Min første graviditet :)

Takk for det :)
Første pp var på 27 dager, el på cd 18 og 9 dager lutealfase. Andre pp var på 26 dager, el på cd 17 og 9 dager lutealfase. Tredje pp var på 36 dager, el på cd 29 og 7 dager lutealfase...

Skulle gjerne hatt spire i magen nå.. håper virkelig ikke at vi må gjennom flere skuffelser.. :/
Minner mye om sånn jeg hadde det i begynnelsen. Et par stabile sykluser og så sklei det helt ut med en mye lengre syklus, for så å være stabil og klikke igjen. Slitsomt. Fikk provera for å stabilisere!
 
Minner mye om sånn jeg hadde det i begynnelsen. Et par stabile sykluser og så sklei det helt ut med en mye lengre syklus, for så å være stabil og klikke igjen. Slitsomt. Fikk provera for å stabilisere!
Huff ja.. virker som at denne syklusen blir like rar som forrige. Er på CD 14 idag, og nå har tempen begynt å hoppe opp og ned - skikkelig rocky mountains. Ligner grafen på forrige syklus, så er stygt redd for at den blir like lang :/
 
CD 15 idag (onsdag), og fikk nå rett før kl 00 en positiv el test!

Snapchat-1603069541461885778_zpsifiv9haw.jpg

Jeg tenker at den er positiv. Var lite fargestoff i dette partiet med tester, for de brukte lang tid på å få strekene tydelige.
Testen til høyre er fra igår ettermiddag. Den midterste er fra idag ettermiddag, og den til venstre er fra ikveld kl 23.30.

Så nå begynner bekymringen for å treffe el riktig. I periodene før denne så har vi hatt mye sex, opptil flere ganger for dag. Denne perioden hadde jeg en tanke om å teste ut sex annenhver dag. Skal samtidig prøve ut Conceive plus, og vil derfor være nøye med når vi har sex og hvor ofte.. noen som har erfaring med det middelet? Har også handlet inn progesteronkrem fra iherb til lutealfasen, har litt spørsmål rundt det også..

Er veldig spent på om egget slipper, slik at jeg ser det tydelig på temp charten denne gangen :D
 
Har fått 3 knall positive el-tester idag, ser ikke ut til at egget har sluppet enda :p Da forventer jeg ikke temphopp imorgen :)
 
Er ganske sikker på at eggløsning var igår på dag 17, da blir det samme syklus som pp2 var :) Jeg var selvfølgelig på fylla igår/natt, så dagens temp kan jeg ikke telle med - selvom det ble et temphopp. Har hatt positiv el test i mange dager nå og sist i går ettermiddag, men i natt og imorrest var den negativ. Så regner med at egget slapp igårkveld. Vet ikke om alkohol kan ødelegge sjansene for graviditet, når man drikker når man har eggløsning?
 
FF har anslått min el til å ha vært på cd 16. Etter mine beregninger så var den på cd 17. Selvfølgelig gjorde fylla slik at tempen på cd 18 ble helt feil, så charten min ser ikke bra ut. Tempen min gikk ned igjen cd 19, men så opp et lite hakk igjen idag. Så er ikke et klart skille på før og etter temperatur, men syns det ser ut som at det går sakte oppover.

Huff, hvorfor kan ikke jeg få en fin og oversiktelig graf slik som alle andre får, med tydelig temphopp og greier? :p

3 dpo idag etter MINE beregninger ;)
 
Screenshot_2016-06-14-09-57-22_zpslsdjjnng.png


Da var jeg og FF enige om el dato :D 4 dpo idag. Vær så snill, la det klaffe denne gangen :love7
 
5 dpo idag. Humøret ligger litt på bunn. Temperaturene mine gir meg ikke grunn til å håpe på noe, skulle gjerne hatt en graf som virket lovende.. Hittil har jeg jo kunne forutsett om det kan ha klaffet eller ikke iløpet av dpo-land, ut i fra temperaturene jeg har fått. Har ingen symptomer som skiller seg ut fra de jeg vanligvis har i lutealfasen. Dvs litt stikninger i lysk, litt sensitive brystvorter og av og til stikninger i brystene. Og for å ikke glemme hvit utflod. Ingenting nytt.

Fikk forresten akkurat samme temperatur idag som igår..

Ååhh jeg har et så stort ønske om at det skal klaffe nå!
 
Samme temp idag også... tempet 4 ganger imorrest, men må vel registrere den første. Målingene etter gikk først ned, så opp og deretter ned igjen. Har ingen symptomer.. 6 dpo. Kjenner jeg begynner å bli deprimert av denne prøvingen her :( Vil så gjerne.. ❤
 
Håper med deg ❤️
 
Negativ test både igår og idag. Er 8 dpo idag. Dersom et egg enda ikke har festa seg, så har det nok ikke tid til det før mensen kommer om 2 dager. Jeg hadde et liite håp om svak strek idag - da jeg har hatt vondt i brystkjertlene i hele går.. ;) Men det kan hende det kommer av progesteronkremen jeg av og til smører på nå i lutealfasen..
 
Herregud har jeg en liten spire i magen?? :D
20160620_070143_zpslw5inzqt.jpg

Morgenurin 10 dpo!

Har sett svake streker både 8dpo og 9dpo, men nå var den mye tydeligere ❤

Men... tempen sank i morrest, ikm idag, er redd for at jeg skal begynne å blø..
 
Herregud har jeg en liten spire i magen?? :D
20160620_070143_zpslw5inzqt.jpg

Morgenurin 10 dpo!

Har sett svake streker både 8dpo og 9dpo, men nå var den mye tydeligere ❤

Men... tempen sank i morrest, ikm idag, er redd for at jeg skal begynne å blø..
Oiii!! Så spennende! Håper spiren klorer seg fast!! ❤️
 
Nå tørr jeg endelig å kalle meg gravid! Positiv digital idag 11 dpo!:happy093
Brukte Conceive Plus de tre gangene vi hadde sex ved EL, samt har smurt meg med progesteronkrem fra iherb fra 3dpo og til idag 11dpo. Blir nok å fortsette litt til, med nedtrapping frem til jeg kan slutte helt.

Kan si litt om de dagene som har vært:

7dpo: Tempen steg litt etter 3 dager med lik temp. Kjente vel egentlig hele dagen at det skjedde noe uvanlig i kroppen, hadde stikkende/sviende brystkjertler og vondt i selve brystkassen - noe som kom og gikk hele dagen. Hadde litt stikninger/murringer i livmor området også denne dagen. Hvit utflod - som ble mer tynnflytende mot kvelden. Helt blenda test på kvelden på utvannet urin.
2016-06-21%2012.54.48_zpsyyk7mhpk.jpg


8dpo: Tempen steg ytterligere litt. Hadde pulserene smerte/ømhet i brystkjertler når jeg tempet klokken 5 om natten. Var litt oppblåst samme morgen, samt hadde hodepine. Hadde noe stikninger i bryst mot kvelden. Hvit tynnflytende utflod. Tok en test på kvelden. Den var først blenda, men etter noen timer kunne jeg kaaanskje skimte en svaak strek i godt lys. Nå tentes det et håp!
2016-06-21%2012.54.15_zpsedq2ahra.jpg


9dpo: Samme temp som dagen før. Litt oppblåst og ømme brystkjertler ved temping. Tok en test på morran, da kom det en svak strek - men var usikker på fargen. Rosa? Hadde noe stikninger i bryst denne morgenen, og litt mensensmerter. Utover dagen stakk det en del i lysken på begge sidene, og jeg hadde litt ryggvondt. Hodepine denne ettermiddagen. Hvit/kremet utflod. På kvelden svidde det i lysken på høyre side. Test på kvelden fikk strek, men fargen virket grålig rosa. Hadde hodepine hele kvelden.
2016-06-21%2012.50.54_zpsjk869f4d.jpg


10 dpo: Tok tempen 30 min før tiden pga jeg våknet av meg selv. Tempen hadde sunket med 0.11grader. Jeg ble veldig skuffet og deppa. Fikk ikke sove noe særlig mer da. Ømme/vonde bryst. Tok test på morran, som ble positiv! Svak men rosa strek! Lite matlyst på morran, sikkert pga spenninga over positiv test. Hadde litt ryggvondt midt på dagen, samt ømme bryst. Tok en til test på kvelden, denne ble svakere enn den tidligere på dagen. Tok også lengre tid for at streken kom frem. Tok derfor en annen type test (rfsu), og den kom det strek med en gang. Tydelig rosa. Hvit utflod på kvelden. Hadde lyst å ta digital test - men bestemte meg for å vente.
2016-06-21%2012.47.22_zpseko8knpa.jpg


11dpo (idag): Fikk selvfølgelig ikke sove, våknet en time før testing. Testet med en gang, tempen hadde da steget opp til samme temp som tidligere. Tok to målinger i den påfølgende timen, fikk ikke sove. Temp nr 2 var skyhøy i forhold til de andre - og temp 3 havnet midt mellom de to første. Ingen pålitelige temperaturer pga søvnmangel og ikke riktig tidspunkt - men jeg var glad for at de var høyere enn gårdagens! Våknet opp med ømme bryst og hadde skikkelig sultfølelse! Gikk på badet etter å ha ligget våken i 2 timer, og der tok jeg først en rfsu strimmel. Den ble positiv med svak rosa strek! Deretter kjørte jeg på med Clear Blue digital med ukeindikator - og den viste GRAVID 1-2 uker! :D Hurra! På formiddagen idag har jeg hatt ubehag i lysken/livmoren på høyre side - regner med det er ligamentsmerter. Og av og til kommer det stikninger i brystene.
2016-06-21%2012.43.14_zps03joxep8.jpg


Herregud jeg er gravid! Lykke! Måtte spira klora seg veldig fast, og vokse seg stor og frisk frem til beregnet termin 3.mars.2017 <3
 
4+0 i dag etter første dag i forrige mens <3
 
Har vært i tvil om jeg skulle regne hvor langt jeg er på vei ut i fra mensen eller el.. I følge mens er jeg 4+1 idag, og i følge el er jeg 3+6 dager på vei. Så det er kun to dager forskjell. Tror jeg blir å regne ut i fra mens fremover, siden det er det legene gjør frem til UL. Men inni meg blir jeg nok å tenke at jeg er 2 dager kortere på vei ;)

Dagens test 13 dpo - 4+1 <3
20160623_072505_zpstotdqiru.jpg



Og nå tror jeg at jeg skal legge bort tempingen :) Fikk en fin temp idag, så nå kan jeg slutte å ha tlf på vekking kl 05 hver dag :D
Blir vel helt sikkert å tempe en gang i ny og ne, men akkurat nå skal jeg la være :)
Screenshot_2016-06-23-14-19-50_zpsaerypy4x.png
 
Testetøsa er virkelig på besøk om dagen :p

Øverste er dagens, 14 dpo <3
Nederste er fra kvelden 10 dpo :)
20160624_080359_zpsfxnp5ckf.jpg
 
Back
Topp