Min graviditet

Ikke tenk på det! Vi bor oppe i en firmannsbolig, vi merket lite til katten som bodde under oss på bakkeplan:)
Tipper på at det går greit, var noe megler sa til noen andre som var på visning, om at man gjerne må snakke med naboen om dyrehold. Men en liten katt merker man sjelden så vi kommer ikke til å si noe :P

Idag er jeg kjempesliten.. Trøtt, slapp, vondt i nakken. Hatt vikar på jobb i dag og vært på tur. Aldri vært så sliten, føler jeg har stresset mye mer enn før. Ikke alltid lett å ha vikar. Kommet for sent og hjelper lite til. Hun var flink innimellom da å se til barna på egen initiativ, men når vi gikk langs veien, går hun midt i veien med barn, og stopper opp 1000 ganger..oppfordret barn til å løpe i veien.. Kanskje dumt av meg å skrive dette, men litt oppgitt og frustrert og det har slitt meg helt ut. Noen barn i barnehagen har fått vannkopper, tror eg har hatt dette selv, men er ikke sikker :( Når lillegutt kommer skal jeg prøve å være flink til å notere sonne barnesykdommer og vaksiner. Da kan han vite med sikkerhet hva han har hatt når han blir stor :)

Hurra i dag er jeg 20 uker, ca halvveis. Det er 20 uker og 2 dager til termin. Synes at magen for smått begynner å bli en mini kul. Magen begynner å bli hardere og fått en ny fasong en tidligere. Merker best den harde magen når jeg ligger på rygg og litt når jeg står.. Men er bare jeg som merker det tydeligvis :P kjent noe som føles som spark innimellom, men det er svakt og sjeldent. Gleder meg til jeg kjenner sparkene bedre og oftere :)

Om 2 dager og 3 timer skal vi på kk. Da skal vi få se lillegutt for tredje gang :) gleder meg. Håper nyrebekkenet var det de så på bildet sist og ikke en ekstra nyre. :)

Idag er jeg kjempesliten.. Trøtt, slapp, vondt i nakken. Hatt vikar på jobb i dag og vært på tur. Aldri vært så sliten, føler jeg har stresset mye mer enn før. Ikke alltid lett å ha vikar. Kommet for sent og hjelper lite til. Hun var flink innimellom da å se til barna på egen initiativ, men når vi gikk langs veien, går hun midt i veien med barn, og stopper opp 1000 ganger..oppfordret barn til å løpe i veien.. Kanskje dumt av meg å skrive dette, men litt oppgitt og frustrert og det har slitt meg helt ut. Noen barn i barnehagen har fått vannkopper, tror eg har hatt dette selv, men er ikke sikker :( Når lillegutt kommer skal jeg prøve å være flink til å notere sonne barnesykdommer og vaksiner. Da kan han vite med sikkerhet hva han har hatt når han blir stor :)
Vannkopper pleier å være skrevet inn i helseboken.
Men hver forsiktig så du ikkje for det nå når du e gravid

Om 2 dager og 3 timer skal vi på kk. Da skal vi få se lillegutt for tredje gang :) gleder meg. Håper nyrebekkenet var det de så på bildet sist og ikke en ekstra nyre. :)
E litt heldig. Fikk bare se min 1 gang før fødselen. Og bildene eg fikk derfra var jo så dårlig at eg fikk dem gratis. Hun glemte å ta bilder til meg.

E litt heldig. Fikk bare se min 1 gang før fødselen. Og bildene eg fikk derfra var jo så dårlig at eg fikk dem gratis. Hun glemte å ta bilder til meg.
Har 3 bilder alle fått gratis. 1 første gang og 2 andre gang ene var 3D. Får sikkert ikke bilder i morgen..

I dag fikk jeg invitasjon til julebord hos forrige arbeidsgiver. Var i vikariat der 3,5 mnd jobbet ut april. Må si jeg var overasket over å få invitasjon :P gleder meg til å treffe dem igjen, trivdes då godt hos dem. Forsovidt bedre enn hva jeg gjør i den nye jobben. Har hatt lyst til å ta magebilde. Er halvveis i graviditeten i dag :) Magen min er liksom ikke noe stor, føles rart å ta bilde av en mage man ikke kan skryte av :P

Jeg fikk 2 stk på tidl ul på sykehuset i uke 6, 1 stk på priv ul i uke 12, og fikk hele 17 stk på oul hvorav minst halvparten var 3D:)
Heldig du er :) mini ville ikke bli tatt bilde av.

20+1 lurer på når magen vokser mer..

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    188,5 KB · Visninger: 31
Litt men forsovidt bare jeg som merker det :P fått en hel annen fasong på magen enn tidligere. :p Men merker det at fra navlen og ned er det flere cm en det var tidligere :P noen ganger føles magen mørbanket ut fra innsiden xD

Ikkje alle som for mage. Hos noen vokser babyen innover. Og du e ganske høy itillegg, så e ikkje sikkert du for mage før på slutten.

Ikkje alle som for mage. Hos noen vokser babyen innover. Og du e ganske høy itillegg, så e ikkje sikkert du for mage før på slutten.
Men jeg har alltid hatt litt mage :P jeg er forsovidt overvektig xD

I dag har vi vært på kk. Var lang ventetid. Uff en hel time. Ble veldig utholdmodig. Til slutt fikk vi komme inn til lege som så på lillegutt. Heldigvis har han ikke 2 nyrer:) Nyrebekkenet var alikevell litt stort så vi må komme tilbake dit i slutten av november. :) Vurdere å skippe kontroll i uke 24, siden det er så mye kontroller på kk. Vet ikke om det er greit egentlig. Lyst å utsette til uke 28. Noen som vet om det er lov? I dag på vei hjem fra jobb måtte jeg vente på bybanen i nesten 30 min. Vet ikke hva som foregikk med bybanen. Holdt på å la hormoner ta overhånd.like før jeg begynte å gråte veldig. Klarte å holde meg heldigvis :) Lyspunktet var at det kom ny buss hjem, disse går ekstremt sjeldent. Så kom meg hjem en halvtime senere enn vanlig, i stedet for en time som det ville gått om jeg måtte gå i tillegg :)

I dag har vi vært på kk. Var lang ventetid. Uff en hel time. Ble veldig utholdmodig. Til slutt fikk vi komme inn til lege som så på lillegutt. Heldigvis har han ikke 2 nyrer:) Nyrebekkenet var alikevell litt stort så vi må komme tilbake dit i slutten av november. :) Vurdere å skippe kontroll i uke 24, siden det er så mye kontroller på kk. Vet ikke om det er greit egentlig. Lyst å utsette til uke 28. Noen som vet om det er lov? I dag på vei hjem fra jobb måtte jeg vente på bybanen i nesten 30 min. Vet ikke hva som foregikk med bybanen. Holdt på å la hormoner ta overhånd.like før jeg begynte å gråte veldig. Klarte å holde meg heldigvis :) Lyspunktet var at det kom ny buss hjem, disse går ekstremt sjeldent. Så kom meg hjem en halvtime senere enn vanlig, i stedet for en time som det ville gått om jeg måtte gå i tillegg :)
men så bra at dere blir fulgt opp ordentlig :) tror jeg ville hatt kontrollen i uke 24 i tilleg. Pga urin og hb som skal måles.. Greit å ha kontroll på ;)

Back
Topp