Min graviditet

Uke 26 :) føler magen begynner å få en mini kul. På 1 uke har jeg gått opp 300 gr er enda 2 kg 700 gr under startvekt å hatt en total vektøkning på 1 kg 900 gr og på ultralyd mandag veide småen 1000 gr

26image.jpg

Føler jeg har fått en liten kul nå. image.jpg

I dag har jeg og samboeren min vært på fridays og spist middag etterpå var vi på kino å så hunger games :) var en del av bursdagsgaven hans som var 2 mnd siden. :) Det var kjekt :) Blir ikke mye av det når mini kommer.

I dag har vi hentet vugge og noen babyleker. Var så vidt det kom inn i bilen vår :P greit å ha det på plass. Nå er det vogn igjen. Vi må finne ut om vi skal ha ny eller brukt og merke. Min kusine sa vi kunne overta en emmaljunga vogn etter henne i Jan/ feb før småen er komt. Vet ikke hva hun vil ha for den da. Hun kjøpte den brukt for 1,5-2 år siden og den var enda i god stand. Dette er vist vanlig i følge forhandler at hvis man tar vare på den så holder de veldig lenge. Vi så på noen emmaljunga vogner nye å fikk se hvordan de fungerte. Eneste utfordringen kan være det at jeg er høy, å hvis jeg har feil understell vil det gjerne belaste skuldre og nakke. Det er også stor forskjell på 2 hjul som kan svinge og 2 faste. Min kusine har alle fast så litt tyngre å svinge. Det er iallfall ikke ofte man trenger å svinge mye. Gjerne på butikken, å jeg hater forsovidt shopping. :p

No har jeg fått ringt helsestasjon med jordmor. Tidligere fikk jeg ikke komme til pga høy pågang og fordi jeg bodde i gal bydel. Jeg la frem saken min angående flytting å jeg skal få brev i posten. Så nå ordnet det seg. Det var litt greit :) helsestasjonen er kort vei unna jobb og leiligheten vi flytter til :)

Idag har vi sett på noen vogner, Simo, Stokke og emmaljunga de vognene var høy og fin til oss. På veien dit var det litt ekkelt. Min samboer lå på motorveien. En bil lå i venstre felt langt under fartsgrensen, var masse biler i høyre felt. Min samboer blinket fordi bilen enden måtte øke fart eller bytte felt. Bilen byttet felt uten blinklys. Rett etterpå kom bilen tilbake presset inn foran oss uten blinklys. Var ikke plass til det. Fyren viste finger når han kjørte forbi og holdt den opp når han var kommet foran oss. Han bremser ned til 60 i 80 sonen og prøver å irritere i venstre feltet. Etter en stund blinker vi igjen å han bytter igjen felt. Han havner litt bak. Åpner vinduet sitt å gasser på. Han legger seg ved siden av oss å prøver å spytte på oss. Synd vi ikke filmet og tok skiltet. Var redd han skulle prøve å presse seg foran oss igjen for å få oss til å kresje. Vi klarte å gasse på å komme oss bort fra den idioten. Var veldig ekkelt. Tror han fyren hadde utlansk opprinnelse for han så slik ut, å man oppfører seg ikke slik i Norge....

Var på julebord i går. Var kjempe kjekt. De som var der fikk vite om babyen. De var overasket :P fikk en haug med navneforslag som gikk på blant annet deres navn eller navn med mellom navn som ble stygge navn. Ble litt sent. Vi sov hos svigers. Fikk frokost og kakao siden det var første søndagen i advent. Samboeren min fikk gave fra faren og det var 2 bodyer fra Manchester United så han ble happy :) vi fikk middag før vi dro til mine foreldre. De hadde funnet babyklær på loftet som vi gikk gjennom. Heldigvis var det store klær og ikke mer av 62-68 som vi har plenty av :)

Har fått time til jordmor i uke 34 litt spent første jordmortime :) men er lenge å vente da skal ikke dit før 7. Januar

Uke 27 i dag. Vekten har gått litt opp denne uken 1,3 kg så totalt gått opp 3,2 kg. Magen føles hardere og større. Om ikke lenge kan nok mine klær bli vanskelige få på

Holdt på å glemme å ta bilde. Beina mine føles helt ødelagt om dagen er så trøtt å sliten. Ligger mye på sofaen så ble vist et sofabilde til. Deilig å være i uke 27 å ikke ha bekkenplager eller strekkmerker. Til tider er det litt plagsomt med en liten baby som alltid våkner til når jeg er trøtt og vil sove. Men heldigvis går det til slutt. Kan enda sove på rygg og ikke hatt ekstra puter i sengen. I går Nynnet jeg god natt sang til han å da sparket han ekstra. Ellers er jeg veldig lei av at huden min alltid er tørr i ansiktet. Jobben er til tider stressende men heldigvis går det å telle ned til jul og ekstra dager fri :) etter nyttår er det flytting også så hjemme hos oss er det bare kommet en adventstake ikke veldig julete. Rart å tenke at jeg er 30 uker på julaften. 3 uker til jul :Heartbigredimage.jpgLiten kul :Heartred

Vært på apoteket å hentet babybox image.jpg

Er det den gjennom bv? Som vi fikk på mail?
Linken ligger inne på gratis babypakker men du trenger bare å gå på apotek1 skrive ned termin å navn så får du på Mail en kode som du gir når du henter. Kan hente babybox fra 3 mnd før termin

Huff farlig det her med gratis babypakker nettopp vært å hentet gratis bleiebøtte på barnashus til verdi 199 kr. Tenkte meg innom vitus apotek i morgen :) libro sin babybox er det lenge til jeg kan hente, samme med Rimi sin babybox. Mammabox var vist satt på pause så ikke bestilt den.

Back
Topp