Min lille prinsesse <3

Han stiller forsatt opp og onsker det og. I smaa trekk har han "bare" litt psykiske problemer av og til. Na har han vaert en engel i flere uker og verdens beste mann:) Men plutselig far han for seg helt rare ting, beskylder meg for ting osv. Han beklager etterpa, men er slitsomt nar det foregar. Han har nok en slags personlighetsforstyrrelse. Haper alltid det skal forsvinne, men vet vell egentlig hva realiteten er.. Vi har det helt fantastisk til vanlig, sa vi "prover" for siste gang for fodselen na. Men jeg orker bare ikke de tidene hvor det blir psykisk og fysisk vold, og selvfolgelig skal aldri den lille jenta fa oppleve det i sitt hjem:)

Åh, så slitsomt :( håper det ordner seg for dere!
Uansett tror jeg nok du kommer til å gjøre det som er rett og best for den lilla jenta di! Sånn er vi mødre bygd opp. De fleste av oss i alle fall. Man føler på en helt sinnsyk form for beskyttelse. :)
 
:Heartpink28 UKER OG 3. TRIMESTER:Heartpink

Endelig har vi kommet oss til tredje, og siste, trimester. Det føles utfattelig godt. Det begynner jo virkelig å nærme seg nå!! :) heldigvis… for denne gravide kroppen er lei, sliten og utålmodig. Aller mest sitter det nok psykisk. Kjenner det skal bli godt å komme i mål med dette her. Lengter veldig etter min etterlengtede premie!! :D


Termin: 07.august

Uker på vei: 28+0

Uker igjen: 12+3! 87 dager!

Kjønn: Ei lita prinsesse

Navn: Jeg har ikke tenkt å la meg rikke. Så ja, jeg har bestemt det. Helt selv :)

Utålmodig: Ja.

Vektøkning: Opp 7 kg

Hodet ned: Nei

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Hun er mye aktiv :) ligger nok med føttene ut mot venstre side.. det er i allefall der hun sparker mest. Så det er vel favorittstillingen da, ser du ;)

Høygravid: Nei

Søvn: Helt ok

Form: Sliten i kroppen, men ellers bra.

Plager: Tett nese, neseblod og sårt tannkjøtt.

Barnerom: Dele rom med meg

Utstyr: Mangler små, men viktige ting! Kurver til stellebord, sengekant, uro, brystpumpe og mer klær. Ellers er jeg overaskende nok ganske så i rute :)

Melk: Ja, lekker om nettend. Sinnsykt irriterende :p

Matkikk: Det er stratos fortsatt :p og det nye nå er PLOMMER og mr.freeze-is!! NAM

Kynnere: Noen dager er det mye, andre ikke.

Tungt: Nei. Men kroppen er jo merkbart litt tyngre enn til vanlig.

Strekkmerker: Nei

Tanker om fødselen: Ja, tja... Hva skal man si. Han skal i allefall bli med, sier han. Så får vi se.. Bare ta det litt som det kommer. Ikke kommet noen vei verken fra eller til, med andre ord.

Neste kontroll: Skal til jordmor 04.juni. Det er lenge til :eek: men til gjengjeld skal jeg har dobbelttime da!:cheers
 
28+3

I dag har jeg gått gravid i hele 200 dager!! :) Det er bare 84 igjen. Det er jaggu ikke så veldig lenge det. Har nok å gjøre på i tiden fremover, så satser på at tiden går fort også.

Skal hente sengekanten til prinsessa mi på posten i dag. Har bestilt en sånn tykk en fra Mimmis, så jeg håper den er fin .Snart skal jeg flytte :) det blir stas. Er veldig klar for redebygging nå, kjenner jeg.

Frøken turbo er veeeeldig aktiv inni magen min for tiden. Tar helomvendiger rett som det er :p nesten litt ekkelt, men mest stas. Nyter hver bevegelse av henne. Tenker på hvor heldig jeg er som skal få bli mamma til denne lille skapningen. Barnefar kan bare ta seg en bolle. Tenk alt han går glipp av når han skal oppføre seg sånn som han gjør. Pfff... :)
 
Har lest hele dagboken din nå, fikk bare så lyst å skrive til deg, håper det går bra.
Jeg må bare si at jeg synes du er kjempe-tøff! :) Tar av meg hatten for deg altså. Jeg har grått av innleggene du har skrevet til babyen din. Jenta di er heldig som får deg som mor! <3
Synes det er kult at du har bestemt deg for at det er du som bestemmer navnet! Det er faktisk du som valgte å beholde barnet og det er du som går gravid og må føde!! :)
Dette kommer du garantert til å klare, med eller uten barnefar på din side! Du er jo heldig som har foreldre, søsken og venner! :)

Jeg har født to ganger nå, hadde med meg samboeren min under begge fødslene. Han var en god støtte for meg og jeg er glad for at han var der. :)
MEN jeg må si at jeg heller ville vært alene enn å skulle hatt en dust ved siden av meg altså. Man har "litt" av en jobb å gjøre, og da er det viktig å ha med noen man stoler på og kan være seg selv med. :) Da kan man slappe av og konsentrere seg skikkelig og fødselen går SÅ mye bedre. :)
Supert at du skriver dagbok, det blir du glad for senere! :)

Ønsker deg masse lykke til! Dette klarer du lett som en plett! :) :)


Stor klem fra meg :)
 
Har lest hele dagboken din nå, fikk bare så lyst å skrive til deg, håper det går bra.
Jeg må bare si at jeg synes du er kjempe-tøff! :) Tar av meg hatten for deg altså. Jeg har grått av innleggene du har skrevet til babyen din. Jenta di er heldig som får deg som mor! <3
Synes det er kult at du har bestemt deg for at det er du som bestemmer navnet! Det er faktisk du som valgte å beholde barnet og det er du som går gravid og må føde!! :)
Dette kommer du garantert til å klare, med eller uten barnefar på din side! Du er jo heldig som har foreldre, søsken og venner! :)

Jeg har født to ganger nå, hadde med meg samboeren min under begge fødslene. Han var en god støtte for meg og jeg er glad for at han var der. :)
MEN jeg må si at jeg heller ville vært alene enn å skulle hatt en dust ved siden av meg altså. Man har "litt" av en jobb å gjøre, og da er det viktig å ha med noen man stoler på og kan være seg selv med. :) Da kan man slappe av og konsentrere seg skikkelig og fødselen går SÅ mye bedre. :)
Supert at du skriver dagbok, det blir du glad for senere! :)

Ønsker deg masse lykke til! Dette klarer du lett som en plett! :) :)


Stor klem fra meg :)

Hei :) selvfølgelig går det bra! Det er jo bare koselig det!

Du aner ikke hvor mye det hjelper på en sliten sjel å få høre slikt en gang i blant!! :) man har jo så lett for å henge seg opp i det vanskelige og negative, og jeg er virkelig ikke flink til å tenke positivt kjenner jeg ;)
Ingenting tilsier at jeg ikke skal klare det. Jeg tror nok jeg bare er så fastkjørt i at ting ikke blir slik jeg ønsker at de skal bli. Men det får nå så være… Vi skal nok klare oss fint, jenta mi og jeg :)

Du sier noe der. Men mitt ønske har hele tiden vært at han skal være der i tilfelle noe skjer. Enten med meg eller med babyen. Jeg vil ikke at hun skal være alene, på en måte. Da vil jeg at hun skal ha pappaen sin der som kan følge henne om hun feks må forflyttes til annen avdeling eller noe. Dette var jo ønskelig fra hans side også, men nå vet jeg ikke lengre. Han skifter mening og personlighet etter vær og vind, omtrent. Så det spørs faktisk om jeg må prioritere meg selv når det kommer til fødsel. Hvem vet… kanskje han gjør mer skade enn vel om han er tilstede.

Synes allerede det er veldig koselig å lese tilbake i dagboken min. Er jo mye som er glemt inni hodet, og da er det kult å ha det stående her :)

Igjen, tusen takk skal du ha for fine og oppløftende ord! :) dette SKAL gå bra! Klem tilbake <3
 
29 UKER :Heartpink
Svosj sier det, og så er det ei ny uke! Denne uken er dog ei uke jeg har grua meg til leeeenge. Sitter meg hjemmeeksamen, og det gjør virkelig IKKE godt for kroppen kjenner jeg. Klarer ikke sitte skikkelig engang, for babyen er så stor at hun presser oppunder ribbeina på meg. Så det skal bli meg 5 spennende dager dette her ;) MEN - gjør det for fremtiden, så da er det vel verdt det. Ikke verste faget å ha eksamen i heller da. Pedagogikk er jo til og med spennende. Er bare så synd at de er så strenge på kilder og pensumhenvisninger. Sitter jo bare å blar og blar i de dumme bøkene. Kjipt å ikke få skrive noen egne meninger i besvarelsen, liksom. Men men.
Når jeg tenker meg om så burde jeg nok ikke sitte her å fable på babyverden i det hele tatt, men heller fokusere på det jeg skal fokusere på ;) pjuh!

Ikke noe spesielt annet som skjer denne uken heller. Annet enn jobbhelg til helga :) satser på at denne uken går fort også. Neste mål er 30 uker, og det nærmer seg ;)

Termin: 07.august

Uker på vei: 29+0

Uker igjen: 11+3! 80 dager! :cheers

Kjønn: Ei lita prinsesse

Navn: Det er bestemt!

Utålmodig: Ja.

Vektøkning: Opp 7 kg (sannheten er at jeg ikke har veid meg siden forrige jordmorkontroll :p )

Hodet ned: Nei

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Her er det liv for tiden!! Hun sparker så innmari hardt i sidene av og til at det nesten gjør litt vondt. Magen snurrer rundt og er i konstant bevegelse føler jeg :) klager ikke, da. Hun hikker en del også kjenner jeg.

Høygravid: Nei

Søvn: Helt ok

Form: Beina, ryggen og pusten har fått merke det i det siste.

Plager: Tett nese og neseblod. Ellers er det kun litt slitenhet i kroppen som plager meg :)

Barnerom: Dele rom med meg

Utstyr: Det eneste jeg faktisk mangler er flere klær i de minste størrelsene, stelleprodukter, ammeklær/ammebh, brystpumpe, uro til sengen og speil til bilen. Ellers tror jeg at det meste er i boks :) ikke verst bare det.

Melk: Ja, eller det er vel ikke helt melk da. Mer blank væske. Men ja, det lekker :p

Matkikk: Sjokoladen vil ikke gi slipp altså. Så har vi disse mr.freeze-isene da:notworthy

Kynnere: Noen dager er det mye, andre ikke.

Tungt: Nei. Men kroppen er jo merkbart litt tyngre enn til vanlig.

Strekkmerker: Nei

Tanker om fødselen: Det har jeg satt litt på vent til det nærmer seg. Orker ikke diskutere og krangle med barnefar om dette akkurat nå. Han har vertfall fått tilbudet. Men greit å vite om han IKKE vil bli med da, så kan jeg vertfall få med noen andre. Men som sagt… forhåpentligvis har jeg litt tid til å planlegge dette enda :)

Neste kontroll: Skal til jordmor 04.juni.


y9y5e5ad.jpg
 
TRIPPEL, faktisk.
 
Dobbelpost :p
 
29+1


Kjære lille babyen min!

Beklager at jeg har vært bittelitt sint og irritert på deg i dag. Har fått en ufattelig dårlig samvittighet for det nå, kjenner jeg :( det er jo ikke din feil at magen til mamma er liten, og du begynner å bli stor! Ikke er det din feil at mammaen din må sitte i ubehagelig stilling hele dagen heller! Vedder på det ikke er godt for deg heller :)
Men kroppen til mamma er veldig sliten og lille, store deg presser så hardt i ribbeina! Nå er mamma snart ferdig med eksamen. Heldigvis. Da skal jeg sørge for at du skal få litt bedre muligheter til å turne rundt. For det er du så flink til!! Skikkelig sterk og sprek baby er du <3

Du skal forresten vite det, lille jenta mi, at dagens høydepunkt er å få legge seg ned på sofaen på ettermiddagen/kvelden og kjenne på sparka dine! Det er gull verdt hver eneste dag!! :D ingenting får meg i bedre humør enn å se at du har det fint inni magen til mammaen din. ÅÅÅ, som jeg gleder meg til du får komme på utsiden. Uheldige deg som har fått verdens mest utålmodige mamma. Teller ned for hardet livet her, og nå er det bare 79 dager til termindato. Kanskje du kan være så snill og grei å komme liiiiitt før? ;) sånn i midten/slutten av juli hadde passa perfekt. Deal? :D
 
29+2

Sliten i kropp og sjel. Kjempelei av den teite eksamenen min nå. Verste er at den egentlig er ferdig. Men føler det er aaaalt for tidlig å levere enda. Fristen er fredag klokka 14.00 liksom. Æsja.

Blir veldig sliten av å sitte oppreist også. Føler jeg skviser baby noe helt sinnsykt. Så nå tror jeg at det er dags for en liten middagsstrekk med litt Home and away på dataen! Små gleder i hverdagen :D gleder meg også til å legge meg rett ut, for da kan jeg kose meg med babyspark <3 ååå lille jenta mi. Nå lengter jeg sånn etter deg!!




Sent from my iPhone
 
30 UKER :eek::Heartred

Endelig har vi kommet til 30 uker!! Vet ikke hvorfor, men det har vært en stor milepæl for meg. Nå er den endelig nådd :) da gjenstår det bare 10 uker til termin. 7 uker til jenta mi ikke er prematur lengre. Helt sykt å tenke på :) synes det er veldig fint at tiden går fort. Har hatt mye å gjøre i det siste, men nå begynner det endelig å roe seg. Snart er det sommerferie, og jeg skal NYTE siste tiden som gravid. (Hehe ;) )

♥Termin: 07.august

♥ Uker på vei: 30+1

♥ Uker igjen: 10+2! 72 dager! :cheers

♥ Kjønn: Ei lita prinsesse

♥ Navn: Jeg har bestemt. Selv om barnefar prøver å manipulere meg til å ombestemme meg. Jeg er bittelitt svak, men heldigvis er jeg sta som et beist også ;)

♥Utålmodig: Ja.

♥ Vektøkning: 10 kg..... :p synes det er veldig mye.

♥ Hodet ned: Nei

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Ja, det er mye aktivitet inni her :) hun sparker ekstremt hardt mot venstre side, så jeg regner med det er der føttene ligger ;) hikker gjør hun også mye av.

♥ Høygravid: Nei. Men det er bare 32 dager igjen.

♥ Søvn: Det varierer. Noen netter er jeg på do x antall ganger. Andre sover jeg natta gjennom. Tror det avhenger av hvordan babyen ligger.

♥ Form: Er helt ok i formen. Kjenner jo på kroppen at den bærer preg av å gå gravid. Verst er det etter jobbhelger på sykehjemmet. Skal prøve å få meg sykemelding.

♥ Plager: Tett nese og neseblod. Ellers er det kun litt slitenhet i kroppen som plager meg :)

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Det eneste jeg faktisk mangler er flere klær i de minste størrelsene, stelleprodukter, ammeklær/ammebh, brystpumpe, uro til sengen og speil til bilen. Ellers tror jeg at det meste er i boks :) ikke verst bare det. Har fått opp både seng og stellebord, og er sååå klar for å vaske og gjøre det klart <3

♥ Melk: Ja, eller det er vel ikke helt melk da. Mer blank væske. Men ja, det lekker :p

♥ Matkikk
: Sjokoladen vil ikke gi slipp altså. Så har vi disse mr.freeze-isene da:notworthy

♥Kynnere: Noen dager.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Nei. Men føler på meg at de kommer snart :(

♥ Tanker om fødselen: Her varierer det fra hver uke, merker jeg laughing7 neida. Barnefar blir nok med. Håper han er i nærheten når det skjer. Ellers har mamma sagt hun vil bli med, og det skal hun selvsagt få lov til. Hun gleder seg såå mye. Søt som hun er :) jeg gruer meg. Vil ikke føde. Er kjemperedd :p

♥ Neste kontroll: Skal til jordmor 04.juni. Legetime fredag, håper jeg. Skal skaffe meg sykmelding.
 
Synes du er kjempe tøff som gjennomfører dette alene, og jeg vett du klarer deg kjempe fint. Tror ingen får mer utfordringer enn de klarer.

Samtidig så var det godt å lese at andre som gjennomgår svangerskap alene. Er gravid, 11 uker og bor med min kjære i utlandet. Pga jobbforhold osv. så må jeg tilbake til norge og han vil forsette å være her ifra jeg er i uke 18. Er kjempe deppa for hele greien. Opplever det som om jeg skal bli alene mor og må oppsøke lege i norge, UL svangerskapskurs osv alene. Selv om han skal flytte tilbake til norge når barnet er kommet. Men trøster meg med vi får aldri mer utfordringer enn vi klarer... selv om det føles hardt og urettferdig noen ganger.

Lykke til videre:)
 
Synes du er kjempe tøff som gjennomfører dette alene, og jeg vett du klarer deg kjempe fint. Tror ingen får mer utfordringer enn de klarer.

Samtidig så var det godt å lese at andre som gjennomgår svangerskap alene. Er gravid, 11 uker og bor med min kjære i utlandet. Pga jobbforhold osv. så må jeg tilbake til norge og han vil forsette å være her ifra jeg er i uke 18. Er kjempe deppa for hele greien. Opplever det som om jeg skal bli alene mor og må oppsøke lege i norge, UL svangerskapskurs osv alene. Selv om han skal flytte tilbake til norge når barnet er kommet. Men trøster meg med vi får aldri mer utfordringer enn vi klarer... selv om det føles hardt og urettferdig noen ganger.

Lykke til videre:)

Du sier kanskje noe der :) man får ikke mer enn man takler!
Det skal nok gå så fint så. Men hormoner og følelser fører til at ting går litt i bølger av og til. Akkurat NÅ er livet ganske så flott, faktisk ;)

Uff, ikke noe kjekt å være alene! Håper du har gode venner og familie rundt deg. Det har jeg hatt hele veien, og er utrolig glad og takknemlig for det. Man venner seg til å være alene :) og selv om han ikke er i nærheten så er han vel like interessert? :) det hjelper nok veldig på. De verste tidene for meg har vært de der barnefar ikke har brydd seg i det hele tatt. Det ordner seg alltid for snille piker <3
 
31 UKER

Vips! Denne siste uken har gått veldig fort altså! Jaggu :D
Merker godt at det begynner å nærme seg termin nå. Det kjennes godt på både kropp og sinn. Men jeg får jammen holde ut et par uker til. Ja.. hele 9 uker faktisk :p det høres veldig lenge ut.. uheldigvis!

♥Termin: 07.august

♥ Uker på vei: 31+0

♥ Uker igjen: 9+3. 66 dager :)

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Det er bestemt.

♥Utålmodig: Ja!!

♥ Vektøkning: Sist jeg veide meg var jeg gått opp 10 kilo. Skal til jordmor igjen på onsdag, så får nok veid meg igjen da.

♥ Hodet ned: Nei

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Hun styrer fælt inni der. Hender og føtter i alle retninger :) pluss at hun hikker noe innmari av og til! Flink til å trene på pusten :D

♥ Høygravid: Nei. Men det er bare 26 dager igjen.

♥ Søvn: Det varierer. Noen netter er jeg på do x antall ganger. Andre sover jeg natta gjennom. Tror det avhenger av hvordan babyen ligger.

♥ Form: Er helt ok i formen. Kjenner jo på kroppen at den bærer preg av å gå gravid. Verst er det etter jobbhelger på sykehjemmet.Fikk ikke noen sykmelding, og det er jeg egentlig veldig lei meg for :( merker jeg må sutre litt til jordmor. Gruer meg MEGET til jobbhelg nå i helgen.

♥ Plager: Tett nese og neseblod. Har også vært litt plaget med hyppige kynnere de siste dagene. Kanskje et tegn på at man skal ta det litt mer med ro?

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Det meste er i boks. Mangler noe småtterier av klær her og der. Pluss flere håndklær.
Ellers har jeg jo ikke kjøpt stelleprodukter osv, og heller ikke brystpumpe. :)

♥ Melk: Det lekker vertfall :)

♥ Matkikk
: Sjokoladen vil ikke gi slipp altså. Så har jeg kjøpt meg sånn slushmaker.. herregud :p synd den bruker et par timer på å fryse, ellers så hadde jeg spist heeele tiden.

♥Kynnere: Vært ganske plaga med det de siste dagene.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Nei.

♥ Tanker om fødselen: Jeg gruer meg til fødselen. Samtidig vil jeg bare få det overstått, og få jenta mi i armene <3
Sånn det ser ut nå, så blir både barnefar og mamma med. Jeg vil gjerne ha de der begge to. Men det går selvfølgelig være opp til de selv. Det viktigste for meg er at noen er der sammen med jenta mi dersom noe skulle skje med meg. Da er det jo pappaen og mormoren som er mest ønskelig. Når jeg tenker meg om så vet jeg faktisk ikke om jeg gruer eller gleder meg. Haha. Er mest nervøs for om jeg må gå OVER termin. DA altså….

♥ Neste kontroll: Skal til jordmor nå på onsdag. Skal ha dobbeltime, for det var et eller annet hun skulle gå gjennom med meg. Gleder meg :) skal sutre litt til henne om formen min. Legen min nekta nemlig å sykmelde meg, så jeg sitter her å nesten gråter av tanken på ny jobbhelg. Så jeg håper hun kan hjelpe meg på et eller annet vis med det.

♥ Barnefar: Legger til et nytt punkt jeg ;) akkurat NÅ har barnefar og jeg en ganske ok tone. Vi snakker sammen daglig, og han er interessert i hvordan det går med meg og med "kidden", som han sier. Forhåpentligvis kommer han hjemover om ikke så lenge, så kan vi møtes og snakke litt mer om de praktiske tingene. Føler han har sånn avstand fra alt, og det har han jo. Men jeg vil gjerne at han skal få SE babyklærne, babysengen, stellebordet osv… Jeg vil så gjerne inkludere han på best mulig måte. Jeg veksler mellom å savne og ønske at han var her og å tenke at jeg aller helst aldri vil se han igjen. Når alt kommer til alt er han pappaen til barnet mitt, og bare det gjør at jeg bryr meg ganske mye om han. Klarer ikke helt å definere mine følelser for han. Men det er verken hat eller elsk. Det er et sted midt i mellom.
 
8adu9a6e.jpg


Magebilde 31 uker :)


Sent from my iPhone
 
31 UKER

Vips! Denne siste uken har gått veldig fort altså! Jaggu :D
Merker godt at det begynner å nærme seg termin nå. Det kjennes godt på både kropp og sinn. Men jeg får jammen holde ut et par uker til. Ja.. hele 9 uker faktisk :p det høres veldig lenge ut.. uheldigvis!

♥Termin: 07.august

♥ Uker på vei: 31+0

♥ Uker igjen: 9+3. 66 dager :)

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Det er bestemt.

♥Utålmodig: Ja!!

♥ Vektøkning: Sist jeg veide meg var jeg gått opp 10 kilo. Skal til jordmor igjen på onsdag, så får nok veid meg igjen da.

♥ Hodet ned: Nei

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Hun styrer fælt inni der. Hender og føtter i alle retninger :) pluss at hun hikker noe innmari av og til! Flink til å trene på pusten :D

♥ Høygravid: Nei. Men det er bare 26 dager igjen.

♥ Søvn: Det varierer. Noen netter er jeg på do x antall ganger. Andre sover jeg natta gjennom. Tror det avhenger av hvordan babyen ligger.

♥ Form: Er helt ok i formen. Kjenner jo på kroppen at den bærer preg av å gå gravid. Verst er det etter jobbhelger på sykehjemmet.Fikk ikke noen sykmelding, og det er jeg egentlig veldig lei meg for :( merker jeg må sutre litt til jordmor. Gruer meg MEGET til jobbhelg nå i helgen.

♥ Plager: Tett nese og neseblod. Har også vært litt plaget med hyppige kynnere de siste dagene. Kanskje et tegn på at man skal ta det litt mer med ro?

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Det meste er i boks. Mangler noe småtterier av klær her og der. Pluss flere håndklær.
Ellers har jeg jo ikke kjøpt stelleprodukter osv, og heller ikke brystpumpe. :)

♥ Melk: Det lekker vertfall :)
♥ Matkikk: Sjokoladen vil ikke gi slipp altså. Så har jeg kjøpt meg sånn slushmaker.. herregud :p synd den bruker et par timer på å fryse, ellers så hadde jeg spist heeele tiden.

♥Kynnere: Vært ganske plaga med det de siste dagene.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Nei.

♥ Tanker om fødselen: Jeg gruer meg til fødselen. Samtidig vil jeg bare få det overstått, og få jenta mi i armene <3
Sånn det ser ut nå, så blir både barnefar og mamma med. Jeg vil gjerne ha de der begge to. Men det går selvfølgelig være opp til de selv. Det viktigste for meg er at noen er der sammen med jenta mi dersom noe skulle skje med meg. Da er det jo pappaen og mormoren som er mest ønskelig. Når jeg tenker meg om så vet jeg faktisk ikke om jeg gruer eller gleder meg. Haha. Er mest nervøs for om jeg må gå OVER termin. DA altså….

♥ Neste kontroll: Skal til jordmor nå på onsdag. Skal ha dobbeltime, for det var et eller annet hun skulle gå gjennom med meg. Gleder meg :) skal sutre litt til henne om formen min. Legen min nekta nemlig å sykmelde meg, så jeg sitter her å nesten gråter av tanken på ny jobbhelg. Så jeg håper hun kan hjelpe meg på et eller annet vis med det.

♥ Barnefar: Legger til et nytt punkt jeg ;) akkurat NÅ har barnefar og jeg en ganske ok tone. Vi snakker sammen daglig, og han er interessert i hvordan det går med meg og med "kidden", som han sier. Forhåpentligvis kommer han hjemover om ikke så lenge, så kan vi møtes og snakke litt mer om de praktiske tingene. Føler han har sånn avstand fra alt, og det har han jo. Men jeg vil gjerne at han skal få SE babyklærne, babysengen, stellebordet osv… Jeg vil så gjerne inkludere han på best mulig måte. Jeg veksler mellom å savne og ønske at han var her og å tenke at jeg aller helst aldri vil se han igjen. Når alt kommer til alt er han pappaen til barnet mitt, og bare det gjør at jeg bryr meg ganske mye om han. Klarer ikke helt å definere mine følelser for han. Men det er verken hat eller elsk. Det er et sted midt i mellom.

Fikk du ikke sykemelding? Hvorfor det? Hørtes rart ut. Du er jo 31 uker og det er jo helt sikkert en belastende jobb. Håper det ordner seg for deg da:)
 
Fikk du ikke sykemelding? Hvorfor det? Hørtes rart ut. Du er jo 31 uker og det er jo helt sikkert en belastende jobb. Håper det ordner seg for deg da:)

Fordi det ikke er noen sykdom å være gravid. Ble helt paff jeg :(
Tror problemet ligger i at jeg bare vil sykmelde meg fra den ene jobben. Så han lurte meg med en søknad om svangerskapspenger. Men han skrev ingenting på den, pluss at det er lang behandlingstid på sånt. Så jeg vet ikke... helt fortvilt hele greia :(


Sent from my iPhone
 
Fordi det ikke er noen sykdom å være gravid. Ble helt paff jeg :(
Tror problemet ligger i at jeg bare vil sykmelde meg fra den ene jobben. Så han lurte meg med en søknad om svangerskapspenger. Men han skrev ingenting på den, pluss at det er lang behandlingstid på sånt. Så jeg vet ikke... helt fortvilt hele greia :(


Sent from my iPhone
Hørtes merkelig ut:/ Min lege skriver bare svangerskapsplager/symptomer på min sykemelding. Uansett hva det har dreid seg om omtrent. Men det er jo veldig normalt å bli sykemeldt i slutten av et svangerskap da, det er jo ikke bra med for mye belastning. Hadde en venninne som sykemeldte seg fra en jobb da hun var gravid. Vil nå bare si at det er positivt å kunne jobbe litt i alle fall! Men du kan jo prøve å få arbeidsgiveren din til å skrive under svangerskapspenger så fort som mulig. Det går i alle fall ikke utover sykepenger-rettighetene dine:)
 
Hørtes merkelig ut:/ Min lege skriver bare svangerskapsplager/symptomer på min sykemelding. Uansett hva det har dreid seg om omtrent. Men det er jo veldig normalt å blir sykemeldt i slutten av et svangerskap da, det er jo ikke bra med for mye belastning. Hadde en venninne som sykemeldte seg fra en jobb da hun var gravid. Vil nå bare si at det er positivt å kunne jobbe litt i alle fall! Men du kan jo prøve å få arbeidsgiveren din til å skrive under svangerskapspenger så fort som mulig. Det går i alle fall ikke utover sykepenger-rettighetene dine:)

Skal høre med jordmor på onsdag... visst ikke får jeg bare slite meg gjennom arbeidshelg. Så ta egenmelding neste gang...


Sent from my iPhone
 
Ja min kjære barnefaren bryr seg, selv om det er uvirkelig for begge enda, er bare 11 uker på vei. Men barnet er ønsket og når han kommer hjem ifra utenlandsoppholdet vil han bli der 110%. Regner med familie og venner vil støtte når jeg forteller det, tenker når jeg er på andre siden av jordkloden så haster det ikke å di noe.

Så kjekt å lese barnefaren bryr seg omsider. Forstår jo at kommende fedre ikke forstår det før barnet kommer, siden de ikke har kjent forandringene i kroppen og kjenner livet. Tror de kommer på banen mye mer når barnet er ute og de kan bidra igjen;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp