Nå tørr jeg endelig å kalle meg gravid! Positiv digital idag 11 dpo!
Brukte Conceive Plus de tre gangene vi hadde sex ved EL, samt har smurt meg med progesteronkrem fra iherb fra 3dpo og til idag 11dpo. Blir nok å fortsette litt til, med nedtrapping frem til jeg kan slutte helt.
Kan si litt om de dagene som har vært:
7dpo: Tempen steg litt etter 3 dager med lik temp. Kjente vel egentlig hele dagen at det skjedde noe uvanlig i kroppen, hadde stikkende/sviende brystkjertler og vondt i selve brystkassen - noe som kom og gikk hele dagen. Hadde litt stikninger/murringer i livmor området også denne dagen. Hvit utflod - som ble mer tynnflytende mot kvelden. Helt blenda test på kvelden på utvannet urin.
8dpo: Tempen steg ytterligere litt. Hadde pulserene smerte/ømhet i brystkjertler når jeg tempet klokken 5 om natten. Var litt oppblåst samme morgen, samt hadde hodepine. Hadde noe stikninger i bryst mot kvelden. Hvit tynnflytende utflod. Tok en test på kvelden. Den var først blenda, men etter noen timer kunne jeg kaaanskje skimte en svaak strek i godt lys. Nå tentes det et håp!
9dpo: Samme temp som dagen før. Litt oppblåst og ømme brystkjertler ved temping. Tok en test på morran, da kom det en svak strek - men var usikker på fargen. Rosa? Hadde noe stikninger i bryst denne morgenen, og litt mensensmerter. Utover dagen stakk det en del i lysken på begge sidene, og jeg hadde litt ryggvondt. Hodepine denne ettermiddagen. Hvit/kremet utflod. På kvelden svidde det i lysken på høyre side. Test på kvelden fikk strek, men fargen virket grålig rosa. Hadde hodepine hele kvelden.
10 dpo: Tok tempen 30 min før tiden pga jeg våknet av meg selv. Tempen hadde sunket med 0.11grader. Jeg ble veldig skuffet og deppa. Fikk ikke sove noe særlig mer da. Ømme/vonde bryst. Tok test på morran, som ble positiv! Svak men rosa strek! Lite matlyst på morran, sikkert pga spenninga over positiv test. Hadde litt ryggvondt midt på dagen, samt ømme bryst. Tok en til test på kvelden, denne ble svakere enn den tidligere på dagen. Tok også lengre tid for at streken kom frem. Tok derfor en annen type test (rfsu), og den kom det strek med en gang. Tydelig rosa. Hvit utflod på kvelden. Hadde lyst å ta digital test - men bestemte meg for å vente.
11dpo (idag): Fikk selvfølgelig ikke sove, våknet en time før testing. Testet med en gang, tempen hadde da steget opp til samme temp som tidligere. Tok to målinger i den påfølgende timen, fikk ikke sove. Temp nr 2 var skyhøy i forhold til de andre - og temp 3 havnet midt mellom de to første. Ingen pålitelige temperaturer pga søvnmangel og ikke riktig tidspunkt - men jeg var glad for at de var høyere enn gårdagens! Våknet opp med ømme bryst og hadde skikkelig sultfølelse! Gikk på badet etter å ha ligget våken i 2 timer, og der tok jeg først en rfsu strimmel. Den ble positiv med svak rosa strek! Deretter kjørte jeg på med Clear Blue digital med ukeindikator - og den viste GRAVID 1-2 uker!
Hurra! På formiddagen idag har jeg hatt ubehag i lysken/livmoren på høyre side - regner med det er ligamentsmerter. Og av og til kommer det stikninger i brystene.
Herregud jeg er gravid! Lykke! Måtte spira klora seg veldig fast, og vokse seg stor og frisk frem til beregnet termin 3.mars.2017 <3