Min lille prinsesse <3

22 UKER :)

Termin: 07.august

Uker på vei: 22+1

Uker igjen: 18+2

Kjønn: Ei lita prinsesse

Navn: Tja, vi har snakka litt om det. Vi er ikke enige.

Utålmodig: Ja og nei. Egentlig har jeg det ganske fint nå.

Vektøkning: Opp 3 kg

Hodet ned: Hun ligger på tvers

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Ja, ingen tvil om at hun er der inne. Nå ser jeg det godt utenpå også.

Høygravid: Nei

Søvn: Helt ok

Form: Liiiitt bittelitt vondt i rygg og bekken når jeg har vært i aktivitet lenge. Ellers er jeg veldig sliten til tider.

Plager: Tett nese og trøtthet. Litt vondt i ryggen.

Barnerom: Dele rom med meg

Utstyr: Ja'a :) snuppa har fått seg bittelitt klær + bilstol. Så har vi bestilt vogn :D

Melk: Ja, jeg lekker faktisk melk om nettene. Synes det er litt tidlig, men men.

Matkikk: SJOKOLADE. Er hekta på en ny type sjokolade for hver uke liksom. HALLO…. noen må stoppe meg.

Kynnere: Når jeg er sliten.

Tungt: Nei

Strekkmerker: Nei

Tanker om fødselen: Vi har fått snakka ut om det. Bf blir med på fødselen, og det er jeg veldig glad for.

Neste kontroll: Skal til jordmor onsdag 30.mars. Men før det skal jeg på 3D-ultralyd :D

22+2

Dagene sniker seg avgårde for tiden. På mange måter føler jeg at tiden har stoppet opp, og at det er så iiiiinnmari lenge igjen. Jeg vil jo helst ha babyen min i armene så fort som mulig, for jeg kjenner jeg trenger henne noe enormt av og til. Jeg vet jo at hun er her, og at jeg har henne. Men det føler jeg at andre ikke helt ser og forstår. Hun er jo liksom ikke "noe" enda... Trist å tenke på, men sånn er det :(

Uansett så har hun med å holde seg inne en god stund til :D alt til sin tid. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, har jeg hørt ;)

I går bestilte jeg med 3D-ultralyd, og det gledes STORT!! :D ikke sååå lenge til jeg får se babyen min igjen da!!

Forresten!! Verdens flotteste 6.klasse har bakt kanelsnurrer til meg i dag! Gleder et slitent hjerte <3

22+2

Dagene sniker seg avgårde for tiden. På mange måter føler jeg at tiden har stoppet opp, og at det er så iiiiinnmari lenge igjen. Jeg vil jo helst ha babyen min i armene så fort som mulig, for jeg kjenner jeg trenger henne noe enormt av og til. Jeg vet jo at hun er her, og at jeg har henne. Men det føler jeg at andre ikke helt ser og forstår. Hun er jo liksom ikke "noe" enda... Trist å tenke på, men sånn er det :(

Uansett så har hun med å holde seg inne en god stund til :D alt til sin tid. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, har jeg hørt ;)

I går bestilte jeg med 3D-ultralyd, og det gledes STORT!! :D ikke sååå lenge til jeg får se babyen min igjen da!!

Forresten!! Verdens flotteste 6.klasse har bakt kanelsnurrer til meg i dag! Gleder et slitent hjerte <3
Kan være nok å bare se henne å :) Eg har mer enn nok med å bli vant til sparkene hun har om kveldene.

Kan være nok å bare se henne å :) Eg har mer enn nok med å bli vant til sparkene hun har om kveldene.

Ja, det hjelper nok :) gleder meg veldig. Er bare 26 dager igjen :D
Sparkene synes jeg er så fine og fantastiske! Skulle ønske hun sparka mer og hardere :) men hun er relativt rolig.

Sent from my iPhone

23UKER :)
Vips så var vi kommet til en ny uke!! Elsker at tiden går. Selv om jeg føler den går saktere nå!

Uker på vei: 23+2

Uker igjen: 17+1

Utålmodig: Ja, nå er jeg det. Synes tiden har stoppet sånn opp...

Vektøkning: Opp 4 kg

Hodet ned: Troooor hun ligger på tvers. Eller så er hun litt overalt ;)

Aktivitet innenfra: Ja, ingen tvil om at hun er der inne. Nå ser jeg det godt utenpå også. Kjennes ut som en fisk av og til. SPreller og spreller :D

Søvn: Får aldri nok...

Form: Er mest sliten og trøtt. Ellers klarer jeg meg godt. Er mye i aktivitet, så rekker ikke å kjenne på noen andre vondter ;)

Plager: Blir straks fullstendig GAL av den tette nesen min. Det ødelegger så mye :(

Barnerom: Hun skal dele rom med meg.

Utstyr: Ja'a :) snuppa har fått seg bittelitt klær + bilstol. Så har vi bestilt vogn :D
Dessuten har jeg kjøpt dyne, laken og et par sengesett.

Melk: Ja, jeg lekker faktisk melk om nettene. Og noen ganger på dagtid. SÅ her går det i ammeinnlegg. Litt i tidligste laget, men men..

Matkikk: SJOKOLADE. Er hekta på en ny type sjokolade for hver uke liksom. HALLO…. noen må stoppe meg.

Tanker om fødselen: Vi har fått snakka ut om det. Bf blir med på fødselen, og det er jeg veldig glad for. Det spørs bare om han rekker det, siden han har bestemt seg for å flytte langt vekk fra oss.

Neste kontroll: Skal til jordmor onsdag 30.april. Men før det skal jeg på 3D-ultralyd :D
Så her er det full nedtelling til 29.april. Kun 20 dager igjen nå :)

5asyda3e.jpg

Kula mi 23 uker

Sent from my iPhone

Jeg er så sint, sur og lei om dagen :( prøver å holde det inne, for jeg orker ikke å lage noen scener.

Barnefar har lovet gull og grønne skoger. Han skulle stille opp på ditt og datt, og lovte å være tilgjengelig. Det lettet tusen tonn fra mine skuldre, for jeg var jo forberedt på å være alene, men det er jo ikke akkurat drømmen. Jeg ble såå glad når han fortalte meg det, og det var fine tider for ei periode.
Han tok seg bryet med å ringe meg, besøke meg osv,

Men SÅ.. plutselig skal han flytte. Langt vekk fra oss. Jeg aner ikke hvordan vi skal få til dette her. Ble skikkelig lei meg sv å få den informasjonen slengt i trynet, men fikk bare beskjed om å skjerpe meg. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kan sende babyen min avgårde så langt, men det forstod han visst ikke...

Hva skjer med fødsel pg tiden etter nå da? :( ingen kan garantere at han er hjemme når fødselen er i gang. Han rekker jo ikke komme seg hjem heller..
Akkurat nå er jeg bare utrolig skuffa og lei meg, men prøver så godt som mulig er å hjelpe meg selv til å innse at jeg skal gjøre dette alene. Og jeg skal klare det!! Men man blir jo automatisk veldig skuffa når folk svikter.

Har forsåvidt ikke prata med han på et par dager. Jeg vet ikke hva jeg skal si uten at det blir feil.. Så da får jeg vel bare la være...

Orker ikke være deppa.. det er jo påskeferie (en liten jobbhelg førsr), vi skal ut å reise og det er bare 17 dager til 3D-ultralyd :) skulle veldig gjerne ønske han fikk bli med å se, men men...

Sent from my iPhone

24 UKER :)

Uker på vei: 24+1

Uker igjen: 16+2

Utålmodig: Ja, nå er jeg det. Synes tiden har stoppet sånn opp...

Vektøkning: Opp 4 kg

Hodet ned: Litt her og litt der det tror jeg ;)

Aktivitet innenfra: Ja, hun er så flink til å sprelle og sparke. Sparker HARDT av og til altså :D

Søvn: Får aldri nok...

Form: Er mest sliten og trøtt. Ellers klarer jeg meg godt. Er mye i aktivitet, så rekker ikke å kjenne på noen andre vondter..

Plager: Dumme, tette nese… Har veldig mye tissetrang.

Barnerom: Hun skal dele rom med meg. Mamma har begynt å male <3

Utstyr: Ja! :D nå er det MYE som er på plass. Skal lage utstyrsliste NÅ :)

Melk: Ja, jeg lekker faktisk melk om nettene. Og noen ganger på dagtid. SÅ her går det i ammeinnlegg. Litt i tidligste laget, men men..

Tanker om fødselen: Nei, nå vet jeg ikke lengre.. Alt er litt kaos i hodet mitt :(

Neste kontroll: 3D-ultralyd 29.april! Bare 14 dager igjen :D
Jordmorkontroll 30.april.

UTSTYRLISTE 24 UKER

Vil bare lage en liten utstyrliste her jeg. Så kan jeg se tilbake på hva jeg har/ikke har kjøpt innen denne tiden ;) Begynner å få på plass en del nå.

SOVE

hensvik-sprinkelseng__0133466_PE288944_S4.jpg
Hensvik sprinkelseng fra IKEA.
+ vyssa vackert madrass
+ madrassbeskyttelse (x2)
+ overmadrass
+ dyne fra KID
+ laken (x4)
+ sengesett (x2)

Mangler:
- sengekant
- uro
- babycall

Skal også arve en vugge fra tanta mi som tulla skal sove i den første tiden. Her mangler jeg;
- ny madrass
- laken
- kant til vuige (?)

STELLE
sniglar-stellebord__0119722_PE276153_S4.jpg
Sniglar stellebord fra IKEA. Det er hvitt, og ikke trehvitt som på bildet.
+ "søppelbøtte"
+ beholder for såpe/stelleprodukter/vann som kan henges på stellebordet. Fra IKEA.
+ gaskluter til vask (x8)

Mangler;
- stellematte
- kurver til å ha under stellebordet
- bleiebøtte
- flere gaskluter
- badebalje
- støtte til å ha i badebalje
- håndduker

TUR

GRÅ.jpg
Emmaljunga Edge Duo i fargen tweed, med classic undersell.
+ stelleveske
+ vognpynt
+ en haug med vogntepper ;)

Mangler;
- dyne
- myggnetting
- vognpose
- lammeskinn (?)

maxi-cosi_cabriofix_.jpg
MaxiCosi bilstol fra 2012. Kjøpt brukt.
+ base (isofix)

Mangler;
- bilstolpose (vet ikke om det er nødvendig..?)

KLÆR
Stort sett kjøpt klær litt her og der. Jeg har ikke helt oversikten over hva jeg har kjøpt enda. Men det meste er plagg jeg har kjøpt fordi de er fine, ikke fordi de er nødvendige :) skal komme med en oversikt over dette når jeg får organisert litt mer. Litt tidlig enda ;)

Vedlegg

• vyssa-vackert-madrass-til-sprinkelseng__0095513_PE234306_S4.jpg
    vyssa-vackert-madrass-til-sprinkelseng__0095513_PE234306_S4.jpg
    10,3 KB · Visninger: 14
Blir satt ut hver gang jeg ser hvor mye man må ha til disse små babyene. :P Tror vi må få finger'n ut og kjøpe inn litt mer utstyr. ;)

Jeg ville absolutt anbefalt bilstolpose. Har snakket med flere om dette og de som har prøvd både med og uten sier at de er glade de kjøpte. Det blir lettere å sikre barna i bilstolen med en slik bilstolpose når det er vinter. Har man mye klær på barna så sitter ikke setebeltet godt nok pga luft i klærne, hvis du skjønner hva jeg mener. Da sitter ikke beltet stramt nok i en kollisjon.
Pluss du slipper å stresse med å kle babyen med masse klær og kanskje vekke henne når du skal ut å kjøre. :)

Blir satt ut hver gang jeg ser hvor mye man må ha til disse små babyene. :P Tror vi må få finger'n ut og kjøpe inn litt mer utstyr. ;)

Jeg ville absolutt anbefalt bilstolpose. Har snakket med flere om dette og de som har prøvd både med og uten sier at de er glade de kjøpte. Det blir lettere å sikre barna i bilstolen med en slik bilstolpose når det er vinter. Har man mye klær på barna så sitter ikke setebeltet godt nok pga luft i klærne, hvis du skjønner hva jeg mener. Da sitter ikke beltet stramt nok i en kollisjon.
Pluss du slipper å stresse med å kle babyen med masse klær og kanskje vekke henne når du skal ut å kjøre. :)

Det er helt vanvittig hva man må huske og tenke på ;) kommer nok til å bli en del kjøp etter behov her tenker jeg.. Sånn er det å være førstegangs ;)

Ja, du sier noe der :) får vel kanskje investere i en slik en da. Vertfall til vinteren :)

Sent from my iPhone

Lille babyen min <3 hjelpes bevares så høyt jeg elsker deg. Ord kan ikke beskrive det engang.. det er en form for kjærlighet som jeg aldri, aldri har kjent på før. Tenk at noe så lite kan bety så mye :) det er helt fantastisk!

Fra den stund jeg fant ut at du var inni magen min, så har livet mitt basert seg på å gjøre det best mulig for deg. Jeg har prøvd hardt.. kanskje litt for hardt noen ganger.
Jeg skal ALLTID være der, og jeg skal ALDRI svikte. Å være mamma er helt nytt for meg, og jeg skal så ærlig innrømme at det er en skremmende tanke. Dessuten er det jo noe man gjerne vil dele med pappaen.
Pappaen din er glad i deg - ingen tvil om det. Han er bare ikke helt ferdig med å være 21år og ungdom enda. For meg er der både frustrerende og vondt, men egentlig så gjør det ingenting.
For så lenge du ligger inni magen min så trenger du bare meg. Jeg passer på så godt jeg bare kan.. det skal du vite. Men når du kommer ut til den store, skumle verden så vil jeg gjerne at pappa skal være her å passe på deg også :) <3 da trenger man av og til store, sterke pappaer.

Men uansett hva som skjer, og uansett hvem vi møter på veien så skal du og jeg alltid være sammen. Jeg gleder meg sånn til å se deg, for jeg vet du er den fineste i hele verden <3 om bare 9 dager får jeg lov til å smugkikke på deg. Da må du love meg at du viser deg frem, og ikke gjemmer deg :D om bare ca 109 dager så får jeg se deg helt på ekte. Jeg gleder meg SÅNN ❤️ tenk så heldig jeg er som får lov til å bli mamma til lille, vakre deg!!

Sent from my iPhone

Vi er kommet oss til 25 uker vi, lille jenta mi. ❤️ tenk på det. 15 igjen. Og hit har vi kommet oss helt, helt alene. Bare du og jeg :) jeg koser meg med sparkene dine, og blir bekymret hver gang du er stille. Men av og til må du vel få hvile du også ;) du er så sterk og sprek! Mye sprekere enn mammaen din i alle fall!

Fantastiske lille vesen. 30 cm kort, og i underkant av 1 kg liten. Likevel det største i hele verden for meg ❤️ 62% ferdig... 38% igjen!

Sent from my iPhone

25 UKER :)

Uker på vei: 25+1

Uker igjen: 15+2

Navn: Aner ikke.

Utålmodig: Synes det går ufattelig sakte for tiden. Begynner å bli sliten psykisk. Vil ha henne ut :p

Vektøkning: Veide meg i går kveld, og var da oppe i i 56,3kg. Altså opp nesten 6 kg. 2 av disse kiloene har kommer FORT. Så håper tempet har tenkt å roe seg litt nå.

Hodet ned: Litt her og litt der det tror jeg ;)

Aktivitet innenfra: Ja, hun er så flink til å sprelle og sparke. Sparker HARDT av og til altså :D

Søvn: Får aldri nok... Men sliter med å finne roen igjen etter at jeg har vært oppe på do midt på natta.

Form: Formen er i utgangspunktet veldig grei den altså. Har litt vondter i magen, og tror det kommer av av morkaken er foran. Jordmora på ultralydsjekken sa noe om dette. Merker at det kan være litt slitsomt av og til, men det går som regel over ganske kjapt. Er ellers sliten når jeg er i aktivitet, og blir veldig lett andpusten. Føler meg som en hval av og til :P

Plager: Fortsatt tett i den forbanna nesen!! Og munnsår + tørre lepper...

Barnerom: Hun skal dele rom med meg. Skal ordne litt på rommet i løpet av uken.

Utstyr: Ja, begynner å få en del. Mangler vogna (den er bestilt) og ellers diverse annet småtterier.

Melk: Lekker melk om nettene, eller når det blir press på brystene.

Matkikk: Her går det fortsatt i sjokolade. Uff :p

Kynnere: Litt av og til..

Tungt: Kroppen er tung føler jeg.

Tanker om fødselen: Nei, nå vet jeg ikke lengre.. Det er ikke stell på noe som helst, så jeg gruer meg veldig til den tid kommer. Er fryktelig redd for at bf ikke kommer til å være tilstede selv om han har lovt det.

Neste kontroll: Skal på 3D-ultralyd om nøyaktig ei uke :D det blir stas for a mor! Så blir det jordmorkontroll dagen etter det igjen. Føler det er en evighet siden sist, men det er jo bare 3 uker ;)

Iiiik! Idag skal jeg skru opp seng og stellebord :D om jeg får tid da. Er andre ting jeg prioriterer å skru opp først ;) men det blir stas!!

Sent from my iPhone

Iiiik! Idag skal jeg skru opp seng og stellebord :D om jeg får tid da. Er andre ting jeg prioriterer å skru opp først ;) men det blir stas!!

Sent from my iPhone
Så koselig! Selv skal jeg vente til juni, ellers blir jeg utålmodig av å se den lille senga hver dag :o

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp