Min graviditet

20+0 og helt utslitt.
Magen har vært uggen i hele dag og jeg føler jeg kunne gått inn i dvale. Nå kjenner jeg på kroppen at jeg snart må ta turen til lege. Ellers kjenner jeg at bevegelsene har blitt litt anderledes men lest at på denne tiden begynner babyen å få et søvn mønster. Så kan gå lengre tid mellom jeg kjenner noe.
I går bestilte jeg en ulldrakt. Hadde tenkt å la være siden vi har familie som strikker. Men så syntes jeg det er så kjedelig når de fine klærne jeg liker forsvinner og ikke kan fåes tak i senere. Så har jeg vurdert foreldre og barn blad med Lillelam dress. Så tenkte noen hundre lapper mer på en jeg heller ønsket. Var bedre.
Min mor ville være med å betale den så derfor ble valget greit. Da ble det en memini dress med glidelås i str 62. 41120_Memini_barnekl_r_heldress_deer_faded_rose_1.png
 
I dag turde jeg å gå på vekten. Ble litt paff. Var hos lege for over 5 uker siden og hun spurte hva jeg veide før graviditeten. Jeg visste ikke å sa ca det jeg trodde jeg så noen uker tidligere. Gikk på vekten noen dager senere som var under den vekten. Ca bare 1 kg forskjell så ikke så mye. Gikk på vekten igjen idag. Fremdeles under den vekten jeg sa til legen. Å jeg er 20+3.
Jeg vet at for et år siden veide jeg ca 3-4 kg mindre enn nå, men da ammet jeg kjempe mye..

Å hele forrige svangerskap var jeg tyngre enn nå. Og gikk ned en del i vekt og litt opp. På det minste var jeg 4 kg tyngre sist enn hva jeg er nå. Lurer på om kroppen min er bygd slik at den ikke går så mye opp i vekt i graviditet
 
Åh, de meminidressene er såååå fine! :D
Deilig å ikke legge på seg så mye da! :) Jeg la heller ikke på meg noe særlig sist. Var 1kg unna startvekt da jeg kom hjem fra sykehuset. Føler meg heldig der! Nå derimot hadde jeg trengt et par kg ekstra pga jeg mistet de få jeg hadde da jeg ammet. Men ikke så lett når man er konstant kvalm..
 
Åh, de meminidressene er såååå fine! :D
Deilig å ikke legge på seg så mye da! :) Jeg la heller ikke på meg noe særlig sist. Var 1kg unna startvekt da jeg kom hjem fra sykehuset. Føler meg heldig der! Nå derimot hadde jeg trengt et par kg ekstra pga jeg mistet de få jeg hadde da jeg ammet. Men ikke så lett når man er konstant kvalm..
Ja de et kjempe fine ;) memini Dressen kom i posten i går :) greit å ikke legge på seg så mye nei. Men etter et par mnd med amming var jeg 13 kg under startvekt når jeg ble gravid sist. Jeg var allerede under startvekt samme dagen jrg fødte sist og det før babyen var født. Så hvis det fortsetter så lurer jeg på hvor tynn jeg blir neste gang :eek: men en fin måte å fjerne ekstra fett :)
 
Ja har man noen kg å ta av er det jo greit å miste dem, men kan jo bli for mye av det gode også! Du har tydeligvis en kropp som gir alt til ungen ;) Jeg var nede på 15 i bmi etter ammingen så det er jo ikke helt bra. Spiste som en hest og dro til legen for å ta prøver, men alt var i skjønneste orden..
 
Ja har man noen kg å ta av er det jo greit å miste dem, men kan jo bli for mye av det gode også! Du har tydeligvis en kropp som gir alt til ungen ;) Jeg var nede på 15 i bmi etter ammingen så det er jo ikke helt bra. Spiste som en hest og dro til legen for å ta prøver, men alt var i skjønneste orden..
Da har jeg iallefall litt å gå på enda xD 15 er jo veldig lav :eek: men nå da har du gått litt opp etter ammingen?
 
Hatt en dårlig dag. Vært trøtt hele dagen. Og følt hun ene på jobb har vært etter meg hele dagen. Hadde bare lyst å sykemelde meg. Hentet småen i barnehagen og der stod det plutselig at barnehagen er stengt på mandag.. Hva med å skrive det litt tidligere.
Hjemme venter jeg på en pakke som jrg bestilte for over en mnd siden. Hatt kontakt med dem i ettertid og de skulle sende ny pakke denne uken. Men var den kommet? Nei. Oppgitt. Men pakke kom. En jeg bestilte forrige helg. Og en gratis mam smokk. Så nå håper jeg den er kommet innen mandag..
 
21+3 hoster så ekstremt for tiden. Ikke gøy :( ellers har vi endelig fått sagt til oldemor at hun blir oldemor igjen. Min samboer og far og svigerfar har jobbet på hobbyrommet mitt. Begynner å føle at det kommer noen vei. De har laget nytt gulv og lektet veggen. Nå mangler det strøm og panelplater. Lys, laminat og hyller.
Har endelig fått sendt mail til helsestasjonen uten at det kommer error melding. Så håper jeg snart får time til min første svangerskapskontroll. Ellers ser jeg ikke lyst på den kommende uken. 2 møter skal vi ha på jobb, føler jeg skulle vært hos lege og bedt om litt sykemelding. Orker ikke å være dautrøtt konstant. Ellers så har småen ikke vært helt i form i dag. Redd han holder på å få munn, fot og håndsyke som går i barnehagen. Han har kun hatt 1 hel uke i barnehagen på 3 uker
 
Da har jeg iallefall litt å gå på enda xD 15 er jo veldig lav :eek: men nå da har du gått litt opp etter ammingen?
Litt treig jeg, men har karret til meg et pat kg iallefall :) og vært til legen og sjekket at alt ellers er bra og det er det :)
 
Uff, hvis du er så sliten spørs det om du bør få en liten sykemelding. Jeg ble 20% sykmeldt mot slutten sist og det var et hav av forskjell med bare den ene dagen! :) Og god bedring til gutten din! Her hadde vi mye sykdom de første ukene, men nå har hun vært frisk i 2 uker "bank i bordet".
 
Litt treig jeg, men har karret til meg et pat kg iallefall :) og vært til legen og sjekket at alt ellers er bra og det er det :)
Så bra at alt er fint :)
 
Uff, hvis du er så sliten spørs det om du bør få en liten sykemelding. Jeg ble 20% sykmeldt mot slutten sist og det var et hav av forskjell med bare den ene dagen! :) Og god bedring til gutten din! Her hadde vi mye sykdom de første ukene, men nå har hun vært frisk i 2 uker "bank i bordet".
Er stort sett utslitt. Hadde i går en veldig fin dag. Var lite barn i barnehagen og jeg følte jeg hadde mer energi enn på lenge. Helt til det var ca 1 t igjen av jobb, da begynte ryggen å gjøre vondt. I dag har det også vært veldig rolig med tur og få barn. Slapp å bære sekken. Så hjulpet litt på. Føler jrg utsetter og utsetter lege. Men hadde absolutt hjulpet på å bare være 20 % sykemeldt. Men jeg vet at jeg ikke kunne tatt en dag fri i uken. Måtte jobbet hver dag. Hadde hjulpet på. Men gjort det vanskelig for de andre på jobb :(

Så bra dere har hatt 2 uker uten sykdom :)
 
22+1 neste onsdag er det akkurat 4 mnd til termin. Hatt noen ok dager nå Selvom jeg er stuptrøtt kjempe tidlig om kveldene. Akkurat nå føler jeg at hode plager og og jeg er sliten. Var uggen i magen i sted. Håper å slippe sykdom nå
 
23+0. 6 dager til første svangerskapskontroll. Siden jeg ikke fikk første legetime som en. Som var veldig skuffende i grunn..nå skal jeg til jordmor
 
23+2 i dag bestilte jeg babybox og REMA boks. REMA pakken kan ikke hentes på noen dager men fikk hentet babybox. Er egentlig tidlig ute. Litt kjekt at de har endret innholdet litt.received_10153836765790079.jpeg received_10153836765925079.jpeg
 
Hvordan går det :)?
Det går veldig fint :) dagene går veldig fort. Kjekt å ha litt energi igjen :) deilig med helg. Litt kjedelig å være stuptrøtt kl 8 om kveldene. Hvordan går det med deg? :)
 
Det går veldig fint :) dagene går veldig fort. Kjekt å ha litt energi igjen :) deilig med helg. Litt kjedelig å være stuptrøtt kl 8 om kveldene. Hvordan går det med deg? :)

Så bra at du har litt energi igjen :) Jeg er for det meste trøtt døgnet rundt, men det kommer av søvnmangel. Utenom det er jeg 26 dager på overtid og bare negative tester. Så her skjer det lite :p
 
Så bra at du har litt energi igjen :) Jeg er for det meste trøtt døgnet rundt, men det kommer av søvnmangel. Utenom det er jeg 26 dager på overtid og bare negative tester. Så her skjer det lite :p
Huff. Sover du så dårlig? Så lenge på overtid da :( må vell være litt kjipt? ustabil syklus?
 
Huff. Sover du så dårlig? Så lenge på overtid da :( må vell være litt kjipt? ustabil syklus?

Jeg har alltid sovet dårlig. Våkner hundre ganger hver natt, så er vant til det. Men har store, blå sukk inn under øynene ofte, så er tydelig trøtt og slite. :-/Veldig ustabil syklus for øyeblikket. Skal til legen å høre om utredning for PCOS. Så får vi bare vente å se.
 
Back
Topp