Min lille prinsesse <3

tenkte bare siden vi var på samme alder, så hadde det vært kjekt med noen andre som e gravid som hadde bod i nærheten. trenger ikkje å vite noe mer :)

Bor du også her, da? :D

19 UKER! Tenk på det :D denne uken er det mye på agendaen, hihi!

Termin: Har fått termin både 29.juli og 1.august, men holder en knapp på 1.august om man skal regne 40+3

Uker på vei: 19+0

Uker igjen: 21+3

Kjønn: Aner ikke! Men er så spent at jeg holder på å sprekke!

Navn: Jeg har faktisk både jente- og guttenavn klart :) Men det er hemmelig.

Utålmodig: Jaa, vil på ultralyd NÅ!!! Er bare 3 dager igjen nå da, så det nærmer seg. Ellers er jeg ikke så utålmodig.

Vektøkning: 2,5 kg opp i uke 18.

Hodet ned: Vet ikke

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Det dultes i vei! Skikkelig deilig :D

Høygravid: Nei

Søvn: Jeg er utrolig trøtt, og hadde nok sovet hele dagen om jeg hadde muligheten

Form: Helt ok!

Plager: Tett nese og trøtthet. Litt vondt i ryggen.

Barnerom: Løva må nok dele rom med mammaen sin første tiden, gitt

Utstyr: Har kjøpt en pelsdress, eller isbjørndress som jeg liker å kalle det ;) så har jeg kjøpt to biiittesmå hvite bodyer samt et par musetøfler. Så har jeg kjøpt Maxi cosi bilstol brukt :)
Melk: Nei

Matkikk: SJOKOLADE

Kynnere: Nei

Tungt: Nei

Strekkmerker: Nei

Tanker om fødselen: Tenker en del på den, faktisk. Aner ikke hvordan det blir. Har et bittelite håp om at barnefar kanskje vil bli med på det. Ellers må det vel bli mamma som blir med. Selv om hun er pysete som få. Hun skal i allefall få være på sykehuset :) om hun ikke er i samme rom så er hun vertfall i nærheten. Gruer meg til fødselen, jeg :(

Neste kontroll: Jordmor på torsdag, altså om 2 dager. Så på ultralyd dagen etter :D

❤️❤️❤️❤️❤️

I dag har vært en så fantastisk dag!! For vi har nemlig vært på ordinær ultralyd i dag. Ja, både jeg og pappaen har vært der faktisk! Det tror jeg faktisk ikke han angrer på heller!

Var et mareritt å vente, for jeg var så nervøs at jeg holdt på å kvele meg selv der jeg satt. Men vips så var det vår tur til å kikke på den lille babyen vår. Lille sparket som bare det mens vi satt å venta, så jeg var egentlig ikke så veldig bekymra!! :) og det trengte jeg heller ikke å være.. for inni magen min lå det ei lita prinsesse å viste seg frem!! Sprika med beina slik at vi fikk sett kjønnet, og jordmor mente nesten helt sikkert at det var ei lita jente. Hun sjekka mange ganger, og var like sikker hver gang. Åååå så stolt jeg er :D :D :D fine lille prinsessa vår!

SE SÅ FIN!! Så i dag er jeg så glad og lykkelig atte ææææ!!

Men ble satt tilbake 6 dager da, og det er jeg ikke enig i. Men men, sånn får det bare bli. 18+4 i dag ;)

Vedlegg

• Skjermbilde 2014-03-07 kl. 17.45.36.png
    Skjermbilde 2014-03-07 kl. 17.45.36.png
    506,7 KB · Visninger: 126
Last edited:
❤️❤️❤️❤️❤️

I dag har vært en så fantastisk dag!! For vi har nemlig vært på ordinær ultralyd i dag. Ja, både jeg og pappaen har vært der faktisk! Det tror jeg faktisk ikke han angrer på heller!

Var et mareritt å vente, for jeg var så nervøs at jeg holdt på å kvele meg selv der jeg satt. Men vips så var det vår tur til å kikke på den lille babyen vår. Lille sparket som bare det mens vi satt å venta, så jeg var egentlig ikke så veldig bekymra!! :) og det trengte jeg heller ikke å være.. for inni magen min lå det ei lita prinsesse å viste seg frem!! Sprika med beina slik at vi fikk sett kjønnet, og jordmor mente nesten helt sikkert at det var ei lita jente. Hun sjekka mange ganger, og var like sikker hver gang. Åååå så stolt jeg er :D :D :D fine lille prinsessa vår!

Vis vedlegget 53053

SE SÅ FIN!! Så i dag er jeg så glad og lykkelig atte ææææ!!

Men ble satt tilbake 6 dager da, og det er jeg ikke enig i. Men men, sånn får det bare bli. 18+4 i dag ;)
Så koselig :) Bra barnefar ble med. Greit å ikke være alene om noe skulle være galt! Kjipt å bli satt tilbake... Ble satt tilbake 2 dager selv..

Sent from my iPad using BV Forum

Så koselig :) Bra barnefar ble med. Greit å ikke være alene om noe skulle være galt! Kjipt å bli satt tilbake... Ble satt tilbake 2 dager selv..

Sent from my iPad using BV Forum

Ja, det er litt kjedelig altså. Men det får bare være ;) ikke jeg som har peiling!
Er utrolig glad for at han ble med! 20 poeng til han ;)

Må vel kjøre den her på nytt, da ;)

Termin: Plutselig er termin på 07.august

Uker på vei: 19+2

Uker igjen: 21+1

Kjønn: Ei lita prinsesse

Navn: Jeg har nok bestemt meg. Ikke lufta det for barnefar enda, da :p

Utålmodig: Både ja og nei. Sprekker snart etter å få se jenta mi, men likevel er det greit at vi venter litt med det, slik at vi får ordnen på ting og tang.

Hodet ned: Hun ligger på tvers

Aktivitet innenfra: Ja, ingen tvil om at hun er her inne ;)

Søvn: Jeg er utrolig trøtt, og hadde nok sovet hele dagen om jeg hadde muligheten

Form: Helt ok! Blitt forkjølet da, men det har jo ikke noe med graviditeten å gjøre ;)

Barnerom: Dele rom med meg første tiden

Utstyr: Har kjøpt litt klær til henne, ja ;) både jeg og mamma. Så har vi kjøpt bilstol :)

Melk: Råmelk :p

Matkikk: SJOKOLADE og epler

Kynnere: Ja, jeg trooor det. Hele magen strammer skikkelig av og til :) vet ikke om det er kynnere jeg, men jeg tror det.

Tanker om fødselen: Har på en måte roa meg ned på det stresset der. Jeg tenker som så at barnefar skal få være der. Han trenger ikke være inne sammen med meg om han ikke vil det. Men jeg vil at han skal være der, og at han skal være en av de første som får se henne. Det er viktig for meg at han får være til stede når hun er helt,helt fersk på en måte. Jeg tror han har lyst til dette, men vi har jo ikke helt bestemt oss for hvordan det vil bli om han eventuelt blir med meg på en fødsel. Jeg må jo velge hvilket sykehus jeg vil føde på, og da kommer jeg faktisk til å ta hans ønske til betraktning :)

Neste kontroll: Skal til jordmor torsdag 27.mars :)

Utålmodig: Både ja og nei. Sprekker snart etter å få se jenta mi, men likevel er det greit at vi venter litt med det, slik at vi får ordnen på ting og tang.

Form: Helt ok! Blitt forkjølet da, men det har jo ikke noe med graviditeten å gjøre ;)

Utstyr: Har kjøpt litt klær til henne, ja ;) både jeg og mamma. Så har vi kjøpt bilstol :)

Kynnere: Ja, jeg trooor det. Hele magen strammer skikkelig av og til :) vet ikke om det er kynnere jeg, men jeg tror det.

Tanker om fødselen: Har på en måte roa meg ned på det stresset der. Jeg tenker som så at barnefar skal få være der. Han trenger ikke være inne sammen med meg om han ikke vil det. Men jeg vil at han skal være der, og at han skal være en av de første som får se henne. Det er viktig for meg at han får være til stede når hun er helt,helt fersk på en måte. Jeg tror han har lyst til dette, men vi har jo ikke helt bestemt oss for hvordan det vil bli om han eventuelt blir med meg på en fødsel. Jeg må jo velge hvilket sykehus jeg vil føde på, og da kommer jeg faktisk til å ta hans ønske til betraktning :)

Låner den her :) Tenkte jeg skulle lage meg en dagbok jeg også :p
Skal du ta hans navnønsker i betraktning, tror du? Vet ikke om jeg hadde gjort det, hehe :)

Låner den her :) Tenkte jeg skulle lage meg en dagbok jeg også :p
Skal du ta hans navnønsker i betraktning, tror du? Vet ikke om jeg hadde gjort det, hehe :)

Den er grei ;)

Nei, trur egentlig ikke jeg skal det! Det vil jeg bestemme selv ;)

Stjeler den eg å. Litt lettere å skrive noe da :)

I dag er jeg 19+4, og har endelig tatt igjen det jeg ble satt tilbake på oul ;) det er deilig det!

Jeg går på NULL søvn i dag. For natten har vært slitsom :( så det blir spennende å se hvor lenge jeg holder ut i dag. Hehe!
I helgen skal jeg jobbe også, så jeg lurer på når jeg skal få tid til å puste.

Sent from my iPhone using Tapatalk

I dag er jeg 19+4, og har endelig tatt igjen det jeg ble satt tilbake på oul ;) det er deilig det!

Jeg går på NULL søvn i dag. For natten har vært slitsom :( så det blir spennende å se hvor lenge jeg holder ut i dag. Hehe!
I helgen skal jeg jobbe også, så jeg lurer på når jeg skal få tid til å puste.

Sov dårlig i natt selv. Så eg tenkte eg skulle sove litt midt på dagen. Så holder eg ut litt lengre i kveld. Om eg sovner da :P

Sov dårlig i natt selv. Så eg tenkte eg skulle sove litt midt på dagen. Så holder eg ut litt lengre i kveld. Om eg sovner da :P

Uff... Jeg er seriøst helt SKUTT nå. Har skikkelig forkjøla nese... så det renner fra øyne og nese hele tiden. Blir jo sliten bare av det :p men jeg har komt meg gjennom 6(!!) undervisningstimer i dag også, så i kveld skal jeg sove/slappe av med god samvittighet!!

Har vært på butikken å kjøpt sjokolade, jordbær og potetgull! ;)

Uff... Jeg er seriøst helt SKUTT nå. Har skikkelig forkjøla nese... så det renner fra øyne og nese hele tiden. Blir jo sliten bare av det :p men jeg har komt meg gjennom 6(!!) undervisningstimer i dag også, så i kveld skal jeg sove/slappe av med god samvittighet!!

Har vært på butikken å kjøpt sjokolade, jordbær og potetgull! ;)

Så bra da. Eg fikk meg 2 t søvn. Så nå e eg mye mer opplagt. Har over hatt meg en liten tur på ca 2 t med hunden.

Så bra da. Eg fikk meg 2 t søvn. Så nå e eg mye mer opplagt. Har over hatt meg en liten tur på ca 2 t med hunden.

Still going strong her!! ;) må nok krype til sengs snart jeg altså. Har ringt meg syk fra jobb i morgen. Er fortsatt forkjøla :) så får sove ut litt da.

I dag er jeg i det sutrete og hormonelle hjørnet igjen. Og det ikke på en bra måte!!
Jeg krangler og diskuterer med barnefar. Føler jeg lager til utav ingenting. Men for meg er det jo ikke "ingenting".. For meg er det jo kjempeviktig. Jeg må jo vite hvor jeg har han henn, og det føler jeg så absolutt ikke at vet.

Jeg hadde jo inni hodet mitt planlagt hvordan dette skulle bli. Konkludert med at det kom til å gå bra, og at alt ordna seg. Greia er bare at jeg planlagte for min egen del. Siden jeg trodde jeg skulle være alene..
Plutselig snur barnefar, og vil være en del av livet vårt likevel. Så jeg må jo omrokkere litt (mye) på alle mine planlagte planer. Nå skal jeg jo ikke bare tenke på meg selv, men også på barnefar. Mitt høyeste ønske her i verden er jo at jenta mi får et trygt, godt og stabilt liv. Det er mitt inntrykk at det er ønsket til barnefar også. Men for at det skal gå så MÅ vi fungere sammen. Vi må kunne samarbeide. Det er jammen ikke lett å skulle samarbeide når han ikke tar imot noe som helst.. Når han bare er kald og stenger meg ute. Vet jo ikke helt hva jeg skal forvente heller, men jeg hadde jo håpt at han forsto at jeg IKKE er ute etter å ta han. Jeg er jo ute etter å få det til å fungere.

Så det blir litt mange tanker og følelser av og til. Stakkars babyen min har ikke godt av dette. Hun har jo ikke gjort noe galt. Men det aller, aller beste er jo å få alt på stell før hun kommer til verden. Det vil være min måte å skåne henne for alt dette på. Men hva er vel jeg i stand til helt alene…? Det sitter et annet menneske der, som "eier" henne like mye som meg, og han har egne meninger og tanker om dette. Det er jo noe jeg ikke kan kontrollere. Hufffff… dagens sukk fra meg. Jeg er så utslitt i hodet mitt at jeg vet ikke å få sagt det :( vil jo bare strekke til for alle parter!

Er skikkelig nedsylta og forkjøla også. Det er nok mye derfor tankene kommer nå. For nå har jeg jo tid til å tenke.. det har jeg jo ikke til vanlig.

Back
Topp