Min første graviditet :)

Gratulerer så mye :) Begynte å lese dagboken din nokså sent i går og klarte ikke legge fra meg :-o Virkelig kjekt å lese og se hvordan det gikk :) ❤️
 
Gratulerer så mye :) Begynte å lese dagboken din nokså sent i går og klarte ikke legge fra meg :-o Virkelig kjekt å lese og se hvordan det gikk :) ❤️
Tusen takk :D ♡ Skal nok oppdatere etterhvert :)
 
Tok en rfsu strimmel imorrest 16 dpo :) Hcg må ha steget litt på 5 dager :)
2016-06-26%2012.10.30_zpsyxtoa6he.jpg
 
4+5, 17 dpo :)

Snapchat-2856737187817966906_zpsnquqoif0.jpg


Gleder meg til de digitale testene kommer i posten, vil så gjerne se 2-3 uker og 3+ :D
 
5+0 <3

Tok en digital igår på utvannet urin, den viste 2-3 uker :)
 
5+5. Idag blør jeg litt :( Blødnig etter sex, rød/brunt... er så redd nå!
 
6+2 (6+0).

Har vært å tatt 2 blodprøver for å måle en evt stigning/synkning av hcg. Får ikke svar på siste blodprøve før mandag. Første hcg prøve var på 14751 på 5+6. Så er spent.. Har ikke blødd noe mer, og har avstått fra sex. Hadde pittelitt brun utflod igår morrest, men satser på at det er uskyldig. Har mye hvit utflod nå.

Er i ganske dårlig form om dagen. Kvalm, sulten men ingen matlyst, slapp, svimmel... har heldigvis ikke spydd.

Har forresten fått innkalling til oul! 10.okt - da er jeg 19+5. Har også fått innkalling til en annen time på sykehuset i september når jeg er litt over 15 uker - litt usikker hva det gjelder. Får høre med fastlegen når jeg har time 19.august hva hun har henvist meg for.

Ellers håper jeg alt står bra til med lille riskornet i magen - og at dagene frem til tidlig ul (8+1) går fort! :D
 
6+5.

Har fått svar på blodprøvene nå.
Nr 1: 14751
Nr 2: 26422

Legen sa at tallet hadde nesten doblet seg, og at det var fin stigning :) Hun hadde ingen mistanke om abort :) Har heller ikke hatt flere blødninger så :) Positive nyheter, og jeg blir å fortelle om graviditeten til mamma snart :D
 
6+6.

Fikk endelig fortalt nyheten til mamma ♡ Hun ble sååå glad! Første barnebarn :D Ble litt mer virkelig nå! Bare 8-9 dager igjen til tul! :)
 
8+0 <3

Går inn i tredje graviditetsmåned idag! :D Og har første tul om et døgn bare! :) Håper virkelig at alt står bra til imorgen, at spira er så stor som den trenger å være - og at hjertet slår sterkt og perfekt <3 Litt blandet følelser, både gruer og gleder meg.. Tenk om noe er galt da? Huff, nei vi får vente å se :) Har ikke troen på at det er tvillinger hvertfall - har ikke all verdens symptomer på graviditet så..
 
Gratulerer så mye frøken :) Fant du ut hva timen i september var?
 
Gratulerer så mye frøken :) Fant du ut hva timen i september var?
Takk :) Nei jeg har legetime den 19.august - tenker å spørre fastlegen da :) Men jeg har en anelse hva det dreier seg om. Jeg har problemer med tarm/fordøyelse fra før - og har fått påvist at jeg har en nedsunket bekkenbunn - så kanskje det har noe med det å gjøre. Når jeg fant ut at jeg var gravid så spurte jeg fastlegen om dette kunne påvirke graviditeten noe. Hun visste ikke, så kanskje det er derfor jeg skal på undersøkelse..
 
Har vært på tul idag! :D
Vi fikk se et lite knøtt på ca 13 mm, som hadde 150-151 hjerteslag i minuttet ♡ For en fantastisk opplevelse, å se noe så lite ha et eget hjerte som banker ♡ Ble målt til å være ca 7+3-7+4. Selv sier menstermin at jeg er 8+1, og ifølge når eggløsning var så er jeg 7+6. Men de vokser vel i rykk og napp nå, får vel en annen måling neste gang :)
Litt usikker på hvor langt jeg skal anse meg å være nå da, burde vel kanskje gå ut i fra tul og si 7+4?
Termin første helga i mars, ca 5-6.mars ♡
Prøver å legge ved filer, dere får si ifra om de ikke kommer opp :)
Fikk forresten bilder og korte videoklipp med oss hjem, desverre uten lyd - men man kan se hjertet banker :D
Snapchat-4868847397737083305.jpg

Snapchat-535472433299049452.jpg

Snapchat-5863631403446191520.jpg

Vel verd 1400 kr ! ❤
 
Så utrolig spennende å lese dagboka di!!! GRATULERER så mye!!!

Jeg er 8+3 i dag og har termin 4.mars:)
 
Gratulerer så mye :) Herlig med hjertelyd ❤️
 
11+5 i følge mens idag, 11+1 i følge forrige ul.

Jeg er så bekymret. Alle symptomer forsvant for 3-4 uker siden, jeg leter konstant etter tegn til at jeg er gravid. Likevel kjenner jeg ingenting. Vi driver på med full oppussing av stue og kjøkken, og jeg kan arbeide hele dagen med fult kjør - uten å merke noe til graviditeten. Synes det er merkelig. Tanken om MA er der hele tiden.

Har første svangerskapskontroll imorgen hos fastlegen. Skal nevne dette for henne, men tviler for at hun har utstyr (eller lyst) til å lytte etter hjertelyd. Har ul nr 2 på torsdag. Kjenner jeg gruer meg veldig. Føler meg ikke gravid, og føler nesten at jeg lyger når jeg snakker om graviditeten til de som allerede vet.

Det er noen laange dager til torsdag. Har ferie ut denne uken, og før gledet jeg meg til å begynne. Da skulle jeg jo fortelle om den store nyheten til sjefen og kollegaene mine. Men nå gruer jeg meg. Tenk hvis ul bekrefter en MA. Også skal jeg noen dager etter begynne på jobb igjen?

Kjenner jeg trenger noen solskinnshistorier om graviditet uten noen form for symptomer.. og at det gikk bra..
 
Back
Topp