Min graviditet

Svigermor har kjøpt heldress til oss :) hadde egentlig ikke behov for det, siden vi har masse klær. Denne er til utebruk. Syntes den var kjempe fin :) fra name it :) image.jpg
 
image.jpg Klar for ny dag :p
 
Litt trist i dag. Det var siste dag på babysang. Eller egentlig neste uke men da er vi på 3. Månederskontroll. Har vært så kjekt å gå dit.
Nærmer seg dåp nå føler eg. Under 3 uker til. Skal klippe håret på torsdag så jeg blir fin til dåp :) fredag skal vi planlegge litt med besteforeldre og lørdag skal vi kjøpe inn litt. Tiden flyr..
 
Er litt glad i dag!! Skal til frisøren :) samboer skal gå tur med mini :)deilig med litt alene tid :)
 
Endelig fått klippet håret. Men stakkars pappa småen skrek hele tiden mens eg var der fikk eg vite etterpå.. Timen ble forsinket og tok litt ekstra tid..
 
På helsestasjonen i dag var jeg og mini på gulvet. Matten var glatt så da snudde han seg fra mage til rygg mange ganger. Men fikk ikke filmet det. Gjort det en gang hjemme før. Store gutten min :p 3 mnd +1 dag
 
image.jpg Når man innser at småen har altfor mye klær...


Hele stativet fult og klær på toppen, under stellebordet er det også mye.. Tenkte det at når han har så mye klær kan man vente lenge med vasken, men der går ikke.. Stativet er for lite... Tenk at det går an å klage på for mye klær til en baby... Det burde jo bare være luksus. Alle bodyer under stellebordet nå har han aldri brukt. Så nå må han få prøve litt fler før de pakkes bort. Har alt pakket bort mange bodyer i denne Str her 62, 68. Føler neste jeg burde gitt bort litt klær.. Men tror eg venter til etter nestemann. Er greit å vite hva man vil beholde. Blir neste en jente, så er det greit å kunne gå gjennom å finne ut hva som kan brukes om igjen.. Men hadde neste vært gutt kunne det både vært tvillinger/ trillinger i klesmengde. Ikke at jeg vil Ha så mange barn.. Blir iallefall 1 år før vi begynner å vurdere om tiden passer fo en til. Jeg hadde en kjempe fin graviditet og fødsel fysisk sett så kvier meg ikke til neste. Håper neste er like bra som denne. Men det har vell ikke noe betydning, neste gang blir mest sannsynlig siste siden samboer vil kun ha 2. Formen min kunne taklet en til med en gang, men jeg ville syntes det ble feil overfor mini. Han er liten og krever sitt. Klær har vi iallefall plenty av..
 
Da er det nedtelling for fult her i huset. 5 dager til dåp og de siste planleggingene og siste innkjøpene står for tur. Dåpsamtale torsdag. Fredag skal eg lage kake og pynt til en kake. Skal lage en vogn av en vannmelon og pynte lokale :)
 
Til Lykke med dåpen og kaken.
Ønsker dere en fin dag☺

du må vise oss kaken ☺
 
Til Lykke med dåpen og kaken.
Ønsker dere en fin dag☺

du må vise oss kaken ☺
Takk :) skal se hva jeg får gjort. Lager oreokake på fredag :) dåpkaken er bestilt :)
 
Hjelp dåp på lørdag... Har handlet inn litt i dag, siste rest i morgen. Vært i kirken i dag og. Morgendagen blir travel. Handling, pynting, baking. Lurer på hvordan dagen blir. Vi får hjelp av alle besteforeldrene heldigvis. Så da blir det nok ikke så ille :)
 
Første skikkelige latter :) og han er så konsentrert om leker når han sitter. Begynt å trykke på knapper også så no spiller han musikk selv i bilen :p svarer med masse forskjellige lyder gjør han. Av og til skriker så blir det maaaaa så nesten som han prøver å si mamma. Lite røø no når han setter sammen masse lyder og svarer oss :p
 
Veldig sliten nå. Masse styr å pynte lokale å bli ferdig der. Dåpskaken var fin, kransekaken var fin og kransekurv . Gleder meg til morgendagen skal være ferdig. Men forsovidt kan dagen bare komme.. Håper det blir veldig kjekt :) vognen står klar i lokale. Har 2 som skal jobbe der. I morgen skal eg lage krem til oreokaken. Handle fersk brød. Dåp og selskap :) tror eg blir trøtt etter morgendagen også. Blir en gjest mindre. Min onkel hadde fått problemer med flybiletter så ble for dyrt at de begge kom.. Jaja..
 
Kjempe deilig å være ferdig med dåp. Mini sov hele kirken. Etter kirken hadde vi selvskap som ble kjempe koselig. De som jobbet på kjøkkenet gjorde det kjempe fint for oss :) men etter selvskapet ble det mye rydding og stress. Nå er vi helt ferdig. I morgen kan vi invitere gjester på litt rester :) håper det kommer noen :)
 
Da blir det vist manuellterapi på mini. Fysioterapeut syntes det var for lite fremgang hos småen så jeg må ringe selv og bestille
 
For 1 år siden gikk jeg på vekten, likte ikke hva jeg så. På noen år hadde jeg gått opp til en vekt jeg ikke trivdes med. Jeg fant ut at jeg ville ned til 75 kg er 180 høy. Veide på det meste 88,5. Jeg fant ut at jeg var gravid og måtte derfor vente med slanking. Men i svangerskapet gikk jeg mye opp og ned i vekt. Den laveste vekten i svangerskapet ble ofte 83,9 kg. 1 uke før fødsel var vekten 90,9. Samme dag som jeg fødte var jeg nede i 87,8 og med en fødselsvekt på 3125 så var vektnedgangen høyere. Etter fødsel har vekten gått litt opp men også ned igjen. Idag ble jeg sjokkert over at vekten viste 76,7 kg!! Nesten nådd et mål eg trodde var umulig for 1 år siden.. Uten å trene eller slanke meg. Hadde jeg vist det for et år siden, hadde jeg nok begynt å le og ikke trodd på det. Tenk at et svangerskap og amming kan har så stor effekt på kroppen. At man har mulighet til å bli fornøyd med kroppen og vekt selv etter et svangerskap.. Kroppen er utrolig.. Bare håpe vekten ikke flyr i taket når man slutter med amming :)
 
Nytt kamera yohoo :) svei av kortet håper jeg blir fornøyd ;P hybrid kamera :)
 
Må si meg sjokkert over noen av pysjene. Glidelås går som en u langs beina som er så fei lagd at ikke vil gå videre opp.. Klær som er for kort i skrittet og for svær over kroppen. Svømmer et sted for lite et annet sted.. Så er det liksom Str 6 mnd og mini som ikke er 4 enda har for lange føtter.. Så lange r han ikke. Tykk er han men svømme i klær har han ikke gjort siden fødselen. Så skal det være umulig å knappe den rundt bleien.. De som har tegnet denne/ laget denne burde fått et nytt yrke!!
 
Back
Topp