Min graviditet

Ja, hatt uvi før men aldri så mye blod, så mer ut som mensen blod enn fra uvi siden det kom veldig mye. Håper medisinen fjerner det helt så det ikke blir nyrebekken betennelse. Skummelt å tenke på at det kan starte fødsel. Men lillegutt er jo bare 21+ 4 og langt ifra klar til å møte den store verden.
Visste faktisk ikke at man kunne blø av uvi jeg! Lærer noe nytt hver dag!:)

Visste faktisk ikke at man kunne blø av uvi jeg! Lærer noe nytt hver dag!:)
Som regel når man har uvi og sjekkes for dette finner legene spor etter blod i urinen, da er det et tegn på en infeksjon. Tror ikke det er like vanlig å blø mye som jeg har gjort. Vet liksom ikke helt hvor blodet kom fra son egentlig... Men er ikke alltid man ser blod synlig med uvi

130 dager til termin

Den nye antibiotikaen funker kjempe fint :) Kom ingen blod i hele går, gjorde ikke vondt sammenlignet med lørdag. Var bare veldig trøtt. I natt har jeg endelig sovet hele natten igjen :) Det var godt, slippe å våkne hver time/ annenhver time. :)

Så bra at det går bedre. Håper du snart blir frisk igjen.
:) Jeg også, :) Klarte ihvertfall å gå på jobb i dag :) Men problematisk å få i seg nok drikke der..

Tror eg hadde valg sykemelding til eg var frisk igjen
Vet ikke om jeg kunne fått sykemelding for uvi. Men har forsovidt ikke peiling. Går an å ha egenmeldinf iallfall

Vet ikke om jeg kunne fått sykemelding for uvi. Men har forsovidt ikke peiling. Går an å ha egenmeldinf iallfall
Du for sykemelding bare du sier at du ikkje kommer deg igjennom dagene når du e gravid. De dagene eg var så sliten at eg gråt med en gang eg kom inn dørene, dro eg til legen og var sykemeldt 2-3 dager. Hjalp veldig og bare få samle opp energien av og til.
Så lenge du mener du må ta det ekstra med ro nå, sånn at du for nok søvn og hvile, så for du sykemelding

Du for sykemelding bare du sier at du ikkje kommer deg igjennom dagene når du e gravid. De dagene eg var så sliten at eg gråt med en gang eg kom inn dørene, dro eg til legen og var sykemeldt 2-3 dager. Hjalp veldig og bare få samle opp energien av og til.
Så lenge du mener du må ta det ekstra med ro nå, sånn at du for nok søvn og hvile, så for du sykemelding
Jeg ser Ann dagen om jeg er piggere e dag eller ikke :)

Etter jeg begynte på antibiotika så har jeg brukt mye mer tid på å kjenne etter spark fra den lille. Antibiotikaen skal ikke være farlig for han son egentlig, men jeg er kanskje litt paranoid. Kjenner jeg spark så vet jeg liksom at han enda har det bra :) Føles som han begynner å sparke mer og mer for hver dag nesten. I går kveld var jeg usikker på om jeg skulle få sove fordi han sparket son. Etterhvert blir nok sparkene hans kraftigere og da lurer jeg på hvordan søvnen blir :)

Jeg ble litt søtsugen i dag, endte opp med å bake en kake. Tenkte å ta på litt glassur for å gjøre kaken bedre. Vi hadde ferdig glassur fra Toro. Aldri prøvd den lager alltid selv. Kaken var god men ikke glassuren den ødela hele smaken ;)

Begynner å bli litt lei, har ikke hatt apetitt og ikke klart å spise ordentlig på flere dager. Sist jeg klarte å spise normalt var forrige fredag.. No reagerer jeg vist på lukt så tvilsomt at klarer middagen :( 22+ 0

22 + 0 gått opp 500 gr på 12 dager fremdeles 3,3 kg under startvekt.

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    191,2 KB · Visninger: 15
Last edited:
1 dag igjen på antibiotika :) Gleder meg til å være ferdig. Håper bare antibiotikaen har fjernet alt :)

I dag har jeg hentet mine foreldre på flyplassen. De har vært borte 5 uker. De ville så gjerne se magen men den var ikke mamma helt fornøyd med siden den er liten enda.. Hun selv fikk ikke skikkelig mage før hun var nesten 7. Mnd på vei, kanskje samme gjelder meg? Etterpå dro vi til kusinen til samboer der fikk vi kake, og enda en kommentar om at magen min var liten.. Vi fikk litt ting det, dyne, sengetøy, bæresele, vippestol, tripptrappstol, spisestol, lampe og en leke, og vognpose. Min flinke samboer klarte å knuse lampen.. Etterpå laget vi middag, tok opp en iskake og dro ned til mine foreldre over veien. Pappa og samboer så brannkamp og vi koste oss med is. Vi fikk også litt suvenirer. Fikk ingen babyting, men er bombesikker på at min mor har kjøpt litt. Kanskje hun venter til jul, eller fødsel? Da vi skulle gå hørte vi mjauing. Det viste seg å være katten min. Han har vært borte siden sommer. Trodde ikke han kom tilbake. Før har han vært borte og vært feit når han kommer tilbake. Så han har nok fått mat et sted. I dag var han ikke feit men ikke tynn heller. Vi tok han med i bilen. Han fikk være med å fylle bensin. Han var overaskende rolig i bilen. Etterpå tok jeg han inn i huset. Han fikk mat og hilse på den andre katten.det gikk veldig fint så lenge den andre katten holdt avstand når han spiste. Håper han holder seg her nå. image.jpgimage.jpg

Sluttet på antibiotika i går. Håpet den skulle være helt borte. Nå tror eg at eg må be om hastetime til legen i morgen. Håper legen har fått svar etter at første prøven var sendt til dyrkning på Haukeland. Men frykter det var en annen aktivitet i helgen som er årsaken.. Ellers har jeg bestilt svangerskapskontroll uke 24 i dag :)

Da har eg vært hos legen og fått enda en ny antibiotika.. Denne skulle taes 1 gang hver kveld og jeg fikk ikke lov å ta noe meieriprodukter 2 t før eller 2 t etter. Må ta samme tid hver dag. Bakterien var vist ressistent mot den forrige kuren så etter den var ferdig har den kommet mer og mer frem igjen. No begynner det å bli skikkelig vondt. Denne gangen kom det gradvis men sist gang kom det med en gang

Uffda. Håper du snart blir frisk igjen. E ikkje gøy å gå gravid når man bare har plager

Back
Topp