Min graviditet

22+2 føler magen ser bittelitt mer rund ut. Mini sparker veldig mye. Kjenner masse spark daglig nå :) I starten var det nesten bare når jeg lå på ryggen og hvilte på kveldene men nå merker jeg det ellers også :) men vi har problemer med å finne navn til han da:( Jeg har et par navn og jeg vet ærlig talt ikke hvilke jeg helst vil ha. Samboer er like usikre på navnene. Han liker best engelske navn, men ikke hvordan de blir uttalt på norsk, så det blir vanskelig..

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    208,4 KB · Visninger: 23
navn till gutter er vanskelig!!! I know! :P hærlig å kjenne spark.. Må nok vente litt enda jeg før jeg kjenner d daglig pga morkaken. Men den som venter på noe godt :p

navn till gutter er vanskelig!!! I know! :p hærlig å kjenne spark.. Må nok vente litt enda jeg før jeg kjenner d daglig pga morkaken. Men den som venter på noe godt :p
Lurer virkelig på om vi kommer til å bli enig om et navn eller om han blir navnløs :p Måtte du vente sist gang eller er det forskjellig hver gang hvor morkaken ligger?

Eg hadde lite spark pga moralen selv. Men hadde ikkje daglig spark igjennom svangerskapet

Nope.
Ikkje en gang på sparketestene når eg var innlagt en gang. Den målte spark, eg kjente dem ikkje.
Men nå hadde eg en liten baby i magen da.

Nope.
Ikkje en gang på sparketestene når eg var innlagt en gang. Den målte spark, eg kjente dem ikkje.
Men nå hadde eg en liten baby i magen da.
:(

Hatt en dårlig start på dagen. Våknet mange ganger i natt. Når jeg våknet siste gangen var det blod i do. Det kom en del blod. Da dro vi rett til legevakten. Heldigvis kom vi til rimelig raskt og jeg er satt på antibiotika. Vi måtte alikevell vente litt på legen. På apoteket hadde de ikke rett antibiotika så vi måtte vente mens de ringte legevakten og fant en annen sort. No 2 timer etter vi kom inn på legevakten har jeg tatt første tablett. Håper blodet gir seg fort og at tablettene hjelper med en gang. Legevakten sa det var bra jeg dro så fort, for hvis infeksjonen ikke blir behandlet kan den skade fosteret.

Fått veldig vondt i magen, vet ikke om det er pga uvi eller antibiotikaen. Vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg :( Blir redd når jeg leser at uvi kan forårsake for tidlig fødsel og misdannelser hos fosteret :(

Samboer ringte inn til legevakten siden jeg lå og stønnet av smerte i mage og rygg. Vi måtte komme tilbake. Tok litt flere prøver men endte opp med en ny medisin som skulle ta litt mer, hvis det holdt på å utvikle seg til nyrebekkenbetennelse så hadde denne antibiotikaen hjulpet for dette også. På apoteket hadde de ikke riktig sort igjen... De hadde en som var halvparten av styrken. Fikk velge mellom en billig versjon eller den riktige som jeg måtte ta dobbel mengde av. Jeg ville ikke ta noe sjanse og fikk dobbelt opp. Kostet nesten 400 kr..dyrt. Vi slapp å betale siste gang hos legen siden han noterte henvendelsen som svangerskap relatert. Så vi betalte kun i morges og medisin 2 ganger. Håper antibiotikaen hjelper fort. Har gjerne lyst å sove hele natten.

Huff jeg håper medisinen virker!! Hvordan går det med deg??
I går kveld kastet jeg opp 2 ganger, stakkars min samboer som måtte tørke opp, men det var 80% vann klarte ikke å spise mer enn et lite rundstykke og bittelitt pastaplataer fra lassangen. I løpet av natten har jeg vært oppe mange ganger og vært på do. Magen min gjør ikke vondt lengre heldigvis :) Ryggen er litt vond enda, kom ingen synlig blod nå, håper det har sluttet. Gjorde mindre vondt når det ikke kom blod :) Men er så surt å være dårlig når vi egentlig hadde planer. Vi skulle hente baby møbler og spise middag hos noen i dag :(

I går kveld kastet jeg opp 2 ganger, stakkars min samboer som måtte tørke opp, men det var 80% vann klarte ikke å spise mer enn et lite rundstykke og bittelitt pastaplataer fra lassangen. I løpet av natten har jeg vært oppe mange ganger og vært på do. Magen min gjør ikke vondt lengre heldigvis :) Ryggen er litt vond enda, kom ingen synlig blod nå, håper det har sluttet. Gjorde mindre vondt når det ikke kom blod :) Men er så surt å være dårlig når vi egentlig hadde planer. Vi skulle hente baby møbler og spise middag hos noen i dag :(
Godt å høre du er bedre!:) var blodet pga uvi?

Godt å høre du er bedre!:) var blodet pga uvi?
Ja, hatt uvi før men aldri så mye blod, så mer ut som mensen blod enn fra uvi siden det kom veldig mye. Håper medisinen fjerner det helt så det ikke blir nyrebekken betennelse. Skummelt å tenke på at det kan starte fødsel. Men lillegutt er jo bare 21+ 4 og langt ifra klar til å møte den store verden.

Back
Topp