31 UKER
Vips! Denne siste uken har gått veldig fort altså! Jaggu
Merker godt at det begynner å nærme seg termin nå. Det kjennes godt på både kropp og sinn. Men jeg får jammen holde ut et par uker til. Ja.. hele 9 uker faktisk
det høres veldig lenge ut.. uheldigvis!
♥Termin: 07.august
♥ Uker på vei: 31+0
♥ Uker igjen: 9+3. 66 dager
♥ Kjønn: Jente
♥ Navn: Det er bestemt.
♥Utålmodig: Ja!!
♥ Vektøkning: Sist jeg veide meg var jeg gått opp 10 kilo. Skal til jordmor igjen på onsdag, så får nok veid meg igjen da.
♥ Hodet ned: Nei
♥ Hodet festet: Nei
♥ Aktivitet innenfra: Hun styrer fælt inni der. Hender og føtter i alle retninger
pluss at hun hikker noe innmari av og til! Flink til å trene på pusten
♥ Høygravid: Nei. Men det er bare 26 dager igjen.
♥ Søvn: Det varierer. Noen netter er jeg på do x antall ganger. Andre sover jeg natta gjennom. Tror det avhenger av hvordan babyen ligger.
♥ Form: Er helt ok i formen. Kjenner jo på kroppen at den bærer preg av å gå gravid. Verst er det etter jobbhelger på sykehjemmet.Fikk ikke noen sykmelding, og det er jeg egentlig veldig lei meg for
merker jeg må sutre litt til jordmor. Gruer meg MEGET til jobbhelg nå i helgen.
♥ Plager: Tett nese og neseblod. Har også vært litt plaget med hyppige kynnere de siste dagene. Kanskje et tegn på at man skal ta det litt mer med ro?
♥ Barnerom: Dele rom med meg
♥ Utstyr: Det meste er i boks. Mangler noe småtterier av klær her og der. Pluss flere håndklær.
Ellers har jeg jo ikke kjøpt stelleprodukter osv, og heller ikke brystpumpe.
♥ Melk: Det lekker vertfall
♥ Matkikk: Sjokoladen vil ikke gi slipp altså. Så har jeg kjøpt meg sånn slushmaker.. herregud
synd den bruker et par timer på å fryse, ellers så hadde jeg spist heeele tiden.
♥Kynnere: Vært ganske plaga med det de siste dagene.
♥ Tungt: Ja.
♥ Strekkmerker: Nei.
♥ Tanker om fødselen: Jeg gruer meg til fødselen. Samtidig vil jeg bare få det overstått, og få jenta mi i armene <3
Sånn det ser ut nå, så blir både barnefar og mamma med. Jeg vil gjerne ha de der begge to. Men det går selvfølgelig være opp til de selv. Det viktigste for meg er at noen er der sammen med jenta mi dersom noe skulle skje med meg. Da er det jo pappaen og mormoren som er mest ønskelig. Når jeg tenker meg om så vet jeg faktisk ikke om jeg gruer eller gleder meg. Haha. Er mest nervøs for om jeg må gå OVER termin. DA altså….
♥ Neste kontroll: Skal til jordmor nå på onsdag. Skal ha dobbeltime, for det var et eller annet hun skulle gå gjennom med meg. Gleder meg
skal sutre litt til henne om formen min. Legen min nekta nemlig å sykmelde meg, så jeg sitter her å nesten gråter av tanken på ny jobbhelg. Så jeg håper hun kan hjelpe meg på et eller annet vis med det.
♥ Barnefar: Legger til et nytt punkt jeg
akkurat NÅ har barnefar og jeg en ganske ok tone. Vi snakker sammen daglig, og han er interessert i hvordan det går med meg og med "kidden", som han sier. Forhåpentligvis kommer han hjemover om ikke så lenge, så kan vi møtes og snakke litt mer om de praktiske tingene. Føler han har sånn avstand fra alt, og det har han jo. Men jeg vil gjerne at han skal få SE babyklærne, babysengen, stellebordet osv… Jeg vil så gjerne inkludere han på best mulig måte. Jeg veksler mellom å savne og ønske at han var her og å tenke at jeg aller helst aldri vil se han igjen. Når alt kommer til alt er han pappaen til barnet mitt, og bare det gjør at jeg bryr meg ganske mye om han. Klarer ikke helt å definere mine følelser for han. Men det er verken hat eller elsk. Det er et sted midt i mellom.