Min graviditet

Vært hos manuellterapeut. Mini har en liten låsning i nakken... Så jeg skal dra dit et par ganger. Jeg skal bare fortsette med den jobbingen eg gjør. Det ville bli bedre etterhvert. Etterpå dro vi å badet for første gang. Det var utrolig kjekt frem til skriketokter i garderoben begynte. Han var veldig trøtt stakkar. Sovet masse etterpå fra 3-7 med et par våkninger innimellom. Jeg var også veldig trøtt merket jeg. Litt bekymret for nattesøvnen i dag.utsatt leggingen ..
 
Vært hos manuellterapeut. Mini har en liten låsning i nakken... Så jeg skal dra dit et par ganger. Jeg skal bare fortsette med den jobbingen eg gjør. Det ville bli bedre etterhvert. Etterpå dro vi å badet for første gang. Det var utrolig kjekt frem til skriketokter i garderoben begynte. Han var veldig trøtt stakkar. Sovet masse etterpå fra 3-7 med et par våkninger innimellom. Jeg var også veldig trøtt merket jeg. Litt bekymret for nattesøvnen i dag.utsatt leggingen ..
 
Tenk at mini alt er 4 måneder. Gammel nok for smaksprøver/mat. 4 måneder siden du var helt nyfødt. Du har vokst 16,6 cm, vektmessig gått opp 5 kg 30 gram. Hodeomkrets har økt med 10 cm. Gått fra 50-68 i klær. Du ler, smiler. Leker masse :)
 
Nettopp blitt 4 mnd. Klarte nesten å komm seg over på siden selv. Jobbet lenge og prøvd med leker. Ingenting har vært nok for at han skal prøve.fra siden kommer han seg videre. I dag ved hjelp av en gulpeklut, kom han langt over. Føttene kom ikke med så han ble litt frustrert... Men han nærmer seg nå! Kjekt med fremgang
 
Nakken er friskmeldt ! Endelig. Låsningen borte og sidevippen og :) deilig! Nå er neste legebesøk. Håpe han ikke har lungebetennelse.. Håper på litt råd i forhold til at han er tett i nese og snørr i hals.
 
Mini hater å være i ro. Skal ikke ligge. Vil kun sitte, eller opp å stå eller at vi går. Føler ingenting er godt nok mer enn et par minutter. På gulvet ruller han rundt på magen hele tiden, men på magen vil han ikke være noe særlig heller. Nå skal vi om noen dager på lang tur. Lurer på hvordan det går. Han er enten eller sover godt her og dårlig andre steder eller godt andre steder og dårlig når han kommer tilbake. Vi skal ikke ha vognen han er vant til med oss, så håper ikke der lager problemer med søvn. Sover i vogn på dagtid.

Tenk at han snart er 5 måneder! Skal snart få sin 3. Vaksine.. Han er blitt veldig tung nå. Tar alt i munnen. Han har fått smaksprøver som : ananas, vannmelon, eple, pæremos og glass med gulrot/ potet. I dag smakte han banan. Så veldig skeptisk ut men spiste på det gjennom matsmokken alikevell. Tror ananas var favoritten så langt :)
 
På torsdag skal mini på sin 2. Flytur! Han har allerede reist båt, ferge og fly. Mangler bare buss og tog..
 
Mini snart 6 måneder. Har begynt å dytte rumpen i været når han ligger på magen. Ser morsomt ut. Ellers lager han til tider mange lyder hvor det høres ut som han prøver å si mamma :p har skreket det og sagt det et par ganger men ikke like ofte som han prøver nå. Åler det litt i sirkel og veldig glad i mat !
 
Vurderer faktisk å begynne litt med potte. Han har hatt tendens til å bæsje mens vi ligger på stellebordet om morgningen. Men kan jo ikke sitte ordentlig enda. Så gjør det jo vanskeligere
 
Huff ebay er farlig. Funnet ut at jeg gleder meg til neste gang jeg blir gravid og vet hva kjønn det blir. Da blir det masse nyfødt kostyme plagg (hodeplagg og bleietruser) eller skjørt med hodebånd jeg antagelig ender opp med. Oppdaget ikke ebay før etter nyfødtfotograferingen så var liksom skuffet når jeg fant ut av det i ettertid :p heldigvis ikke så dyrt :p hadde jag vært fotograf med studio så hadde jeg sikkert hamstret mye, hatt liggende..
 
Om et par dager er mini 6 måneder. Han har begynt å rulle fra mage til rygg. Ruller fra rygg til mage for så å rulle tilbake på rygg. Når han har lagt litt lenge på magen har han litt mer problemer . Da er armen hans litt i veien. Bøyd utover, så han ikke får kroppen med seg. Et par ganger klarer han det. Ellers får han det til hvis jeg hjelper å flytte armen hans før han prøver å snu seg. Noen ganger dytter han armen tilbake, så han ikke får det til. Snart knekker han nok koden :p mindre åling på magen. Flytter seg litt ved at han flytter litt på armene for å få tak i noe, tar nok litt tid før han åler ja.. En ting om gangen :)
 
Sjokkert over at jeg så slik ut 3 uker og 4 dager før jeg ble mor! image.jpg
 
Første dag tilbake i jobb, gikk overraskende bra..
 
22. Juni 16 testet jeg nok en gang positivt. Kjøpte cb med ukesindikator som viste 3+ et par dager senere. Så i dag er jeg iallefall 6 +0. Kanskje lengre. Blir fortere sliten/ anpusten og ikke ordentlig uthvilt. Har hatt noen dager med kvalme også. Når jeg har gått lenge, etter mat eller før. Så gutten min blir storebror rundt 2 år :)
 
22. Juni 16 testet jeg nok en gang positivt. Kjøpte cb med ukesindikator som viste 3+ et par dager senere. Så i dag er jeg iallefall 6 +0. Kanskje lengre. Blir fortere sliten/ anpusten og ikke ordentlig uthvilt. Har hatt noen dager med kvalme også. Når jeg har gått lenge, etter mat eller før. Så gutten min blir storebror rundt 2 år :)

Gratulerer så mye :)
 
Føler meg litt gal som skriver dette. Men jeg følte jeg kjente et lite dult inni magen for et par dager siden. Jeg kan i teorien være rundt 11 uker på vei. Hadde noe utflod med noen dråper blod i slutten av april. Men siden jeg ikke har hatt mens etter forrige fødsel så har jeg heller regnet ut fra ukesindikator som kun går til 5 uker. Har heller ikke vært hos lege. Har lite plager og billig testen føltes svak.

Sist gang kjente jeg første sparkene rundt 2-3 uker før ultralyd. Første ultralyd ble jeg satt tilbake til uke 17. Det vil jo si i uke 14-15. Siden jeg kjente de så tidlig så er det jo ikke utenkelig at jeg kjenner noe tidligere denne gangen. Men allikevel er 11 uker tidlig å kjenne noe. Men siden det var lite i starten så forventer jeg ikke å kjenne noe igjen snart. Sist kunne det gå flere dager mellom og opp mot en uke mellom de første sparkene, før de kom regelmessig.

I dag kjente jeg også noe som føltes litt rart. Prikking under ribbeina på ene siden. Vet ikke helt hva det er, men var merkelig opplevelse.
 
Føler meg litt gal som skriver dette. Men jeg følte jeg kjente et lite dult inni magen for et par dager siden. Jeg kan i teorien være rundt 11 uker på vei. Hadde noe utflod med noen dråper blod i slutten av april. Men siden jeg ikke har hatt mens etter forrige fødsel så har jeg heller regnet ut fra ukesindikator som kun går til 5 uker. Har heller ikke vært hos lege. Har lite plager og billig testen føltes svak.

Sist gang kjente jeg første sparkene rundt 2-3 uker før ultralyd. Første ultralyd ble jeg satt tilbake til uke 17. Det vil jo si i uke 14-15. Siden jeg kjente de så tidlig så er det jo ikke utenkelig at jeg kjenner noe tidligere denne gangen. Men allikevel er 11 uker tidlig å kjenne noe. Men siden det var lite i starten så forventer jeg ikke å kjenne noe igjen snart. Sist kunne det gå flere dager mellom og opp mot en uke mellom de første sparkene, før de kom regelmessig.

I dag kjente jeg også noe som føltes litt rart. Prikking under ribbeina på ene siden. Vet ikke helt hva det er, men var merkelig opplevelse.

Når skal du på ultralyd da? :)
 
Back
Topp