Min graviditet

image.jpg Da har jeg vasket det minste baby klærne Str 50-56 :) sokkene er så bitte bitte små :eek: Vil ikke henge på klestativet ..

Last edited:
Er så deilig når man har tidlig vakt og slutter tidlig :) masse tid til å slappe av

Mage 23+ 0 image.jpg

Føler magen min har vokst fort på kort tid. Selvom andre ikke ser det godt. Føler magen har kommet høyere opp og klærne ikke sitter like godt som før.

Litt frustrert nå. Var på vekten igjen. Veide meg sist en uke siden og tenkte å ta det ukesvis fremover. Trodde jeg var gått opp litt... Men nei gått ned 900 gr på 7 dager. Da er jeg 4,5 kg under startvekt. Hvordan skal dette gå? Håper han vokser som han skal. Jeg har no spist ordentlig etter forrige onsdag..

Går sikkert bra med han. Nå har du også vært mye "syk" dette svangerskapet.
Men ikkje tenk på det at du går så mye med i vekt.

E du bekymret for at han ikkje e stor nok, så gi beskjed til jordmor neste gang du e der. Eller vist du har flere ultralyd undersøkelser, så be dem om å "veie" barnet. Men om de gjør det, så må du regne med +/- 500 g.

Går sikkert bra med han. Nå har du også vært mye "syk" dette svangerskapet.
Men ikkje tenk på det at du går så mye med i vekt.

E du bekymret for at han ikkje e stor nok, så gi beskjed til jordmor neste gang du e der. Eller vist du har flere ultralyd undersøkelser, så be dem om å "veie" barnet. Men om de gjør det, så må du regne med +/- 500 g.
Skal til lege 17.11 og ultralyd 24.11

Idag har vært en lang dag. Først jobb, så møte. Når jeg kom hjem tok jeg medisin og måtte vente 2 t med middag.. For en rar type antibiotika. Så ble middag halv 9. Ellers er det akkurat 4 mnd til termin. Blir pluttselig mer virkelig no når jobben skal legge ut stillingsanonse :P

Huff merket i dag at i følge vektloggen har jeg bare lagt på meg totalt sett 400 gr etter at vekten var på det laveste. Fosteret skal veie 500 gr.

Lillegutt har funnet ut at han skal være mest våken om kveldene. I løpet av dagen er det lite spark, et her og et der. Når kvelden kommer er det mange fler. Nå har han sparket mellom 20-30 ganger på under en time. Føler at magen flytter seg for hver gang han sparker. Dette er ikke veldig synlig enda, men tror det at snart kan vi kjenne de ordentlig på utsiden. Da skal pappaen få kjenne sine første spark. Må være litt kjedelig å ikke kunne kjenne og oppleve det og bare høre om det. Han har begynt å snakke litt til småen. Sier gjerne " god morgen, god natt " og kysser magen. Er 23+ 4 i dag. Snart 24 uker. Det er litt deilig å nærme seg 24. Når babyen er 24 uker vil sykehusene prøve å redde han om han skulle melde sin ankomst. Håper no han holder seg lenge i magen, men er litt greit å vite at de vil prøve å redde hvis noe skulle skje. Ellers håper jeg at uvi er på vei helt bort. Er litt bekymret for at den ikke skal være helt borte. Har 2 dager til med antibiotika. Jeg skal være fornøyd så lenge det ikke blir nyrebekken betennelse. Dette kan starte en fødsel. Så lenge jeg har gått på antibiotika så har den holdt uvi litt i sjakk. Så lurer på om man kan fortsette med det lenge om det ikke finnes andre medisiner som gravide kan ta. ?

Begynner å bli bekymret nå. Tror ikke uvi er borte. Hatt det over 2 uker i kroppen. Har prøvd 3 forskjellige antibiotika. Ene reagerte jeg på, så gått ut en kur. Så ble jeg verre rett etterpå. Fikk ny kur. Siste medisin i kveld. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Begynner å gi opp snart.redd jeg ikke blir kvitt dette og at det blir prmatur fødsel..er 24 uker på onsdag. Om noen uker ville han antagelig klart seg ok ved en prematur fødsel.har jo ikke lyst til det. Sprer uvi seg så blir det jo større mulighet for noe skal skje. Er nok kanskje medisiner jeg ikke kan ta. Huff begynner å bli nedfor

Begynner å bli bekymret nå. Tror ikke uvi er borte. Hatt det over 2 uker i kroppen. Har prøvd 3 forskjellige antibiotika. Ene reagerte jeg på, så gått ut en kur. Så ble jeg verre rett etterpå. Fikk ny kur. Siste medisin i kveld. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Begynner å gi opp snart.redd jeg ikke blir kvitt dette og at det blir prmatur fødsel..er 24 uker på onsdag. Om noen uker ville han antagelig klart seg ok ved en prematur fødsel.har jo ikke lyst til det. Sprer uvi seg så blir det jo større mulighet for noe skal skje. Er nok kanskje medisiner jeg ikke kan ta. Huff begynner å bli nedfor
Kanskje på tide og ta det med ro og slappe mer av. Ikkje stress deg gjennom dagen med jobbing osv.

Kanskje på tide og ta det med ro og slappe mer av. Ikkje stress deg gjennom dagen med jobbing osv.
Kanskje det ja. I løpet av dagen morgendagen vil jeg vite sikkert om den er borte eller om den enda er her..

24 uker i dag. Var på vekten igjen.... Gått ned 400 gr på 7 dager. Er nede igjen på det laveste. Var sikker på at vekten skulle gått opp.2 uker siden jeg gikk opp en kg, siden da har jeg gått ned 1,4 kg. Kan vell umulig være bra? Prøver å spise normalt, føler magen vokser...

24 + 0 image.jpg

De siste dagene har jeg merket det at livmoren er kommet høyere opp. For noen dager siden fikk jeg sjokk. Han sparket meg pluttselig i ribbebeina. Tidligere sparket har ca samme sted nederst på magen. I går sparket han bare 2-3 over navlen. I dag blir det taco hos mine foreldre, i morgen skal vi treffe farmoren til min samboer. Hun ville kjøpe noe nytt babyting til oss. På søndag kommer svigerforeldrene mine på besøk. Mye som skjer i helgen. På mandag skal jeg til lege på kontroll uke 24. Da er jeg 24+ 5. Mandag etter der skal vi på ny ultralyd på kk. Den uken skal vi ha ferie også å slappe av. Vi skal blant annet på julebord til et vennepar av oss :)

I dag har vi handlet, møtt på en venninne på butikken som har en baby :) Etterpå dro vi til farmoren til samboer. Vi dro til barnas hus. Vi fikk seng, saueskinn, madrass, sengetøy, babyhåndkle med hette. Etterpå dro vi til ikea og vi fikk skåler, skjeer, kopper, krakk, og spise smekke. Vi har fått utrolig mye fint i dag. Vi fikk også en veldig søt ull body som jeg likte godt. Str 56. Etterpå var vi litt hos henne før vi dro hjem. Da laget vi hjemmelaget pizza som sikkert er stor nok til å Mette 5 voksne xD

I dag har vi pakket noen banankasser med ting. Funnet ut at vi skal ha minimalt med julepynt i år. Pynte med pepperkaker og julesokk :) Vi har ryddet, vasket klær og hatt besøk av svigers. No er jeg trøtt. I morgen skal jeg til legen på 24 ukers kontroll :) En uke med jobb før en ferie uke gleder meg :) neste fredag er det julebord også :)

Back
Topp