodig: Utålmodig frem til OUL i mars. Etter det synes jeg tiden kan slakke ned litt :) Teller ned,og nå er det bare 9 dager igjen!!!

Vektøkning: 2,8 kg opp i uke 17. Har ikke veid meg siden.

Hodet ned: Vet ikke

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Nå kjenner jeg definitivt bevegelser inni her. Ikke sånn skikkelig sprak - enda, men det er en slags stryking innvendig :D akkurat som noe snur seg inni der. Hihi

Høygravid: Nei

Søvn: Jeg er utrolig trøtt, og hadde nok sovet hele dagen om jeg hadde muligheten

Form: Helt ok!

Plager: Tett nese og trøtthet. Sliter litt med menssmerter også, men ikke så ille at det er verdt å nevne egentlig

Barnerom: Løva må nok dele rom med mammaen sin første tiden, gitt

Utstyr: Har kjøpt en pelsdress, eller isbjørndress som jeg liker å kalle det ;) så har jeg kjøpt to biiittesmå hvite bodyer samt et par musetøfler. Så har jeg kjøpt Maxi cosi bilstol brukt :)
Melk: Nei

Matkikk: Har egentlig lyst på absolutt ALT av mat. Mango og fruktnøtt..

Kynnere: Nei

Tungt: Nei

Strekkmerker: Nei

Tanker om fødselen: Tenker en del på den, faktisk. Aner ikke hvordan det blir. Har et bittelite håp om at barnefar kanskje vil bli med på det. Ellers må det vel bli mamma som blir med. Selv om hun er pysete som få. Hun skal i allefall få være på sykehuset :) om hun ikke er i samme rom så er hun vertfall i nærheten. Gruer meg til fødselen, jeg :(

Neste kontroll: Skal til jordmor 6.mars, og ordinær ultralyd to dager etter. Så det blir to kjappe der :)

Kjedelig å måtte kjøpe seg ny bil, men få jo liksom få plass til både bilsete og barnevogn. Ikke lite som må ordnes før man får en liten bebbis akkurat :)

Sent from my iPad using BV Forum

Kjedelig å måtte kjøpe seg ny bil, men få jo liksom få plass til både bilsete og barnevogn. Ikke lite som må ordnes før man får en liten bebbis akkurat :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ja, har jo nesten nettopp kjøpt meg ny bil også :( det er jo sykt mye styr. Spesielt når man må orde det alene, og når man ikke har peiling på det i det hele tatt.. Kan bli spennende dette! :(
Men jeg MÅ jo ha det, så enkelt er det!

Skulle gjerne tipset deg om bil, men har overhodet ikke peiling jeg heller! :P Skulle forresten slenge innom å si at jeg stjeler oppdateringsskjemaet ditt om det er greit. Så kan jeg forholde meg til det i dagboka! :D <3

Skulle gjerne tipset deg om bil, men har overhodet ikke peiling jeg heller! :p Skulle forresten slenge innom å si at jeg stjeler oppdateringsskjemaet ditt om det er greit. Så kan jeg forholde meg til det i dagboka! :D <3

Hihi, godt det ikke bare er meg som har så sykt lite peiling ;) føler meg sånn passe hjelpesløs i enkelte situasjoner!
Det skjemaet skal du mer enn gjerne få stjele! Jeg har stjelt det selv fra en eller annen blogg ;) googla bare etter det. Hihi ;)

Åååh!! Hvordan får jeg august-babybildet?! :D Er avstemningen over?! Jaaaa!! vil haaaa!!

Åååh!! Hvordan får jeg august-babybildet?! :D Er avstemningen over?! Jaaaa!! vil haaaa!!

Jepp, den ble avslutta klokka 19:04 i dag ;) så det ble det!
Har laget tråd om det, og etterhvert håper jeg Koffert skal legge det i våre viktigste tråder. Men så du hadde funnet tråden ;) fin signatur altså!! :D

Back
Topp