Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oppdatering!
Den lille lever enda, og har det bra i magen ❤ Var på tul nr 2 idag ♡
Lille trille låg helt i still, men ga oss et beskjedent spark og et vink etter at legen ristet litt på magen med instrumentet Den hadde 149 hjerteslag i minuttet, og målte 59mm langt ❤ Ble satt frem 7 dager fra forrige ul, og den ligger nå 3 dager over menstermin i størrelse Fantastisk å høre hjertelyden igjen, jeg har jo vært så bekymret! Alt såg veldig fint ut, nakkefolden så normal ut og morkaken ligger godt bak/under fosteret
Vis vedlegget 192054
Vis vedlegget 192055
Var på første svangerskapskontroll igår, det var kun å måle blodtrykk, ta blodprøve, levere urinprøve og fylle ut helsekort for gravide. Fikk beskjed om at jeg bør ta glukosebelastningstest, og at jeg bare skulle komme fastende til legekontoret en morgen - så skulle jeg få det gjort. Dette pga bmi før svangerskapet.
Fikk testresultatene fra første svangerskapskontroll i posten idag. Alt ser i mine øyne bra ut Og glukosetesten viste 4.5 fastende, og to timer etter sukkervannet var verdien på 4.8
Hmmm mulig du fikk en slik verdi fordi du spiste, men jeg vet ikke.. hva var verdien din etter 2 timer?Så bra
Jeg fikk også mine resultater i posten i går, med kommentar fra legen min om at alt så bra ut.
De sa ingenting til meg om at jeg ikke skulle spise frokost før blodprøven, så det gjorde jeg. Likevel er den på 3,2 som er under der den skal ligge (4-6).... Burde jeg bli bekymret?..
Hmmm mulig du fikk en slik verdi fordi du spiste, men jeg vet ikke.. hva var verdien din etter 2 timer?
Hmm da kan de umulig ha tatt glukosebelastningstest? Det er to blodprøver med 2 timers mellomrom.. drakk du sukkervann?Vet ikke... De tok kun èn blodprøve...? :-/
Åja men da har du ikke tatt en glukosebelastningstest - som måler hvor godt kroppen produserer insulin du har tatt vanlige blodprøver slik man gjør på første kontroll Jeg tok de også, da treng man ikke å være fastende. Men jeg dro tilbake en annen dag og tok den glukosetesten fordi legen anbefalte meg dNei, jeg drakk ikke noe sukkervann... Tok de prøvene fastlegen min satte meg opp på, slik ser det ut:
Vis vedlegget 193168
Åja men da har du ikke tatt en glukosebelastningstest - som måler hvor godt kroppen produserer insulin du har tatt vanlige blodprøver slik man gjør på første kontroll Jeg tok de også, da treng man ikke å være fastende. Men jeg dro tilbake en annen dag og tok den glukosetesten fordi legen anbefalte meg d
Hehe det gjør ingentingÅja, da så Takk - var ikke meningen å kuppe tråden din
Det er det helt sikkert Kjenner man bevegelse og spark så tidlig altså? Masse lykke til i morgen i hvert fall15+4/16+0.
Imorgen har jeg time på sykehuset, håper på ultralyd! Jeg kjenner så lite graviditetssymptomer for tiden, og heller ingen spark/bevegelse. Så håper at alt er i orden inni der ♡
Jeg vet ikke, noen sier at de kjenner så tidlig. På forrige ul så lå morkaken bak, så den ligger ikke i veien for spark hvertfall. Men satser på at alt er bra Tusen takk ❤Det er det helt sikkert Kjenner man bevegelse og spark så tidlig altså? Masse lykke til i morgen i hvert fall