Min graviditet

Når skal du på ultralyd da? :)
Vet ikke.. Har ikke bestilt noe tidlig ultralyd. Men tenkte å få time til legen om et par uker og prøve å få henvendelse til tidlig ultralyd :) venter jeg 2 uker med legen så kan jeg være alt i fra 8- 13 uker

Kjenner virkelig at kroppen ikke er like samarbeidsvillig denne gangen.. Hatt mye vondt i hode og vært veldig sliten, pluss uggen.. For noen uker siden klarte jeg faktisk ikke å se ordentlig. Øynene bare sluttet å fokusere.. Var veldig ekkelt.. I dette svangerskapet tror jeg at jeg har tatt en eller to ibux som ikke er bra. Jeg har også dykket som jeg ikke helt vet om er bra.. Jeg har også flydd.. Men slik går det når man må ha trekke visdomstenner, og ha livredning i vann før mn vet at man er gravid..

Føler at enkelte dager begynner å bli vanskelige. Har hatt mye hodepine innimellom og gjerne flere ganger samme dag.. Leste at det kunne være vanlig i starten pga mye hormoner. Håper derfor det blir bedre :) skal prøve å ringe legekontoret i morgen.

Da har jeg endelig fått time til første kontroll.. Men selvfølgelig 2 uker og 2 dager til.. Da kan jeg være alt fra 9+ 4 eller så langt som 14-15 uker på vei.. Men kanskje jeg skal prøve å si den gang at jeg tror jeg kan være 14-15 uker for da får jeg ordinær ultralyd tidligere.. Å blir jeg satt tilbake noen uker, så har jeg ikke kommet for sent på ultralyd..

Her har det vært en grusom start på dagen.. Først klarer småen å vikle seg inn i håret mitt, rundt halsen og så måtte jo pappaen dra han til siden. Han så det ikke. Småen ble selvfølgelig hysterisk når jeg prøvde å løsne Det. Etter på kastet han flasken sin på meg så jeg fikk Donald kul i pannen...

Har hatt en kjempe fin dag, på tross for dårlig start. Har ikke følt meg trøtt i hele dag. Hatt mye energi, og ingen hodepine. Så har troen på at det blir bra fremover :) bare synd man ikke føler seg så gravid uten plagene :p så håper på å kjenne noe mer fra mini. Følt at jeg har kjent noe engang, og mange ganger senere så har jeg bare kjent luft. Så jeg må prøve å kjenne litt mer etter fremover. Den ene gangen kan jo ha vært litt tilfeldig, hvis det er et spesielt sted jeg er mer følsom. Mini er tross alt veldig liten enda. Men hvis jeg er ca 13 uker, da er det ikke så lenge til jeg kjenner mer. Men hvis jeg er kortere enn det, kan det ta sin tid.. Har et lite håp om å få oul i slutten av august,ved å si at jeg tror jeg er så langt.. Bedre med en gang for tidlig, enn for sent

Kjent flere dult i magen i dag, og kjente noe i går også. Så troen på at jeg er ca 13 uker er her fremdeles. Kjente det første tegnet for litt over en uke siden mellom 11-12.

Sist kjente jeg første dultene og sparkene mellom uke 14-15. I sted følte jeg at babyen var oppi venstre ribbein. Akkurat som om jeg kjente babyens hjerte oppe i ribbebeinet. Men når jeg var på ultralyd første gang i forrige svangerskap kunne jeg se hvordan babyen beveget seg når hjerte slo. Hele babyen ristet. Føltes nesten slik i ribbebeinet mitt.

Si det på kontroll, så får du sikkert ul tidlig :D

• Regnet meg ut en termin hvis det skjedde i slutten av april. Husker ikke konkret dag men tok i slutten av uken. Den sa termin 22. Januar og at jeg Eg 12+6. Men stor forskjell på det og 7+ 4 ;p

Si det på kontroll, så får du sikkert ul tidlig :D
Ja kanskje men de hadde ikke ledig noe hos legen før om 2 uker. Siden samboer har ferie neste uke så kan vi liksom ta spontantur uten å trenge å være hjemme tidlig.. Så har i grunn ikke hastverk,siden jeg ikke fikk komme til denne uken..

Igår kveld var jeg livredd. Småen hadde hatt litt løs mage. Å selvfølgelig ble jeg veldig dårlig i magen. Siste gangen jeg var på do, var det intens vondt. Jeg svettet og følte bokstaveligtalt at jeg holdt på å miste. Jeg skulle inn igjen til stuen og ble svimmel og kvalm, at jeg måtte legge meg på sofaen. Å da begynte jeg å fryse veldig. Lå og skjelv. Var veldig ekkelt. Følte det at nå ventet jeg bare på at det skulle komme blod. Det kom heldigvis ingenting. Føler meg mye bedre i dag. Ikke kommet noe i dag heller. Så bare krysser fingrene for å slippe å oppleve noe så enkelt igjen.
Selvfølgelig har jeg jo begynt å lure på om babyen lever inni der, så prøver jo å kjenne ettet.. Men selvfølgelig så føler jeg at magen romler over alt, så det blir vanskelig å kjenne.

Syntes jeg kjente en liten bevege her i sted, men vet ikke om det var innbilding eller om det skjedde.

Da kan jeg endelig senke skuldrene litt. Etter mye bekymring endte jeg på legevakten og fikk høre hjerteslag :)

Da er det 8 dager til første svangerskapskontroll. I dag er jeg alt mellom 8+ 3- 13+5. Så får jeg håpe at legen enten gir meg oul i 18-19 hvis vi går etter det lengste, eller at jeg får tidlig ultralyd tidligere enn det. Så på legetimen er jeg alt mellom 9+4- 14+6. Jeg får smøre meg med tålmodighet. I morgen skal vi på dagstur. Håper det blir vellykket.vi skal til mikkelparken. Foresten fikk småen sin første hårklipp i dag. Mannen har mast lenge

I går dro vi til mikkelparken. Småen ble litt utholdmodig og sov litt i bilen. Men vi hadde en kjempe fin dag. Men vi konkluderte med at det ville vært kjekkere om 2 år. Da er det mer å gjøre for småen, som var liten til ganske mye. Vi kjørte halv 5 til Voss. Hvor vi hadde middag. Der møtte vi familie på vei til Bergen. Vi ble sittende en stund. Ble veldig Kjekk tur. Var utslitt når vi kom hjem. I dag kan jeg være så mye som fjorten uker.

I det siste har jeg opplevd sovende hender og føtter, natt og dag. Ikke vanlig. Jeg har også funnet ut at sprøstekt løk, smaker grusomt ut nå. Prøvd det 2 ganger denne uken, begge like grusomme. Heldigvis fint vær ute. Sol ☀

Nå nærmer det seg første svangerskapskontroll som jeg har på onsdag. I dag har småen fått smake bringebær som han likte godt. Begynte å plukke selv ute. Han begynner å bli stor. Begynner i barnehagen om en mnd. Nå trener vi på at han skal finne søvnen selv. Ihåp om lettere tilværelse med 2 barn. Har begynt å få en tanke på hvordan barnerommet skal bli. De må nemlig dele. Og tenkte i dag på hvor greit det blir når neste er kommet. Når h*n er ferdig med vugge, vippestol, klær hvor mye.vi kan kvitte oss med. Planen er nemlig kun 2 barn. Jeg er litt i stuss på om jeg ønsker en 3. Men ikke plass her vi bor nå. Så 2 får holde en stund :)

Akkurat nå er jeg litt oppgitt over at jeg ikke fikk kommet til tidligere til legen. Legen kunne faktisk ikke la meg ta noen prøver, fylle ut skjema eller noe annet. Hun ville prøve å sende henvendelse til sykehuset. Får kanskje svar i neste uke.. Men hadde jeg vært hos legen for 2 uker siden så hadde jeg nok hatt svar allerede.. Litt dumt når det liksom er nå jeg kunne Gjort det privat.. Mens jeg enda har ferie.

Kan jeg være 15 uker i dag? Det er ikke så godt å vite. Kan godt være jeg må vente lenge på svar. Men får bare håpe alt står bra til der inne. Det er det viktigste. Kjenner jeg er mer bekymret denne gangen. Bekymret for MA og en natt var jeg litt bekymret for jeg hørte et plopp i do om natten. Da var jeg redd fosteret bare falt ut. Man blir sprø av alt man leser. Det er jo veldig lite sannsynlig.. Men tror egentlig jeg finner mer ro etter en tidlig ul.

Iforhold til ukesindikator er jeg iallefall 10 uker. Men kan jo være mye lengre. Håper jeg får svar fra sykehuset neste uke. Så jeg faktisk kan se om det er noe baby inni der. Føles liksom helt uvirkelig. Syntes tiden etter man kjenner sterke spark daglig er mye bedre. Da kan man liksom få bekreftet at alt er greit.

Hurra! slipper privat ultralyd​

Back
Topp